collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 466238 keer)

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #760 Gepost op: september 15, 2013, 12:19:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier begint het bouw-project dichter en dichterbij te komen..dus tijd om eens voor onszelf uit te tekenen hoe we het zien.
Alleen, das verdekke niet gemakkelijk om u gedacht op papier te zetten want pas dan ziet ge dat sommige dingen gewoon niet gaan (een slaapkamer zonder ramen, door ze volledig in te sluiten bv :doh:)
Kent er hier dus iemand toevallig een programma om op u pc te zetten, om u ideetjes uit te tekenen? Want ook die groottes van de kamers is een dik probleem voor mij, ik kan NIET inschatten (met als gevolg dat op mn papiertje nu een MEGAliving staat :mrgreen: :fuu:)

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #761 Gepost op: september 15, 2013, 12:22:13 »
Net tot de ontdekking gekomen dat de afvoer van ons dampkap te midden onze valse plafond stopt.  :vuistje:
En wij maar denken dat ze niet goed meer werkte. Nieuwe buis zit er al in.  :lol:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #762 Gepost op: september 15, 2013, 14:56:15 »
Wij deden het eerst met de Chrome app Autodesk Homestyler. Bestaat ook voor tablet enz geloof ik.
Maar beste is en dat zien wij nu ook in: uw architect zijn werk laten doen. Anders worden ze betaald om uw tekening om te zetten in een architectenplan. En das de bedoeling niet. Wij vroegen aan de onze om haar eigen inbreng te doen NADAT we onze tekening gegeven hadden. En ze is er amper vanaf geweken. Hier en daar denk ik toch dat ze ons andere dingen kon aanraden (achteraf gezien) want wij dachten nog dat we hetzelfde zouden bouwen als 30 jaar geleden, wat dus niet het geval is, en dan moet je andere keuzes maken.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #763 Gepost op: september 15, 2013, 15:16:35 »
Wij deden het eerst met de Chrome app Autodesk Homestyler. Bestaat ook voor tablet enz geloof ik.
Maar beste is en dat zien wij nu ook in: uw architect zijn werk laten doen. Anders worden ze betaald om uw tekening om te zetten in een architectenplan. En das de bedoeling niet. Wij vroegen aan de onze om haar eigen inbreng te doen NADAT we onze tekening gegeven hadden. En ze is er amper vanaf geweken. Hier en daar denk ik toch dat ze ons andere dingen kon aanraden (achteraf gezien) want wij dachten nog dat we hetzelfde zouden bouwen als 30 jaar geleden, wat dus niet het geval is, en dan moet je andere keuzes maken.
Ja, maar we willen een zo goed mogelijk beeld kunnen schetsen kwestie dat de architect geen 10 plannen moet tekenen. Sowieso weten we niet of ons huis aan bepaalde voorwaarde moet voldoen, een verplichte insprong ofzo. Dus wil ik het - voor mezelf - al goed uittekenen en dan zal de architect wel zeggen wat kan en wat niet.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #764 Gepost op: september 15, 2013, 15:49:13 »
Wij hadden ook een duidelijk idee, nochtans hebben we 8 voorontwerpen gehad. Bij ons maakte dat niet veel uit want ze werkte op procent op de uiteindelijk geraamde waarde van het gebouw. Dit kan bij jullie anders geregeld zijn natuurlijk.

Dan vond ik die Homestyler toch wel makkelijk, je krijgt meteen een idee van grootte door de meubelen die je kunt toevoegen. Maar eerste schets was wel op papier :)

Offline Hanne_Flynn_Shep

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 218 HV-Punten
« Reactie #765 Gepost op: september 15, 2013, 15:56:13 »
Ja, maar we willen een zo goed mogelijk beeld kunnen schetsen kwestie dat de architect geen 10 plannen moet tekenen. Sowieso weten we niet of ons huis aan bepaalde voorwaarde moet voldoen, een verplichte insprong ofzo. Dus wil ik het - voor mezelf - al goed uittekenen en dan zal de architect wel zeggen wat kan en wat niet.

Ik zou ook altijd eerst de architect met een ontwerp laten komen. Die hebben dikwijls ideeën waar je zelf niet aan denkt. Je eigen inbreng kun je nadien nog altijd doen hé ;)

What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - it´s the size of the fight in the dog.

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #766 Gepost op: september 15, 2013, 15:57:02 »
hoi,hier ook een badkamerrenovatie in het vooruitzicht,gisteren naar Steylaerts geweest,niet enkel de prijs maar de vraagstelling was eerder duidelijk.Het kwam zo over van "kunnen jullie dit wel betalen" :mrgreen:Zo kort heeft een offerte bepalen nog nooit geduurd,we konden zelfs onze keuze niet vertellen :twistedevil:

Nu dus nog andere offertes laten opmaken :happywink:
Daar zijn wij ook even binnengeweest voor onze badkamer. Maar we hadden geen afspraak, ze hebben ons wel even zo verder geholpen. Ik denk dat we daar een kwartiertje gezeten hebben: "ja, da zal dan ongeveer op een 27000 euro komen, standaard he"  :shock: :shock: :shock: Nu ja, ze hebben ons niet terug gezien  :lol:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Online gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #767 Gepost op: september 15, 2013, 16:10:27 »
wij hadden ook geen afspraak,"bij ons was het 25.000",zonder een tegel,meubel of wat dan ook gekozen te hebben.Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat we nu andere offertes laten maken,en kiezen we toch voor hen,dan zeggen wij dat we hen gekozen hebben omdat ze zo goedkoop waren  :vuistje:dit was sarcastisch bedoeld hè Pepperke.
Zou het met een afspraak er dan anders aan toe gaan,er was nochtans geen werk voor de verkoper van dienst :fuu:

:wink:

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #768 Gepost op: september 15, 2013, 16:29:19 »
wij hadden ook geen afspraak,"bij ons was het 25.000",zonder een tegel,meubel of wat dan ook gekozen te hebben.Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat we nu andere offertes laten maken,en kiezen we toch voor hen,dan zeggen wij dat we hen gekozen hebben omdat ze zo goedkoop waren  :vuistje:dit was sarcastisch bedoeld hè Pepperke.
Zou het met een afspraak er dan anders aan toe gaan,er was nochtans geen werk voor de verkoper van dienst :fuu:

:wink:
Mja, ik weet het niet, het kwam allemaal nogal vluchtig over. Ik had wel de indruk dat ze niet zo blij waren dat we geen afspraak gemaakt hadden, maar misschien moeten ze dat dan op hun reclamefolder bij zetten he  :roll:
Wij hebben nog andere offertes laten maken en hebben nu gekozen voor De Bouwcentrale in Schoten. Ik blijf het wel veel geld vinden, maar we zijn zelf helaas niet handig in zo'n dingen  :vuistje:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Online gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #769 Gepost op: september 15, 2013, 16:34:36 »
yep,we kunnen niet in alles perfect zijn hè :lol: :thumbs:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #770 Gepost op: september 16, 2013, 11:13:53 »
Net tot de ontdekking gekomen dat de afvoer van ons dampkap te midden onze valse plafond stopt.  :vuistje:
En wij maar denken dat ze niet goed meer werkte. Nieuwe buis zit er al in.  :lol:

:mrgreen:

Zo,vloerverwarming vertoont geen gaatjes,dus nu maar de chapper bellen.
En ondertussen zijn we er nog steeds niet 100% aan uit voor welke tegel we gaan :zot:
Het is dan ook zooooo belangrijk hé,en zeker dat het goed onderhoud,want die frats wil ik geen 2e keer meemaken. Dus nu zijn we echt bang en kritisch bij de keuze van een tegel,en daarbij moet het nog mooi zijn en makkelijk compatibel bij de kleuren meubels en verf waar we van houden ect ect... :echtspannend: :zucht:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #771 Gepost op: september 16, 2013, 11:23:41 »
:mrgreen:

Zo,vloerverwarming vertoont geen gaatjes,dus nu maar de chapper bellen.
En ondertussen zijn we er nog steeds niet 100% aan uit voor welke tegel we gaan :zot:
Het is dan ook zooooo belangrijk hé,en zeker dat het goed onderhoud,want die frats wil ik geen 2e keer meemaken. Dus nu zijn we echt bang en kritisch bij de keuze van een tegel,en daarbij moet het nog mooi zijn en makkelijk compatibel bij de kleuren meubels en verf waar we van houden ect ect... :echtspannend: :zucht:

en wat zijn de opties?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #772 Gepost op: september 16, 2013, 11:29:10 »
we twijfelen nog altijd (zucht) over een parkettegel of dan toch maar een gewone tegel.
Het is zo moeilijk om het in zijn geheel te zien hé.

http://www.mirage.it/en/collezione/heritage/he-05-provencal-en/

(maar die ziet er in't echt precies heel anders uit,je moet het wederom in groot vlak zien)

of iets zoals dit: Maar zou dit de ruimte niet verkleinen?

http://www.cottodeste.it/it/Dettaglio-prodotto/15/37/SILVIS/Humus/

Het is vooral Gino die zich erg laat beinvloeden door anderen hun meningen. :fuu:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #773 Gepost op: september 16, 2013, 11:29:24 »
Ik zou ook veel kritischer zijn als we nu terug een vloer zouden moeten kiezen. Wij hebben een leisteen van 1mx1m, iedereen die hier binnen komt, zegt dat het zo'n mooie vloer is, maar ik heb er eigenlijk een hekel aan. Het is een draak van een vloer om te onderhouden, zeker in combinatie met al onze beestjes en wijzelf die heel vaak in en uit lopen. Maar ik had nog nooit een vloer moeten kiezen en ik wist eigenlijk van niet beter.  :doh:

« Laatst bewerkt op: september 16, 2013, 11:31:14 door Rebecca »
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #774 Gepost op: september 16, 2013, 11:30:50 »
Ik zou ook veel kritischer zijn als we nu terug een vloer zouden moeten kiezen. Wij hebben een leisteen van 1mx1m, iedereen die hier binnen komt, zegt dat het zo'n mooie vloer is, maar ik heb er eigenlijk een hekel aan. Het is een draak van een vloer om te onderhouden, zeker in combinatie met al onze beestjes en wijzelf die heel vaak in en uit lopen. Maar ik had nog nooit een vloer moeten kiezen en ik wist eigenlijk van niet beter.  :doh:

Zo was het bij ons nét. Prachtige vloer,iedereen die binnenkwam vond hem prachtig,wij ook.. Maar onderhoud,BAH!!!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #775 Gepost op: september 16, 2013, 11:31:25 »
Een mens zou eigenlijk 2 keer moeten verbouwen. 1 keer om het te leren en 1 keer om het goed te doen.  :vuistje:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #776 Gepost op: september 16, 2013, 11:37:17 »
Bij mijn ouders hebben ze onlangs keramisch parket gelegd. Wel een goedkope variant. Ik vind het mooi maar wel druk.
Het verkleint de ruimte niet maar hiervoor lag een kleine vierkante tegel en daardoor toont dit nu automatisch wel groter (breder vooral)
Wij hebben er ook over getwijfeld maar ik vind toch dat niets kan tippen aan echt hout, parket dus.
Maar dat is persoonlijk. Ik heb er onlangs één zien liggen in een b&b en daar vond ik het wel prachtig, was wel een hele dure. Maar deze zal ook wel bij de betere soorten zijn he?
Als ik dan toch parket wil, liever echt hout. Voor keuken en de rest van het huis gaan wij waarschijnlijk deze nemen:
https://www.google.be/search?q=viva+cemento&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.52164340,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.CQsooEYev9Y.O&biw=1088&bih=558&dpr=1&wrapid=tlif137932412865110&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5NA2UqeSDYOo4gSGs4HABg

Weet alleen nog niet welk kleur, grijs, wit of zand.  Ik hoop dat hij qua onderhoud goed meevalt, hij is ruw en niet helemaal effen qua kleur, dus ik vermoed van wel.

De tegel die je toont zal qua onderhoud ook wel goed zitten denk ik, hij is wat gevlamd en niet heel effen precies?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #777 Gepost op: september 16, 2013, 13:28:18 »
Hij is verre van effen en er zit enorm veel variatie in de verschillende tegels over een hele grote oppervlakte. Hij doet me eigenlijk wel een beetje denken aan die die jij hier nu plaatst voor jezelf. Je hebt hem ook in 3 tinten.

die parkettegel is inderdaad ook 1 van de duurdere,nog een reeks die goed is,zou Porcelano zijn. Je hebt er toch wel heel veel verschillen in.
Echt parket wil ik niet met de honden.

Ik denk wel dat we voor de tegel zullen gaan,ik zal de knoop moeten doorhakken want mijn vriend kan het duidelijk niet. :fuu:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #778 Gepost op: september 16, 2013, 13:29:08 »
Een mens zou eigenlijk 2 keer moeten verbouwen. 1 keer om het te leren en 1 keer om het goed te doen.  :vuistje:

Awel,bij deze,het is de 2e keer dat wij (ver) bouwen. En dat is écht,je weet veel beter wat je wel en niet wilt. Zo hebben we veel "meegenomen" vanuit ons vorige huis,die we gewoon hetzelfde doen,maar zo zijn er ook héél veel verschillen.

Ah,je ziet trouwens onze oude vloer op mijn onderschrift. Was een effen tegel,bruinachtig. Heel leuk,maar niet voor hondenhaar/kwijl en zweetpoten. :lol:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #779 Gepost op: september 16, 2013, 21:53:08 »
Mehado: prachtig! zoiets zou ik ook wel willen :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal