collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het grote ik ben verliefd op een asielhond of herplaatser topic :mrgreen:  (gelezen 107047 keer)

Offline Louserz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 264 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ik ben verliefd op een asielhond of herplaatser topic :mrgreen:
« Reactie #1040 Gepost op: september 07, 2013, 17:15:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Amai dat zijn inderdaad leuke herdertjes... Weet je ook welke kruising het is? Ik zie op de site toch redelijk wat verschil op de herders, al hebben ze bijna allemaal black-tan. 14 pups zeg!!  is dit wel eenzelfde nest of komen ze uit verschillende nesten?

't Zijn twee nestjes. Een nestje is kruising Duitse Herder - Labrador en het ander nestje is kruising Duitse Herder - Berner Sennen.

Dit is echt mijn favorietje. Zij zou hier zo mogen komen wonen.

Offline Kiwish

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #1041 Gepost op: september 07, 2013, 20:45:11 »
Amai kheb geen geluk met asieldiertjes :( nu door die sheltie Molly ben ik toch wel beginnen denken over een 2de hondje en ik vond nog een asielhondje dat mij opt eerste zicht echt goed leek voor liska...
http://www.asieldieren.be/honden.cfm?action=search_detail&animal_id=16799&animal_identificati on=&animal_behaviour_do gs=&animal_behaviour_ch ildren=&animal_sort=a.animal_expire_date%20desc&animal_sex_id=2&animal_age_id=1&animal_race_id=&animal_type_id=1&animal_behaviour_ca ts=&animal_spotlight=&account_id=&animal_province_id=

Maar blijkbaar mogen jonge honden nooit meer dan 2u per dag alleen zijn :s kvraag mij dan af wie er zo een maand of langer verlof voor kan nemen :s pfft echt spijtig :(

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1042 Gepost op: september 07, 2013, 22:54:33 »
Amai kheb geen geluk met asieldiertjes :( nu door die sheltie Molly ben ik toch wel beginnen denken over een 2de hondje en ik vond nog een asielhondje dat mij opt eerste zicht echt goed leek voor liska...
http://www.asieldieren.be/honden.cfm?action=search_detail&animal_id=16799&animal_identificati on=&animal_behaviour_do gs=&animal_behaviour_ch ildren=&animal_sort=a.animal_expire_date%20desc&animal_sex_id=2&animal_age_id=1&animal_race_id=&animal_type_id=1&animal_behaviour_ca ts=&animal_spotlight=&account_id=&animal_province_id=

Maar blijkbaar mogen jonge honden nooit meer dan 2u per dag alleen zijn :s kvraag mij dan af wie er zo een maand of langer verlof voor kan nemen :s pfft echt spijtig :(

Ah, ik zie het al... Daar komt Klio van. Zij zijn daar idd 'streng' in, maar da's de organisatie, de adoptiegezinnen (bij ons toch) lijken minder streng, maarja je moet eerst nog voorbij de contactpersoon van de organisatie hé. Enerzijds goed dat ze zo streng selecteren, maar anderzijds ook raar imo, zo missen ze toch goeie kandidaatadoptanten gewoon omdat die voltijds werken? Klio bvb is een zeer zelfstandig hondje, en ookal is ze thuis wel aanhankelijk, toch heeft die er totaal geen last van dat wij zijn gaan werken (Boogie heeft daar bvb meer last van) Ze komt als we thuis komen op haar gemakje uit de zetel om ons te begroeten terwijl Boogie helemaal hyper is. Ik zou als ik een hond herplaats liever een 100%match die voltijds werkt hebben dan een 70%match die deeltijds werkt, maarja.

Wij werken ook voltijds en ze plaatsen geen honden bij mensen die voltijds werken dus was Klio ook bijna aan onze neus voorbij, maar ik heb volgehouden, en ook mijn mama die halftijds werkt, die woont hier letterlijk om de hoek en komt er bij 's middags dus zitten ze hier niet zo lang alleen. Dan waren ze toch overtuigd dat we goeie kandidaten waren...

Is er bij jou zo niets? een halftijds werkende ouder/schoonouder of een broef of zus ofzo?
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Kiwish

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #1043 Gepost op: september 08, 2013, 00:34:18 »
Ah, ik zie het al... Daar komt Klio van. Zij zijn daar idd 'streng' in, maar da's de organisatie, de adoptiegezinnen (bij ons toch) lijken minder streng, maarja je moet eerst nog voorbij de contactpersoon van de organisatie hé. Enerzijds goed dat ze zo streng selecteren, maar anderzijds ook raar imo, zo missen ze toch goeie kandidaatadoptanten gewoon omdat die voltijds werken? Klio bvb is een zeer zelfstandig hondje, en ookal is ze thuis wel aanhankelijk, toch heeft die er totaal geen last van dat wij zijn gaan werken (Boogie heeft daar bvb meer last van) Ze komt als we thuis komen op haar gemakje uit de zetel om ons te begroeten terwijl Boogie helemaal hyper is. Ik zou als ik een hond herplaats liever een 100%match die voltijds werkt hebben dan een 70%match die deeltijds werkt, maarja.

Wij werken ook voltijds en ze plaatsen geen honden bij mensen die voltijds werken dus was Klio ook bijna aan onze neus voorbij, maar ik heb volgehouden, en ook mijn mama die halftijds werkt, die woont hier letterlijk om de hoek en komt er bij 's middags dus zitten ze hier niet zo lang alleen. Dan waren ze toch overtuigd dat we goeie kandidaten waren...

Is er bij jou zo niets? een halftijds werkende ouder/schoonouder of een broef of zus ofzo?

ja mijn ouders werken halftijds maar niet in halve dagen, soms zitten de honden 2 dagen alleen, soms 3. Ook kan mijn vriend binnenkort 1 dag in de week thuis werken, maar dat alles heb ik vermeld :(  kvind het ook goed dat ze de honden niet aan gelijk wie meegeven, maar deze eis lijkt mij voor weinig mensen haalbaar :/ en het hangt wrs erg veel af van hond tot hond idd...

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #1044 Gepost op: september 08, 2013, 03:41:20 »
't Zijn twee nestjes. Een nestje is kruising Duitse Herder - Labrador en het ander nestje is kruising Duitse Herder - Berner Sennen.

Dit is echt mijn favorietje. Zij zou hier zo mogen komen wonen.

Kvind ook dat Estee eruit springt!  :wub:
Maar da hadk hier al gepost  :mrgreen:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1045 Gepost op: september 08, 2013, 08:02:28 »

En vanaf wanneer mogen ze dat wel?
Wat een domme regel  :? Ik vrees dat ze veel gaan belogen worden...
Je zegt wat je wil tegen zo'n mensen he  :weetniet: Als je dat zo'n regels gaat opstellen, tja  :denk:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1046 Gepost op: september 08, 2013, 08:04:10 »
ja mijn ouders werken halftijds maar niet in halve dagen, soms zitten de honden 2 dagen alleen, soms 3. Ook kan mijn vriend binnenkort 1 dag in de week thuis werken, maar dat alles heb ik vermeld :(  kvind het ook goed dat ze de honden niet aan gelijk wie meegeven, maar deze eis lijkt mij voor weinig mensen haalbaar :/ en het hangt wrs erg veel af van hond tot hond idd...

Hmm jammer, dan komt het wrs omdat ze nog een pup is, Klio was een al bijna volwassen pup (ongeveer 10-12 maand) dusja was dat al niet meer max 2u alleen, bij haar was het max 4-5u alleen. Ach er zijn zoveel leuke herplaatsers, er zal zeker eentje jullie pad kruisen!  :yes:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1047 Gepost op: september 08, 2013, 08:09:03 »
Hmm jammer, dan komt het wrs omdat ze nog een pup is, Klio was een al bijna volwassen pup (ongeveer 10-12 maand) dusja was dat al niet meer max 2u alleen, bij haar was het max 4-5u alleen. Ach er zijn zoveel leuke herplaatsers, er zal zeker eentje jullie pad kruisen!  :yes:
Idd, trek je zoiets niet aan!
Kijk ook eens in de Belgische asiels, daar zitten echt veel leuke honden tussen  :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1048 Gepost op: september 08, 2013, 08:20:47 »
Kijk ook eens in de Belgische asiels, daar zitten echt veel leuke honden tussen  :thumbs:

't is da, of Belgische organisaties die met opvanggezinnen werken. Want ik denk dat jullie graag het karakter heel goed kennen voor bij Liska te zetten? Dat was bij ons ook de reden dat we voor een organisatie met opvanggezinnen werken gekozen hebben. Toen kende ik er nog geen in België, maar bvb Helping Dogs is zo een organisatie. Of sommige asielen kijken wel grondig naar het gedrag, bij het asiel in Gent kreeg ik van Boogie geen karakterbeschrijvin g, maar in Melle bij Animal Trust doen ze dat bvb wel.

Ik ben alleszins benieuwd naar jullie toekomstige gezinslid, spannend!

Wij hebben over 2 weken ook een afspraak om kennis te maken met een hondje, hopelijk klikt het met ons 2 kastardjes hier, maar ik schat de kansen vrij hoog in, het is een klein 4-jarig sociaal teefje, dus met Boogie zie ik dat al niet mis lopen en Klio heeft zo goed als nooit ruzie met andere hondjes. Ik kijk er zo naar uit!

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1049 Gepost op: september 08, 2013, 08:28:27 »
't is da, of Belgische organisaties die met opvanggezinnen werken. Want ik denk dat jullie graag het karakter heel goed kennen voor bij Liska te zetten? Dat was bij ons ook de reden dat we voor een organisatie met opvanggezinnen werken gekozen hebben. Toen kende ik er nog geen in België, maar bvb Helping Dogs is zo een organisatie. Of sommige asielen kijken wel grondig naar het gedrag, bij het asiel in Gent kreeg ik van Boogie geen karakterbeschrijvin g, maar in Melle bij Animal Trust doen ze dat bvb wel.

Ik ben alleszins benieuwd naar jullie toekomstige gezinslid, spannend!

Wij hebben over 2 weken ook een afspraak om kennis te maken met een hondje, hopelijk klikt het met ons 2 kastardjes hier, maar ik schat de kansen vrij hoog in, het is een klein 4-jarig sociaal teefje, dus met Boogie zie ik dat al niet mis lopen en Klio heeft zo goed als nooit ruzie met andere hondjes. Ik kijk er zo naar uit!
Leuk zeg!
Succes!!  :thumbs:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1050 Gepost op: september 08, 2013, 08:32:55 »
zucht  :cryblue:

Deze breekt echt totaal men hart...
Ik heb plaats, ik heb tijd, ik ben verliefd!

maar als de wederhelft nee zegt, dan is het jammer genoeg nee  :muur:

http://www.degrensstreek.be/dieren.php?id=892

Hopelijk sta je gauw als geadopteerd ventje! Elke dag dat je daar minder moet zitten, is een extra dag genieten.

Ik ga er volgende week eens heen om te gaan wandelen.
Ik kan niet wachten om hem terug te zien volgende week  :wub:
Normaal wat frisser weer... Dus we gaan iets langer kunnen wandelen.  :dance:
Adopteren zit er voorlopig nog niet in, men vriend houdt de boot af  :cry:

Ergens hoop ik te horen dat hij geadopteerd is ofzo, al zit die kans er écht niet in  :muur:
Hij moet gewoon zo snel mogelijk kunnen genieten van zijn laatste maanden, jaren...
Dan denk ik snachts dat hij met zijn oude lichaampje terug in het hok heeft moeten slapen.
Hij zou hier echt lekker op het dikke kussen kunnen liggen!
Misschien is zijn kale plek erger geworden...

Hopelijk komt er gauw iemand met een groot hart. Voor die laatste maanden nog.
Of max 3jaar (stel je voor ^^) En zo'n oudje loopt echt niet in de weg!

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1051 Gepost op: september 08, 2013, 08:36:16 »
Leuk zeg!
Succes!!  :thumbs:

Bedankt! Het was uit onverwachte hoek want ik was wel op uitkijk maar niet echt op zoek op die moment en ineens kwam er een voorstel van een HVtje en mijn interesse was natuurlijk direct gewekt  :vuistje: ik post het verdere verloop zeker nog  :yes:

Ik kan niet wachten om hem terug te zien volgende week  :wub:
Normaal wat frisser weer... Dus we gaan iets langer kunnen wandelen.  :dance:
Adopteren zit er voorlopig nog niet in, men vriend houdt de boot af  :cry:

Ergens hoop ik te horen dat hij geadopteerd is ofzo, al zit die kans er écht niet in  :muur:
Hij moet gewoon zo snel mogelijk kunnen genieten van zijn laatste maanden, jaren...
Dan denk ik snachts dat hij met zijn oude lichaampje terug in het hok heeft moeten slapen.
Hij zou hier echt lekker op het dikke kussen kunnen liggen!
Misschien is zijn kale plek erger geworden...

Hopelijk komt er gauw iemand met een groot hart. Voor die laatste maanden nog.
Of max 3jaar (stel je voor ^^) En zo'n oudje loopt echt niet in de weg!

Oh, en als je je vriend meeneemt op wandeling, is er dan geen kans? Mss als hij inziet dat het bompietje gewoon van een oude dag wil genieten en als hij nog maar max 3 jaar te gaan heeft (brrr raar om zo te zeggen), zal hij ook niet zooo lang bij jullie zijn. 3 jaar is jammer genoeg om in een oogwenk...

En anders hoop ik ook op een goede ziel die bompietjes een laatste oude dag kan bieden  :pray:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1052 Gepost op: september 08, 2013, 08:45:32 »
Bedankt! Het was uit onverwachte hoek want ik was wel op uitkijk maar niet echt op zoek op die moment en ineens kwam er een voorstel van een HVtje en mijn interesse was natuurlijk direct gewekt  :vuistje: ik post het verdere verloop zeker nog  :yes:

Oh, en als je je vriend meeneemt op wandeling, is er dan geen kans? Mss als hij inziet dat het bompietje gewoon van een oude dag wil genieten en als hij nog maar max 3 jaar te gaan heeft (brrr raar om zo te zeggen), zal hij ook niet zooo lang bij jullie zijn. 3 jaar is jammer genoeg om in een oogwenk...

En anders hoop ik ook op een goede ziel die bompietjes een laatste oude dag kan bieden  :pray:
Ons vorig oudje (2jaar geleden gestorven)
Hebben we 4 maand gehad. Kort, héél kort. maar ik zou het zo opnieuw doen.
Ik heb die hond zo intens graag gezien in die korte tijd.
Het was het waard. Ik mag er niet aan denken dat Jacky in die kennel gaat zitten met de winter die komt.
Hij overleefd dat wss niet. Ik ben er zelfs van overtuigd  :cry:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1053 Gepost op: september 08, 2013, 09:23:46 »
Ons vorig oudje (2jaar geleden gestorven)
Hebben we 4 maand gehad. Kort, héél kort. maar ik zou het zo opnieuw doen.
Ik heb die hond zo intens graag gezien in die korte tijd.
Het was het waard. Ik mag er niet aan denken dat Jacky in die kennel gaat zitten met de winter die komt.
Hij overleefd dat wss niet. Ik ben er zelfs van overtuigd  :cry:

Oh, brrr, die gedachte  :cry:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #1054 Gepost op: september 08, 2013, 12:52:01 »
Uh niet dat ik nieuwsgierig ben hoor..
Maar is wordt dat mogelijke kandidaat nr 3 ?  :fuu:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1055 Gepost op: september 08, 2013, 18:21:21 »
Uh niet dat ik nieuwsgierig ben hoor..
Maar is wordt dat mogelijke kandidaat nr 3 ?  :fuu:

Ja, als alles goed verloopt hé  :mrgreen: :pray:

Offline Kiwish

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #1056 Gepost op: september 09, 2013, 12:21:18 »

OOH nu ben ik ook wel benieuwd :o

Offline Kiwish

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #1057 Gepost op: september 12, 2013, 17:30:51 »
Ik probeer zowat overal te kijken, maar om verschillende redenen zoeken we een niet te oud(max 2 jaar) klein hondje, en vind er zo precies niet heel veel.
Maar van diezelfde organisatie moet ik al niets meer gaan zoeken, want zelfs een hondje van 2 jaar mag blijkbaar geen 2 of 3 werkdagen alleen zijn... Kvind het echt wel overdreven eerlijk gezegd  :weetniet:
Nuja moest je iets weten zitten dat voldoet aan onze eisen mag je dat altijd laten weten :)

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1058 Gepost op: september 12, 2013, 21:13:36 »
Alweer met Jacky geweest gaan wandelen.
Ik maak fouten op het werk omdat ik constant aan hem denk  :?
Het onderwerp is totaal onbespreekbaar hier  :cryblue:

En de winter komt eraan, het wordt natter.
Ach men oude mannetje toch!

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1059 Gepost op: september 12, 2013, 21:17:35 »
Ik probeer zowat overal te kijken, maar om verschillende redenen zoeken we een niet te oud(max 2 jaar) klein hondje, en vind er zo precies niet heel veel.
Maar van diezelfde organisatie moet ik al niets meer gaan zoeken, want zelfs een hondje van 2 jaar mag blijkbaar geen 2 of 3 werkdagen alleen zijn... Kvind het echt wel overdreven eerlijk gezegd  :weetniet:
Nuja moest je iets weten zitten dat voldoet aan onze eisen mag je dat altijd laten weten :)
Als ik iets zie, laat ik het je weten.
Maar een kleine hond van - 2j is altijd snel geadopteerd

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal