collapse

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 705528 keer)

Offline luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #9920 Gepost op: januari 04, 2019, 22:07:37 »
Wij hebben nu ook in alle slaapkamers leidingen voorzien enkel geen verwarming gehangen. Als het nodig is later voor het studeren ofzo dan kan er nog altijd eentje komen. Dat kost dan ook de wereld niet en eigenlijk is de ketel er wel op voorzien.

Offline Tollertje

• *
« Reactie #9921 Gepost op: januari 05, 2019, 09:38:54 »
oh Semulido, ik herinner mij dat nog van jullie kuisfirma en de vuiligheid erna! Dat was echt een nachtmerrie en de wanhoop was toen toch echt nabij he, na al die verbouwingen!

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9922 Gepost op: januari 05, 2019, 14:36:16 »
Hebben jullie steentapijt met of zonder zo'n extra harslaag bovenop? ik vind het mooier zonder, maar ja, geen idee of dat zoveeeeel onhandiger is? Ik heb eens gemiddelde prijzen opgezocht en dat valt precies héél goed mee die steentapijt! Nu ben ik nog meer fan  :D :D :D

Nog mensen hier met een pelletkachel? Wij zouden eentje zetten beneden die eigenlijk meer dan voldoende capaciteit zou moeten hebben om de ruimte (keuken + leefruimte, 37m2) te verwarmen, ik zie dat dus wel zitten als hoofdverwarming. Hij staat in de keuken/ eetruimte, we gingen normaal nog een radiator hangen in de living, maar ik vermoed dat dat niet nodig zal zijn. Nog mensen hier met een pelletkachel zonder er radiators hangen? Mijn idee nu is dat we de aansluiting wel klaarsteken just in case we toch een radiator willen, maar we er nog gene hangen. Nogal onnozel om eentje te hebben hangen als die nooit gebruikt wordt... in ons vorig huis hadden wij 4 radiatoren die nooit aan stonden... dat was plek aan een muur die anders benut kon worden. Die fout wil ik niet maken...

Wij hebben deze staan als bijverwarming maar kan ook als hoofdverwarming tot 50M  https://www.etecnics.be/pelletkachel-rika-como  nog geen moment spijt van gehad .

Zuinig in gebruik , snel warm , geen vervelend "blaas" geluid als hij opstaat  , gemakkelijk in onderhoud .
Wij kochten hem in de solden vorig jaar  :yes:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9923 Gepost op: januari 05, 2019, 15:01:44 »
Wij hebben deze staan als bijverwarming maar kan ook als hoofdverwarming tot 50M  https://www.etecnics.be/pelletkachel-rika-como  nog geen moment spijt van gehad .

Zuinig in gebruik , snel warm , geen vervelend "blaas" geluid als hij opstaat  , gemakkelijk in onderhoud .
Wij kochten hem in de solden vorig jaar  :yes:

Thanks! Maar een kachel zoek ik niet meer hoor, ik heb er al eentje  :D ook eentje met silent functie!

Offline luigi

• *
« Reactie #9924 Gepost op: januari 10, 2019, 22:44:02 »
Iemand ervaring met online jaloezie/lamellen bestellen. Of budget vriendelijke winkels hiervoor.

We zouden dit tijdelijk willen. We weten nog niet goed wat aan ons ramen willen.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #9925 Gepost op: januari 11, 2019, 08:05:00 »
Iemand ervaring met online jaloezie/lamellen bestellen. Of budget vriendelijke winkels hiervoor.

We zouden dit tijdelijk willen. We weten nog niet goed wat aan ons ramen willen.
Wij hebben hier: https://www.lattestore.be/ onze lamellen gekocht. Je kan ook gratis staaltjes aanvragen voor de kleur, dikte, materiaal.
Wij zijn heel tevreden. Goede kwaliteit, goede levering. Mijn collega en schoonzus hadden er eerder al besteld en zij waren ook tevreden, vandaar dat we het hebben gedurfd.

Offline luigi

• *
« Reactie #9926 Gepost op: januari 11, 2019, 09:03:23 »
Wij hebben hier: https://www.lattestore.be/ onze lamellen gekocht. Je kan ook gratis staaltjes aanvragen voor de kleur, dikte, materiaal.
Wij zijn heel tevreden. Goede kwaliteit, goede levering. Mijn collega en schoonzus hadden er eerder al besteld en zij waren ook tevreden, vandaar dat we het hebben gedurfd.

STaaltjes heb ik idd daar besteld. prijs is ook te doen.

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #9927 Gepost op: januari 12, 2019, 13:49:45 »
Luigi onze lamellen kwamen van een webwinkel uit Nederland. Veel miserie mee gehad. Bleek dat ze die bestelden in Polen, de helft mankeerde,...
In ons vorige huis hadden we van die zelfbouwpakketten en dat waren er hele goeie.
Deze hangen hier nu een jaar of 6 maar de kwaliteit is niet wat het zou moeten zijn.
Mijn schoonpa heeft er van Brico plan-it en die zijn best te doen qua prijs/kwaliteit. Zijn ook wel zelfbouwpakketjes.

Offline sepke

• *
« Reactie #9928 Gepost op: januari 12, 2019, 17:17:30 »
We hebben een lavabo!  :HV-kerst:
Jee, lang op gewacht!
En nog steeds geen bedieningspaneel voor toilet, zal pas februari zijn wegens productiefout. Pfff

Offline sepke

• *
« Reactie #9929 Gepost op: januari 12, 2019, 17:18:59 »
Oh en er moet ook nog een tegel achter en nog verlichting kiezen aan plafond. Daarna mag schilder nog komen.

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9930 Gepost op: januari 12, 2019, 20:55:20 »
Oooh leuke fase lijkt mij dat! Ik wou dat ik ook al in die fase zat  :mrgreen:

Hier vandaag keuken opgehaald en gestockeerd in 1 van onze stallen... Alles is er in geraakt, oef! Wel bij dat we de kosten voor pelletkachel, badkamermeubels en keuken zo kunnen spreiden hebben, anders ging dat een pijn doen denk ik, zo alles in ene keer. En allemaal 2dehands en toch mijn smaak dus ik ben tevreden  :yes: In mijn hoofd zie ik het al helemaal voor mij  :greenroll:

Offline sepke

• *
« Reactie #9931 Gepost op: januari 12, 2019, 21:11:26 »
Ik vond dat ook leuk, tweedehands zoeken/kopen. Voor het huis hebben we dat niet gedaan, maar voor de babyspullen enzo toen wel. Nu af en toe zoek ik nog wel eens iets, zoals fietsjes ofzo, maar echt snuisteren zoals vroeger, daar heb ik geen tijd meer voor.

Woon je nu in een stacaravan Ilsey?

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9932 Gepost op: januari 12, 2019, 21:58:14 »
Ja, in een heel oud ding  :lol: Mijn vriend heeft er opbouw elektriciteit in geregeld (gratis materiaal gehad van een vriend) want we vertrouwden het oudere netwerk niet. En mijn papa heeft de gasleidingen vernieuwd want die vond 'm ook wat tricky. We hadden schrik voor de koude, maar we hebben 2 elektrische olieradiatorkes op de kop getikt en we moeten die eigenlijk helemaal niet op een hoge stand zetten. We gebruiken ons gasvuur maar sporadisch eens voor de gezelligheid nu, bespaart ons veel zeulen met gasflessen. Zal wel even te voelen zijn aan de elektriciteitsreken ing maarja. Klein en oud, maar we vinden het nog wel gezellig. De douche en toilet hebben we er uit gehaald zodat we een ruimer badkamertje over hielden met een lavabootje, we hebben in 1 van onze stallen een 'sanitair' gebouw gemaakt met de was- en droogmachines en een douchekabine. De toilet is het enige ding in het huis dat er nog in zit en wordt pas uitgebroken als de andere toiletten geïnstalleerd zijn, daar zit nu dus een tuinslang op aangesloten  :mrgreen: 't is allemaal niet de mega luxe, maar we hebben alles wat we nodig hebben  :yes:

Hierzie een paar foto's die ik in het begin gemaakt heb, maar ik heb niet van alles foto's. In deze staat kwam 'm toe:

Offline luigi

• *
« Reactie #9933 Gepost op: januari 13, 2019, 07:44:10 »
Dat is dus mega gezellig zo een stacaravan. Een heel leven er in wonen zou nu een beetje te zijn maar om een periode in te wonen zou ik dat niet erg vinden.
Vooral ook oppassen met condens in de winter dat je geen schimmels krijgt.

Sepke mooi hoor!

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #9934 Gepost op: januari 13, 2019, 12:55:29 »
Mooi Sepke.

Bij ons in de badkamer staat momenteel alles al behalve de wc, de kranen van de douche en moet nog een kaske halen gaan.

Hier ook veel 2de hands. De trap naar zolder toe, trap naar de kelder toe, keuken, zetel, blauwe steen voor buiten, ...

Sta caravan ziet er heel gezellig uit.

Offline sepke

• *
« Reactie #9935 Gepost op: januari 13, 2019, 19:44:10 »
Idd, je hebt het er heel gezellig gemaakt!  :yes:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9936 Gepost op: januari 13, 2019, 23:26:15 »
Merci! We zien er idd ook de charme van in  :yes: ik wou hem nog houden eigenlijk, als logeer'kamer' voor bezoek, maar da's misschien een beetje teveel van het goede. Als ik ooit nog een paardencamionette kwijt wil op hetzelfde stukje waar de caravan nu staat (mooi verstopt achter een haag, niet zichtbaar van op de binnenerf), zetten we misschien beter een kleine caravan. Eentje waar we dan ook zelf mee op reis kunnen.

Oooh, jullie zitten allemaal zo in de eindfases! Ik moet nog veel geduld hebben tot we daar zijn  :cry: :shifty: maar vandaag de aannemer gehoord, over 2 weken de raam- en deurgaten aanpassen en dan komen ze van de ramen opmeten en worden de ramen besteld  :dance: Daar kijk ik heel hard naar uit!

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #9937 Gepost op: januari 14, 2019, 12:42:04 »
Hier is ook nog veel werk hoor. Ze werken door elkaar in verschillende ruimtes waardoor geen enkele ruimte af is.

Ik hoop toch dat ik in maart kan beginnen te verhuizen.

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #9938 Gepost op: januari 15, 2019, 01:19:49 »
Duimen dat het lukt tegen maart, Ilero!   :thumbs:

Hier zal het zomer/nazomer worden.

Offline Pepperke

• *
« Reactie #9939 Gepost op: februari 08, 2019, 17:39:01 »
30 à 35000 voor de aanleg van onze tuin  :zot: Ligt dat nu aan mij, of gaat dat er lichtjes over?

Moesten we nu nog echt een grote tuin hebben  :eh:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal