collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467690 keer)

Online Beau_12

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1394 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #720 Gepost op: september 11, 2013, 15:27:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@ Rebecca: ga eens bij de Laminaatshop in Baasrode kijken.  Ze maken ook inbouwkasten.  Mijn ouders hebben er twee van bij hen, heel goede service (en kostte geen 5000 euro).

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #721 Gepost op: september 11, 2013, 15:29:04 »
Rebecca, wij hebben een kastenwand van 4 meter gemaakt met Ikea kasten. Het Pax-systeem. Lijkt inbouw, maar is gewoon in die 4 meter gepast. Kostte maar 1000 euro en ik kan niet echt zeggen dat het brol is. Oké, het zal misschien geen 20 jaar meegaan, maar dat hoeft ook niet. Alles zit netjes weg, alle schuifdeuren werken netjes zoals het hoort.
Met dat Pax-systeem heb je echt heel veel mogelijkheden en kan je alles optimaal ingericht krijgen. Zelfs onze TV op de slaapkamer is erin weggewerkt.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2013, 15:30:56 door Bonita »

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #722 Gepost op: september 11, 2013, 18:40:05 »
Ik vind het een goed ontwerp, Mehado. Die kastruimte is echt wel handig, je hebt dat van doen in een badkamer :yes: Ik zou ze ook nog onder je lavabo's laten doorlopen, anders zie je de buizen zitten en heb je daar nog veel afstofwerk en veel vuiligheid die zich daarachter kan ophopen.

Ik vind zo'n open douche heel leuk, en qua onderhoud ideaal. Ik zou er ook voor durven kiezen. Maar het is wel koud hoor, zo zonder wand rondom. Al zal je voor een echt "opwarmend" gevoel in de winter misschien eerder een bad nemen?

Een toilet op de badkamer vind ik ook handig. Zeker met kinderen. Mij stoort dat niet (maar ik kan wel niet tegen openstaande toiletdeksels, die moéten toe :mrgreen:), en ik vind het ook goed dat het toilet dicht bij de deur is. Zo moet je niet je hele badkamer door om naar het toilet te gaan.

Awel dat vind  ik nu tof se, mijn twijfels verdwijnen als sneeuw voor de zon  :lol: Ik heb voor zulke dingen toch nog altijd eens bevestiging nodig dat ik geen domme dingen aan het doen ben  :shifty:

In de winter douchen wij ook vaak, maar met vloerverwarming + handdoekradiator denk ik dat dat niet koud zal aanvoelen. En als er een wand komt zou die ook open zijn langs 2 zijden dus of dat dan veel verschil gaat maken  :weetniet:
En anders douchen we samen e, tzal wel warm worden  :mrgreen:

Ik ben vandaag bij facq binnen geweest en die vond het ook een goed ontwerp. alleen zou zij het bad iets meer naar rechts plaatsen nog, verder van de lavabo's. Maar dan is de doorgang dus verschillend langs beide kanten ,dat moet ik nog eens bezien wat het mooiste is.

En ons ikea keukenontwerp staat ook op punt  :dance: Nu nog geld om ze te bestellen  :fuu:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #723 Gepost op: september 11, 2013, 18:55:48 »
Praktisch gezien vind ik de handdoekradiator ver weg van de lavabo's, tenzij je je handdoeken daar niet gaat ophangen en in de plaats gewoon naast de lavabo's legt. Kan wel een warboel worden met meerdere personen. Ik ben niet voor die opbouwbakjes voor lavabo's, maar da's smaak natuurlijk... Het bad vind ik ook vrij dicht bij de lavabo's, maar het kan. En persoonlijk vind ik het bad ook dicht bij de kastenwand, maar als je een schuifdeurenkastenw and voorziet is de afstand nog doenbaar. Bedenk wel dat je daar misschien onbewust gebukt of schuin gaat onder lopen, wat al minder comfortabel aanvoelt. Ook als je je gaat bukken om iets onderin te halen, moet je je al lateraal gaan bewegen ipv gewoon te bukken. Maar nog eens: dit kan gezichtsbedrog zijn... :denk:

Verder denk ik dat dit de beste oplossing is als een vrijstaand bad voor jou prioriteit nr. 1 is.

Mag ik ook vragen met welk programma je dit getekend hebt? Ik zou onze badkamer ook eens willen uittekenen :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #724 Gepost op: september 11, 2013, 19:02:37 »
Praktisch gezien vind ik de handdoekradiator ver weg van de lavabo's, tenzij je je handdoeken daar niet gaat ophangen en in de plaats gewoon naast de lavabo's legt. Kan wel een warboel worden met meerdere personen. Ik ben niet voor die opbouwbakjes voor lavabo's, maar da's smaak natuurlijk... Het bad vind ik ook vrij dicht bij de lavabo's, maar het kan. En persoonlijk vind ik het bad ook dicht bij de kastenwand, maar als je een schuifdeurenkastenw and voorziet is de afstand nog doenbaar. Bedenk wel dat je daar misschien onbewust gebukt of schuin gaat onder lopen, wat al minder comfortabel aanvoelt. Ook als je je gaat bukken om iets onderin te halen, moet je je al lateraal gaan bewegen ipv gewoon te bukken. Maar nog eens: dit kan gezichtsbedrog zijn... :denk:

Verder denk ik dat dit de beste oplossing is als een vrijstaand bad voor jou prioriteit nr. 1 is.

Mag ik ook vragen met welk programma je dit getekend hebt? Ik zou onze badkamer ook eens willen uittekenen :mrgreen:

Waarom heb je een handdoekradiator nodig aan de lavabo's  :denk: Ik had de plaats gekozen omdat je dan zowel vanuit bad of douche gemakkelijk bij de handdoeken kan.  :weetniet: Bij lavabo gebruik ik enkel kleine handdoekjes on bijv de handen af te drogen.

Er is 1 meter doorgang langs beide kanten, dus tussen lavabo en bad en tussen muur en bad. Volgens facq is de standaard min 80 dus ik denk dat dat wel ok is. De kastenwand worden schuifdeuren. Die is 1m50 hoog dus dat is eigenlijk niet zo laag dat je daar echt heel gebukt moet onder lopen denk ik.

Vrijstaand bad vind ik het mooiste toch ja. maar of dat nu prioriteit is ,is iets anders. Voor mijn vriend was het prioritair dat hij niet moest bukken om in bad te gaan en overal in dat bad gewoon kon rechtstaan, dus dan kon het bad al niet onder de schuine wand.
Dan was het zoals nu of tegen 1 van de andere rechte muren maar dan zit ik met de douche vast.

Sanidrome is het programma, op de website te vinden. werkt heel makkelijk. Die van Facq werkt gelijkaardig maar die kreeg ik niet geďnstalleerd.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #725 Gepost op: september 11, 2013, 20:12:20 »
Wat een leuk programma :mrgreen:

Ik zou mijn gewone handdoeken aan die radiator hangen... :denk: ik gebruik altijd een gewone handdoek, geen kleintjes (gastendoekjes), misschien daarmee. Denk dat die schuine wand best gevuld wordt met kasten, want da's vaak ook gewoon verloren ruimte...

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #726 Gepost op: september 11, 2013, 20:47:27 »
Je zou eventueel ook je douche een beetje kunnen opschuiven en er een doorloopdouche van maken (dus enkel een voorwand of gedeeltelijke voorwand) en tegen die wand je bad kunnen zetten. Tis maar een ideetje voor als je eens iets anders wilt proberen qua opstelling.  :wink:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #727 Gepost op: september 11, 2013, 21:14:49 »
Zo dan Rebecca?
Vinden jullie dit beter?

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #728 Gepost op: september 11, 2013, 21:15:56 »
yep! Ik vind het beter zo!

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #729 Gepost op: september 11, 2013, 21:17:39 »
Erinyes, laat jouw ontwerp hier ook eens zien he seg  :yes:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #730 Gepost op: september 11, 2013, 21:19:31 »

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #731 Gepost op: september 11, 2013, 21:27:35 »
Ik vind het ook beter en denk ook dat het fijner douchen is

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #732 Gepost op: september 11, 2013, 21:27:42 »

Met kast bij

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #733 Gepost op: september 11, 2013, 21:28:38 »
Hans vindt het ook beter, verkocht  :mrgreen:

Met dank aan Rebecca!!!! Ik was er zelf niet opgekomen denk ik  :lol: :thumbs:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #734 Gepost op: september 11, 2013, 21:49:46 »
Graag gedaan.  :wink: Nu ik het zo uitgetekend zie, vind ik het ook beter zo. Het is meer gestroomlijnd allemaal.  :yes:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #735 Gepost op: september 11, 2013, 21:52:28 »
of omgekeerd...  :denk: :doh:

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #736 Gepost op: september 11, 2013, 22:08:20 »
Ik vond de vorige beter. An wel niet uitleggen waarom :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #737 Gepost op: september 11, 2013, 22:12:36 »
ik precies ook, misschien omdat je dan beter bij de kastenwand kan ,terwijl nu een deel achter de douche zit. Je hebt ook meer ruimte denk ik om uit de douche te stappen, nu is het krapper misschien  :weetniet:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #738 Gepost op: september 11, 2013, 22:29:13 »
die eerste met die douchewand

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #739 Gepost op: september 11, 2013, 22:32:25 »
ik precies ook, misschien omdat je dan beter bij de kastenwand kan ,terwijl nu een deel achter de douche zit. Je hebt ook meer ruimte denk ik om uit de douche te stappen, nu is het krapper misschien  :weetniet:
Ja de douche is nu niet meer 'open' en het bad staat te dicht bij het toilet denk ik

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal