collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467662 keer)

Offline Rebecca

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #860 Gepost op: september 26, 2013, 20:12:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zou voor 1 of 3 gaan, maar ik zou de spoelbak onder het raam steken. Zoals het nu is, ga je veel druppels hebben tussen je spoelbak en de rest van de keuken. vb. groenten uit de frigo halen, afspoelen in de spoelbak, dan naar de kookplaat om in de pot te smijten. Denk dat het gemakkelijker is als je daarmee aan één kant blijft.

Edit: heb nr. 2 veranderd in nr.3, dus 1 of 3
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #861 Gepost op: september 27, 2013, 08:40:28 »
Ja de tafel zou op gewone hoogte moeten komen. Het lijkt mij ook wel leuk om een plaatsje met barkrukjes te hebben, aangezien we altijd wel redelijk wat bezoek ontvangen. Dan is zo'n "bar" wel leuk en gezellig.
We gaan volgende week eens naar een keukenwinkel en zien wat ze ons voorschotelen... Ik denk eraan om geen tekeningetje te geven om te zien waar zij mee afkomen :mrgreen:

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #862 Gepost op: september 27, 2013, 09:04:16 »
Ik zou dus ook de spoelbak niet in het eiland steken om oa dezelfde reden als Rebecca en ook bv als je aan de krukken zit( of vrienden :mrgreen:)die dan op eventuele afwas zitten te kijken

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #863 Gepost op: september 27, 2013, 09:11:07 »
Dan zou de speolbak tegen het raam komen, maar dan vind ik dat er zo weinig "werkruimte" overblijft. En om de oversteek te doen, ik denk dat dat gewoon niet praktisch is. Ik denk dat je veeleer geneigd bent om je ingrediënten te nemen, neer te leggen naast de frigo en dan te koken. Al is een spoelbak aan dezelfde kant wel praktisch ipv dat je moet oversteken. Ideaal zou zijn dat de kookplaat in het eiland zit, maar dat willen we allebei niet. Ik voor de geur die het kan verspreiden en mijn ventje omdat je dan een sterkere, duurdere dampkap nodig hebt en omdat hij dan door het plat dak moet, terwijl hij anders rechtstreeks door de muur kan. Jaja 't zijn nogal praktische overwegingen...

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #864 Gepost op: september 27, 2013, 09:16:52 »
Dan zou de speolbak tegen het raam komen, maar dan vind ik dat er zo weinig "werkruimte" overblijft. En om de oversteek te doen, ik denk dat dat gewoon niet praktisch is. Ik denk dat je veeleer geneigd bent om je ingrediënten te nemen, neer te leggen naast de frigo en dan te koken. Al is een spoelbak aan dezelfde kant wel praktisch ipv dat je moet oversteken. Ideaal zou zijn dat de kookplaat in het eiland zit, maar dat willen we allebei niet. Ik voor de geur die het kan verspreiden en mijn ventje omdat je dan een sterkere, duurdere dampkap nodig hebt en omdat hij dan door het plat dak moet, terwijl hij anders rechtstreeks door de muur kan. Jaja 't zijn nogal praktische overwegingen...
Linksboven nu is werkblad? Of niet?
Want dat zal je volgens mij ook niet vaak gebruiken, eerder de werkruimte idd naast het fornuis.

Met zo'n eiland zou ik bv vaker groentjes snijden enz aan dat eiland terwijl mijn ventje op de barkruk zit :mrgreen:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #865 Gepost op: september 27, 2013, 09:21:04 »
Oh en bij ons zal het werkblad geen standaard 70cm zijn maar minstens 80cm zijn, aangezien we beiden groot zijn en onze kinderen ook wel groot zullen worden. De eettafel komt dan toch een stuk lager dan het werkblad en spoelbak.

Mijn broer is ook groot en hij heeft een werkblad laten installeren van 95cm als ik me niet vergis en dat werkt wel makkelijk.

Sieglinde: ja idd en ja zo voel ik het ook instinctief aan... Je gaat de oversteek niet maken als je tussen frigo en spoelbak plaats hebt. En ja dat zou ik dus ook gezellig vinden :yes: al denk ik dat een kookplaat daar nog beter zou zijn, want je blijft geen groenten versnijden.

Waar moet je dan de spoelbak plaatsen in het eiland? Links midden rechts? Midden is mooist, maar hou je minder werkruimte over...

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #866 Gepost op: september 27, 2013, 13:19:19 »
werkblad bij ons komt ook veel hoger,omdat ik ook een beetje hoog uitgeschoten ben. :shifty:

Spoelbak zou ik toch in het midden willen voor het zicht. Bij ons komt de spoelbak onder het keukenraam,kookplaten in het eiland.
Inderdaa van die dampkap is wel waar,maar was voor ons makkelijk omdat er overal zolder boven het plafond zit. Daar komt dan ook de motor van de dampkap.
Verder,optie 1 is het mooist in combi met je tafel vind ik persoonlijk.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #867 Gepost op: september 30, 2013, 09:44:03 »
Onze ramen komen nu toch al 09/10  :dance:

Ik hoop dat we niks vergeten zijn dat echt meot gebeuren voor die er in zitten.
Wat we nog niet kunnen is de gaten voor de ventilatie boren in de plafonds. Kan dat kwaad als de ramen er al zitten?
Nog iets wat we zeker niet mogen vergeten?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #868 Gepost op: september 30, 2013, 10:23:18 »
kan geen kwaad hoor!

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #869 Gepost op: september 30, 2013, 15:12:24 »
Denk ook niet dat dat kwaad kan hoor.

Mijn ventje moet een week naar Duitsland, hij wist het pas van deze morgen en hij is intussen al vertrokken :? Werken zullen hier dus een weekje stil liggen. Ik vraag me af of ik hem niet kan vervangen, momenteel is hij het metselwerk aan't bezetten en dan moet die met zo'n waterdichte oplossing ingesmeerd worden. Da's nu toch niet zo'n zwaar werk :denk: en als ik aan z'n pa vraag hoe ik het moet doen, dan kan ik hem tegen eind van de week verrassen :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #870 Gepost op: september 30, 2013, 15:50:24 »
Denk ook niet dat dat kwaad kan hoor.

Mijn ventje moet een week naar Duitsland, hij wist het pas van deze morgen en hij is intussen al vertrokken :? Werken zullen hier dus een weekje stil liggen. Ik vraag me af of ik hem niet kan vervangen, momenteel is hij het metselwerk aan't bezetten en dan moet die met zo'n waterdichte oplossing ingesmeerd worden. Da's nu toch niet zo'n zwaar werk :denk: en als ik aan z'n pa vraag hoe ik het moet doen, dan kan ik hem tegen eind van de week verrassen :mrgreen:

Gewoon doen Erinyes! Ik heb zelfs als vrouw gemetst (meer dan Hans zelfs, al onze binnenmuren boven heb ik helemaal alleen gezet), beton gemaakt, funderingen uitgegraven en gegoten, etc echt alles wat ne vent ook doet. Hier is alles echt 50/50 gebeurd.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #871 Gepost op: september 30, 2013, 15:50:32 »
dat zal hij zeker en vast leuk vinden Erinyes! En kan je je gedachten wat verzetten ondertussen.

Hier is alles gechapt en nu is het wachten op die ellendig lange droooooooooogtijd. :mrgreen:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #872 Gepost op: september 30, 2013, 15:52:17 »
Ja momenteel heb ik vooral gediend en de voegen gevuld :mrgreen: mortel maken enz kan ik al :denk: dus moet te doen zijn hé...

Offline Sisl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 400 HV-Punten
« Reactie #873 Gepost op: september 30, 2013, 16:50:47 »
Je kan dat inderdaad ook zelf (waarom zou je 't niet kunnen?), je moet gewoon opletten met niet àlles te doen wat je eigenlijk kan of sibiet doet uwe vent niets meer :lol:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #874 Gepost op: september 30, 2013, 17:47:53 »
Ja, maar we willen een zo goed mogelijk beeld kunnen schetsen kwestie dat de architect geen 10 plannen moet tekenen. Sowieso weten we niet of ons huis aan bepaalde voorwaarde moet voldoen, een verplichte insprong ofzo. Dus wil ik het - voor mezelf - al goed uittekenen en dan zal de architect wel zeggen wat kan en wat niet.

Ik had zelf wel een idee, maar een architect toch een tekening laten maken en buiten de mega berging en piepkleine badkamer, die veranderd is naar een kleinere berging en grotere badkamer, zijn we niet van de plannen van de architect afgeweken. Was eigenlijk, buiten die 2 dingen, direct helemaal naar mijn zin.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #875 Gepost op: oktober 03, 2013, 22:46:50 »
En Erinyes, ist gelukt?
En hoe staat het eigenlijk met Bamse haar verbouwingen?

Hier ligt sinds een uurtje het volledige onderdak eindelijk  :dance: :dance: :dance: :dance:
Nu dit weekend nog wat dingen slijpen en binnen alles opruimen (hebben veeeel werk dit weekend  :doh:) en de ramen kunnen komen  :dance: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #876 Gepost op: oktober 04, 2013, 09:15:51 »
Gisteren is de elektricien langsgeweest.  De aanpassingen die gedaan moeten worden om mijn keuring in orde te krijgen vallen héél goe mee.  Weer een meevaller.

Eandis is deze week ook langsgeweest om te kijken of ik van enkelvoudig tarief naar dubbel tarief kan overschakelen.  Het wordt dus een volledig nieuwe aansluiting.  De man van Eandis was goedgezind denk ik ... want ik moet bijna niets extra betalen (eerste prijs was 300 euro en het zou eigenlijk 600 euro worden.  Hij kan het beperken tot 360 euro).  Me happy  :dance: ... Dank u Eandis-man  :bow:.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #877 Gepost op: oktober 04, 2013, 10:43:13 »
beau  :thumbs:

Mehado ik ben zo blij te lezen dat jullie er weer vol goeie moed tegenaan gaan! :huggg: :thumbs:

Wij hebben een voorlopig brik en brak tuinhuisje gekocht en gaan dat installeren in de tuin zaterdag. :mrgreen:
9 november starten de vloeders en halfwege november mochten we de keuken alvast laten komen,als alles goed gaat eind november verhuizen we! :dance:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #878 Gepost op: oktober 04, 2013, 10:45:39 »
Super!  Mijn doel is begin november ... zien of we da halen  :shifty:.
Maandag komt er toch al iemand langs voor kleuradvies  :mrgreen:.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #879 Gepost op: oktober 04, 2013, 14:10:12 »
Julie: ik duim mee voor jullie  :thumbs:

Mehado: dat gaat aangenamer werken zijn eens de ramen erin staan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal