collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467703 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: Het verbouw topic
« Reactie #120 Gepost op: april 02, 2013, 09:23:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier is het water in de kelder gezakt, dus t'es duidelijk grondwater! :) T'was alles wat ik moest weten  :mrgreen:
Nu kan de opkuis beginnen  :doh:

Maar t'zal niet voor nu zijn, ziek  :cryblue:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: april 02, 2013, 13:28:00 »
Hier liggen de eerste onderdakplaten  :clap:
Nog veel dak te gaan maar alle beetjes maken een groot he :)
Ik heb verder de binnenmuren op de verdieping gemetst en nu ga ik wat wasjes doen want dat blijft allemaal liggen e  :doh:

:thumbs:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #122 Gepost op: april 02, 2013, 13:41:04 »
Wat een leuk huis Ono! (hoewel ik natuurlijk maar oog had voor eentje die regelmatig terug kwam op de foto's, hoe is het met haar?)

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #123 Gepost op: april 02, 2013, 14:34:38 »
Mehado :dance: Leuk hé,onderdakplaten!

Hier is de helft van het dak al dicht en we doen naarstig verder,oh ik ben gekraakt.. :lol:
Ik wist niet dat dat zoveel werk was! Op de dakconstructie moeten er hier dus platen,daarop isolatieplaten,daarop speciale waterdichte doek en dan kun je de pannelatten en de tengellatten eropleggen,wat een werk! :shock:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: april 02, 2013, 21:18:07 »
Mercikes iedereen voor de complimentjes van ons huisje!

En 't waren ons neefje en nichtje die graag wouden leren schilderen dus daar hebben we gretig van gebruik gemaakt  :mrgreen:

Wat een leuk huis Ono! (hoewel ik natuurlijk maar oog had voor eentje die regelmatig terug kwam op de foto's, hoe is het met haar?)

Ons Twinske doet het terug super, ze lijkt geen  last meer te hebben van haar darmen  :dance: Ze heeft een speklaagje gekregen maar dat mag er nog even aan blijven plakken voor ons als reserve voor je weet maar nooit  :wink:
Ik denk dat ze heel blij was dat we eindelijk verhuisd zijn, had soms enorme schuldgevoelen dat we meer in de bouw bezig waren en amper tijd voor de woefs hadden  :oops:
En sinds kort is  ze is m'n perfect loopmaatje geworden, ben met S2R begonnen en samen doen we 't prima  :mrgreen: en nu moet 't baasje het blijven volhouden... Met auto's lukt het 10 keer goed en dan ineens slaan de stoppen plots weer door, maar we blijven er voor gaan!
Dikke knuf van Twinnie  :huggg:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: april 02, 2013, 21:20:28 »
Mehado :dance: Leuk hé,onderdakplaten!

Hier is de helft van het dak al dicht en we doen naarstig verder,oh ik ben gekraakt.. :lol:
Ik wist niet dat dat zoveel werk was! Op de dakconstructie moeten er hier dus platen,daarop isolatieplaten,daarop speciale waterdichte doek en dan kun je de pannelatten en de tengellatten eropleggen,wat een werk! :shock:

Het leukste van heel de verbouwing  :lol:
doen jullie het ook zelf misschien? Tis inderdaad veel werk  :yes:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #126 Gepost op: april 02, 2013, 21:34:18 »
Mercikes iedereen voor de complimentjes van ons huisje!

En 't waren ons neefje en nichtje die graag wouden leren schilderen dus daar hebben we gretig van gebruik gemaakt  :mrgreen:

Ons Twinske doet het terug super, ze lijkt geen  last meer te hebben van haar darmen  :dance: Ze heeft een speklaagje gekregen maar dat mag er nog even aan blijven plakken voor ons als reserve voor je weet maar nooit  :wink:
Ik denk dat ze heel blij was dat we eindelijk verhuisd zijn, had soms enorme schuldgevoelen dat we meer in de bouw bezig waren en amper tijd voor de woefs hadden  :oops:
En sinds kort is  ze is m'n perfect loopmaatje geworden, ben met S2R begonnen en samen doen we 't prima  :mrgreen: en nu moet 't baasje het blijven volhouden... Met auto's lukt het 10 keer goed en dan ineens slaan de stoppen plots weer door, maar we blijven er voor gaan!
Dikke knuf van Twinnie  :huggg:

Wat een geweldig nieuws! Die is toch echt met haar gat in de boter gevallen hè. Merci!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: april 03, 2013, 11:09:16 »
Het leukste van heel de verbouwing  :lol:
doen jullie het ook zelf misschien? Tis inderdaad veel werk  :yes:

Ja dat doen we wel zelf!  De dakconstructie deed de dakwerker,wij leggen het toe en maken het panklaar,en dan komt de dekker de pannen opleggen. :yes: (eerst moeten we dan nog vlug even de goten bevestigen en de ceder lakken)
En daarna...elektricit eit en waterleidingen leggen! :dance:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: april 03, 2013, 11:15:49 »
Ja dat doen we wel zelf!  De dakconstructie deed de dakwerker,wij leggen het toe en maken het panklaar,en dan komt de dekker de pannen opleggen. :yes: (eerst moeten we dan nog vlug even de goten bevestigen en de ceder lakken)
En daarna...elektricit eit en waterleidingen leggen! :dance:

Ahja wij doen ook de constructie zelf  :doh:  :lol:

Jep wij mogen de 27e gaan om ons plan te laten uittekenen van de electr. Wij gaan die zelf leggen met zo een zelfbouwpakket.
Nu moet ik beslissen waar ik alles wil,  pfft niet makkelijk als je nog niet van plan bent direct een definitieve keuken enzo te zetten, ik was dus echt nog niet bezig met de indeling daarvan maar nu zal ik wel moeten  :doh:

@ ono, mijn vriend zit er mee in dat je met een betonvloer achteraf niks meer kan aanpassen.
Als er bijv iets scheelt aan je afvoerbuizen of als je oud bent en de badkamer beneden wil ofzo.
Jullie daar over nagedacht?  :denk: tis maar dat ik argumenten heb om hem te overtuigen he  :shhh:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: april 03, 2013, 11:20:44 »
Dat is dan wel vervelend met die voorlopige keuken,want als je bvb een eiland wilt later,moet je daar toch ook elektriciteit/dampkap hebben enzo,ik weet niet hoe dat juist zit.
Maar het is waar,je moet echt alles op voorhand al weten!
Wij hebben de elektriciteit al uitgetekend,hij kan eigenlijk zo al beginnen slijpen! Wel handig,een electricien/koeltechnieker/sanitairman als vriendje :mrgreen:

Die constructie zelf doen,amai dat lijkt me echt een huzarenwerkje! Succes ermee!
Ik moet nodig de fotos eens van mijn camera halen en doormailen :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: april 03, 2013, 11:44:39 »
Dat is dan wel vervelend met die voorlopige keuken,want als je bvb een eiland wilt later,moet je daar toch ook elektriciteit/dampkap hebben enzo,ik weet niet hoe dat juist zit.
Maar het is waar,je moet echt alles op voorhand al weten!
Wij hebben de elektriciteit al uitgetekend,hij kan eigenlijk zo al beginnen slijpen! Wel handig,een electricien/koeltechnieker/sanitairman als vriendje :mrgreen:

Die constructie zelf doen,amai dat lijkt me echt een huzarenwerkje! Succes ermee!
Ik moet nodig de fotos eens van mijn camera halen en doormailen :mrgreen:

Ja dat is het dus he, ik weet bijgod nog niet waar of hoe ik dat eiland wil. En door zoveel zelf te doen heb je eigenlijk weinig tijd om met de afwerking bezig te zijn vind ik.
Ja die houtconstructie…. Veeeeel werk, wees blij dat je die niet zelf doet :D

Zeker doen! Ik heb ook nieuwe, van het gebinte in de slaapkamer oa dat er ondertussen volledig staat en dat echt mooi geworden is vind ik!
Zo nog 3 in de leefruimte die ook zichtbaar blijven in de vide, ik kijk er al naar uit 

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: april 03, 2013, 14:12:10 »
oja,een deel blijft zichtbaar bij jullie,dan moet het zeker goed! :mrgreen:

stuur maar door hoor! We maken beide goeie vorderingen! :dance:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: april 03, 2013, 17:42:37 »
@ ono, mijn vriend zit er mee in dat je met een betonvloer achteraf niks meer kan aanpassen.
Als er bijv iets scheelt aan je afvoerbuizen of als je oud bent en de badkamer beneden wil ofzo.
Jullie daar over nagedacht?  :denk: tis maar dat ik argumenten heb om hem te overtuigen he  :shhh:

Eigenlijk heb je dat met elke vloer dat probleem bijna hé, maar stel dat je dan toch moet breken dan  kan je die terug opvullen en eventueel een laag epoxy over leggen.
Bij ons zitten al onze afvoerbuizen aan één kant van het huis, 't zouden dan eerder problemen geven bij breekwerken voor de vloerverwarming.
Beneden zijn er 'toevallig' door er hier nu over na te denken voldoende afvoeren en waterleidingen zodat we er een badkamer zouden kunnen plaatsen  :mrgreen: allé da stelt onze oude dag ook al wat meer gerust :lol:
En als we oud worden zullen we  zo'n traplift moeten installeren of verhuizen...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #133 Gepost op: april 03, 2013, 18:07:42 »
Njah na overleg met de aannemer mag hier inderdaad 2 nieuwe lichtkoepels geïnstalleerd worden.
De roofing is volledig weg aan bepaalde kanten, wat ervoor zorgt dat water (regen) en sneeuw hier gewoon binnenkwamen + we hebben ganse fissuren in de platen zelf  :eh: We hebben dat nu vlug opgelost met wat siliconen, maar k'begrijp nu waarom het hier van alle kanten binnenregent  :doh: Hopelijk lost die siliconen iets op en regent het niet teveel meer  :pray:

De offerte is dus onderweg en gezien de vochtigheidsproblem en hebben we meteen geopteerd voor koepels die open en toe kunnen (wat nu niet is  :doh: )

Pfff benieuwd naar het prijzeke ... Thank god is die voor de verzekering  :yes:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: april 03, 2013, 18:22:39 »
Njah na overleg met de aannemer mag hier inderdaad 2 nieuwe lichtkoepels geïnstalleerd worden.
De roofing is volledig weg aan bepaalde kanten, wat ervoor zorgt dat water (regen) en sneeuw hier gewoon binnenkwamen + we hebben ganse fissuren in de platen zelf  :eh: We hebben dat nu vlug opgelost met wat siliconen, maar k'begrijp nu waarom het hier van alle kanten binnenregent  :doh: Hopelijk lost die siliconen iets op en regent het niet teveel meer  :pray:

De offerte is dus onderweg en gezien de vochtigheidsproblem en hebben we meteen geopteerd voor koepels die open en toe kunnen (wat nu niet is  :doh: )

Pfff benieuwd naar het prijzeke ... Thank god is die voor de verzekering  :yes:

Goed nieuws Liekeuh ! :thumbs:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: april 04, 2013, 10:28:09 »
gelukkig maar Lieke!

Nog 1 dag doorbijten en dan ligt het dak toe!! We voelen hier elke vierkante centimeter van ons lijf ondertussen :oops:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: april 04, 2013, 10:57:36 »
Gisteren ramen en deuren gaan kijken bij de mensen die ons een offerte bezorgd hebben, en mijn pa heeft daar onderhandeld in ware Zorro-stijl. Ik zag het zo aankomen: de norse frons, de rimpel boven zijn ogen en ineens schermde hij met offertes om ze zo tegen elkaar uit te spelen :mrgreen:

Maar goed, we hebben wel het een en ander uit de brand kunnen slepen zo, nu alleen nog kiezen.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: april 04, 2013, 11:24:32 »
spannend Fie! Wij hebben ook nog wat korting versierd,mocht ook wel op zo een bedrag!
De ramen zijn intussen opgemeten en in de maak! Wat zal het veranderen,eens de ramen erin zijn en de pannen erop,dan hebben we officieel een wind/waterdichte ruwbouw.
En dat moet zo vlug mogelijk bewoonbaar worden. :fuu:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: april 04, 2013, 11:25:50 »
De zolder gaat hier goed vooruit. Ze zijn met 2 bezig osb te leggen. De elektriciteit is boven wel volledig afgelegd. Sam vond het veel te gevaarlijk hoe die gelegd geweest is. Gelukkig is de zon al wakker als ik opsta en moet ik geen kleren in het donker verzamelen.

Kmag niet helpen dus zal ik voor de mannen een lekkere maaltijd klaar maken vanmiddag  :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: april 04, 2013, 11:26:15 »
Hebben jullie PVC of aluminium, Julie? (Daarover twijfelen wij nog)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal