collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 467103 keer)

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
Re: Het verbouw topic
« Reactie #100 Gepost op: maart 27, 2013, 14:37:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ben een beetje fier op mijn eigen  :mrgreen: kheb vandaag op mijn eentje een van de siermuren in de hal eruit geflikkert én de meeste stenen nog kunnen recupereren  :dance:
wie durft hier beweren dat een vrouw met een sloophamer geen goeie combi is  :hmpf: :mrgreen:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: maart 27, 2013, 17:46:18 »
Er ligt nu geen dak. 1/3e van de nieuwe dakconstructie ligt (enkel het hout) aangezien we het volledig zelf doen zijn we nog wel enkele maanden zoet en daachten we door de week al wat leidingen te leggen zodat we wat tijd sparen.

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: maart 27, 2013, 18:29:46 »
ben een beetje fier op mijn eigen  :mrgreen: kheb vandaag op mijn eentje een van de siermuren in de hal eruit geflikkert én de meeste stenen nog kunnen recupereren  :dance:
wie durft hier beweren dat een vrouw met een sloophamer geen goeie combi is  :hmpf: :mrgreen:

Girl power  :lol:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #103 Gepost op: maart 28, 2013, 10:30:00 »
Lore :thumbs:

Ik durf het niet zeggen Mehado,maar het zou wel zonde zijn om ondertussen niet verder te kunnen werken aan de andere dingen,dusja...als het een beetje gaat,zou ik het doen.

Dit weekend beginnen wij de pannelatten en de tengellatten op het dak te leggen + de isolatie,en daarna komen de pannen!
Ik kan niet wachten tot er pannen op liggen :mrgreen:

We zijn trouwens nog op het laatst veranderd,in plaats van rustieke kleur worden het nu grijze (leikleur) platte pannen.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: maart 29, 2013, 11:22:12 »
Er ligt nu geen dak. 1/3e van de nieuwe dakconstructie ligt (enkel het hout) aangezien we het volledig zelf doen zijn we nog wel enkele maanden zoet en daachten we door de week al wat leidingen te leggen zodat we wat tijd sparen.

Ik zou der toch ook mee starten, zeker en vast al met slijpen, pottekes plakken, kabels leggen en goed af tapen en labelen. 't is zo dom anders dat je moet wachten. Ben effe gaan terugkijken in ons blog blijkbaar hebben wij niet zo lang zonder onderdak gezeten maar 't lekte toch nog goe binnen als we al een groot deel gedaan hadden.
Als je niet weet wat doen hier ons bouw blog http://huisje219.weebly.com/blog.html
Blijkbaar werkt 't archief niet zo geweldig meer we zijn begonnen in maart 2011 en zijn geëindigd in augustus 2012. En natuurlijk moet er nu ook nog heel wat gedaan worden maar eerst nog wat centjes sparen.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: maart 29, 2013, 13:49:03 »
Ik zou der toch ook mee starten, zeker en vast al met slijpen, pottekes plakken, kabels leggen en goed af tapen en labelen. 't is zo dom anders dat je moet wachten. Ben effe gaan terugkijken in ons blog blijkbaar hebben wij niet zo lang zonder onderdak gezeten maar 't lekte toch nog goe binnen als we al een groot deel gedaan hadden.
Als je niet weet wat doen hier ons bouw blog http://huisje219.weebly.com/blog.html
Blijkbaar werkt 't archief niet zo geweldig meer we zijn begonnen in maart 2011 en zijn geëindigd in augustus 2012. En natuurlijk moet er nu ook nog heel wat gedaan worden maar eerst nog wat centjes sparen.

sjiek!!!

Welke vloer is dat?? een gegoten vloer? mooi gelukt dan precies! naam van de firma graag  :mrgreen:
en die trap? is dat gepolierde beton?

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: maart 29, 2013, 14:15:47 »
sjiek!!!

Welke vloer is dat?? een gegoten vloer? mooi gelukt dan precies! naam van de firma graag  :mrgreen:
en die trap? is dat gepolierde beton?

Onze vloer is gepolierde beton http://www.luro-betonvloeren.be/
Wij zijn daar heel content van en zijn ook heel content met de vloer. Hoe meer muren er in je woning staan hoe moeilijker het voor hen wel is om het goed te kunnen doen. Das voornamelijk als ze 'vlinderen' met de schuurmachine en hier zie je wel een beetje waar ze begonnen en geëindigd zijn.
In 't begin moet je een beetje opletten met vet plekken maar eens je vloer verzadigd is geraakt heb je daar geen last meer van.
Wij vinden het ook een hele fijne vloer voor de woefkes, je ziet 't vuil er niet zo op  :fuu:
Qua gladheid valt het ook goed mee, komt overeen met blauwe steen. Balleke gooien in huis gaat maar niet te zot doen  :doggyrun:  :wink:

Het nadeel van gepolierde beton  is dat je een kuismachine moet kopen om het deftig te onderhouden!!! Toen we dat nog niet hadden zag je echt waar de honden rond de zetel lagen. (komen nat en vuil binnen van wandeling of ravotten in de tuin)  Veel zeep en ne schuurborstel hielpen hier niet, met de kuismachine wel.
Idem voor onze atelier, je zag echt wel fel hoe we het meeste liepen.

Wij hebben er vloerverwarming in op lage temperatuur, das aangenaam om op je sokken te lopen en de woefs hebben geen last van de hitte.

De betonnen trap is via den aannemer aangekocht anders geraakte die niet in de bouw binnen,  is een gewone gegoten trap, de tredes zijn gepolierd de onderkant is ruw. En de traptreden zijn afgekant.
Woog blijkbaar wel wat en is dus ook met camion kraan geplaatst.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2013, 14:17:37 door ono, Reden: paar foutjes aangepast »

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: maart 29, 2013, 14:17:41 »
Waaauw zeg Ono, als ik dat zie besef ik dat wij maar in een simpel huisje wonen.  :vuistje:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: maart 29, 2013, 14:29:02 »
Onze vloer is gepolierde beton http://www.luro-betonvloeren.be/
Wij zijn daar heel content van en zijn ook heel content met de vloer. Hoe meer muren er in je woning staan hoe moeilijker het voor hen wel is om het goed te kunnen doen. Das voornamelijk als ze 'vlinderen' met de schuurmachine en hier zie je wel een beetje waar ze begonnen en geëindigd zijn.
In 't begin moet je een beetje opletten met vet plekken maar eens je vloer verzadigd is geraakt heb je daar geen last meer van.
Wij vinden het ook een hele fijne vloer voor de woefkes, je ziet 't vuil er niet zo op  :fuu:
Qua gladheid valt het ook goed mee, komt overeen met blauwe steen. Balleke gooien in huis gaat maar niet te zot doen  :doggyrun:  :wink:

Het nadeel van gepolierde beton  is dat je een kuismachine moet kopen om het deftig te onderhouden!!! Toen we dat nog niet hadden zag je echt waar de honden rond de zetel lagen. (komen nat en vuil binnen van wandeling of ravotten in de tuin)  Veel zeep en ne schuurborstel hielpen hier niet, met de kuismachine wel.
Idem voor onze atelier, je zag echt wel fel hoe we het meeste liepen.

Wij hebben er vloerverwarming in op lage temperatuur, das aangenaam om op je sokken te lopen en de woefs hebben geen last van de hitte.

De betonnen trap is via den aannemer aangekocht anders geraakte die niet in de bouw binnen,  is een gewone gegoten trap, de tredes zijn gepolierd de onderkant is ruw. En de traptreden zijn afgekant.
Woog blijkbaar wel wat en is dus ook met camion kraan geplaatst.

THX!
Ik wou ook heel graag een betonvloer maar ik ben zo bang geworden omwille van de vele slechte verhalen die je hoort…
Heb je veel scheuren?
Er zijn tegels in geslepen zeker bij jullie? Het is 1 open ruimte bij ons maar de living zouden we in parket willen. (die combinatie lijkt me dus super e, parket en betonvloer, ik hou wel van contrast ) Dus keuken zou tot scheiding met living in beton moeten en dan inkom, berging en logeerkamer apart. Dat is wel ingedeeld natuurlijk met muren.
Wat is je opbouw dan? Wij hebben nu een betonplaat liggen en hebben nog 22 cm ruimte voor de rest. Als je een gietvloer neemt moet je geen chape nemen maar kan je daar ook gewoon PUR onder nemen? Gespoten PUR? Hoe dik moet de gietvloer zijn?
En prijs?  mag ook per pb ;)

Voor de trap denk ik dat we hem laten gieten door de metser en hem gewoon laten inwrijven zoals hij onze kolommen heeft gedaan waar de poutrels opkomen, die blijven ook bloot. Hij heeft ze ingewreven met iets tegen het stof etc en het resultaat is heel mooi! Een trap laten komen kan niet meer want de gewelven liggen al (hadden we eigenlijk niet aan gedacht)

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: maart 29, 2013, 14:33:11 »
Waaauw zeg Ono, als ik dat zie besef ik dat wij maar in een simpel huisje wonen.  :vuistje:

En ik vond nochtans  in 't programma 'iedereen beroemd' dat jullie zo'n fijne woonkamer hadden  :yes:
Ons huisje is iets moderner dan doorsnee, je bent er voor of je bent er niet voor.
De grote  benedenruimte is onze atelier en winkel  en boven wonen we.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: maart 29, 2013, 14:36:29 »
THX!
Ik wou ook heel graag een betonvloer maar ik ben zo bang geworden omwille van de vele slechte verhalen die je hoort…
Heb je veel scheuren?
Er zijn tegels in geslepen zeker bij jullie? Het is 1 open ruimte bij ons maar de living zouden we in parket willen. (die combinatie lijkt me dus super e, parket en betonvloer, ik hou wel van contrast ) Dus keuken zou tot scheiding met living in beton moeten en dan inkom, berging en logeerkamer apart. Dat is wel ingedeeld natuurlijk met muren.
Wat is je opbouw dan? Wij hebben nu een betonplaat liggen en hebben nog 22 cm ruimte voor de rest. Als je een gietvloer neemt moet je geen chape nemen maar kan je daar ook gewoon PUR onder nemen? Gespoten PUR? Hoe dik moet de gietvloer zijn?

Voor de trap denk ik dat we hem laten gieten door de metser en hem gewoon laten inwrijven zoals hij onze kolommen heeft gedaan waar de poutrels opkomen, die blijven ook bloot. Hij heeft ze ingewreven met iets tegen het stof etc en het resultaat is heel mooi! Een trap laten komen kan niet meer want de gewelven liggen al (hadden we eigenlijk niet aan gedacht)

Zou je mij nog wat foto's van je vloer willen doorsturen met paar detailfoto's? als je zin en tijd hebt he....
Ik kan je mijn emailadres wel sturen in pb

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: maart 29, 2013, 14:38:09 »
En ik vond nochtans  in 't programma 'iedereen beroemd' dat jullie zo'n fijne woonkamer hadden  :yes:
Ons huisje is iets moderner dan doorsnee, je bent er voor of je bent er niet voor.
De grote  benedenruimte is onze atelier en winkel  en boven wonen we.

Dit is het eigenlijk maar: heel simpel hé, maar we zijn wel tevreden hoor. Het is ook gewoon een ander prijskaartje hé.  :lol:
http://www.dewaele.com/nl/te-koop/huis/proven/25132

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: maart 29, 2013, 14:51:45 »
THX!
Heb je veel scheuren?

De pur was op het gelijkvloerse 8cm en op 't eerste 5cm.
De beton is 10 cm dik

In onze vloer hebben ze per verdiep 2 grote gleuven geslepen,  in de breedte van ons huis. Op het gelijkvloerse wil dat zeggen twee gleuven in een oppervlakte van 17m op 5.5m
Aan de trap nog een paar kleine en aan 1 raam in de berging ook dit komt omdat daar insprongen zijn. Ik vond dat meevallen.

Met barsten valt het heel goed mee... oef... een paar kleintjes, wij hebben ook van die ramp verhalen gelezen op forums waardoor ik ook schrik had! Luro werd ons door de architect aangeraden, hij had er nog nooit problemen mee gehad.
Het is geen 100% perfecte vloer dat moet je op voorhand weten, maar wij zijn dus heel tevreden.
Ik stuur je nog een pb met prijzen en als je wil mag je ook eens komen kijken maar stuur gerust je mail adres maar door.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: maart 30, 2013, 01:09:29 »
Gaan jullie daar effectief wonen Ono?

Waar slapen de kinderen dan?

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: maart 30, 2013, 09:30:59 »
Gaan jullie daar effectief wonen Ono?

Waar slapen de kinderen dan?

Wij wonen daar al sinds de zomer :mrgreen:
We zijn niet van plan om aan kindjes te beginnen maar indien we toch nog van gedacht zouden veranderen kunnen we boven  nog altijd een extra slaapkamer maken.

Offline Sannie

• hondenvriend pro
  • *
  • 709 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: maart 31, 2013, 15:02:01 »
zijn er hier die ne kurkvloer liggen hebben en die weten of da wel zo'n goe idee is met 2 loebassen?niet dat ze echt zot doen in huis,maar Chiari loopt zodanig verkrampt rond dat ze regelmatig uitglijd en ik vrees voor krassen enzo...schijnt redelijk krasbestendig te zijn,maar ze kunnen veel zeggen hé die verkopers...
en enig idee wat da ongeveer zou kosten per  m²?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: april 01, 2013, 00:07:17 »
Wij wonen daar al sinds de zomer :mrgreen:
We zijn niet van plan om aan kindjes te beginnen maar indien we toch nog van gedacht zouden veranderen kunnen we boven  nog altijd een extra slaapkamer maken.

Sorry dacht dat die schilderende kids van jullie waren.  :vuistje:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: april 01, 2013, 12:32:28 »
Heel mooi huis, Ono! Als wij ooit nog eens bouwen/verbouwen/uitbreiden zal het ook eerder in die stijl zijn. Geeft veel rust vind ik!

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: april 01, 2013, 18:14:39 »
Hier liggen de eerste onderdakplaten  :clap:
Nog veel dak te gaan maar alle beetjes maken een groot he :)
Ik heb verder de binnenmuren op de verdieping gemetst en nu ga ik wat wasjes doen want dat blijft allemaal liggen e  :doh:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: april 02, 2013, 09:20:57 »
Hier wordt vandaag verder gedaan aan onze zolder. De andere helft van de balken wordt behandeld, de planchetten worden vandaag of morgen verwijderd en dan wordt er OSB gelegd.  :pray: hopelijk komen ze dan vlug met de veluxen en voor de balk te verhogen.

We hebben ook ontdekt dat het dak nog niet helemaal waterdicht is. Blijkbaar hadden ze vroeger niet de gewoonte om lood te voorzien rond de schouw, waardoor daar toch een behoorlijke spleet tussen schouw en de pannen zitten. Die mannen van de veluxen moeten dat er maar bij pakken  :vuistje: Ze moeten toch nog een paar dingen voorzien van lood en leien.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal