collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467737 keer)

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #60 Gepost op: maart 16, 2013, 18:30:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik vraag mij af wat er nog kan mislopen feitelijk ...

Vandaag zijn de afvoerbuizen overlopen en volledig verstopt  :thumbs:

Ondertussen blijf'k het weglachen, want ben de miserie beu ... Nog beetje en k'ga in mijn auto wonen  :hmpf:

En verder ... K'ga straks beginnen an het eten, nu nog maar hopen dat de gasleiding nog goed is  :thumbs:

Jeetje Liekeuh da's het een na het ander , hopelijk geraakt dit ook weer opgelost !

Goede moed  :huggg:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
« Reactie #61 Gepost op: maart 16, 2013, 19:32:04 »
Ik heb ne geweldige vent :cheer: en mijn ma had de juiste tools vor het te verhelpen!! :D Dus alles terug in orde  :vuistje:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: maart 16, 2013, 19:37:54 »
Ik heb ne geweldige vent :cheer: en mijn ma had de juiste tools vor het te verhelpen!! :D Dus alles terug in orde  :vuistje:

Voila opgelost  :dance:

Offline ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 485 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: maart 19, 2013, 13:22:25 »
Na enkele maanden zwoegen is het ventje zo goed als klaar met de helemaal zelfgemaakte keuken.
Nog enkele finishingtouchkes, een plafonneke. Ik ben helemaal in de wolken. :dance:

Zo was het

oei

begint er al op te trekken...

Dit is het resultaat

En als kers op de taart " een assorti" hondenpoortje :lol:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #64 Gepost op: maart 19, 2013, 13:26:30 »
Hoeveel vraagt'm per uur  :fuu: :fuu:

T'es héél mooi Ille!  :thumbs:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: maart 19, 2013, 13:29:49 »
wow ille prachtige keuken  :thumbs:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #66 Gepost op: maart 19, 2013, 13:59:10 »
wat een verbetering zeg! :thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: maart 19, 2013, 15:18:57 »
Wauw ille prachtige keuken, chapeau voor je ventje :thumbs:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: maart 24, 2013, 10:49:17 »
Pf mag ik hier efkes komen klagen. Wat zijn de weergoden van plan jong  :zot: daar is nu toch niks grappig meer aan...
We zitten weer zonder water. Deze week lekten verschillende leidingen ,wat wil je, vries-dooi-vries...
Op de bouw kan ook ni veel gebeuren weer, schoonpa kwam voor het dak maarja, met zo een weer. We zitten hier weer opgesloten in die rotte caravan, pffft ik wil mooi weer  :cryblue:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: maart 24, 2013, 12:52:21 »
Pf mag ik hier efkes komen klagen. Wat zijn de weergoden van plan jong  :zot: daar is nu toch niks grappig meer aan...
We zitten weer zonder water. Deze week lekten verschillende leidingen ,wat wil je, vries-dooi-vries...
Op de bouw kan ook ni veel gebeuren weer, schoonpa kwam voor het dak maarja, met zo een weer. We zitten hier weer opgesloten in die rotte caravan, pffft ik wil mooi weer  :cryblue:

Mehado als jij nog niet mag klagen dan weet ik het niet meer hoor, heb al zo vaak aan jullie gedacht ...

Het weer mag gaan veranderen nu, eind deze week zou het 10 tot 12 gr; worden, laat ons daar op hopen zodat jullie wat vooruit kunnen , we duimen met z'n allen ..
Ondertussen van hieruit een warme  :huggg:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #70 Gepost op: maart 24, 2013, 13:02:25 »

Gij moogt altij klagen  :huggg: :huggg:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: maart 24, 2013, 13:26:06 »
Mehado :huggg: het is niet simpel he.
Mama : bel maar nen dakwerker en zeg dat 't verzekering is. Dan komen ze wel zenne :happywink:
Ille sorry sorry sorry maar ik zag jou post en de eerste foto en dacht in eerste instantie 'die mens moet precies nog veel leren' maar 't was de oude keuken waar ik naar stond te gapen :oops: De volgende foto's zijn gewoon schitterend! Heel knap gedaan!

Hier moet nog wat geschilderd worden, maar dat gebeurt niet. Ik heb een deel zelf gedaan, maar ga nu terug uit werken, het huishouden en de hondjes zijn ook voor mij dus tijd om te schilderen is er niet. Ik baal daarvan. Het is een trap, de deuren, en kleine dingetjes hier en daar. 't Zijn peanuts in vergelijking met de echte verbouwers hier, 'k weet het maar 't hangt m'n keel uit en ik kijk er constant op.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Vanessa_1

• *
  • 86 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: maart 24, 2013, 18:57:38 »
Ik loop al een hele tijd rond het met idee om een muurke in de living te schilderen. Dus vorige zomer, toen husband t gras aan t afrijden was, greep ik mijn kans en zette ik primer op dat muurke. Er was geen weg terug  :mrgreen: Wat foto's genomen van de verschillende ruimtes en naar Colora gestuurd om raad te vragen over welke kleur ik op dat muurke zou zetten. Husband vond het typisch voor mij dat ik toch mijn zin doordreef en zei dat we dan maar eens naar Colora moesten gaan luisteren. En ja, alsof ik een lesje moest leren... ik kreeg een ganse waslijst van commentaren met als gevolg dat ik elke ruimte op de gelijkvloers aangepakt heb. Muren (primer en deklaag), kaders van ramen (primer en deklaag), moluren (primer en deklaag) plafond (3 keer deklaag) en dat dus voor de living en de eetplaats. Ook alle binnendeuren werden aangepakt. In de inkom aangekomen vond ik dan de trap niet meer meegaan met de kleur van de muren en heb ik die er dan ook maar bijgenomen. En toen ik dacht dat na die maanden schilderen het einde in zicht kwam, legde ik mezelf dan op om meteen ook de bovenverdieping aan te pakken. Momenteel heb ik nog maar het eerste deel van de nachthall aangepakt maar de bedoeling is dat de houten vloer op de ganse bovenverdieping in t parelgrijs komt, dat de muren herschilderd worden, dat de plinten in parelgrijs komen, dat de deuren geschilderd worden... 'k ben dus nog voor even zoet. Maar ik ben blij met het resultaat, het is veel klaarder  :thumbs: Ondertussen is het pand naast ons, dat al 10 jaar leegstond en een doorn in t oog was, platgelegd. Voor het eerst sinds we hier wonen, hebben we zicht op de straat  :dance: Het is zoooooveel beter nu  :thumbs: En het leegstaand pand langs de andere kant, wordt ook platgelegd  :dance:

Het pand werd dus platgelegd - ondertussen is het ook al netjes gelijk getrokken. En nu wordt eindelijk mijn werk zichtbaar (ik heb de crépi gezet en geschilderd).

Met dit muurtje begon het - living - voor

nog living voor

living na

heeft heeeeeeel veel "bloed, zweet en tranen" gekost maar ik ben fier op het resultaat. Deze mooie deur haalde ik vanonder een dikke laag donkere vernis

Eetplaats voor

Eetplaats na

Zithoek na - ik heb lang getwijfeld om de gewelven al dan niet te schilderen. Ik heb ze toch geschilderd en toch wel blij met mijn besluit

keuken voor

keuken na - véééél lichter  :thumbs:

De inkom - naast de schilderwerken heeft husband een hangwc gehangen en het muurke in mozaïek uitgewerkt

De trap was in bruine vernis en ziet er nu zo uit

En hier ben ik dus nu mee bezig - de nachthall. Dit is het resultaat van een weekend schilderen (primer op vloer, 2 keer deklaag op vloer, idem met de badkamerdeur, de plinten. En ook muurverf erop)

vorige zomer hebben we een petanquebaan aangelegd

Als de schilderwerken boven gedaan zijn, gaan we de speelkamer aanpakken. Daarna nog de douchekamer in orde brengen en dan, na 13 jaar, gaan we er (even) mee stoppen  :bow:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: maart 24, 2013, 19:08:34 »
Vanessa echt knap gedaan , heel mooi resultaat ! :thumbs:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: maart 25, 2013, 07:28:50 »
Mehado :huggg: het is niet simpel he.
Mama : bel maar nen dakwerker en zeg dat 't verzekering is. Dan komen ze wel zenne :happywink:
Ille sorry sorry sorry maar ik zag jou post en de eerste foto en dacht in eerste instantie 'die mens moet precies nog veel leren' maar 't was de oude keuken waar ik naar stond te gapen :oops: De volgende foto's zijn gewoon schitterend! Heel knap gedaan!

Hier moet nog wat geschilderd worden, maar dat gebeurt niet. Ik heb een deel zelf gedaan, maar ga nu terug uit werken, het huishouden en de hondjes zijn ook voor mij dus tijd om te schilderen is er niet. Ik baal daarvan. Het is een trap, de deuren, en kleine dingetjes hier en daar. 't Zijn peanuts in vergelijking met de echte verbouwers hier, 'k weet het maar 't hangt m'n keel uit en ik kijk er constant op.

Ik dacht net hetzelfde  :lol:
Heel mooi gedaan en ik vind die kleine tegeltjes zo leuk!  :thumbs:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: maart 25, 2013, 08:32:57 »
zaterdag is sam begonnen met de houtewerk van het dak te behandelen tegen schimmel en houtwormen. Op de verpakking staat dat je 2 lagen moet geven? Zou dat echt nodig zijn of zou dat zijn om meer te verkopen?

Offline ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 485 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: maart 25, 2013, 10:27:42 »
bedankt allemaal voor de complimentjes!

@erik en Pascale en Karo. Grappig dat jullie eerst enkel de oude keuken hadden gezien :lol:
@Vanessa Mooi resultaat. Het oogt veel lichter en dat geeft toch altijd wel een prettiger gevoel. Ook het witschilderen van de gewelven licht alles op!
Knap gedaan!

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: maart 25, 2013, 10:29:03 »
Heel knappe keuken Ille!!  :thumbs:

Hier bezig met schilderen in de woonkamer en keuken...
Nuja, plafond is al geverfd en het vliesbehang hangt aan de muur. Nu moet de verf er nog op geraken  :mrgreen:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: maart 25, 2013, 11:00:33 »
Iemand hier ervaring met sierbepleistering verwijderen?
De vorige eigenaars (of die daarvoor) hebben in de woonkamer sierbepleistering ertegen gekwakt, toch best een dikke laag ook.
Volgens mij wordt dan een zwaar werkje om te verwijderen... :shifty:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: maart 25, 2013, 11:02:16 »
Iemand hier ervaring met sierbepleistering verwijderen?
De vorige eigenaars (of die daarvoor) hebben in de woonkamer sierbepleistering ertegen gekwakt, toch best een dikke laag ook.
Volgens mij wordt dan een zwaar werkje om te verwijderen... :shifty:

Denk dat het vooral schuren zal worden. Dan met fijne plaaster plamuren en terug schuren.  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal