collapse

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 696866 keer)

Offline loesje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
Re: Het verbouw topic
« Reactie #9940 Gepost op: februari 08, 2019, 18:25:27 »
Hier ook een kleine tuin die we hebben laten aanleggen en we waren 25.000€ kwijt, zonder beplanting in de tuin (een klein beetje in de voortuin). En van wat ik begreep zitten onze buren ook rond die prijzen

Offline luigi

• *
« Reactie #9941 Gepost op: februari 08, 2019, 21:29:39 »
 :shock: zoveel?
Wat zit er in die prijs? Als ik dat mag vragen.
Hopelijk dan toch al behoorlijk grote planten.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9942 Gepost op: februari 10, 2019, 19:32:53 »
Iemand ervaring me het uitbreken van parket en vloer in de plaats leggen?
De parket die er ligt is 22mm dik, de vloer die er in moet komen is 10mm dik, dus 12mm verschil.
Waarschijnlijk te weinig verschil voor er een laagje chape onder te doen, en te veel voor met lijm weg te werken...  :denk:

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #9943 Gepost op: februari 11, 2019, 06:13:53 »

Eventueel zo'n product erop doen wat ze gebruiken om de vloer de egaliseren? (heb ik eens gezien op dobbit tv, heb dus geen ervaring hier mee)

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9944 Gepost op: februari 11, 2019, 16:02:57 »
Een ondervloer er onder leggen? (zo gelijk die schuimvellen op rol ofzo?)

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #9945 Gepost op: februari 11, 2019, 21:31:16 »
30 à 35000 voor de aanleg van onze tuin  :zot: Ligt dat nu aan mij, of gaat dat er lichtjes over?

Ik ben daar ook serieus van verschoten. Ik heb toen zelfs een offerte gekregen van 50 à 60.000 euro en die was nog vanalles vergeten te tellen. :-)

Uiteindelijk ben ik wel goedkoper gesteld geraakt, door veel voor goedkope oplossingen te kiezen: veel gras en kiezel.

Offline Pepperke

• *
« Reactie #9946 Gepost op: februari 11, 2019, 22:44:31 »
Ik ben daar ook serieus van verschoten. Ik heb toen zelfs een offerte gekregen van 50 à 60.000 euro en die was nog vanalles vergeten te tellen. :-)

Uiteindelijk ben ik wel goedkoper gesteld geraakt, door veel voor goedkope oplossingen te kiezen: veel gras en kiezel.
We gaan nu ook bekijken hoe we dat naar beneden krijgen. Ik vind dat echt veel voor een tuin van mss 230 vierkante meter.
Hij had bijvoorbeeld taxushagen voorzien naast onze schuttingen (hout). Dat is al een grote kost en ik vind taxus lelijk en ik vind het ook niet nodig om onze schutting helemaal weg te stoppen. Dan hadden we wel draad gezet.

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #9947 Gepost op: februari 12, 2019, 06:11:21 »
Een ondervloer er onder leggen? (zo gelijk die schuimvellen op rol ofzo?)

Ik heb die filmkes over een vloer egaliseren van dobbit tv opgezocht. Ik weet niet of dat doenbaar is voor u he. En of het de oplossing is. Kan straks nog eens vragen aan een van de werkmannen wat die voorstellen.

http://www.dobbit.be/nl/videos/?kw=vloer+egaliseren&t=636855099144710865

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9948 Gepost op: februari 12, 2019, 10:23:36 »
Ik heb die filmkes over een vloer egaliseren van dobbit tv opgezocht. Ik weet niet of dat doenbaar is voor u he. En of het de oplossing is. Kan straks nog eens vragen aan een van de werkmannen wat die voorstellen.

http://www.dobbit.be/nl/videos/?kw=vloer+egaliseren&t=636855099144710865

Ja, dat is misschien wel een optie.
Ik ga het aan mijn oom vragen wat hij er over denkt, hij gaat komen vloeren...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #9949 Gepost op: maart 21, 2019, 12:06:54 »
Lang geleden dat ik hier was....
Hier een 3-tal jaren geleden ook een tuin en oprit laten aanleggen.  Heeft toen 30000 euro gekost en terras en dergelijke lag toen al, dus dat moesten ze niet meer doen.
Hier is het volgende week verhuis...  Zal blij zijn als dat eindelijk achter de rug is.

Offline Obi

• *
« Reactie #9950 Gepost op: maart 21, 2019, 14:09:32 »
hier wordt er binnenkort eindelijk gestart met de grote werken...
9 april komen er 2 architecten langs, ben eens benieuwd

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9951 Gepost op: maart 21, 2019, 16:21:47 »
Iemand die een gemakkelijk programma of app weet om iets uit te tekenen van kasten?

Offline Jess2201

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #9952 Gepost op: maart 24, 2019, 12:17:20 »
Ik kom hier even mijn licht opsteken!

Ik heb een rijhuisje op hoog die in mijn budget past, een 100M2 bewoonbare oppervlakte en een tuintje aan.
Er is natuurlijk nog werk aan: onderdak plaatsen, dubbele beglazing en nieuwe electriciteit. Dit zijn voor mij de zaken die asap in orde zouden moeten gemaakt worden denk ik.
Iemand enig idee hoeveel budget je daar voor zou moeten uitrekken? Ik lees wel veel dingen op het internet, maar heb liever wel wat ervaringen van uit "het echte leven".

Zijn er hier ook mensen met ervaring met een ikea keuken?

Offline Obi

• *
« Reactie #9953 Gepost op: maart 24, 2019, 14:07:02 »
Ik kom hier even mijn licht opsteken!

Ik heb een rijhuisje op hoog die in mijn budget past, een 100M2 bewoonbare oppervlakte en een tuintje aan.
Er is natuurlijk nog werk aan: onderdak plaatsen, dubbele beglazing en nieuwe electriciteit. Dit zijn voor mij de zaken die asap in orde zouden moeten gemaakt worden denk ik.
Iemand enig idee hoeveel budget je daar voor zou moeten uitrekken? Ik lees wel veel dingen op het internet, maar heb liever wel wat ervaringen van uit "het echte leven".

Zijn er hier ook mensen met ervaring met een ikea keuken?

elektriciteit mag je rekenen tussen de 7000-9000€, al te zien hoe groot de oppervlaktes zijn en wat je wil (hoeveel schakelaars, stopcontacten enz)... de rest weet ik niet, dat moet hier nog gebeuren

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #9954 Gepost op: maart 24, 2019, 18:01:22 »
Goh, vind prijsinformatie heel erg moeilijk... Wij hebben de electriciteit allemaal zelf vervangen, is niet zo moeilijk en scheelt heel wat in prijs! En dan idd... Hoeveel schakelaars wil je, hoe "ingewikkeld" zijn je schema's, hoe duur zijn je opzetplaatjes....

Wij hebben een ikea-keuken, was 8 jaar geleden het enige wat in het budget kon ( nu nog altijd trouwens😂) en al 8 jaar heel erg tevreden van!!

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #9955 Gepost op: maart 24, 2019, 19:18:42 »
Ik kan rekenen op handige harry's en er is veel zelf gedaan.

Ik hoor goede dingen over ikea keukens. Maar ik ben gegaan voor een 2de hands. Vrienden zijn die gaan uitbreken en we hebben dan gepuzzeld dat ze paste. De overschot gaan we op de dressing/hobby kamer gebruiken.

De electricien moet nog verder komen afwerken. Maar heb wel meer dan voldoende stopcontacten voorzien in de woonkamer en keuken. Kabel hebben we zelf gekocht in reclame en de electricien is een gepensioneerde die dat in bijberoep doet.

Het nadeel is wel dat geen enkele ruimte afgewerkt is omdat ze overal bezig zijn.

Offline Jess2201

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #9956 Gepost op: maart 24, 2019, 21:05:00 »
Bedankt voor jullie input!

Wat fijn dat jullie zoveel hulp hebben of zelf kunnen doen. Ik zal het jammer grotendeels alleen moeten doen en heb op dat vlak ook niet veel mensen in mijn vriendengroep die mij kunnen helpen. Het is echt wel een fijn huisje met een tuintje voor de hondjes, die met wat werk echt tot iets moois kan omgetoverd worden. Maar het is allemaal niet zo simpel.  :doh:

Offline Tollertje

• *
« Reactie #9957 Gepost op: maart 24, 2019, 22:00:09 »
Hier kort het af!
Deze week de tabletten ook en nog veel kleinere afwerking overal maar het einde is echt in zicht na 3j

Offline Perdita

• *
« Reactie #9958 Gepost op: maart 24, 2019, 22:07:10 »
Amai, mooi Evelien!

Online sepke

• *
« Reactie #9959 Gepost op: maart 24, 2019, 22:32:17 »
Oh, zoveel plaats zeg!

Mooi!

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal