collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467042 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #700 Gepost op: september 10, 2013, 13:29:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Oh Mehado wat zul jij straks genieten!! Goed voor ogen blijven houden hoor!!
Al die gewone simpele dingen zullen straks voor ons de grootste luxe zijn. :cheeky:

Ja echt e!

Ik moet soms lachen als mensen vertellen of klagen over hun 'verbouwing'. Want ze zitten wel zonder keuken he, zo een ramp, dat is niet leefbaar, etc…
Man, moest het dat maar zijn, geen keuken… :doh:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #701 Gepost op: september 10, 2013, 13:41:34 »
nu,zware verbouwingen terwijl je daarin woont,zijn natuurlijk ook niet van de poes. Ik kan ook slecht tegen die vuiligheid.
Maar ik krijg ons "kotje" nu ook niet meer schoon hoor,er staat gewoon véél te véél in om dat goed te kunnen poetsen. Maar ik weet wel dat ik straks met een schone lei herbegin. :yes:
En onze papierwinkel,die draait langs geen kanten,offertes die we kwijtraken etc.. :doh: Geen plaats om het te leggen. En dan komt Jarne thuis met knutselwerkjes vanop school die hij persé ergens wil uitstallen natuurlijk aargh...geen plaats :doh:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #702 Gepost op: september 10, 2013, 15:24:38 »
nu,zware verbouwingen terwijl je daarin woont,zijn natuurlijk ook niet van de poes. Ik kan ook slecht tegen die vuiligheid.
Maar ik krijg ons "kotje" nu ook niet meer schoon hoor,er staat gewoon véél te véél in om dat goed te kunnen poetsen. Maar ik weet wel dat ik straks met een schone lei herbegin. :yes:
En onze papierwinkel,die draait langs geen kanten,offertes die we kwijtraken etc.. :doh: Geen plaats om het te leggen. En dan komt Jarne thuis met knutselwerkjes vanop school die hij persé ergens wil uitstallen natuurlijk aargh...geen plaats :doh:

Proper krijg ik dat ding allang niet meer en ik heb het opgegeven  :oops:

Ja zwijg van die papieren  :doh:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #703 Gepost op: september 10, 2013, 22:00:13 »
Wat vinden jullie van ons badkamerontwerp?

alle tips zijn welkom!

er zit nog een dakraam in het midden maar dat krijg ik niet getekend.

Het bad komt dus vrijstaand zodat je er rond kan stappen
De douche is volledig open zonder wand.
Onder de schuine wand komen inbouwkasten met schuifdeuren maar ik kon geen schuifdeuren kiezen  :lol:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #704 Gepost op: september 11, 2013, 06:47:00 »
Ik vind het mooi maar ik zou toch een wand voorzien voor de douche. Privacy kwestie (bij gasten bv of kinderen), maar ook dat niet je hele badkamer telkens onderbezopen is als je een douche neemt ...

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #705 Gepost op: september 11, 2013, 07:43:49 »
Ja echt e!

Ik moet soms lachen als mensen vertellen of klagen over hun 'verbouwing'. Want ze zitten wel zonder keuken he, zo een ramp, dat is niet leefbaar, etc…
Man, moest het dat maar zijn, geen keuken… :doh:

Bwa, zwaar verbouwen terwijl je erin woont is toch ook niet alles, en al helemaal niet met een baby. Je leeft echt tussen de verbouwrommel en de vuiligheid, bah!

Ik zou in je badkamer ook een douchewand voorzien. Wij hebben zo'n volledig glazen wand vor de toekomstige inloopdouche, dan houd je het open gevoel.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #706 Gepost op: september 11, 2013, 07:53:00 »
En dat wordt zo zalig dan als de 'stoom' wat binnen blijft. We zijn ooit op vakantie geweest met een volledig open douche en ik vond dat niet gezellig.

Ik wil wel graag veel foto's van badkamers zien. Dat is nl iets wat hier ook nog te doen valt. Nu is hij wel af, maar heel standaard. En dat willen we best wat mooier. (maar tegen dat ik weet wat ik wil, zijn we wel al een tijdje verder)

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #707 Gepost op: september 11, 2013, 08:19:13 »
Bwa, zwaar verbouwen terwijl je erin woont is toch ook niet alles, en al helemaal niet met een baby. Je leeft echt tussen de verbouwrommel en de vuiligheid, bah!

Ik zou in je badkamer ook een douchewand voorzien. Wij hebben zo'n volledig glazen wand vor de toekomstige inloopdouche, dan houd je het open gevoel.

Verbouwen terwijl je erin woont is zeker niet alles, maar daar heb ik het niet echt over hoor. Ik heb het gewoon over mensen die klagen omdat er nog geen keuken is bijv. Ik heb een collega bv en die hebben gebouwd, die moeten binnenkort verhuizen en ramp o ramp ,er is nog geen keuken.... alez ja, in de vuiligheid gaan die niet zitten e maar ze vinden het al helemaal onleefbaar als de keuken nog niet geïnstalleerd is

De wand hebben we getwijfeld maar na wat opzoeking en info op het andere forum toch geen gezet.
Als je een vierkant kan voorzien van 2x2 dan heb je genoeg en het water spat niet echt veel verder blijkbaar.
En een wand onderhouden duurt langer dan eventjes de vloer aftrekken.
Alez ja, dat waren die mensen hun argumenten he, en dat overtuigde mij toch wel.

Privacy vind ik geen probleem, als er geen glazen wand komt is er ook geen privacy toch  :weetniet: en als ik gasten heb ga ik toch niet zomaar de badkamer binnen wandelen he  :mrgreen:

Gezelligheid is wel een punt, daar twijfel ik ook nog.

Het probleem is als we een wand zetten dat het bad dan dichter onder de schuine wand moet en dat wil Hans dan weer niet.
Hij wil echt overal kunnen rechtstaan rond dat bad.
Als we nu een wand zouden plaatsen dan loop je bijna op het bad als je de douche uitkomt en dat lijkt mij ook niet praktisch.

Ik denk dat we mss zo zullen starten en als het nodig blijkt kunnen we nog altijd achteraf een wand zetten.

@sepke

http://www.houzz.com/photos/bathroom/p/40

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #708 Gepost op: september 11, 2013, 08:38:26 »
Ik zou dan ook melkglas nemen  :mrgreen: :vuistje: Dat je er niet doorheen kan zien  :shifty:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #709 Gepost op: september 11, 2013, 09:17:51 »
Ik zou precies de kast laten doorlopen onder de lavabo's.  :denk:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #710 Gepost op: september 11, 2013, 09:37:49 »
En wij zouden nooit geen toilet voorzien in de badkamer. Persoonlijke keuze,mijn vriend heeft daar een echte afkeer van. :oops:
Wel een ruime badkamer zeg,wauw!!
Onze badkamer is jammer genoeg kleiner dan die we hadden eerder.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #711 Gepost op: september 11, 2013, 09:45:08 »
Zelf heb ik wel graag een toilet in de badkamer, maar bij dit plannetje dacht ik ook wel dat het toilet dicht bij de lavabo's stond. Maar ik zag niet meteen een alternatief om het toilet te verplaatsen, tenzij je een douchewand neemt.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #712 Gepost op: september 11, 2013, 09:46:28 »
wij hebben 2 toiletten voorzien apart van de badkamer.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #713 Gepost op: september 11, 2013, 10:27:38 »
We hebben nog een toilet beneden apart. Het toilet in de badkamer kan niet verplaatst worden wegens afvoer.

Ik dacht ook nog een kast onderr de tablet van de lavabos maar daar ben ik nog niet. Ik wil echt geen standaard badkamermeubel dus ik moet dat nog eens bekijken. De tablet zou in hout zijn.al de rest wit.

Offline There

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #714 Gepost op: september 11, 2013, 10:45:41 »
Vind persoonlijk het bad wat raar staan maar dit kan gezichtsbedrog zijn

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #715 Gepost op: september 11, 2013, 10:57:31 »
Denk eraan dat het 'koud' is om helemaal niks van wand te hebben... Een glazen wand houdt nog wat 'stoom' in de buurt terwijl je doucht. Ik vind een inloopdouche met 'weinig' glas dus te koud (maar ik ben een echte koukleum...) douchen moet bij mij 'vooruit' gaan en op elk moment van de dag kunnen gebeuren, dus ook zonder dat ik eerst de badkamertemperatuur naar 40° gebracht heb...  :fuu:

In de link staan super leuke/mooie ideeën!

Offline marver

• Global-Moderator
  • *
  • 140 HV-Punten
« Reactie #716 Gepost op: september 11, 2013, 11:22:32 »
Een wand van glasdallen heeft ook iets.
Een pup red je niet uit zijn aquarium, je laat enkel het moederdier verder afzien.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #717 Gepost op: september 11, 2013, 15:17:07 »
Brrr, kosten inbouwkasten altijd zoveel geld?  :shifty: Ik ben daarnet naar een zaak gaan kijken die inbouwkasten en slaapkamers en zo maakt. De goedkoopste kleerkast was 3600 euro (maar eentje gevonden in die prijs), de meeste zaten tussen de 5000 à 8000 euro. Een een inloopdressing 10.000 euro.

Als er iemand nog toonzaalkeukens zoekt: op de steenweg in Appels (Dendermonde) zijn er 2 keukenzaken die toonzaalkeukens verkopen aan -50%. Ik ben bij één binnen geweest (Hans Keukens) en er was al veel verkocht, maar er stonden toch nog een paar mooie keukens voor een schappelijke prijs. Meer dan 50% af, inclusief toestellen en sanitair.

Edit: ik zie op de website dat er nog maar 6 keukens zijn: http://www.hanskeukens.be/ (de bovenste links is een prachtige keuken voor geen geld)
« Laatst bewerkt op: september 11, 2013, 15:18:58 door Rebecca »

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #718 Gepost op: september 11, 2013, 15:24:57 »
Ik vind het een goed ontwerp, Mehado. Die kastruimte is echt wel handig, je hebt dat van doen in een badkamer :yes: Ik zou ze ook nog onder je lavabo's laten doorlopen, anders zie je de buizen zitten en heb je daar nog veel afstofwerk en veel vuiligheid die zich daarachter kan ophopen.

Ik vind zo'n open douche heel leuk, en qua onderhoud ideaal. Ik zou er ook voor durven kiezen. Maar het is wel koud hoor, zo zonder wand rondom. Al zal je voor een echt "opwarmend" gevoel in de winter misschien eerder een bad nemen?

Een toilet op de badkamer vind ik ook handig. Zeker met kinderen. Mij stoort dat niet (maar ik kan wel niet tegen openstaande toiletdeksels, die moéten toe :mrgreen:), en ik vind het ook goed dat het toilet dicht bij de deur is. Zo moet je niet je hele badkamer door om naar het toilet te gaan.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2013, 15:26:48 door Bonita »

Offline There

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #719 Gepost op: september 11, 2013, 15:26:22 »
. Een een inloopdressing 10.000 euro.

Dat is wel heel veel geld.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal