collapse

Auteur Topic: Het glutenintolerantie topic  (gelezen 2957 keer)

Offline luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het glutenintolerantie topic
« Reactie #40 Gepost op: mei 07, 2019, 09:28:07 »
Even dit topic komen binnenvallen.

Onze babysit gaf de vorige keer aan dat ze glutenallergie heeft. Zaterdagavond komt ze opnieuw. Zijn er bv bepaalde chips ofzo die absoluut niet mogen of die wel mogen? waar moet ik opletten?
Koemelk zijn we goed in thuis, gluten enzo niet.

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #41 Gepost op: mei 07, 2019, 09:32:38 »
Hier staat een goed overzicht:
https://maakhetglutenvrij.nl/glutenvrije-chips/
Voor chips valt het dus nogal mee, kan je haar toch iets aanbieden

Offline luigi

• *
« Reactie #42 Gepost op: mei 07, 2019, 09:37:05 »
Hier staat een goed overzicht:
https://maakhetglutenvrij.nl/glutenvrije-chips/
Voor chips valt het dus nogal mee, kan je haar toch iets aanbieden

Ok meer keuze dan als je op melk moet letten.  :lol:
We hebben er al van in huis, dus ik moet niet speciaal meer naar de winkel.

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #43 Gepost op: mei 12, 2019, 15:35:25 »
Oh nog ter info: ik heb mijn matchacake gemaakt met het glutenvrije zelfrijzend bakmeel van de AH. Toen ik het aan het mixen was, kwam het zo helemaal naar boven rond mijn kloppers. Het was dus qua textuur ietsje elastischer en ook een klein beetje droger als anders. Maar, wel gelukt dus!

Verder heb ik nog gemaakt:
https://www.bananabloom.com/foodrecipes/raw-vegan-blueberry-cheesecake-recipe/
http://cakeletsanddoilies.blogspot.com/2013/07/lemon-ricotta-and-almond-flourless-cake.html?m=1
https://dreenaburton.com/recipes/recipe-brawnies/

We hebben ook de glutenvrije penne van de Lidl gemaakt met pesto, ook heel lekker, smaakte helemaal niet anders dan gewone pasta. En dan nog een hoop andere dingen, waarvan ook veel glutenvrij was. Heb ook gezocht achter een bakker die glutenvrije broodjes had, maar was enkel af te nemen in dozen van 20 ofzo. Dus heb ik afbakbroodjes van Schar gekocht. Heb ze zelf niet geproefd, dus weet eigenlijk niet of die te eten zijn...

Offline Fie

• *
« Reactie #44 Gepost op: mei 13, 2019, 13:17:14 »
Luigi, de zoute chips van Lays kunnen gewoon, net als Bugels. De receptuur van de paprika-chips van Crocky is onlangs veranderd, die zou nu ook kunnen, maar je zal het wel moeten nalezen op de zakken, want vermoedelijk liggen er ook nog wel oude zakken in de winkel.

Algemeen: dingen met smaakjes kunnen meestal niet, gewoon zout kan vrijwel van alle merken. Het probleem bij de smaakjes is de coating die ze gebruiken om de smaakjes op de chips te "plakken".

Nipo, fijn dat je desserts gelukt zijn! Ivm de afbakbroodjes: de keizerpistolets van Schar (diepvries) zijn heel lekker, die eten we regelmatig wel eens bij speciale gelegenheden. Ze zijn ook niet extreem duur in vergelijking met de meeste andere GV producten, ik geloof dat ze rond de €0,8 per pistolet zitten. Voor GV pasta vinden wij die van Carrefour of de Barilla GV de lekkerste (maar Barilla GV is helaas wel verschrikkelijk duur).

Offline acilon

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #45 Gepost op: mei 16, 2019, 08:08:58 »
ik heb geen glutenintolerantie maar wel tarwe overgevoeligheid (alsook dierlijke melkproducten, hele lastige combi)

(diagnose prikkelbare darm na jaren sukkelen, maar van de internist was het advies: stress aanpakken en levensstijl veranderen.
 ben dan zelf op zoek gegaan naar andere hulp en wordt nu begeleid door een diėtiste, ik startte met het FODMAP dieet en voel me veel beter. Heb me ook laten testen via een EAV test en daar kwamen die overgevoeligheden uit. het is mindblowing eigenlijk dat er zelfs niet gesproken werd over een (eliminatie)dieet in de klassieke geneeskunde!!)

ik heb onlangs het boek 'bakken zonder gluten' gekocht, nog niet zoveel kunnen testen maar de 3 taarten/cakes die ik al gemaakt hebt waren zeer lekker! en ook een heel mooi boek qua vormgeving.

staan ook recepten in voor croissants, pistolets, alle soorten brood, echt een aanrader!

gelukkig zie ik sinds ik mijn dieet volg steeds meer alternatieven op de markt komen, een verademing!

AH vrij van gluten producten, ben ik wel fan van! het beste brood om te toasten vind ik glutenvrij van delhaize (ongetoast GV brood vind ik nog altijd niet te eten)

bij AH hebben ze ook de beste toastjes/crackers van Nairn's, die zijn echt lekker!

het blijft een geweldige zoektocht en tis nog niet half zo lastig als echt alle gluten compleet vermijden (lijkt me echt huzarenwerk) maar in grote lijnen gluten vermijden helpt me wel echt vooruit.

en het is altijd fijn om op lotgenoten te kunnen steunen!

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal