collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467609 keer)

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Het verbouw topic
« Reactie #220 Gepost op: april 29, 2013, 11:25:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
De trap is helemaal klaar :dance: ik ben maar een amateurke, maar de huisgenoten vinden het goed :hmpf:
En vandaag heeft Erik een putteke gevonden dat in 40 jaar niet is uitgeschept. Olé, het rook hier fris :fuu:

:puke: Maar er komt dus licht aan het einde van de tunnel??

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #221 Gepost op: april 29, 2013, 11:41:54 »
Geen schitterend nieuws... we krijgen iets maar jah een peulschil... Ze komen tussen voor het gevolg en niet de oorzaak  :silenced: Tgohja we zien wel he /..

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: april 29, 2013, 11:48:31 »
Wat is de oorzaak dan?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #223 Gepost op: april 30, 2013, 13:31:25 »
Wat is de oorzaak dan?

Ze zeggen slecht dak en moet helemaal vervangen worden  :weetniet:

Maar ik heb gezegd dat'k echt niets meer doe ervoor, dat'k dat niet meer financieel aankan en dat het dus oplapwerk zal zijn  :cry:

We zijn nu bezig de woning wat meer "instapklaar" te maken en binnen 2 jaar gaan we daar weg...

We gaan kijken voor de hele achterplaats te doen deze zomer en af te werken, met wat, daar ben'k nog echt niet aan uit want gyproc ziet de mijne niet zitten  :weetniet:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: april 30, 2013, 13:38:46 »
@Liekeuh : Ik wil nu niet de steen in het hoenderhoek werpen (of hoe zeggen ze dat).
Maar als je dak daadwerkelijk slecht (en dus lek of bijna lek) is, dan zijn eigenlijk alle andere investeringen dik verloren geld.
Je hebt er niets aan om nu bijvoorbeeld te investeren in gyproc om het uitzicht te verbeteren, en dat dan die gyproc vol vochtplekken zit tegen dat je verkoopt. Dat gaat je huis echt geen meerwaarde geven... Ikzelf zou eerder een huis kopen met een vernieuwd dak maar hopeloos ouderwets interieur dan dat het interieur er "mooi" uitziet maar het dak zo lek is als een zeef...
.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #225 Gepost op: april 30, 2013, 14:22:51 »
@Liekeuh : Ik wil nu niet de steen in het hoenderhoek werpen (of hoe zeggen ze dat).
Maar als je dak daadwerkelijk slecht (en dus lek of bijna lek) is, dan zijn eigenlijk alle andere investeringen dik verloren geld.
Je hebt er niets aan om nu bijvoorbeeld te investeren in gyproc om het uitzicht te verbeteren, en dat dan die gyproc vol vochtplekken zit tegen dat je verkoopt. Dat gaat je huis echt geen meerwaarde geven... Ikzelf zou eerder een huis kopen met een vernieuwd dak maar hopeloos ouderwets interieur dan dat het interieur er "mooi" uitziet maar het dak zo lek is als een zeef...

T'goh t'es feitelijk niet het dak zelf, want die is nog goed op zich (al moet hij ook zo geen 20 jaar blijven natuurlijk) maar eerder de koepels die niet waterbestendig gemaakt zijn.

Ik weet het nu effe allemaal niet zo goed maar en heb het nogal moeilijk te vatten want ik heb nog geen 1 dag kunnen genieten van de woning na al de miserie ...

T'es nu niet dat het overal lekt eh  :mrgreen: T'es gewoon rondom rond de koepels blijkt het niet waterdicht te zijn  :weetniet:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: april 30, 2013, 14:46:19 »
T'es nu niet dat het overal lekt eh  :mrgreen: T'es gewoon rondom rond de koepels blijkt het niet waterdicht te zijn  :weetniet:
Dan zou ik gewoon eens een goede dakwerker (of twee) laten langskomen. Dat lijkt me nu niet iets wat je zo niet kan oplossen (ik bedoel dus zonder het hele dak te vervangen). Daar moeten toch andere manieren voor zijn om een klein stukje (terug) waterdicht te maken zoals de randen van die koepels.

In dat opzicht zou ik ook niet (volledig) berusten in het oordeel van een verzekeringsmaatsch appij, die zijn namelijk nogal rap met alles vervangen (is bij auto's ook zo).
.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #227 Gepost op: april 30, 2013, 15:07:16 »
Dan zou ik gewoon eens een goede dakwerker (of twee) laten langskomen. Dat lijkt me nu niet iets wat je zo niet kan oplossen (ik bedoel dus zonder het hele dak te vervangen). Daar moeten toch andere manieren voor zijn om een klein stukje (terug) waterdicht te maken zoals de randen van die koepels.

In dat opzicht zou ik ook niet (volledig) berusten in het oordeel van een verzekeringsmaatsch appij, die zijn namelijk nogal rap met alles vervangen (is bij auto's ook zo).

Ik vermoed dat daar inderdaad iets aan gedaan kan worden hoor  :yes: En onze aannemer - waar'k ten slotte alle vertrouwen in heb - zei dat ons dak wél goed was.... Die kon mij ook gezegd hebben: Nee laat mij hier alles maar herdoen ...  :weetniet:
Sinds hij de roofing geplaatst heeft, is er niets meer voorgekomen van waterinfiltratie (één keer gehad langs de muur maar het water bleef ook op het dak zitten, werd meteen verholpen en nooit meer last van gehad  :thumbs: )

Maar wat ik niet begrijp is dat er een ganse opening zit tussen de roofing van het dak en de lichtkoepel.

Je hebt dus:

---------- (plaat bovenkant)
     /            \ (opening en die is zeker 5 à 10cm)
  ~              ~ (roofing die ook schuin afgaat naar beneden)
-                    -  (dak)

Dit zijn overigens de foto's en volgens mij ook gewoon het grootste probleem van alles ...

Vraag is hoe loste zoiet op  :fuu:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #228 Gepost op: april 30, 2013, 15:25:16 »
Eh.... dat is op z'n zachts gezegd een "originele constructie"....

Is dat "gat" er altijd al geweest? Dan heb je toch steevast water binnen met bijvoorbeeld slagregen?
Geen idee hoe je dat moet oplossen, eventueel de boord (het gat dus) dicht maken met doorschijnend plexi (zodat je wel nog de lichtinval hebt).

Ik denk trouwens, afgaande op je onderste foto', dat je de naden van je roofing ook best ne keer opnieuw dicht maakt (brandt). Bestaan producten voor in de beter doe het zelf zaak.
.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #229 Gepost op: april 30, 2013, 15:42:32 »
Eh.... dat is op z'n zachts gezegd een "originele constructie"....

Is dat "gat" er altijd al geweest? Dan heb je toch steevast water binnen met bijvoorbeeld slagregen?
Geen idee hoe je dat moet oplossen, eventueel de boord (het gat dus) dicht maken met doorschijnend plexi (zodat je wel nog de lichtinval hebt).

Ik denk trouwens, afgaande op je onderste foto', dat je de naden van je roofing ook best ne keer opnieuw dicht maakt (brandt). Bestaan producten voor in de beter doe het zelf zaak.

Dat is zelfs héél vriendelijk gezegd geweest  :happywink: Wij vinden het eerder "verdacht" dan "origineel"  :vuistje: :vuistje:

We hadden in het begin geen last van water ofzo binnen (ingetrokken november 2011) maar vanaf t'goh februari 2012 ofzo is het wel beginnen binnen regenen bij idd slagregen  :lol:

Eigenaardig huis  :shifty:

Mijn man had ook gedacht aan idd iets van plexi ...

Offline Els

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #230 Gepost op: april 30, 2013, 15:52:17 »
Het ziet er niet echt een koepel uit maar gewoon een plaat op een balk  :denk:
Zo op het eerste zicht ziet die balk er niet goed (meer) uit en gaat het lastig zijn om daar nog iets fatsoenlijk op te bevestigen.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: april 30, 2013, 15:58:09 »
Dat is zelfs héél vriendelijk gezegd geweest  :happywink: Wij vinden het eerder "verdacht" dan "origineel"  :vuistje: :vuistje:

We hadden in het begin geen last van water ofzo binnen (ingetrokken november 2011) maar vanaf t'goh februari 2012 ofzo is het wel beginnen binnen regenen bij idd slagregen  :lol:

Eigenaardig huis  :shifty:

Mijn man had ook gedacht aan idd iets van plexi ...

Kan er daar geen andere koepel opgezet worden?

Onze buren hebben ook zo een constructie op hun dak. Die hebben een huis gekocht waarvan ze wisten dat het dak inliep en hebben het enkel maar erger gemaakt door een kennis van hun het dak te laten herstellen.  :vuistje:
Nu willen ze het ook op de verzekering steken maar die happen niet toe.

Die kennis is 2weken bezig geweest met lapjes op hun dak branden.  :fuu: Wij hadden vooral schrik voor ons huis als we hem bezig zagen.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #232 Gepost op: april 30, 2013, 16:02:02 »
Het ziet er niet echt een koepel uit maar gewoon een plaat op een balk  :denk:
Zo op het eerste zicht ziet die balk er niet goed (meer) uit en gaat het lastig zijn om daar nog iets fatsoenlijk op te bevestigen.

T'es nu wel zo dat het idd een polycarbonaat plaat is maar aan de andere kant staat hij wel degelijk tegen de roofing hoor. Wij zien nergens balken  :denk: :denk:

Kan er daar geen andere koepel opgezet worden?

Hebde gij € 5.000  :mrgreen: :mrgreen: Dat was de bedoeling eh waarom de verzekering kwam, maar de oorzaak (de koepel) willen ze niet aanpakken enkel de schade die we hebben binnenin ...

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: april 30, 2013, 16:05:23 »
T'es nu wel zo dat het idd een polycarbonaat plaat is maar aan de andere kant staat hij wel degelijk tegen de roofing hoor. Wij zien nergens balken  :denk: :denk:

Hebde gij € 5.000  :mrgreen: :mrgreen: Dat was de bedoeling eh waarom de verzekering kwam, maar de oorzaak (de koepel) willen ze niet aanpakken enkel de schade die we hebben binnenin ...

Ja maar die moeten we sparen voor als de factuur van de ramen komt (als het in orde is)  :mrgreen:
Pff da kost veel geld.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #234 Gepost op: april 30, 2013, 16:09:18 »
Ja maar die moeten we sparen voor als de factuur van de ramen komt (als het in orde is)  :mrgreen:
Pff da kost veel geld.

Ja ok ik heb dat nu ook, maar k'heb andere prioriteiten  :shifty:

Probleem is, ze zijn beide t'grootste van't grootste (1m70 x 2m) en daarom dat die prijs zo hoog ligt  :silenced:

Offline Els

• *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: april 30, 2013, 16:12:16 »
de roofing plakt toch tegen een balk veronderstel ik - want roofing kan geen koepel dragen

of het is een betonnen dak met opkant waar die plaat op rust maar dan komt het op 't zelfde neer, de 'opkant' ziet er bijzonder slecht uit

verzekering dekt waterschade = schade door het water
daken of tenminste de dakbedekking is practisch altijd uitgesloten

of sneeuwdruk - maar zo ziet het er ook niet uit

balk vervangen en nieuwe plaat zou toch goedkoper moeten zijn dan totaal nieuwe koepel(s)

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #236 Gepost op: april 30, 2013, 16:14:58 »
de roofing plakt toch tegen een balk veronderstel ik - want roofing kan geen koepel dragen

of het is een betonnen dak met opkant waar die plaat op rust maar dan komt het op 't zelfde neer, de 'opkant' ziet er bijzonder slecht uit

verzekering dekt waterschade = schade door het water
daken of tenminste de dakbedekking is practisch altijd uitgesloten

of sneeuwdruk - maar zo ziet het er ook niet uit

balk vervangen en nieuwe plaat zou toch goedkoper moeten zijn dan totaal nieuwe koepel(s)

Héél interessant Els! Bedankt! Dat kan voor ons véél uitmaken, ik bekijk da vanavond keer van dichter (in plaats van mijne vent  :hmpf: )

Roofing kan je dat gemakkelijk verwijderen & aanbrengen ? Want vermoed dat we dat zullen moeten wegdoen en terug aanbrengen dan ?

:denk: :denk:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: april 30, 2013, 16:19:41 »
Héél interessant Els! Bedankt! Dat kan voor ons véél uitmaken, ik bekijk da vanavond keer van dichter (in plaats van mijne vent  :hmpf: )

Roofing kan je dat gemakkelijk verwijderen & aanbrengen ? Want vermoed dat we dat zullen moeten wegdoen en terug aanbrengen dan ?

:denk: :denk:

Dat is iets dak zelf nie zou doen. En mijne vriend ook niet. Als je er niks van kent te gevaarlijk voor lekken.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #238 Gepost op: april 30, 2013, 16:23:45 »
Dat is iets dak zelf nie zou doen. En mijne vriend ook niet. Als je er niks van kent te gevaarlijk voor lekken.

K'ga da vanavond niet uit elkaar halen ze  :mrgreen: :mrgreen:

K'ga kijken wat voor soort opstand het is !  :happywink:

Offline Els

• *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: april 30, 2013, 16:27:20 »
Wij hebben al veel roofing gebrand, een vlak dak is heel goed te doen. Eén met veel hoeken en kantjes is al wat anders ...

Op ons garagedak hebben we roofing tegen een polycarbonaatplaat geplakt maar da's echt opletten dat die niet smelt (roofing verwarmen en dan tegen plaat drukken) Ik veronderstel dat dat beter gelijmd wordt met iets rubson-achtigs.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal