collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467425 keer)

1 lid en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #880 Gepost op: oktober 04, 2013, 17:39:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@Beau_12: Kleuradvies?  :mrgreen:
@ Julie: Jeeej, aftelleeeen!!  :fuu:

Wij beginnen dit weekend onze logeerkamer te bouwen (open zolder, waar een logeerkamer, een rommelkamer en een gang naar onze slaapkamer moet komen)  :mrgreen: En ik wil eigenlijk ook mijn paddock maken, zodat de paarden met nat weer daar op kunnen...

Offline Beau_12

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #881 Gepost op: oktober 05, 2013, 22:20:07 »
Meer advies over welk type behang ... Zit met een ouder huis en er moet het een en ander weggemoffeld worden. Alle hulp is welkom :-D.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #882 Gepost op: oktober 05, 2013, 22:29:09 »
Meer advies over welk type behang ... Zit met een ouder huis en er moet het een en ander weggemoffeld worden. Alle hulp is welkom :-D.

glasvezel

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #883 Gepost op: oktober 05, 2013, 22:34:25 »
Vind ik ni zo mooi ... Heb vorige week gelaizerd vliesbehang gezien. Heel mooi, veel keuze in motiefkes. Ze komen eens kijken waarmee ik nog wegkom met die hoge plafonds :-D

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #884 Gepost op: oktober 06, 2013, 22:20:24 »
Hier wel glasvezel, maar met witte verf op. Moffelt supergoed alle oneffenheden weg en ondanks dat ik het vroeger spuuuuglelijk vond, vind ik het in ons huis echt geslaagd! Maar op gekleurde muren vind ik het nog altijd lelijk  :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #885 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:32:00 »
vliesbehang is wel goed :yes:

Leuk Djeenie! Ik wil ook mijn paddock winterklaar,maar 't komt er precies niet van :doh:
Sjah zullen ze noodgedwongen langer op de wei moeten dit jaar :fuu:

Wij hebben een voorlopig tuinhuisje gekocht en dat hebben we zaterdag opgezet en zondag heb ik het dan gebeitst,zalig in dat weertje,wat hebben we toch geluk gehad met de nazomer tot nu toe!
Vanavond moeten we de kleuren gaan vastzetten voor de keuken,morgen komt de timmerman de oversteken toetimmeren en volgende week komen eindelijk de rolluiken aan!

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #886 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:35:55 »
Ik denk ook dat vliesbehang een super oplossing gaat zijn voor mij.  Vanavond komt er iemand langs met een aantal boeken om eens te kijken wat er al dan niet gaat bij mij ... ben zoooo benieuwd.  Ik voel mij precies een klein kind dat speelgoed gaat krijgen  :vuistje:.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #887 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:24:12 »
Hoop dat dit juist staat ...

Hoe zit dat nu juist als je een stuk grond koopt, moet je na verloop van tijd bouwen of is dat niet meer verplicht ?

En wat met de taksen of belastingen op die grond ?

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #888 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:31:16 »
dat is niet verplicht. Wel,als de plannen goedgekeurd zijn,moet je binnen de 2 jaar beginnen denk ik,als je je vergunning wilt behouden.
Er zijn wel vrij veel taksen op dacht ik,maar ik ben het niet meer zeker :denk:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #889 Gepost op: oktober 07, 2013, 13:51:48 »
dat is niet verplicht. Wel,als de plannen goedgekeurd zijn,moet je binnen de 2 jaar beginnen denk ik,als je je vergunning wilt behouden.
Er zijn wel vrij veel taksen op dacht ik,maar ik ben het niet meer zeker :denk:

merci julie, ga eens googlen denk ik :thumbs:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #890 Gepost op: oktober 08, 2013, 18:57:50 »
Morgen komen de ramen dus  :dance: om 6 u gaan ze hier al zijn  :lol:

Daarna hebben wij maximum 2 maand (eerder anderhalve) de tijd om alle leidingen te leggen...
Iemand enig idee of dat haalbaar is? We doen elke avond en weekend voort maar ik begin te twijfelen of dat wel gaat lukken. Dat ziet er allemaal te doen uit maar ja, we gingen onze verbouwing ook afronden op anderhalf jaar, het duurt altijd langer dan gedacht eh

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #891 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:52:19 »
Yeah Mehado!  :dance:

Hier was dat te doen,je bedoelt dus de elektriciteit en de leidingen van het water hé? Of moet in die tijd de ventilatie ook nog klaar zijn?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #892 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:29:38 »
Yeah Mehado!  :dance:

Hier was dat te doen,je bedoelt dus de elektriciteit en de leidingen van het water hé? Of moet in die tijd de ventilatie ook nog klaar zijn?

ventilatie ook ja...

En eigenlijk ook vloerverwarming maar de plakker kan nog altijd voor de vloerverwarming komen, normaal kwam hij als de chape al ligt maar dat halen we denk ik niet. is die ventilatie veel werk?

Alles is wel al geslepen, maar nog niks geboord.

En en en ondertussen zit de voordeur er al in  :dance:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #893 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:25:49 »
jieha een deur aan jullie huis!!

Goh G. heeft dat allemaal vrij snel erdoor gejaagd,maar dat is ook wel allemaal een beetje zijn stiel natuurlijk,dus dan mag je dat misschien niet vergelijken.
Vloerverwarming heeft hij ook héél snel gedaan eigenlijk. Leggen jullie daar nu ook isolatieplaten onder? Of hoe gaat dat?
Bij ons was het eerst elektriciteit + buizen,en daarna chape erop. En pas daarna de isolatieplaten en de vloerverwarmingsbui zen.
Wij hebben eerst geplakt en daarna de vloerverwarming.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #894 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:28:37 »
jieha een deur aan jullie huis!!

Goh G. heeft dat allemaal vrij snel erdoor gejaagd,maar dat is ook wel allemaal een beetje zijn stiel natuurlijk,dus dan mag je dat misschien niet vergelijken.
Vloerverwarming heeft hij ook héél snel gedaan eigenlijk. Leggen jullie daar nu ook isolatieplaten onder? Of hoe gaat dat?
Bij ons was het eerst elektriciteit + buizen,en daarna chape erop. En pas daarna de isolatieplaten en de vloerverwarmingsbui zen.
Wij hebben eerst geplakt en daarna de vloerverwarming.

Neen, we gingen (en hadden liever) platen gelegd maar er komt nu toch PUR aangezien we anhydriet chape willen en dat niet mag gecombineerd worden met een uitvulchape. En zonder uitvulchape konden we geen platen leggen.

Dus het is electr, ventilatie en sanitair leggen, dan PUR laten spuiten ,dan vvw leggen en dan laten chappen.

Dat zou uiterlijk half december rond moeten zijn maar in nood kan de vloerverwarming idd na de plakker ook.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #895 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:01:28 »
het begint nu toch echt te vorderen! :thumbs:

Oja,onze keuken komt rond 15 november en daarna kan de granietman komen om er zo snel mogelijk graniet op te leggen en dan is het nog even wachten tot de vloerders helemaal klaar zijn (doen eerst de keuken zodat die keuken al kan komen) en dan verhuizeeeeeeeeeeee een. :dance:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #896 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:06:13 »
het begint nu toch echt te vorderen! :thumbs:

Oja,onze keuken komt rond 15 november en daarna kan de granietman komen om er zo snel mogelijk graniet op te leggen en dan is het nog even wachten tot de vloerders helemaal klaar zijn (doen eerst de keuken zodat die keuken al kan komen) en dan verhuizeeeeeeeeeeee een. :dance:

super he  :thumbs: welke stijl keuken heb je gekozen?

Ja begint te vorderen idd. Moeten wel nog alle dakgoten hangen + pannen leggen + dakramen steken ook tussendoor maar goed dat kan op het gemak, we kunnen binnen voort ondertussen.
Het zal elke avond voortdoen zijn en in het weekend ook de dagen dat schoonpa niet komt (en we dus niet aan het dak moeten werken).
Ik kijk zoooooo uit naar de verhuis, dat gaat echt een ander leven zijn gewoon!
Nog even tanden bijten en voortdoen. Volgende week komt ook de grondwerker alles graven dat nog te hoog ligt en het terras uitgraven. Daar gaan we voorlopig gebroken steenpuin leggen, om een droge voet te hebben. Zal ook al een ander zicht zijn want achteraan en aan de zijkant ligt de grond toch nog een halve meter te hoog.

En ondertussen doen die mannen hier goed voort. Ze zijn nu bezig aan onze porte-fenêtres  :dance:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #897 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:35:02 »
ja,daarom dat wij ook vlug voorlopig genivelleerd hebben en wat gras gezaaid,ineens een heel ander zicht! En ook een beetje voor de voeten hé.
Het zal al enorm schelen dat jullie straks binnen in het droge en uit de wind zitten,echt,dat geeft enorm op! :thumbs:

Onze keuken is behoorlijk strak,greeploos,wit met zwarte graniet erop,dik blad. 6 kookvuren en extra grote frigo :dance:
Doordat we al met onze parkettegel zaten,leek wit ons het beste om alles mooi te laten uitkomen. Alleen de apothekerskast krijgt een ander kleurtje (hout) en er komt omheen alle kasten ook een luifel die dan een ander kleurtje krijgt.
Fotos volgen zodra hij klaar is. Ik ben er nu al dol op,hij is erg groot! 8)

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #898 Gepost op: oktober 16, 2013, 22:07:19 »
Bij Bamse hebben de verbouwingen even stil gelegen omwille van de geboorte van zoontje twee. Normaal waren we vorige week terug gestart met beton storten maar toen zijn we helaas hals overkop terug richting ziekenhuis gemoeten met de jongste. Alles ligt hier dus stortklaar voor de betonvloer, nu hopen dat die mannen zeer binnenkort nog eens tijd hebben.
.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #899 Gepost op: oktober 16, 2013, 22:18:23 »
Bij Bamse hebben de verbouwingen even stil gelegen omwille van de geboorte van zoontje twee. Normaal waren we vorige week terug gestart met beton storten maar toen zijn we helaas hals overkop terug richting ziekenhuis gemoeten met de jongste. Alles ligt hier dus stortklaar voor de betonvloer, nu hopen dat die mannen zeer binnenkort nog eens tijd hebben.

Gaan jullie deze winter dan nog in de unit wonen?
Proficiat met de geboorte!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal