collapse

Auteur Topic: het leven zoals het is in corona tijdperk  (gelezen 11727 keer)

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
Re: het leven zoals het is in corona tijdperk
« Reactie #120 Gepost op: maart 23, 2020, 21:43:29 »
Sommige mensen snappen toch echt de ernst van de zaak niet. Collega gaat een filmavond organiseren. De baas denkt woensdag de winkel (tuincentrum) te kunnen openen  :zot:

De onze ook maar wij blijven voorlopig dicht. Nochtans verkopen we ook dierenvoeding maja, wij zijn geen Aveve  :roll:
Aan de ene kant bijzonder jammer voor ons seizoen maar aan de andere kant, als ze de grenzen sluiten is het niet normaal dat de winkel zou open gaan. Das echt de wereld op zijn kop.

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #121 Gepost op: maart 23, 2020, 22:26:22 »
De onze ook maar wij blijven voorlopig dicht. Nochtans verkopen we ook dierenvoeding maja, wij zijn geen Aveve  :roll:
Aan de ene kant bijzonder jammer voor ons seizoen maar aan de andere kant, als ze de grenzen sluiten is het niet normaal dat de winkel zou open gaan. Das echt de wereld op zijn kop.
Inderdaad jammer, het hoogseizoen begint net. Maar om in tijden van pandemie plantjes te verkopen vind ik er toch echt over. Dat is er alleen maar voor zorgen dat straks de regels nog strenger worden.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #122 Gepost op: maart 24, 2020, 10:27:47 »
Ze zijn ontslagen uit het ziekenhuis en dus "hersteld", die gaan naar huis met een longontsteking (of wat anders) en komen dan te overlijden, ze overlijden strikt genomen niet aan Kroontje maar aan de gevolgen ervan.

:zucht:

Offline evie

• *
« Reactie #123 Gepost op: maart 24, 2020, 13:28:27 »
Corona doet ook wel een beetje het schaamtegevoel verkleinen precies. Mijn buurvrouw is haar ramen vanvoor op het voetpad aan het kuisen met een mickey mouse onesie aan  :vuistje:

Offline Castia

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #124 Gepost op: maart 24, 2020, 14:08:27 »
Corona doet ook wel een beetje het schaamtegevoel verkleinen precies. Mijn buurvrouw is haar ramen vanvoor op het voetpad aan het kuisen met een mickey mouse onesie aan  :vuistje:
Als je je daar al moet speciaal moet voor opkleden  :mrgreen: trouwens zoveel volk ziet dat nu ook niet meer !
Hoe is de toestand op die smokkelroutes nu ?

Offline evie

• *
« Reactie #125 Gepost op: maart 24, 2020, 14:12:02 »
Als je je daar al moet speciaal moet voor opkleden  :mrgreen: trouwens zoveel volk ziet dat nu ook niet meer !
Hoe is de toestand op die smokkelroutes nu ?

alles is hier volledig afgezet, je mag niet meer in het bos wandelen of fietsen
(ale nederlanders wel maar die komen niet tot hier  :mrgreen:)

wij hebben toch wel wat video calls op het werk nu dus iedereen is toch wel proper aangekleed (ale van boven toch  :vuistje:)

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #126 Gepost op: maart 25, 2020, 07:34:24 »
Inderdaad jammer, het hoogseizoen begint net. Maar om in tijden van pandemie plantjes te verkopen vind ik er toch echt over. Dat is er alleen maar voor zorgen dat straks de regels nog strenger worden.

Dat is ook zo. Ondanks dat wij de gezelligheid van de klanten wel missen zijn we blij dat we nog kunnen gaan werken met een paar mensen.
Het zou ok niet normaal zijn dat de grenzen sluiten en wij open gaan voor een 1000 man per dag te ontvangen in de winkel. Al vind ik wel dat ze de regels voor de Aveve ook niet hadden mogen versoepelen.
Nuja, onze webshop draait nu overuren, wat natuurlijk ook goed is.
Onze kwekers, daar houd ik toch mijn hart voor vast zenne. Die zien echt alles de container in verdwijnen omdat ze plaats moeten hebben om het volgende te kunnen oppotten voor over een paar maanden te kunnen verkopen. Tis niet simpel voor die mensen pfff.

Offline loesje

• *
« Reactie #127 Gepost op: maart 25, 2020, 15:54:52 »
Hier heeft een kweker van bloemen een oproep gedaan naar de inwoners voor goedkope bloempjes te gaan halen.

Offline evie

• *
« Reactie #128 Gepost op: maart 25, 2020, 19:13:04 »
Er zijn nog zekerheden, ook in deze tijd: wielerterroristen bestaan nog! Daarnet op het smalle wandelpad bijna onderuit gereden. Er zijn op dat pad nu meer wandelaars vermits doordat de andere kant/pad is afgesloten (grens met NL), vollenbak voorbij iedereen vlammen zonder wat vaart te minderen en recht de borden voorbij vlammen die de grens afzetten. Zal ik wel braaf mťmťke spelen

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #129 Gepost op: maart 25, 2020, 23:27:20 »
Hier heeft een kweker van bloemen een oproep gedaan naar de inwoners voor goedkope bloempjes te gaan halen.
Daar zou ik direct op ingaan!

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #130 Gepost op: maart 26, 2020, 08:54:13 »

Toch maar mee oppassen denk niet dat dat onder essentiŽle verplaatsing valt

Offline evie

• *
« Reactie #131 Gepost op: maart 26, 2020, 09:19:37 »
geweldig, tandpijn hebben in corona-tijd
Ondertussen heb ik dus een opgezwollen kop van oor tot kin. Ale je kon enkel mail sturen naar tandarts, dus dat gisteren om 13u gedaan met de uitleg (nadat ik echt niet meer kon eten omdat ik kaak niet kon bewegen zonder enorm veel pijn), vanmorgen antwoord
de norm is: pak maar pijnstillers en als dat echt niet meer gaat dan geven ze je de nummer van de urgentie-arts
Moet ik nu eerst nog een paar dagen ibuprofen nemen vooraleer ik mag gaan :weetniet:
Nuja, goed dieet

Offline poeseline

• *
« Reactie #132 Gepost op: maart 26, 2020, 09:39:44 »
Ik heb ook al 20 potten viooltjes gekocht. Hier worden ze wel aan de poort afgezet door de kweker. Als kweker mag je wel leveren, omgekeerd valt inderdaad over te discussiŽren maar dat vind ik dan ook weer het geval voor naar de Aveve gaan om bloemen want hoewel ze op veel vlakken de regels verstrengt hebben de laatste dagen mag dat dan blijkbaar weer wel  :weetniet:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #133 Gepost op: maart 26, 2020, 10:07:32 »
Hier in de Aveve  krijg je echt niks anders mee dan diervoeding of voeding .
Zal van winkel tot winkel afhangen maar hier worden de regels gerespecteerd .

Offline evie

• *
« Reactie #134 Gepost op: maart 26, 2020, 10:10:17 »
Een aveve of andere winkel die open is voor dierenvoeding mag sinds gisteren of eergisteren ook terug planten verkopen dus zij zouden de regels niet overtreden

De kweker die oproept om te komen afhalen dat weet ik niet, afhaal-eten mag ook maar ja dan zou iedere winkel een tafel buiten kunnen zetten dus ik vermoed dat het niet mag

Offline poeseline

• *
« Reactie #135 Gepost op: maart 26, 2020, 10:29:15 »
Een aveve of andere winkel die open is voor dierenvoeding mag sinds gisteren of eergisteren ook terug planten verkopen dus zij zouden de regels niet overtreden

De kweker die oproept om te komen afhalen dat weet ik niet, afhaal-eten mag ook maar ja dan zou iedere winkel een tafel buiten kunnen zetten dus ik vermoed dat het niet mag
Dat afhaaleten mag omdat voeding een essentiŽle sector is alle niet essentiŽle sectoren mogen nog contactloos leveren aan huis maar niet laten afhalen. Alle dat was toch de uitleg van UNIZO.

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #136 Gepost op: maart 26, 2020, 11:06:40 »
@ Evie : sterkte en hopelijk word je vlug verlost van je tandpijn.

En voor alles moet de eerste keer zijn in het leven, zelfs voor deze 65-plusser. Omdat ik toch redelijk door mijn voorraad (fris)drank en nog wat andere dingen (zoals braadmargarine, WC reiniger enz.) geraak heb ik dus voor de eerste keer in mijn leven een bestelling gedaan op collect & go. Voor woensdag 1 april  :vuistje:

En ik maak me ook zorgen voor mijn dochter : die is nu over haar toeren omdat de man van een collega van haar in het ziekenhuis ligt met corona en mijn dochter heeft vrijdag laatst nog samen de opvang gedaan voor de schoolkinderen terwijl die collega al wist dat haar man symptonen had en mijn dochter is nu doodsbang dat ze besmet is. Tot nu toe heeft ze zelf nog geen symtonen (hoe lang duurt dat eigenlijk, ik lees 5-6 dagen, ergens anders is het 10 dagen en nog ergens anders lees ik 12-14 dagen). En positief is dat haar verjaardagskaart met de europa zegel erop goed is aangekomen.

Ga met Martha dagelijkse toer gaan maken (nu het nog rustig is en zonnig).

Offline Fie

• *
« Reactie #137 Gepost op: maart 26, 2020, 11:52:11 »
Hier ook een eerste keer voor alles: ik heb zonet Ä8 betaald voor een pak WC-papier :yeek: :mrgreen:

Ik heb mijn huisgenoten gezegd dat het WC-papier zonet beperkt werd tot 1 velletje per toiletbezoek  :vuistje:

Offline antje

• *
« Reactie #138 Gepost op: maart 26, 2020, 11:59:09 »
Hier ook een eerste keer voor alles: ik heb zonet Ä8 betaald voor een pak WC-papier :yeek: :mrgreen:

Ik heb mijn huisgenoten gezegd dat het WC-papier zonet beperkt werd tot 1 velletje per toiletbezoek  :vuistje:

In de plaatselijke Delhaize stonden ze begin van de week aan Ä4 voor 4 rolletjes van dat schuurpapier  :zot:

Ik ben ook wel verschoten van hoe sterk de prijzen van groenten en fruit gestegen zijn.

Offline evie

• *

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal