collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467325 keer)

1 lid en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #180 Gepost op: april 15, 2013, 19:19:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

Ze hebben tot donderdag om te reageren op de mails als ze niet reageren tegen dan verstuur ik een aangetekende brief

Gewoon doen luigi, snel reageren is de boodschap , veel succes  :thumbs:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: april 16, 2013, 11:42:14 »
Gewoon doen luigi, snel reageren is de boodschap , veel succes  :thumbs:

Ze hebben al geantwoord op de mails. Ze zullen iemand sturen om te controleren en ze zullen moeten komen als ik thuis ben en niet alleen vriendlief.  :hmpf:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: april 17, 2013, 19:08:30 »
Tis hier stillekes... toch niet van de zon aan het genieten ipv te verbouwen zeker  :fuu:

Al veel beter in ieder geval, dit weer!

Wij zijn nog niet zoveel opgeschoten, hebben wel voortgedaan maar het lijkt van niet (ken je dat  :roll:)
Morgen komen ze 300m² dakpannen leveren, niet dat we ze al kunnen leggen  :? maar de laatste schijf van de lening moest op tegen het einde van de maand. Dus ja, er zat niet veel anders op.

De metser is de laatste stenen aan het leggen en dan is de ruwbouw af. Dan is het voornamelijk nog het dak dat moet vlotten nu. De dorpels komen ook binnenkort maar de ramen kunnen er toch niet in voor het dak ligt  :doh:

Morgen heb ik verlof om verder te metsen aan de binnenmuren, de badkamer en onze slaapkamer is al ingedeeld. nu nog Amélie haar kamer en ze staan allemaal. Vinden jullie 12m² te klein voor een kinderkamer (wel met schuin dak langs 1 zijde, maar wel redelijk hoog , ongeveer op 1m10 begint het schuine gedeelte)? Ze is 3x4  :weetniet:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #183 Gepost op: april 17, 2013, 19:10:26 »
Ze hebben al geantwoord op de mails. Ze zullen iemand sturen om te controleren en ze zullen moeten komen als ik thuis ben en niet alleen vriendlief.  :hmpf:

Ik duim dat het goedkomt  :thumbs:

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: april 17, 2013, 20:12:41 »
Mehado: ik vind 12 m² niet te klein, zeker niet als je het wat handig indeelt.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: april 17, 2013, 20:27:52 »
Mehado: ik vind 12 m² niet te klein, zeker niet als je het wat handig indeelt.

Ja in principe moet ze geen bureau zetten want daar hebben we de mezzanine voor. een kleerkast zou handig zijn maar moet ook niet persé, we hebben daarvoor ook wel oplossingen genoeg en ze is er maar 2 dgen per week, dus zoveel kleren heeft ze nu ook niet bij ons.

We hebben gekozen voor een vide en mezzanine en moeten daardoor natuurijk inboeten aan opp voor de slaapkamers maar we gingen eerst de badkamer iets verkleinen en Amélie haar kamer iets groter maar hebben dat dan toch niet gedaan en nu vind ik ze precies wat klein...
Maar tis natuurlijk allemaal ruwbouw, zal mss ook nog anders tonen afgewerkt

Offline Pompier1988

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 367 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #186 Gepost op: april 17, 2013, 20:54:27 »
Wij ons huis gekocht in augustus en ingetrokken in oktober, dan meteen keuken en badkamer aangepakt.
Deze zomer de reizen eens laten voor wat ze zijn en werk maken van een plafond op de volledige benedenverdieping + de binnenkoer en het afdak vernieuwen, duuuuuus...werk genoeg voorhanden  :yes:    :mrgreen:
De ogen en het gedrag van een hond, spreken wijzer dan de mond van de meeste mensen...

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #187 Gepost op: april 18, 2013, 10:50:47 »
Mehado dat lijkt me niet te klein hoor!

En gezellig,we gaan weer gelijk op,gisteren hebben ze de dakpannen geleverd :mrgreen:
Wij gaan ze wel zaterdag al klaarleggen op het dak,en volgende week worden ze gelegd. De ramenleverancier heeft ook al laten weten dat de ramen omstreeks 15 mei op de planning staan om erin te gaan,dat is lekker vlot :dance:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #188 Gepost op: april 18, 2013, 10:54:33 »
Hier nog altijd niets van de verzekering ...  :silenced:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #189 Gepost op: april 18, 2013, 11:48:54 »
Vinden jullie 12m² te klein voor een kinderkamer (wel met schuin dak langs 1 zijde, maar wel redelijk hoog , ongeveer op 1m10 begint het schuine gedeelte)? Ze is 3x4  :weetniet:

Wij hebben een oud huis en 3 van de slaapkamers hier zijn 3x4m. Voor een één persoonskamer is dat zeker niet te klein. Hier past daar een bed, een kast een bureau en een boekenrek in en dan heb je nog niet het gevoel dat het "klein" is. Onze eigen kamer is ook 3x4 en daar past ons bed (1.60m), een ladenkast aan elke kant van het bed en een klein kleerkastje in. Een grote kleerkast kan er nu wel niet meer bij, maar dat komt ook omdat ons bed tegen de vroegere schouw staat en we daar dus al 40cm kwijt zijn.

Wij hebben daarentegen wel een grote badkamer (ruim 20m²) en dat vind ik wel plezierig.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: april 18, 2013, 12:15:08 »
Wij zijn bezig met de hele riolering opnieuw te leggen want uiteindelijk bleek de oude beerput (en riolering) toch niet meer zo bruikbaar te zijn als we dachten. Bovendien zouden we ons tweede toilet daar nooit op aangesloten krijgen. Dan maar alles nieuw dus... maar dat gaat niet vooruit hé.
M.a.w. nog steeds geen beton (ah, nee die buizen moeten daaronder) en nog meer opgebroken buiten ook. Het ziet er nu uit als oorlogsgebied.
Man, ik zou zo graag terug binnen opbouwen hé.
.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: april 18, 2013, 13:35:16 »
Hier nog altijd niets van de verzekering ...  :silenced:

Kan wel even duren hoor, komt wel goed  :huggg:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #192 Gepost op: april 18, 2013, 19:49:03 »
Wij hebben een oud huis en 3 van de slaapkamers hier zijn 3x4m. Voor een één persoonskamer is dat zeker niet te klein. Hier past daar een bed, een kast een bureau en een boekenrek in en dan heb je nog niet het gevoel dat het "klein" is. Onze eigen kamer is ook 3x4 en daar past ons bed (1.60m), een ladenkast aan elke kant van het bed en een klein kleerkastje in. Een grote kleerkast kan er nu wel niet meer bij, maar dat komt ook omdat ons bed tegen de vroegere schouw staat en we daar dus al 40cm kwijt zijn.

Wij hebben daarentegen wel een grote badkamer (ruim 20m²) en dat vind ik wel plezierig.

Ja tis alleen met die schuine wand dat ik toch wat twijfel .nuja,mijn muren staan ver,ik ga nu toch ni meer herbeginnen :) de badkamer is 4x4,ik wou die ook ruim. Onze slaapkamer is 6x6 met een vide. Groot,ik weet het maar die moet ingedeeld worden,dressing/slaapgedeelte en we konden ni anders met de afvoerbuizen.anders had ik alles gewoon een meter opgeschoven maar dat kon dus niet

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: april 18, 2013, 20:28:25 »
Ik denk dat dat prima afmetingen zijn hoor.  :thumbs:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #194 Gepost op: april 18, 2013, 20:49:36 »
En het grondwater zakt! We zitten al onder de 1cm  :dance:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: april 18, 2013, 21:25:23 »
:thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: april 19, 2013, 09:05:59 »

:thumbs:

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: april 19, 2013, 10:00:11 »
Mehado, ik vind dat ook goed qua afmeting. Wij gaan (na verbouwing) 2 kinderkamers hebben, eentje van 16m² (is de huidige bestaande slaapkamer die nu mijn bureau is) en eentje van net geen 10m². Die van 16m², die is echt megagroot voor een kinderkamer, dat had gerust kleiner gekund (maar het is het niet waard van daarvoor een muur uit te breken :lol: ), die van 10m² is eerder aan de krappe kant. Dus 12 lijkt mij ideaal.

Wij gaan volgende week onze ramen/deuren bestellen, dat die laatste fase in augustus/september afgewerkt kan worden. En dan zijn we er hopelijk weer even vanaf, na de zomer :shifty: Dan zijn we toch weer een jaar bezig geweest.

(om over een jaar of 2 nog eens opnieuw te beginnen, aan de meest ingrijpende fase dan, argh)

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: april 19, 2013, 16:39:53 »
Niet echt een verbouwing maar toch iets dat ik van mijn to do lijstje kan schrappen

Morgen komen ze het zwembad uitbreken  :dance:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #199 Gepost op: april 20, 2013, 09:43:27 »
En komt er dan een nieuw in de plaats Karo? Of geen zwembad meer?  :mrgreen:

Mijn schoonouders hebben stiekem onze living met tasso behangen, alle raamkozijnen geprimerd en opgeruimd..  :oops: Nu zullen we echt snel kunnen starten met schilderen, vloeren, molluren tegen de tegels en... klaar  :mrgreen: En dan begint het grote werk buiten...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal