collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 466673 keer)

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #40 Gepost op: maart 12, 2013, 08:54:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
T'begint hier alweer! Ons plat dak heeft het op de koepels begeven onder de sneeuw. Met als resultaat: sneeuw in de keuken en héééééééééél véééél regen in mijn living.  :doh: K'denk dat'k een telefoontje ga moeten plegen naar de verzekeringsmaatsch appij  :fuu: :fuu:

oei Liekeuh idd best verzekeringsmaatsch appij bellen, goede moed daar  :huggg:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #41 Gepost op: maart 12, 2013, 09:10:55 »
Oh Liekeuh wat k*t zeg!

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: maart 12, 2013, 09:25:45 »
ooh nee liekeuh. Kak

Khoop dat we dat hier niet mee maken.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #43 Gepost op: maart 12, 2013, 09:36:40 »
Vanmorgen meteen gebeld! Ik denk wel dat'k effe die mens een hartinfarct bezorgde. Hij begreep uit wat ik zei dat we zonder dak zaten  :vuistje: :vuistje: :vuistje:

K'zeg nee, je hebt twee lagen van de koepels. De bovenste, die effen is met het dak, die zal wrs ingesetort zijn of gebarsten ofzo, we kunnen dat ook niet zien, t'ligt hier 25cm sneeuw erboven. En van die 25cm is er een heeeel pak naar mijn onderste laag gestort met als gevolg dat dat begint te smelten en ik waterinsijpeling heb in mijn living en keuken.

Hij was gerustgesteld dat we ons dak nog hadden en dat we ons nog konden verwarmen  :whoea: :whoea:

De lieve persoon heeft een aangifte opgesteld, we mochten meteen bestekken en offerten laten opmaken. Foto's nemen (al gebeurd, k'zal die straks keer uploaden  :vuistje: :vuistje: ) en dan wachten tot ze contact nemen eh  :yes:

En hij gaf ons veel moed met het opkuisen  :doh:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #44 Gepost op: maart 12, 2013, 10:11:10 »
oh Lieke,zo ambetant :doh: Gelukkig was die man vriendelijk en kun je direct de koe bij de horens vatten.

Oh Mehado,ik heb al veel aan je gedacht hoor nu...hoe is het daar met de sneeuw? :oops: :huggg:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: maart 12, 2013, 10:43:10 »
Oh Mehado,ik heb al veel aan je gedacht hoor nu...hoe is het daar met de sneeuw? :oops: :huggg:
Ik wou net hetzelfde posten. Mehado, we denken aan jullie!!

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: maart 12, 2013, 11:29:45 »
*zucht* 12 maart is het 12 MAART !!!
En ik heb deze morgen ons "verbouwmateriaal" (enfin de schup) kunnen gebruiken om de voerbakjes van de katten uit te graven.

Gelukkig in ons unitje wel nog stromend water en verwarming... al hoop ik dat het dak het houdt want bij de vorige sneeuwbuien hadden we al lekkage (lek niet gevonden, waarschijnlijk insijpeling door de druk van de sneeuw door in of ander minuscuul kiertje)... en nu lijkt er mij een behoorlijk pak meer te vallen/liggen als toen.
Mehado, hoe is het bij jullie???

En dan nu even klaagmodus aan.... dat is toch niet te geloven hé. Heb je jaaaaaarrrrreeeen aan een stuk van die kwakkelwinters met maar enkele weekjes echt winterweer. Is het uiteraard de winter dat wij moeten verbouwen drie maanden aan een stuk "kermis". AAAAAAAAHHHHH.
En het zou allemaal nog niet eens zo erg zijn, als we niet de deadline hadden van eind 2013 uit onze noodwoning te moeten. Zucht, ik hoop dat ze bij stedenbouw ook wat begrip hebben voor vertragingen door winterweer... want ik zie die deadline niet meer haalbaar nu we (weeral) weken vertraging opgelopen hebben (nog steeds gene beton immers). Zucht, klaagmodus uit.

En de positieve noot..... 't is toch schoon hé, zo een winterlandschap (als je nergens naartoe moet, niet aan het verbouwen bent en vanachter de venster kan kijken met een warme choco in je hand  :mrgreen:)
.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: maart 12, 2013, 11:37:55 »
ik klaag met je mee Bamse! Sinds wij volle bak begonnen zijn is het hier alleen maar ellende geweest,of alles liep onder en mijn vriend moest hele dagen in een modderbad ploeteren of zoals nu,bergen sneeuw!
Wat een winter zeg,we hebben ook onze timing uitgekozen hé :shifty:
En dan deze zomer snikheet zeker!

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: maart 12, 2013, 13:02:35 »
DANKJE OM AAN ONS TE DENKEN  :wave:

Tis koud , vochtig ,ellendig en waterloos  :cry:

Wij hebben vorige week goed kunnen doordoen, beton gegoten en de metser heeft goed kunnen metsen maar nu ligt alles terug stil natuurlijk.
Inderdaad, alle winters zijn kwakkelwinters en het kon echt niet tot volgend jaar wachten om zo lollig te doen :s
De warmtelamp bij de watermeter is gesprongen, ventje gaat nu een nieuwe halen want deze nacht viel het nog mee (uhum) maar de nacht die komt zou weer -9 worden :s
Deze morgen dan op de koop toe ook nog 4u onderweg geweest naar het werk ipv anderhalf uur en mijn auto heb ik uiteindelijk uit wanhoop ergens geparkeerd waar ik niet mocht staan volgens mij, in een grote berg sneeuw en daar ga ik dus niet meer uit geraken :doh: ik heb vanmorgen alvast eens geprobeerd en dat lukte dus langs geen kanten.
Maar ik moest een trein halen en heb hem laten staan waar hij stond, maar dat belooft voor vanavond :s
IK BEN HET ZO BEU :cryblue:

Veel moed aan alle verbouwers, volgens Marengo zou het volgende week voorbij zijn (en hopelijk voorgoed nu!, alez tot volgende winter toch… hopelijk in een huis :o)

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: maart 12, 2013, 13:05:39 »
Mehado  :huggg: :huggg:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: maart 12, 2013, 13:25:44 »
 :huggg: :huggg: :huggg: het is dikke ellende Mehado.
En die volgende winter,dat MOET in jullie huis hoor! Desnoods een verplaatsbaar "stoofke" erin,maar lukken zal het!! :fuu:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #51 Gepost op: maart 12, 2013, 13:28:26 »
Dit was mijn verrassing van de morgen ...

Eerst het "klein" probleempje ...

En dan beetje verder het grote  :denk: :denk: :denk:

Ondertussen het ventje gehoord! Het smelt. Met als gevolg dat de emmer, de fondueset, de soeppot, en nog een paar andere gewone potten/handdoeken goed hun dienst doen!

Mehado! :huggg:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: maart 12, 2013, 14:01:57 »
zo,dat is ook vervelend zeg!! Hopelijk raakt het heel snel opgelost :huggg:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: maart 14, 2013, 11:30:04 »
En het is 14 maart.... en het sneeuwt.... hoera  :roll:
Bijkomend, is het feit dat ik héél blij zou moeten zijn maar dat onze "planning" (voor zover daar nog sprake van was) nu compleet in het honderd aan het lopen is. Want jawel... dinsdag worden onze ramen geleverd. Leuk, dat wel... maar er ligt nog altijd geen betonnen dekplaat, en die kan je ook niet storten als al je ramen in de weg staan. Dus nu gaan we moeten wachten tot de ramen geplaatst zijn alvorens die ****-beton gestort kan worden. En gaat dat noodzakelijkerwijs ook nog eens gebeuren DOORHEEN onze spiksplinternieuwe ramen. *zucht* hoerahoera, ik hoop maar dat ik hier binnen enkele weken geen topic moet openen met als titel "hoe betonspetters van ramen verwijderen".
.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: maart 14, 2013, 11:49:26 »
Ramen afplakken voor de beton gespoten wordt?  :weetniet:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: maart 14, 2013, 11:54:38 »
En je dorpels dan Bamse? liggen die al?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: maart 14, 2013, 12:31:16 »
En je dorpels dan Bamse? liggen die al?
De meeste dorpels worden herbruikt, en die voor de schuifraam ligt gelukkig al... Dus fpew, dat is dan wel weer in orde geraakt.

Ramen afplakken voor de beton gespoten wordt?  :weetniet:
Er zal niets anders opzitten... maar ik had dat extra werk graag vermeden + als je je ramen afplakt heb je natuurlijk ook geen licht meer binnen (handig, not!).
.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: maart 14, 2013, 13:16:04 »
pft Bamse rot hé...

Hier loopt ook de ganse planning in het 100...rotsneeuw!
Ze kunnen het dak niet komen afwerken,ze komen de ramen niet opmeten...en als het ene vertraagd wordt,komt al de rest natuurlijk achter.
Ik wil ook voor de volgende winter verhuizen hoor :yeek:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: maart 14, 2013, 13:27:36 »
als je je ramen afplakt heb je natuurlijk ook geen licht meer binnen (handig, not!).
Maar dat is toch maar voor de duurtijd van het spuiten van de beton+ drogen  :weetniet:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #59 Gepost op: maart 16, 2013, 14:29:11 »
Ik vraag mij af wat er nog kan mislopen feitelijk ...

Vandaag zijn de afvoerbuizen overlopen en volledig verstopt  :thumbs:

Ondertussen blijf'k het weglachen, want ben de miserie beu ... Nog beetje en k'ga in mijn auto wonen  :hmpf:

En verder ... K'ga straks beginnen an het eten, nu nog maar hopen dat de gasleiding nog goed is  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal