collapse

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 721850 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #10020 Gepost op: april 17, 2019, 16:26:31 »
Moest eens zoeken wat RVS is...  Ziet er uit als een aluminiumplaat.  Klopt dat?

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #10021 Gepost op: april 17, 2019, 17:33:06 »
Moest eens zoeken wat RVS is...  Ziet er uit als een aluminiumplaat.  Klopt dat?
Ja, RVS is roestvrijstaal, zoals ook je bestek bv.

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #10022 Gepost op: april 17, 2019, 22:32:54 »
Voor "rvs" wordt in Vlaanderen ook veel "inox" gebruikt, van "(acier) inox(ydable)" = roestvrij/roestvast staal.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #10023 Gepost op: april 18, 2019, 18:15:42 »
Is hier, qua uitzicht, niet echt een optie vind ik.  En lijkt mij zo moeilijk proper te maken...
Ik neig toch vooral naar tegeltjes...  Al twijfel ik tussen zwart of van die patroontegeltjes

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #10024 Gepost op: april 18, 2019, 19:55:18 »
Ik weet niet of er veel kalk bij u in het water zit, hier wel, daardoor zou ik geen zwarte durven nemen.
Ik heb dacht ik ook gelezen te hebben, dit ging wel over een zwarte wcpot geloof ik, dat je geen azijn of zo mag gebruiken dan, dat slaat dan wit uit.

Offline Obi

• *
« Reactie #10025 Gepost op: april 24, 2019, 20:07:23 »
iemand ervaring met polybeton als vloer?
Een collega van mij heeft dat, heeft ook honden en zij zegt dat het zeer onderhoudsvriendeli jk is...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #10026 Gepost op: april 24, 2019, 20:35:49 »
Ik weet niet of er veel kalk bij u in het water zit, hier wel, daardoor zou ik geen zwarte durven nemen.
Ik heb dacht ik ook gelezen te hebben, dit ging wel over een zwarte wcpot geloof ik, dat je geen azijn of zo mag gebruiken dan, dat slaat dan wit uit.

Weet ik zelf ook niet, of er veel kalk in het water zit....

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10027 Gepost op: april 24, 2019, 21:20:14 »
Hier heel veel kalk in het water dus niks zwart :mrgreen:
Tip voor tegeltjes in de keuken : dasty ontvetter van de wibra. Wereldberoemd in Vlaanderen  :lol:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #10028 Gepost op: juni 14, 2019, 16:04:47 »
hier is het plannen, uittekenen en bestellen begonnen, kunnen we een maand of 6 doorspoelen dat het voorbij is aub  :oops: :fuu: :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #10029 Gepost op: juni 17, 2019, 17:19:40 »
hier is het plannen, uittekenen en bestellen begonnen, kunnen we een maand of 6 doorspoelen dat het voorbij is aub  :oops: :fuu: :mrgreen:

Ik spoel mee door!  :mrgreen:

Hier kan ons glas voor de ramen elk moment geleverd worden als het goed is (dat is toch de richtdatum die ze een tijd terug gegeven hebben). En dan als dat geleverd is moeten we 1 a 2 weken rekenen voordat ze komen plaatsen. Daar kijk ik ZO naar uit  :doggyrun:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #10030 Gepost op: juni 25, 2019, 01:28:40 »
Euh werd de startdatum van werken doorgaans niet wat uitgesteld enzo ... mijn man komt thuis, ah we beginnen 13 augustus, ik vraag morgen 3 weken verlof op t werk... owkee  :yeek: :yeek: :yeek: k zal de keuken dan toch maar al bestellen zeker

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10031 Gepost op: juni 25, 2019, 08:41:42 »
Hier was dat vorig jaar met de ramen zo dikke 3 weken eerder dan gezegd  s'avonds telefoon ist goed dat we morgen vroeg om 7:30u beginnen  :shock: euh ja zeker  :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #10032 Gepost op: juni 27, 2019, 18:36:22 »
Hier zijn ze gewoon zoals het gepland was... vandaag zijn ze begonnen met de ramen!  :cheer:

Wij hebben in het hele begin enkel veel achterstand opgelopen omdat de persoon op het stadhuis die instond voor de vergunningen daar stopte, en er een nieuwe in dienst kwam. Nu waren we bij die oude alles gaan uitleggen omdat het een complex gegegeven is. Nu bleek diene nieuwe mens niet ingelicht te zijn, en kon die blijkbaar ook totaal geen gewone plannen lezen, want die dacht dat ons toilet in de kelder zat, terwijl die boven de kelder zit onder onze trap...  :? Laat staan dat hij de terminologie op het buitenstuk snapte. Die moest zich duidelijk nog flink inwerken en we zijn nog eens alles moeten gaan uitleggen en de architect ook... Bon, dat was dan uiteindelijk in orde. Nadien waren de papieren om uit te hangen naar 't oud adres gestuurd van de andere eigenaars  :? waar nog geen nieuwe bewoners waren omdat die eigenaars dat voor verhuur eerst nog even gingen opsmukken, dus hebben we die pas veel later kunnen uithangen... enz.

Nadien zei iedereen tegen ons, je had gewoon al moeten beginnen met de afbraak, maar wij durfden dat niet  :oops:

Maarbon, sinds we op gang zijn lopen we niet echt vertraging op, we hebben ook wel geen strakke planning, per week laat de aannemer weten wanneer we in zijn agenda passen. Hij doet alles op zijn eentje (wel super super super content van!) en heeft zo'n 5-6 projecten tegelijk dusja. Maarbon, hij is tenminste betaalbaar tov zo'n firma's die zich op nen bouwwerf smijten en dat in een wip klaar hebben. + die werkt enorm goed door, is altijd stipt en zijn werk is super netjes.

Offline loesje

• *
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #10033 Gepost op: juni 27, 2019, 22:09:36 »
Mensen willen precies niets meer verkopen.
Bij het ene bedrijf vraag ik voor een offerte voor een vervangstuk + plaatsing en ik krijg enkel een offerte voor het vervangstuk en daar heb ik dus een week (!) op moeten wachten.
Bij een ander bedrijf vraag ik 2 offertes voor dubbel lavabomeubel, hangkast en spiegelkast ( van 2 verschillende merken). Dinsdag gestuurd en nog steeds geen antwoord. Gebeld en ze hebben het wel ontvangen.
Ben ik nu gewoon ongeduldig of is de service gewoon erg slecht geworden?  :weetniet:

Offline Annemie

• *
« Reactie #10034 Gepost op: juni 27, 2019, 23:21:45 »
Ik heb nog nooit binnen de week een offerte gekregen, behalve bij bezoek aan een toonzaal. Ik vind 2 weken al snel.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10035 Gepost op: juni 27, 2019, 23:58:16 »
Wij zijn op een vrijdag snel even binnen gesprongen bij de toonzaal van ons ramen , dinsdag zijn ze komen opmeten en donderdag ochtend zat de offerte in de mail . (Kleine firma)

Verwarmingsketel dinsdag gebeld en donderdag door gekregen . ( Kleine zelfstandige)

En voor de garage afbraak en opbouw  dinsdag avond  geweest .
Volgende dinsdag uitgewerkte offerte volgens plan in de brievenbus.  (Kleine zelfstandige)

Dus het kan wel  :wink:

Op een andere offerte voor de garage zitten we al 4 weken te wachten op zijn bezoek  :roll: (Kleine zelfstandige)

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #10036 Gepost op: juni 28, 2019, 00:43:46 »
Wij hebben bij 4 firma's offerte vr de ramen opgevraagd. 3 firma's waren daar vrij rap in, 1 nooit gehoord...

Onze aannemer hebben we gewoon gebeld en die is op plaatsbezoek geweest en heeft vr offertes gezorgd op vraag v ons, zeer correct en op tijd en wij hebben eigenlijk nie vergeleken met nen anderen.

Ons eerste raam zit dus sinds vandaag:

En dit zal ons uitzicht zijn id living :wub::

Dat is natuurlijk een vast raam. Het profiel van de opengaande ramen is zo:

Kleur is mat zwart. Merk chuco. als kleur voor de gevel zie ik iets olijfgroenachtigs voor mij, gaat er mooi bij passen denk ik, en onze achterbouw in een recupsteen zal er ook wel mooi bij passen denk ik. Ik zie het al helemaal voor mij  :greenroll:
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2019, 00:49:56 door Ilsey »

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #10037 Gepost op: juni 28, 2019, 02:04:32 »
Mooie ramen! Hebben jullie gekozen voor spiegelend glas?

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #10038 Gepost op: juni 28, 2019, 05:12:43 »
Mooi uitzicht heb je. Het raam mag er ook wezen  :lol:

De zelfstandige zijn niet meer zo snel met hun offerte. Ik merk dat ook. Maar aan de andere kant begrijp ik het wel een beetje. Als ze een hele dag hebben gewerkt op werven dan denk ik dat ze eerst hun administratie bijwerken en dan pas offertes... Nu ik zou ook wel ongeduldig zitten wachten.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10039 Gepost op: juni 28, 2019, 06:20:49 »
Vermoed dat het nu te maken heeft met het aankomende verlof . Dat ze willen dat de werven waar ze nu bezig zijn op/terug op schema zitten voor de gemaakte afspraken  :weetniet:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal