collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het culinaire topic :mrgreen:  (gelezen 68015 keer)

Offline lunatic

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 75 HV-Punten
Re: het culinaire topic :mrgreen:
« Reactie #1900 Gepost op: januari 09, 2012, 00:57:12 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb van die ravioli's gekocht met spinazie en ricotta.  Ik heb daar de vorige keren altijd tomatensaus bijgemaakt, maar vind dat eigenlijk niet echt passen.  Wat eten jullie daarbij?

:denk: Iets met vis? Sausje met tonijn? Gerookte zalm? Of desnoods lichte kaassaus?

btw:bij Delhaize hebben ze in de versafdeling ook tortelini of torteloni of hoe dat ook heet gevuld met champignons;zijn ook superlekker

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1901 Gepost op: januari 09, 2012, 12:23:19 »
:denk: Iets met vis? Sausje met tonijn? Gerookte zalm? Of desnoods lichte kaassaus?

btw:bij Delhaize hebben ze in de versafdeling ook tortelini of torteloni of hoe dat ook heet gevuld met champignons;zijn ook superlekker
Te laat wss, maar ik zou dat ook eten met een lichte kaas- of roomsaus. Of desnoods gewoon bechamelsaus als je het licht wil houden.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1902 Gepost op: januari 09, 2012, 12:26:41 »
Thx voor de tips!  We hebben ze uiteindelijk gegeten gewoon met wat olijfolie erover en zongedroogde tomaatjes.  Was best wel lekker.  Al vinden de kids het wel beter met tomatensaus.   :mrgreen:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #1903 Gepost op: januari 09, 2012, 15:18:31 »
Ik kom hier niet vaak piepen, maar de inspiratie is op. Sinds mijn zwangerschap 2 jaar geleden zijn mijn eetgewoontes heel erg veranderd. Zo erg, dat mijn vriend en ik vaak totaal niet meer overeenkomen in hetgene wat we gaan eten.
Meestal kookt hij, maar smaakt het me niet, en als ik kook, smaakt het hem niet. Niet altijd, maar de laatste tijd toch vaak :muur:
Ik ben een echte pasta-eter, eet ook graag heel veel groenten en fruit. Rijst eet ik ook graag. En ook allerlei soorten vis. Ik eet ook graag gevarieerd en probeer graag eens iets nieuws.
Hij is al content dat er vlees en patatten op zijn bord liggen. En als er nu een ding is wat ik écht niet iedere dag wil eten, is het vlees en patatten :roll: (sinds ik zwanger ben geweest, walg ik vaak van de geur van vlees).
Ik ga dus dit topic eens doornemen om inspiratie op te doen. Ik zoek vooral gerechten waarbij je een stuk vlees kan eten, maar waar je als vegetariër het vlees van kan laten vallen en toch nog genoeg gegeten hebt.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2012, 15:20:46 door Bonita »

Offline Lauren

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
    • I told you so blog
« Reactie #1904 Gepost op: januari 09, 2012, 16:27:58 »
Bonita, ik maak hier vaak een risotto (soms met risottorijst, soms met gewone rijst) afgekookt met grountebouillon met daarbij fijngesneden prei en champignons, cashewnoten en citroenschil. Daar kan naar wens ook nog boursinkaas/room bij om hem smeuiiger te maken en dan kan je daar apart blokjes varkensvlees bijgeven.

Bij spaghetti met tomatensaus kan je een dunne schnitzel geven, dat doen ze in Amerika heel vaak (chicken parmigiana)

Je kan ook zo'n ovenschotel maken met een laag groentjes (prei, broccoli, bloemkool), een laag bechamelsaus met honing, een laag puree en dan daarover kaas. Je kan daar dan apart nog wat gehakt bij bakken voor je vriend en voor jezelf ofwel niks ofwel oesterzwammen, aubergines, tofu of quorngehakt.

Zelfgemaakte pizza (één kant beleggen met vlees)

Taco's of burritos, die kan je zelf vullen dus dan kies je gewoon of je al dan niet vlees neemt.

Ik maak hier ook geregeld een heerlijke pasta met lookroomsaus, champignons en zongedroogde tomaatjes, waar je dan apart nog een stuk kip kan bijgeven.

Rösti is heel lekker met geroosterde zalm en verse spinazie. Je vriend kan dan een steak eten en dan heeft hij ook zijn vlees en patatten ;)

Je kan voor hem gewone saté's maken terwijl jij visspiesjes eet.

Een spaanse tortilla? Voor jou met een slaatje, voor hem met vlees.

Gevulde paprika, voor hem met een gehaktmengeling, voor jou met groentenmengeling

Gratin met champignons, jij met vis, hij met steak

Ik zeg maar wat he :)

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #1905 Gepost op: januari 09, 2012, 16:30:50 »
Bonita, ik maak hier vaak een risotto (soms met risottorijst, soms met gewone rijst) afgekookt met grountebouillon met daarbij fijngesneden prei en champignons, cashewnoten en citroenschil. Daar kan naar wens ook nog boursinkaas/room bij om hem smeuiiger te maken en dan kan je daar apart blokjes varkensvlees bijgeven.

Bij spaghetti met tomatensaus kan je een dunne schnitzel geven, dat doen ze in Amerika heel vaak (chicken parmigiana)

Je kan ook zo'n ovenschotel maken met een laag groentjes (prei, broccoli, bloemkool), een laag bechamelsaus met honing, een laag puree en dan daarover kaas. Je kan daar dan apart nog wat gehakt bij bakken voor je vriend en voor jezelf ofwel niks ofwel oesterzwammen, aubergines, tofu of quorngehakt.

Zelfgemaakte pizza (één kant beleggen met vlees)

Taco's of burritos, die kan je zelf vullen dus dan kies je gewoon of je al dan niet vlees neemt.

Ik maak hier ook geregeld een heerlijke pasta met lookroomsaus, champignons en zongedroogde tomaatjes, waar je dan apart nog een stuk kip kan bijgeven.

Rösti is heel lekker met geroosterde zalm en verse spinazie. Je vriend kan dan een steak eten en dan heeft hij ook zijn vlees en patatten ;)

Je kan voor hem gewone saté's maken terwijl jij visspiesjes eet.

Een spaanse tortilla? Voor jou met een slaatje, voor hem met vlees.

Gevulde paprika, voor hem met een gehaktmengeling, voor jou met groentenmengeling

Gratin met champignons, jij met vis, hij met steak

Ik zeg maar wat he :)

mag ik dat receptje voor die heerlijke pasta met lookroomsaus  :pray:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Stefzz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #1906 Gepost op: januari 09, 2012, 16:31:34 »
Tips voor lekkere snacks voor tijdens examens?
Heb graag knabbels en om niet teveel te eten graag een gezond alternatiefje  :mrgreen:
Iets makkelijks en gezonds...

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #1907 Gepost op: januari 09, 2012, 16:35:18 »

* flashback * :)

Offline Stefzz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #1908 Gepost op: januari 09, 2012, 16:36:49 »
* flashback * :)

Haha, maar ik zoek het tegenovergestelde van wat wij samen toen aten zenne  :wink:
Ja wadde wat wij toen in ons graat sloegen  :silenced:

Offline Lauren

• *
  • 16 HV-Punten
    • I told you so blog
« Reactie #1909 Gepost op: januari 09, 2012, 17:06:44 »
mag ik dat receptje voor die heerlijke pasta met lookroomsaus  :pray:

Dit is voor twee schotels (ik vries altijd de helft in, komt altijd van pas) en kan ofwel gewoon klaargemaakt worden, ofwel daarna ook nog even in de oven gestopt worden, sowieso lekker ^^

6 el boter
    500 g penne rigate
    1 el olijfolie
    1 hele kipfilet, in reepjes
    50 g bloem
    4 teentjes look, geperst (of heel fijn gesneden)
    1,5 l volle melk
    300 g champignons, in schijfjes
    60 g zongedroogde tomaten, fijngesneden
    250 g geraspte kaas (+ eventueel nog extra geraspte kaas voor in de oven)

Oven voorverwarmen op 200graden en 2 ovenschotels invetten (als je de pasta enkel wilt koken en niet meer in de oven wilt sla je dit gewoon over, doe ik ook vaak :p)
Pasta koken (3 minuten minder dan al dente als je de schotel nog in de oven gaat afbakken, gewoon al dente als je hem zo gaat opeten), apart zetten.
Kip kruiden met zout en peper, bakken in olijfolie en apart zetten.
In een grote kom, boter smelten en look en bloem toevoegen. Laat één minuut koken terwijl je continue roert. Voeg al roerend de melk toe en breng zachtjes aan de kook. Blijf geregeld roeren. Voeg de schijfjes champignon en de fijngesneden zongedroogde tomaatjes toe en laat een minuut koken. Voeg nu de geraspte kaas toe en roer goed. Voeg nu ook de kip en pasta toe en roer alles goed door elkaar. Kruid af met zout en peper (of eventueel een bouillonblokje) naar smaak.
Nu kan je hem ofwel opeten, ofwel de pasta verdelen over twee ovenschotels, besprenkelen met de extra geraspte kaas en dan nog 25 minuten in de oven.

Je maakt misschien het één en ander vuil, maar dat zijn toch 8 porties in één keer.  :mrgreen:

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #1910 Gepost op: januari 09, 2012, 17:13:49 »
Heb graag knabbels en om niet teveel te eten graag een gezond alternatiefje  :mrgreen:
Iets makkelijks en gezonds...

Gekookte bloemkool met een coctailsausje (mayo maken we zelf)
wat meloenbolletjes vind k ook altijd lekker en fris.
Ik drink graag zelfgemaakte soep in de examens op de namiddag.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #1911 Gepost op: januari 13, 2012, 11:45:18 »
Dit is voor twee schotels (ik vries altijd de helft in, komt altijd van pas) en kan ofwel gewoon klaargemaakt worden, ofwel daarna ook nog even in de oven gestopt worden, sowieso lekker ^^

6 el boter
    500 g penne rigate
    1 el olijfolie
    1 hele kipfilet, in reepjes
    50 g bloem
    4 teentjes look, geperst (of heel fijn gesneden)
    1,5 l volle melk
    300 g champignons, in schijfjes
    60 g zongedroogde tomaten, fijngesneden
    250 g geraspte kaas (+ eventueel nog extra geraspte kaas voor in de oven)

Oven voorverwarmen op 200graden en 2 ovenschotels invetten (als je de pasta enkel wilt koken en niet meer in de oven wilt sla je dit gewoon over, doe ik ook vaak :p)
Pasta koken (3 minuten minder dan al dente als je de schotel nog in de oven gaat afbakken, gewoon al dente als je hem zo gaat opeten), apart zetten.
Kip kruiden met zout en peper, bakken in olijfolie en apart zetten.
In een grote kom, boter smelten en look en bloem toevoegen. Laat één minuut koken terwijl je continue roert. Voeg al roerend de melk toe en breng zachtjes aan de kook. Blijf geregeld roeren. Voeg de schijfjes champignon en de fijngesneden zongedroogde tomaatjes toe en laat een minuut koken. Voeg nu de geraspte kaas toe en roer goed. Voeg nu ook de kip en pasta toe en roer alles goed door elkaar. Kruid af met zout en peper (of eventueel een bouillonblokje) naar smaak.
Nu kan je hem ofwel opeten, ofwel de pasta verdelen over twee ovenschotels, besprenkelen met de extra geraspte kaas en dan nog 25 minuten in de oven.

Je maakt misschien het één en ander vuil, maar dat zijn toch 8 porties in één keer.  :mrgreen:

thx! als ik die kip nu vevang door scampis zou dat ook gaan?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Lauren

• *
  • 16 HV-Punten
    • I told you so blog
« Reactie #1912 Gepost op: januari 13, 2012, 21:51:57 »

slecht kan dat niet zijn denk ik  :weetniet:

Offline Kim84

• *
  • 285 HV-Punten
« Reactie #1913 Gepost op: januari 14, 2012, 09:09:01 »

Scampi's 25 minuten in de oven gaan niet echt smakelijk meer zijn denk ik  :wink:

*thinks her "get up and go" just crawled in the corner and died!*

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #1914 Gepost op: januari 14, 2012, 09:10:09 »
Scampi's 25 minuten in de oven gaan niet echt smakelijk meer zijn denk ik  :wink:

Ik denk ook dat je er dan evengoed rubberen stopkes kan toevoegen, in uw ovenschotel  :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1915 Gepost op: januari 20, 2012, 10:01:24 »
Weet er iemand een lekker, snel gerechtje met een indische toets?

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #1916 Gepost op: januari 20, 2012, 10:22:17 »
Vraagje ivm dessertenbuffet:
Binnenkort zouden we een buffet moeten voorzien voor 150 - 200 man!
Nu om te starten zou ik willen voorzien in minisandwichen - eventueel minikoffiekoekjes - kleine slaatjes eventueel en wat vers fruit.
Maar daarnaast dessertjes....
Enerzijds heb je de gewone dingen die je de dag voordien kan maken:
chocolademouse
tiramisu
rijstpap
pudding

MAAR nu komt het:
CUPCAKES en ander gebak.... (gewone cake - chocoladecake - wafeltjes - soesjes....)
Kan je dit op voorhand maken en bvb invriezen?????
Of hoe lang kan je die dingen op voorhand maken? En hoe bewaar je ze dan?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #1917 Gepost op: januari 20, 2012, 10:26:33 »
je kan dat invriezen :yes: (ik dacht wel dat je er best een diepvrieszakje om moest doen, anders is horen bij Fanny, die weet dat vast).

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1918 Gepost op: januari 24, 2012, 16:20:54 »
Weet er iemand een lekker, snel gerechtje met een indische toets?

Niemand?

En nog een vraagje:
Zaterdag hebben we gasten en heb totaal geen inspiratie voor het menu.  Als hoofdgerecht dat ik bouillabaisse te maken, maar weet niet goed wat ik dan als voorgerecht moet serveren.
Of als er iemand anders een lekker ideetje weet voor voor- en hoofdgerecht.  Liefst wel geen recept waarvoor je uren achter het fornuis moet staan....

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #1919 Gepost op: januari 24, 2012, 16:23:42 »
eik boelabijs  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal