collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het slechte baasjes topic is back!!! Oftewel; Baasjes bloopers...  (gelezen 31153 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Het slechte baasjes topic is back!!! Oftewel; Baasjes bloopers...
« Reactie #220 Gepost op: maart 30, 2010, 21:25:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
zo?

JA!! Maar dan een beige camouflage verband, helemaal assorti met Eppo (al zal het hem worst wezen op zo'n moment waarschijnlijk...)
Onze Cliff heeft regelmatig bloedende gescheurde nagels van tijden het schaapdrijven.Wij hebben de raad gekregen van onze DA om zijn nagel diep in een zacht stukje zeep te drukken.Helpt  prima daarvoor.

bedankt voor de tip!

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #221 Gepost op: maart 30, 2010, 22:21:09 »
ik heb er nog ene van formaat... gisteren net voor het slapengaan de nageltjes nog eens geknipt... Bij Eppo had ik nog nooit verwondingen aan gericht... gisteren dus wel  :oops: heeft gebloed van half 11 tot 2 uur deze nacht... En hij jankte dus niet eens toen ik knipte... wat voor flinke hond is dat toch... Ik voelde mij iig ROT slecht, echt het ergste wat ik tot nu toe gedaan heb... Deed er mij trouwens aan denken dat ik hier dringend zo'n bloedstelpende stick in huis moet halen... Ik dacht dat hij aan het dood bloeden was  :cryblue:

Ik wou ooit eens een klit uit Fala haar vacht knippen, heb in haar vel geknipt  :oops: :oops: :oops:

Offline Eluna

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: maart 31, 2010, 08:46:10 »
Het ergste dat wij gehad hebben is dat ze een hele dag geen eten heeft gehad :oops:
Mijn man geeft haar altijd eten tenzij hij in de namiddag zit, nu had hij gewoon overdag maar was wat later thuis en hij was er zo van overtuigd dat ik haar al eten had gegeven maar hij vroeg me niks.   Ik ging er gewoon vanuit dat hij ze eten ging geven zoals normaal .
Volgende dag viel me op dat haar kom niet in de kennel stond maar nog altijd op z'n plaats in de garage en dan waren we ons bewust dat ze geen eten heeft gehad die dag.
We hebben haar wel niet per ongeluk pijn gedaan maar geen eten krijgen vind ik toch ook niet leuk ze :oops:
Ze heeft die dag dan wel serieus wat tafelrestjes gekregen om het goed te maken.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #223 Gepost op: maart 31, 2010, 17:00:13 »
toebranden, toeschroeien, gewoon even een sigarettenpeuk ertegen.
DA toen dat met een soldeerbout ofzo hoorde ik.

Geen idee, maar dit zou ik dus allemaal nooit zelf toepassen. Ik heb hier Ferrichloride (of hoe schrijf je dat) in huis, zowel vloeibaar als in poedervorm. Werkt heel goed.

(maar als trimmer moet je zoiets wel hebben natuurlijk, om nu zoiets in huis te halen als 'gewoon' baasje is mss wel overdreven :weetniet:)

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #224 Gepost op: maart 31, 2010, 18:23:43 »
Geen idee, maar dit zou ik dus allemaal nooit zelf toepassen. Ik heb hier Ferrichloride (of hoe schrijf je dat) in huis, zowel vloeibaar als in poedervorm. Werkt heel goed.

(maar als trimmer moet je zoiets wel hebben natuurlijk, om nu zoiets in huis te halen als 'gewoon' baasje is mss wel overdreven :weetniet:)

jah 't was de tip die ik 10 jaar geleden kreeg. Nooit moeten toepassen (ik rook ook niet en niemand hier...)
Nu raadde de DA me aan gewoon verbandje errond en afwachten of idd in zeep duwen...

Gewoontes veranderen?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: maart 31, 2010, 18:33:37 »

Gewoontes veranderen?

hoe bedoel je?

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #226 Gepost op: maart 31, 2010, 18:34:28 »
hoe bedoel je?
Dat vroeger nagels toeschroeien misschien de oplossing was
terwijl nu meer het toedoen met dat poeder de gangbare zaak is?  :weetniet:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: maart 31, 2010, 18:37:19 »
Dat vroeger nagels toeschroeien misschien de oplossing was
terwijl nu meer het toedoen met dat poeder de gangbare zaak is?  :weetniet:

Ben 10 jaar geleden afgestudeerd hoor, en toen was dat mij al zo geleerd.

Maar kan zijn dat da'en dat doen, (is mss ook beter bij ernstige gevallen, maar daar krijg je normaal als trimmer toch niet echt mee te maken, want je weet toch wel wat je doet) maar toch zou ik nooit een particulier aanraden om dat te gaan proberen, al is het maar met een sigaret.

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #228 Gepost op: maart 31, 2010, 19:12:07 »
Ben 10 jaar geleden afgestudeerd hoor, en toen was dat mij al zo geleerd.

Maar kan zijn dat da'en dat doen, (is mss ook beter bij ernstige gevallen, maar daar krijg je normaal als trimmer toch niet echt mee te maken, want je weet toch wel wat je doet) maar toch zou ik nooit een particulier aanraden om dat te gaan proberen, al is het maar met een sigaret.

't was in vriendenverband dat er een accidentje was (te snel aangezet) en dat zij dat toen rap dicht deed met de sigaret zo zonder boe of ba rap opgelost.
Ik onthoud dat...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #229 Gepost op: maart 31, 2010, 19:18:30 »

't was dat idd wat de dierenarts gebruikt, maar dat blijkt een nogal vettige boel te zijn. Die sticks, daar zit hetzelfde materiaal in...
Ik heb een EHBO kitje voor de honden, heb het niet vaak nodig, maar was toch blij dat ik zo op één twee drie verband en gaas en heel de reutemeteut gevonden had (voor onszelf hebben we dus geen EHBO doos...). Die stick zou jaaaaaaaren goed blijven, dus denk dat ik er mij wel eens eentje ga meenemen bij de apotheek...

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #230 Gepost op: maart 31, 2010, 19:20:39 »
Ik gebruik ook liever de vloeibare, is veel makkelijker. Wattenstaafje erin, en tegen de nagel houden en het stelpt. (zelfde principe als die stick waarschijnlijk, alleen weet ik niet of die stick dan wel lang proper blijft. Het is toch meer bloed in dat geval dan een scheerwonde (daar dient dat toch voor oorspronkelijk niet?))

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: maart 31, 2010, 19:28:24 »
Ik gebruik ook liever de vloeibare, is veel makkelijker. Wattenstaafje erin, en tegen de nagel houden en het stelpt. (zelfde principe als die stick waarschijnlijk, alleen weet ik niet of die stick dan wel lang proper blijft. Het is toch meer bloed in dat geval dan een scheerwonde (daar dient dat toch voor oorspronkelijk niet?))
yep, dat zijn ze... Ik heb er geen idee van hoe zoiets eruit ziet... zou dat ook niet wat vloeibaar zijn (à la lippenstift  :denk:) zodat je er eventueel ook met een wattenstaafje een prop kan uitkeuteren?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: maart 31, 2010, 19:32:18 »
 :weetniet:

Laat iets weten hé.  :lol:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: maart 31, 2010, 19:38:09 »
:weetniet:

Laat iets weten hé.  :lol:

will do...

Offline Magentas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #234 Gepost op: maart 31, 2010, 19:57:37 »
Pfff, zo uitgekeken naar Floor haar eerste les in de A-klas, check rap nog eens in het infoboekje hoe laat het weer begon, en zie dan dat ik al drie kwartier geleden vertrokken moest zijn  :muur:
Imens står solen over højen, han mindes den sommer hvor hun strålede
Forsvandt I haven grøn, og træernes sang hun fandt

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: april 08, 2010, 15:09:55 »
Er schoot mij nog ene te binnen (denk dat ik het in het originele topic al wel eens gezet had).
Toen Timo nog joggers en fietsers enz. najoeg, moest daarop getraind worden. Zo hadden we een ideale wandelroute waar we dit konden doen, met verschillende bankjes langs het traject. Daar gingen we dan even zitten om aan de voorbijrijdende fietsers enz te werken. Ik heb hem dus zo'n keertje in een mierennest gezet. Hij piepte zowat en zat maar rond te friemelen, maar hij bleef wel zitten. Ik de hele tijd streng bezig, oefening ten einde, ik beloon hem mega hard, hij springt recht en ik zie de rode mieren zo van zijne achterkant af vallen... Hij zat dus knal in een rode-mieren-nest en is heel vaak gestoken (maar hij bleef dus wel flink zitten)  :oops: (voor alle duidelijkheid, ik wist dus echt niet dat ik hem in een mierennest gezet had hè)

Offline Lenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: april 08, 2010, 15:12:37 »
 :rolf: :rolf: sorry, moet pijnlijk geweest zijn maar toch wel grappig ook  :oops:
Zo zie je maar wat je hond voor je over heeft, amai...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: april 08, 2010, 15:14:23 »
:rolf: :rolf: sorry, moet pijnlijk geweest zijn maar toch wel grappig ook  :oops:
Zo zie je maar wat je hond voor je over heeft, amai...

Ik heb zo mijn handen vol gehad met dat hondje, maar jongens toch, das zo'n flink beestje eigenlijk als ik zo op een aantal dingen terug denk...

Offline Lenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: april 08, 2010, 15:18:10 »
Mja, 't is niet altijd omdat je hond gemakkelijk en volgzaam is dat je daarvan ook de meeste vriendschap en liefde terugkrijgt, denk ik. Die redenering zou te simpel zijn  :mrgreen:

Ik heb net ontdekt dat Jango zelfstandig in de zetel kan kruipen, wéér een plekje waar onze katten niet meer veilig zijn. Hij is wel trots op zichzelf, ineens hoor ik een blaf en hij zit in de zetel naar mij te kijken, met zo'n blik van: zie je wel, ik heb uw zetje in de poep niet meer nodig!  :hmpf: :hmpf:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: april 08, 2010, 15:28:25 »
Er schoot mij nog ene te binnen (denk dat ik het in het originele topic al wel eens gezet had).
Toen Timo nog joggers en fietsers enz. najoeg, moest daarop getraind worden. Zo hadden we een ideale wandelroute waar we dit konden doen, met verschillende bankjes langs het traject. Daar gingen we dan even zitten om aan de voorbijrijdende fietsers enz te werken. Ik heb hem dus zo'n keertje in een mierennest gezet. Hij piepte zowat en zat maar rond te friemelen, maar hij bleef wel zitten. Ik de hele tijd streng bezig, oefening ten einde, ik beloon hem mega hard, hij springt recht en ik zie de rode mieren zo van zijne achterkant af vallen... Hij zat dus knal in een rode-mieren-nest en is heel vaak gestoken (maar hij bleef dus wel flink zitten)  :oops: (voor alle duidelijkheid, ik wist dus echt niet dat ik hem in een mierennest gezet had hè)
Ik heb zo sterk het gevoel da Phelan zoiets ook zou kunnen voor hebben :doh: Nog niet gebeurd..maar wacht tot de zomer goed begonnen is misschien:mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal