collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467751 keer)

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #80 Gepost op: maart 25, 2013, 11:03:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mama : bel maar nen dakwerker en zeg dat 't verzekering is. Dan komen ze wel zenne :happywink:

In ons dorpje is een dakwerker bezig aan een nieuw gebouw.
wij hebben die mens aangesproken, en 's anderendaags hadden we al een bestek.
de raam is besteld, en hij gaat ons deze week laten weten wanneer hij zal komen.

het lijkt idd in orde te komen

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #81 Gepost op: maart 25, 2013, 11:05:47 »
Mehado  :huggg: :huggg: :huggg: ik kan niet meer zeggen,het is echt rot en ja,de weergoden zijn zot geworden :muur: :muur:
Erger kan het niet meer zeker? dus laten we maar duimen voor beter!

Vanessa jullie hebben een prachtig huis,en oog voor detail,mooi gedaan :thumbsup:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #82 Gepost op: maart 25, 2013, 11:35:07 »
Vanessa, jij inspireert!  :mrgreen: :thumbs:
Ik heb zo mijn plafond al laten schilderen nadat ik uw foto's had gezien, resultaat was hier super! Had dat al veel eerder moeten doen!  :doh:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: maart 25, 2013, 11:36:46 »
@Karo, wij hebben net alle pleister verwijderd, maar dan wel tot op de blote muur.
Boormachine en piquer (hoe schrijf je dat)... en veel werk. Ennem, stofmaskers en stofbrillen zijn ook aan te raden.

@Mehado : groot gelijk... hier zijn we het ook meer dan beu.
Den eerste die nog tegen mij zijne mond opentrekt over "de opwarming van de aarde" die zwaai ik een koekenpan in zijn gezicht  :twistedevil: :boos:
.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: maart 25, 2013, 16:48:42 »
Wij hebben in 2011-2012 onze ruwbouw laten zetten en de rest zelf gedaan, wij hebben toen gevloekt over de regen die binnen stroomde toen we oa. water en elektriciteit aan 't leggen waren, pleisteren, pur, beton, houten trap,... kon niet vanwege 't water. Wasmanden, emmers, pompen, vuilblikken, uren hebben we versleten aan emmerkes water naar buiten kieperen om verder te kunnen werken.

Maar dit jaar....   :doh: :doh: :doh:  dit is écht niet te doen... ik heb veel bewondering voor jullie hoor Bamse en Mehado en alle anderen, veel moed en doorzetting nog, ooit zullen jullie er ook van kunnen genieten maar 't is niet via de gemakkelijkste weg gegaan met zo'n weer. Hopelijk gaat 't zonnetje de volgende maanden terug haar best doen  :thumbs:

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: maart 25, 2013, 18:15:55 »
Iemand hier ervaring met sierbepleistering verwijderen?
De vorige eigenaars (of die daarvoor) hebben in de woonkamer sierbepleistering ertegen gekwakt, toch best een dikke laag ook.
Volgens mij wordt dan een zwaar werkje om te verwijderen... :shifty:

Wij hebben dit ook, van dat 'spuitbezet'. Het is bij ons met een lichte structuur, wat 'brobbelkes'. Ik vond het vreselijk lelijk en het begon ook al te scheuren enz.
In de keuken heeft de behanger, het uitgeplamuurd en geschuurd en er daarna met een speciaal vliesbehang over behangen. Je krijgt dan nog geen perfect gladde muren, maar dat stoort niet. Alleszins stukken beter als eerst.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: maart 25, 2013, 19:24:41 »
Wij vragen ons af of we al zouden mogen leidingen leggen van electr en water als we nog ni volledig winnddicht zitten? Zou dat kwaad kunnen als die nat kunnen worden? Dat zou ons wat tijd winnen want het dak doen we zelf en is van lange duur... Dan zouden we daar al tussendoor kunnen aan werken...

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: maart 25, 2013, 19:31:15 »
Ik volg de decoratiewerken aan je huis ook via FB, je doet dat echt subliem, Vanessa!
Ik ben nu zelf wel niet zo fel voor de landelijke stijl; maar bij jullie past alles echt heel mooi samen en wordt alles heel mooi afgewerkt. Echt prachtig!
En amai, met 2 kleine pagadders in huis, ik zou het je niet nadoen om tijd te vinden voor al die schilderwerken :thumbs:

Offline Semulido

• hondenvriend pro
  • *
  • 1847 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: maart 25, 2013, 19:40:08 »
@Karo, wij hebben net alle pleister verwijderd, maar dan wel tot op de blote muur.
Boormachine en piquer (hoe schrijf je dat)... en veel werk. Ennem, stofmaskers en stofbrillen zijn ook aan te raden.

@Mehado : groot gelijk... hier zijn we het ook meer dan beu.
Den eerste die nog tegen mij zijne mond opentrekt over "de opwarming van de aarde" die zwaai ik een koekenpan in zijn gezicht  :twistedevil: :boos:

Van ons waren het nog muren bekleed met leem en paardenhaar. Maanden hebben we erop gezwoegd om alles af te kappen tot op de steen.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: maart 26, 2013, 08:17:30 »
Wij vragen ons af of we al zouden mogen leidingen leggen van electr en water als we nog ni volledig winnddicht zitten? Zou dat kwaad kunnen als die nat kunnen worden? Dat zou ons wat tijd winnen want het dak doen we zelf en is van lange duur... Dan zouden we daar al tussendoor kunnen aan werken...

Dat kan  :yes: Wij zijn er aan begonnen toen we nog geen dak hadden  :wink: en dan hebben we nog een paar maand verder gedaan met enkel een onderdak.  Slijpen kan je zeker, op de vloer vastmaken, potjes vastzetten lukte hier allemaal zonder problemen.
Bij ons hebben heel wat kabels/leidingen zelfs in plassen gelegen, wel hebben we alle begin en eindes van kabels en buizen goed  afgeplakt  met ductape. Zodat er geen corrosie op 't koper kon ontstaan en geen vuiligheden in onze waterleidingen kon komen.
Nog een handige tip vind ik is om met een stift en tape  op alle kabels te schrijven voor wat de kabel dient, op een moment hadden wij aan de elektriciteitskast zoveel kabels liggen dat het anders onbegonnen werk was om terug te vinden wat wat juist was.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: maart 26, 2013, 09:38:17 »
Dat kan  :yes: Wij zijn er aan begonnen toen we nog geen dak hadden  :wink: en dan hebben we nog een paar maand verder gedaan met enkel een onderdak.  Slijpen kan je zeker, op de vloer vastmaken, potjes vastzetten lukte hier allemaal zonder problemen.
Bij ons hebben heel wat kabels/leidingen zelfs in plassen gelegen, wel hebben we alle begin en eindes van kabels en buizen goed  afgeplakt  met ductape. Zodat er geen corrosie op 't koper kon ontstaan en geen vuiligheden in onze waterleidingen kon komen.
Nog een handige tip vind ik is om met een stift en tape  op alle kabels te schrijven voor wat de kabel dient, op een moment hadden wij aan de elektriciteitskast zoveel kabels liggen dat het anders onbegonnen werk was om terug te vinden wat wat juist was.

En ligt dat dan niet in de weg voor de dakwerkers of ramenplaatsers?

Dat zou wel heel goed nieuws zijn ,moest dat kunnen.... Want als we op het dak moeten wachten dan zijn we weer ettelijke maanden verder (doen we zelf). Het zou heel wat tijdwinst zijn voor ons  :yes:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: maart 26, 2013, 09:49:47 »

Dat zou wel heel goed nieuws zijn ,moest dat kunnen.... Want als we op het dak moeten wachten dan zijn we weer ettelijke maanden verder (doen we zelf). Het zou heel wat tijdwinst zijn voor ons  :yes:
Die stappen daar dan maar over, nee?
Hier is het dak gelegd terwijl het hele huis nog vol meubels en rommel stond, dus  :weetniet:.

Wij beginnen trouwens na de beton met de leidingen, hopelijk ergens binnen dit en drie weken...  :pray:. Op dit moment verdwijnt het oude bezetsel van de twee laatste muren en wordt de laatste rommel uit het huis gehaald (ongelooflijk wat wij naar het stort gereden hebben). En dan kunnen we eindelijk.....einde lijk terug beginnen opbouwen... jihaa...
.

Offline Liesje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: maart 26, 2013, 10:05:29 »
Ille en Vanessa: knap!!  :thumbs:

Weet hier iemand waar je zo'n toilet met ingebouwde handenwasser kan kopen, zoiets dus:

http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_profiletoilet_1.jpg

of iemand die er ervaring mee heeft?

Ik weet dat het ooit eens in de Brico stond, maar het hoort niet tot hun standaardassortimen t

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: maart 26, 2013, 11:04:49 »
Mehado wij wachten toch tot het dak erop ligt,het is hier trouwens een echt binnenzwembad geweest. Nu zou het wel kunnen,maar ik zou toch opletten of kijken hoe je die electriciteitskabel s wat kunt bedekken.

Hier ligt het dak erop,nu zaterdag de pannelatten,de tengellatten en dan de dakpannen. :mrgreen:
Intussen gaat mijn vriend al beginnen met slijpen om dan ook de bakjes te kunnen inplaasteren en te kunnen beginnen aan de electriciteit/waterleiding.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: maart 26, 2013, 15:58:42 »
Heel mooi gedaan Vanessa. Alles in zo van die rustgevende aardetinten.... landelijk. Dat is hier onze stijl ook. Heel mooi !  :thumbs:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: maart 26, 2013, 21:29:22 »
Vanessa : heel mooi!
Karo dat wordt idd een heel werkje, we hadden in ons eerste huisje zo van die structuur tegen de muren hangen en hebben dat toen afgeschuurd.
Nu hebben we een gebroebeld plafond in de woonkamer, niet echt structuur maar er is geen haar op mijne kop dat eraan denkt daar iets aan te doen. We hebben het wel geschilderd en intussen zie 'k het al nimeer :fuu:
Nee, echt, het is de derde keer dat we verbouwen en het hoeft voor mij echt niet meer. Bv nieuwe binnedeuren? 'k Zal dees wel schilderen, 't zijn goeie deuren alleen niet helemaal mijn goesting. So be it. Na de schilderwerken doe 'k hier niks meer.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: maart 27, 2013, 08:18:23 »
E en P: de deuren zijn hier ook niet volledig onze goesting, maar ik ga geen geld geven aan nieuwe deuren want dit waren splinter nieuwe onbehandelde deuren. We hebben ze een laagje verf gegeven en ze zien er al eens stuk moderner uit.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: maart 27, 2013, 08:54:56 »
Ille: Knappe keuken!

Vanessa: Véél beter zo, met die aardetinten. Ik vind jullie huis echt prachtig (ook die buitenkant, met die stenen), je ziet echt dat jullie er veel tijd insteken in de afwerking ervan.

Hier zijn de offertes voor ramen en deuren binnen, en we zitten met een prijsverschil van 12.000 euro tussen de goedkoopste en de duurste :shock: Echt ongelofelijk, hoe die prijzen van ramen en deuren kunnen variëren.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: maart 27, 2013, 11:24:23 »
Vanessa : heel mooi!
Karo dat wordt idd een heel werkje, we hadden in ons eerste huisje zo van die structuur tegen de muren hangen en hebben dat toen afgeschuurd.
Nu hebben we een gebroebeld plafond in de woonkamer, niet echt structuur maar er is geen haar op mijne kop dat eraan denkt daar iets aan te doen. We hebben het wel geschilderd en intussen zie 'k het al nimeer :fuu:
Nee, echt, het is de derde keer dat we verbouwen en het hoeft voor mij echt niet meer. Bv nieuwe binnedeuren? 'k Zal dees wel schilderen, 't zijn goeie deuren alleen niet helemaal mijn goesting. So be it. Na de schilderwerken doe 'k hier niks meer.

:huggg:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: maart 27, 2013, 14:12:42 »

Zit er nu echt totaal geen dak op of moet er op termijn een oud lekkend dak vervangen worden? Wij hadden hier bij ons lekkend onderdak heel veel emmers en wasmanden staan en zeilen gespannen en toen waren onze platte daken ook nog niet waterdicht. Toen er nog geen dak opstond zijn wij begonnen met te slijpen voor leidingen. Ja wij hebben dus heel veel plassen in huis gehad maar we hebben die elke dag een paar keer droog gemaakt.
'k moet er misschien ook wel bij zeggen dat al onze vloeren van 't gelijkvloerse en de 1e verdieping uit betonnen welfsels bestaan, 't water drupte dus niet door naar de verdieping eronder. Zo hebben we dus vrij droog kunnen elektriciteit leggen op 't gelijkvloerse!

Als 't dak vervangen moet worden kan je hopen op goed weer in die periode zodat je geen mega buien over je huis heen krijgt? Da mag wel eens na al dit slechte weer....

Wij hebben het dak laten doen, de dakwerkers hun balken werden met een kraan naar boven gedaan, dus die hebben niet zoveel in ons huis gelopen. Eens ze aan het dak werken zitten ze op het dak en niet in 't huis. Vaak hebben die zelf de stelling van de voorgevel gebruikt om naar de zolder te gaan ipv de trap en de ladder van binnen te gebruiken.
Ook de ramenmannen maakten er geen probleem van dat er leidingen over de vloer liepen, die hebben eigenlijk ook veel aan de buitenkant van 't huis gewerkt. Maar ook hier zijn alle ramen met een kraan geleverd.

Maar ik vermoed dat als je veel zelf doet je ook extra oplet en respect hebt voor je eigen werk?
Ik heb ook altijd onze werf proper gehouden en dit hielp ook wel voor de externe werkmannen, iets proper proberen ze ook proper terug achter te laten  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal