collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 466935 keer)

1 lid en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: Het verbouw topic
« Reactie #240 Gepost op: april 30, 2013, 16:35:02 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wij hebben al veel roofing gebrand, een vlak dak is heel goed te doen. En met veel hoeken en kantjes is al wat anders ...

Op ons garagedak hebben we roofing tegen een polycarbonaatplaat geplakt maar da's echt opletten dat die niet smelt (roofing verwarmen en dan tegen plaat drukken) Ik veronderstel dat dat beter gelijmd wordt met iets rubson-achtigs.

Ik wou het toch laten doen hoor ... Maar k'wil eens heel die bazaar van dichter bekijken. De prijzen op internet vallen mee qua dakopstand dus dat is wel goed nieuws ... Als we DIT al kunnen in orde stellen, zou ik hl blij zijn!  :mrgreen: :thumbs:

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #241 Gepost op: mei 08, 2013, 14:25:35 »
Wij zijn aan het rondkijken naar huizen en willen best een verbouwprojectje erbij nemen.
Nu is de vraag: hoe kunnen we toch ongeveer de kosten ramen voordat we ergens een bod op doen? Kan ik ergens een raming laten maken of best zelf berekenen?

Wij hebben beiden geen bouwervaring, maar willen wel proberen zoveel mogelijk zelf te doen en een aantal dingen uit te besteden.

Iemand die tips heeft?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #242 Gepost op: mei 08, 2013, 15:12:56 »
Ja en t'es mss een waardeloze in uw ogen maar ..

Als je het 300% niet ziet zitten om (zware) verbouwingen te doen (en ik bedoel niet, een keer een likje verf) begin er niet aan  :mrgreen: T'suckt, uiteindelijk kom je meestal grappen tegen die niet hebt ingecalculeerd en t'kost je soms meer dan een nieuwbouw ...

Dus wij ziijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe woning  :yes: maar wij zien hier ook zware verbouwingen zitten, als de aannemer het doet  :thumbs: :vuistje: Wij beginnen daar dus echt nooit meer aan  :fuu:

T'zou moeten zijn dat het huisje echt op topligging ligt n met grond, dan neem ik de aannemer eens mee  :yes:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #243 Gepost op: mei 08, 2013, 15:14:38 »
Wij zijn aan het rondkijken naar huizen en willen best een verbouwprojectje erbij nemen.
Nu is de vraag: hoe kunnen we toch ongeveer de kosten ramen voordat we ergens een bod op doen? Kan ik ergens een raming laten maken of best zelf berekenen?

Wij hebben beiden geen bouwervaring, maar willen wel proberen zoveel mogelijk zelf te doen en een aantal dingen uit te besteden.

Iemand die tips heeft?

Aannemer / architect meenemen in dat geval....

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #244 Gepost op: mei 08, 2013, 17:00:17 »
Aannemer / architect meenemen in dat geval....

:yes: En reken nog maar wat extra op hetgeen ze zeggen, voor de onvoorziene werken die er vaak bij komen.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #245 Gepost op: mei 08, 2013, 17:27:10 »
Als je zo'n paar keer iemand kan meenemen die er wat van kent, sta je op de duur ook zelf sterker in je schoenen. Wij hebben zo'n 3 4 huizen bezocht met een architect die we kennen, we hebben die uit onszelf 50 euro per keer betaald om een uurtje mee te komen, maar dat is het echt wel waard.

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #246 Gepost op: mei 08, 2013, 20:42:41 »
Ja, wij dachten idd iemand mee te nemen wanneer we iets zien zitten.
Dat het altijd extra kost, dat weten we en zullen we dus ook incalculeren.

Ja, iets nieuw kopen is voor ons gewoon iets te duur. We willen echt ook wel iets waar we zelf werk in steken, maar echt heel grote breekwerken is niet de bedoeling. Is het uiteindelijk toch nodig, dan is het zo.

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #247 Gepost op: mei 08, 2013, 22:28:06 »
Een tip : verbouwen kost ook een hoop geld, tenzij je veel zelf kan. Als je met een aannemer verbouwt, grondig dan wel (ramen, dak, keuken,...) dan kan je net zo goed bouwen.
Bij hebben ons eerste huisje volledig zelf verbouwd, ons tweede volledig laten verbouwen en nu ons derde, een deel laten doen en nu zijn we zelf bezig. Dat 'zelf bezig' lijkt een tienjarenplan te worden. 'k ben hier te oud voor geworden vrees ik :mrgreen:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #248 Gepost op: mei 09, 2013, 19:28:45 »
Pascale, bij nieuwbouw heb je wel de 21% btw tegenover maar 6% bij verbouwen...
Wij hebben hier 40.000 louter aan BTW betaald, daar heb je 0,0 aan h, je kan dat evengoed door deuren en ramen gooien. Dat vind ik wel een zwr minpunt aan nieuwbouw hoor...

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #249 Gepost op: mei 10, 2013, 01:23:47 »

Iemand die tips heeft?
voor een ruwe schatting kan je ook gebruik maken van het ramend bestek van vmsw, ik zal ens zien of ik je dat in pb kan doorsturen
laten we lekker link gaan doen!

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #250 Gepost op: mei 10, 2013, 17:50:16 »
voor een ruwe schatting kan je ook gebruik maken van het ramend bestek van vmsw, ik zal ens zien of ik je dat in pb kan doorsturen

Dankjewel!
Wij zouden echt willen proberen zoveel mogelijk zelf (en door vrienden die er iets van kennen) willen laten doen, in stukken. Ik weet dat het dan langer duurt en het moeilijk is. Maar een nieuwbouw zetten is niet haalbaar voor ons...

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #251 Gepost op: mei 15, 2013, 13:35:01 »
Misschien een tip voor al die verbouwers onder jullie : in de Saniland in Wilrijk is het momenteel totale uitverkoop weens verhuis, met kortingen tot 70%. De uitverkoop is al even bezig, maar er is nog wel wat. Ik heb gisteren jammer genoeg niet gevonden wat ik zocht, maar misschien jullie wel?

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #252 Gepost op: mei 15, 2013, 14:26:13 »
Wij hebben net een nieuwbouw gezet.
De redenen die de doorslag gaven voor een nieuwbouw waren:
- Bij een verbouwing weet je niet altijd wat je koopt. Vrienden van ons hebben zo goed als een instapklaar huis gekocht. ze wilden alleen een nieuwe keuken en badkamer. Ze hebben ondertussen alles buiten gesmeten en van kale muren terug opnieuw begonnen. Ze zijn 2 jaar voor ons begonnen en zijn nog altijd bezig.
- Je kan zetten wat je zelf wil. Minder beperkingen.
- Wij hebben eerst bouwgrond gekocht en dan 5 jaar gewacht vooraleer we begonnen zijn met bouwen.

Nadelen:
- Je moet redelijk veel uitgeven. Ruwbouw, ramen, chape, pleisterwerken, dakwerken hebben wij allemaal uitgegeven.
- Grotere kostprijs (Bouwgrond + bouwen)
-  Idd de 21% BTW waardoor de kostprijs nog groter wordt.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #253 Gepost op: mei 15, 2013, 15:56:26 »
Wij zijn volop bezig met een renovatie, 2 jaar nu.
Het is wel een grondige renovatie, gelijkwaardig met nieuwbouw.

De voornaamste reden vond ik dat we echt heel landelijk wilden wonen en in die streken mag er meestal niet gebouwd worden. Het huis dat we kochten ligt ook in landbouwgebied, in een beschermd natuurgebied zelfs. Verbouwen mag (mits beperkingen) maar nieuwbouw absoluut niet.
En een lap bouwgrond kopen van de grootte die we nu hebben zou niet betaalbaar geweest.
Daarnaast vind ik een gerenoveerd huis toch altijd meer karakter hebben.
We doen ook heel veel zelf, wat bij nieuwbouw minder mogelijk zou geweest zijn (alhoewel dat eigenlijk ook kan).
Verbouwen is ook duur, of het duurder is dan nieuwbouw zou ik niet durven zeggen, als je heel veel zelf doet (waaronder ook ruwbouwwerken) waarschijnljk niet.
Maar alles laten doen wel, want in een verbouwing kruipen veel meer werkuren.

Wij waren al lang rond geweest hadden we gesloopt en nieuw gebouwd maar dat mocht dus niet.

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #254 Gepost op: mei 16, 2013, 13:17:57 »
hoe vlot het Melissa?

Hier zijn ze nu de ramen aan het steken,ik wil verhuizen! :pray: Maar we zullen toch nog echt een paar maanden geduld moeten hebben.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #255 Gepost op: mei 16, 2013, 14:20:36 »
@Julie : het gaat bij u precies wel goed vooruit h.
Hier ligt de boel (alweer) stil... *zucht* maar als alles goed is komen ze volgende week (eindelijk) de putten plaatsen zodat we de riolering kunnen leggen en er (eindelijk2) beton gestort kan worden (vloerplaat).

Wel gisterenavond workshop gevolgd "bezetten met leem" en ik zie het helemaal zitten (zelfs met zwangere buik). De basislaag/grondlaag gaan we laten doen, maar de afwerking (sponzen) doen we zelf... Ik had eventjes zoiets van "waar ben ik aan begonnen" maar uiteindelijk is het een beetje "boetseren voor volwassenen". Alleen krijg ik wel het koud zweet bij het idee dat ik mijn hele huis ga mogen boetseren...  :shock:
.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #256 Gepost op: mei 16, 2013, 14:24:22 »
amai dat is nu ook wel een werkje waar ik niet aan zou willen beginnen :mrgreen: ik ben niet zo handig eigenlijk! Ofja,helemaal NIET handig :vuistje: :vuistje:
Maar mijn ventje werkt zich kapot. Het moet ook wel,want echt,we willen ons eigen leven/gezin terug. :cryblue:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #257 Gepost op: mei 16, 2013, 14:42:22 »
amai dat is nu ook wel een werkje waar ik niet aan zou willen beginnen :mrgreen: ik ben niet zo handig eigenlijk! Ofja,helemaal NIET handig :vuistje: :vuistje:
Maar mijn ventje werkt zich kapot. Het moet ook wel,want echt,we willen ons eigen leven/gezin terug. :cryblue:

Herkenbaar :knuf:

Maar de ramen seg Julie, das toch echt al einde ruwbouw he!!

Hier nog altijd aan het dak bezig. We zitten in de helft nu. De houtconstructie staat voor de helft recht.
We gaan nu daar de rest van de platen opleggen en dan beginnen we de andere helft , in de vide van de living. Eerst de dakspanten plaatsen die zichtbaar blijven en dan de rest. Ik schat zeker na de zomer eer al het hout er staat en dan pas kan ik de ramen laten opmeten. Dan hebben we 2 maanden om het onderdak te leggen want alles moet droog zijn om de ramen te plaatsen.
Dus ja, ik vrees echt dat we het niet halen voor volgende winter maar daar durf ik nog niet aan denken :doh:

Bamse, nog altijd geen vloerplaat seg :knuf:
Ik heb daar ook voor gekeken om leem te gebruiken maar voor ons is het iets te landelijk vond ik, maar wel mooi!

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #258 Gepost op: mei 16, 2013, 14:42:49 »
Ik ook niet... daarmee dat ik het al helemaal niet zag goed komen.
Maar het is dus echt "sponzen" met een spons dus h, zoals je verf op de muur zou sponzen. Alleen is het in dit geval je toplaag glad en egaal maken, recht maken heeft de bezetter dan (gelukkig) al gedaan. En extra voordeel... je kan daar kleur doormengen dan is het ineens "geverfd". Al denk ik op de meeste plaatsen gewoon de lichtbruine basiskleur te behouden dan kan ik er later nog altijd over verven moest ik dat nodig vinden. Mja, het is een titanenwerk maar je muur is wel ineens "afgewerkt". Als ik alle kamers twee lagen grondverf moet geven ben ik (minstens) even lang bezig. Dus ik bezie het maar als een "moet gebeuren" werkje.
.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #259 Gepost op: mei 16, 2013, 14:49:02 »
Bamse, nog altijd geen vloerplaat seg :knuf:
Ik heb daar ook voor gekeken om leem te gebruiken maar voor ons is het iets te landelijk vond ik, maar wel mooi!
Nee  :twistedevil:, die vloerplaat begint me aardig mijn keel uit te hangen dus  :bla:.

Wij gaan voor modern landelijk, dus geen eiken balken en karrewiel tegen de muur  :happywink:, maar wel leembezetting, veel gebruik van lichtgekleurd hout en waarschijnlijk een rood-bruine terracota vloer. En dat in combinatie met vl licht en wit. Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat, maar dan mag het wel es beginnen opschieten. En als het een troost kan zijn, wij gaan onze deadline ook bijlange na niet halen... alleen maar hopen dat we er niet te ver over gaan vooraleer we weer problemen krijgen met onze behuizing.

En klus en kluns gaan hier ook beginnen aan de elektriciteit, terwijl we er allebei niets van kennen (met enkel een cursusje als handleiding). Het wordt dus nog plezant de komende weken, als jullie ons horen vloeken tot bij jullie dan weet je waar het aan ligt.  :mrgreen:
.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal