collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Helft invaliden kan gewoon werken  (gelezen 13504 keer)

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Helft invaliden kan gewoon werken
« Reactie #40 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:19:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik werk op mijn werk op een bureau maar das toch echt totaal niet vergelijkbaar met thuis op de pc zitten hoor

Ik heb een tablet en kan in de zetel nog een beetje op de wereld zijn. Soms lig ik ook met de laptop maar die is te zwaar voor lang op het net te zitten.

Er zullen altijd profiteurs zijn. En het hele systeem laat dit ook toe.
Maar ook de dokters moeten eens in eigen boezem kijken.

Ik ben zoals Nance en zal ook eerder mijn verlof opofferen als ik naar het ziekenhuis moet, dan dat ik een doktersbriefje afgeef
aan de werkgever.

Noem me dan ook maar koppig, maar ik werk veel te graag en zou door mijn gezondheidsprobleme n
daar later de gevolgen niet van willen dragen.

Nu sta ik voor een operatie en kan niet anders dan op ziekenkas gaan. En eerlijk? Ik voel me daar slecht bij.
Waarom zou jij je er slecht bij voelen. Als het niet gaat dan gaat het niet.
Ik heb het ook gedaan hoor, verlof genomen, operatie en terug gaan werken met gips terwijl ik weken kon thuis blijven. Nu weet ik beter want het was een aanslag op mijn lichaam en daar draag ik nu de gevolgen van.

Iedereen moet het uitmaken voor zichzelf en niet oordelen over anderen. Dat doen de dokters wel en ja sommige spelen het sluw en daar zijn de echte zieken dan het slachtoffer van. Ik weet dat maar al te goed maar daar ga ik me niet druk over maken.

Offline karlien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
    • Blindengeleidehondenschool Genk
« Reactie #41 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:24:19 »
Hum ik quote mijn eigen. Heb ik dat gezegd?

Maar ja ik ben wel van het standpunt dat 90% op de ziekenkas kan gaan werken.

En mensen met kanker? Ik ken er anders genoeg die tot op het einde zijn blijven werken.

En als je gebroken rug genezen is, yep dan kan je idd terug iets gaan doen. Theo zijn vriend maakt vanuit zijn rolstoel vogelkastjes en nee op een dak kan hij niet meer gaan klauteren, met zijn rolstoel naar een bureau gaat ook niet (hij wordt gesondeerd) maar hij voelt zich zo wel nog iets beter met toch iets te doen en nog een kleine bijverdienste te hebben dan met enkel af te zien als hij weer geholpen moet worden om op zijn andere zij te liggen.

Ik vind dat echt heel kort door de bocht en zelfs respectloos. Je kan toch niet in een ander zijn hoofd kijken? De n is nu eenmaal sterker dan de ander ... psychisch of fysiek.
Iedereen moet z'n eigen rekening maken. Ja, als ik morgen kanker heb, blijf ik werken zolang ik dat fysiek aankan, maar dat is mijn keuze omdat ik mijn job met heel veel liefde doe.
Maar alle respect en begrip voor die mensen die een andere keuze maken, nog wat willen genieten van mss de laatste maanden of gewoon psychisch het niet aankunnen om en te herstellen en te werken. En ja, herstel lijkt mij toch wel belangrijker dan te blijven werken.

Trouwens, als je denkt dat het zo makkelijk is om een job te vinden en te houden met een handicap of beperking ...  :roll:
Geen wonder dat sommige mensen het opgeven.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #42 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:24:54 »
Hum ik quote mijn eigen. Heb ik dat gezegd?

Maar ja ik ben wel van het standpunt dat 90% op de ziekenkas kan gaan werken.

En mensen met kanker? Ik ken er anders genoeg die tot op het einde zijn blijven werken.

En als je gebroken rug genezen is, yep dan kan je idd terug iets gaan doen. Theo zijn vriend maakt vanuit zijn rolstoel vogelkastjes en nee op een dak kan hij niet meer gaan klauteren, met zijn rolstoel naar een bureau gaat ook niet (hij wordt gesondeerd) maar hij voelt zich zo wel nog iets beter met toch iets te doen en nog een kleine bijverdienste te hebben dan met enkel af te zien als hij weer geholpen moet worden om op zijn andere zij te liggen.

Ewel dan hebben die dan toch niet de kanker noch de chemo gehad van mijn ma. Wat voor een verdomme onrespectloos mens zijde nu feitelijk !! Denkt keer godverdomme na voor je hier iets zegt over zo'n dingen !!

Ge hebt geen idee wat dat doet aan ne mens, aan de familie rondom. Zelfs ik werd psychologische hulp aangeboden DOOR DE ZIEKENKAS.

Dus n ik zie mijn moeder niet terug gaan werken, niet omdat ze het niet wilt, want ooo ze zou graag willen ze voelt zich nu ZO nutteloos en dat weegt haar psychisch ook zwaar, maar omdat ze na 2u concentratie doodop is, dat ze 3u reistijd heeft per dag door ons zo leuk openbaar vervoer, dat ze tintelingen heeft in haar vingers, dat ze amper driekwart kan zitten omdat de chemo het nerveus systeem heeft aangeraakt van haar benen, en ik zwijg nog over alle mogelijke bijwerkingen die ik niet kn zeggen ...

Dees is een onderwerp dat mij aan't hart ligt, want at zo doorga ben'k er 2 (ja mijn grootvader heeft NET hetzelfde!) binnen hier en paar jaar kwijt aan dees.

K'zou gij zijn, in plaats van te slapen vannacht, k'zou mezelf keer goed in vraag stellen hoe respectloos je hier niet aan het doen bent!

En geef mij liever ons Belgisch systeem, waardoor mijn mama nu de weinige tijd die haar rest maximaal kan doorbrengen met mijn klein zusje en mezelf, dan het amerikaans systeem waar we nu al in de schulden voor zouden zitten voor zowel de chemo van mijn grootvader, als die van mijn ma, als het loon van mijn ma op te vangen en zijn pensioen.

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:41:16 »
@Liekeuh  :huggg: :huggg: :huggg:

Je hebt werken en werken h, het voorbeeld dat ze aanhaalt is iemand die misschien twee dagen over een nestkastje doet maar het toch werken vindt.
Sommige gaan werken ondanks pijn of ziekte omdat ze anders gek worden thuis en in een depressie zouden raken. Ik heb het ook moeilijk gehad en zou misschien kunnen halftijds werken om dan voor de rest van de tijd in bed te liggen en regelmatig zal moeten bellen dat het niet gaat. Maar wat is mijn leven dan waard? Als ze me zouden verplichten te gaan werken en zo te leven dan vraag ik euthanasie aan want zo een leven wil ik niet en dat wil ik mijn zoon en man ook niet aandoen. Kan me al voorstellen, in de voormiddag gaan werken en s' avonds aan mijn man vragen me te wassen omdat ik geen kracht meer heb  :doh:

Kom waar zijn we mee bezig. Het artikel gaat erom dat er meer controle komt en dat ze gaan proberen de profiteurs er tussen uit te halen. Schoon zaak, ben je ziek dan heb je recht om thuis te blijven, ben je volledig gezond ga dan werken en verzin niks om dat niet te moeten. Ik heb altijd tegen mijn zin gaan werken (wilde veel liever huisvrouw zijn) maar nu wou ik dat ik nog kon gaan werken.

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #44 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:45:39 »
Was niet cru naar jou toe bedoeld.. Maar zit er maar eens jaren met je neus tussen en maak dan ook maar is mee dat je vriendin van amper 30 jaar net haar papierwerk voor haar euthanasie in orde heeft gebracht terwijl ze nog overal te horen krijgt dat EDS geen 'echte' ziekte is.. Om dan op wedstrijd te komen en profiteurs te zien spelen met hun honden maar wel te 'zwak' zijn en teveel 'pijn' hebben om te gaan werken. . Vrolijk word ik daar idd niet van

Volledig te begrijpen  :thumbs

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:48:54 »
Volledig te begrijpen  :thumbs
Awel dat doe ik niet

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:06:22 »
Ewel dan hebben die dan toch niet de kanker noch de chemo gehad van mijn ma. Wat voor een verdomme onrespectloos mens zijde nu feitelijk !! Denkt keer godverdomme na voor je hier iets zegt over zo'n dingen !!

Ge hebt geen idee wat dat doet aan ne mens, aan de familie rondom. Zelfs ik werd psychologische hulp aangeboden DOOR DE ZIEKENKAS.

Dus n ik zie mijn moeder niet terug gaan werken, niet omdat ze het niet wilt, want ooo ze zou graag willen ze voelt zich nu ZO nutteloos en dat weegt haar psychisch ook zwaar, maar omdat ze na 2u concentratie doodop is, dat ze 3u reistijd heeft per dag door ons zo leuk openbaar vervoer, dat ze tintelingen heeft in haar vingers, dat ze amper driekwart kan zitten omdat de chemo het nerveus systeem heeft aangeraakt van haar benen, en ik zwijg nog over alle mogelijke bijwerkingen die ik niet kn zeggen ...

Dees is een onderwerp dat mij aan't hart ligt, want at zo doorga ben'k er 2 (ja mijn grootvader heeft NET hetzelfde!) binnen hier en paar jaar kwijt aan dees.

K'zou gij zijn, in plaats van te slapen vannacht, k'zou mezelf keer goed in vraag stellen hoe respectloos je hier niet aan het doen bent!

En geef mij liever ons Belgisch systeem, waardoor mijn mama nu de weinige tijd die haar rest maximaal kan doorbrengen met mijn klein zusje en mezelf, dan het amerikaans systeem waar we nu al in de schulden voor zouden zitten voor zowel de chemo van mijn grootvader, als die van mijn ma, als het loon van mijn ma op te vangen en zijn pensioen.

Hum ben ik respectloos?

Mijn grootmoeder is er in 1993 aan gestorven. Mijn schoonvader in 2004, ik hoor hem nog altijd schreeuwen als ze hem eens om moesten draaien, mijn oom is in 2007 aan kanker gestorven, mijn jeugdvriend in 2011 op 45 jaar aan kanker, dus kom me niet vertellen da'k nie weet wat kanker is h en welke lijdensweg deze mensen meemaken.

Jullie trekken het in deze onderwerpen altijd door naar kanker ed. terwijl het daar helemaal niet om draait.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:09:04 »
Hum ben ik respectloos?

Mijn grootmoeder is er in 1993 aan gestorven. Mijn schoonvader in 2004, ik hoor hem nog altijd schreeuwen als ze hem eens om moesten draaien, mijn oom is in 2007 aan kanker gestorven, mijn jeugdvriend in 2011 op 45 jaar aan kanker, dus kom me niet vertellen da'k nie weet wat kanker is h en welke lijdensweg deze mensen meemaken.

Jullie trekken het in deze onderwerpen altijd door naar kanker ed. terwijl het daar helemaal niet om draait.

:eh:

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:17:41 »
Ik kan mij de frustratie bij joewlii voorstellen doordat haar vriendin geen erkenning krijgt alsook dan geen uitkering.En daar begrijp ik haar in met dit gegeven.

Bij profiteurs denk ik niet direct aan de vele andere voorbeelden die hier erg genoeg terecht recht hebben op ziekenkas.Volgens het eerste bericht zou net door de profiteurs het geld zowaar op geraken,en ja dat vind ik dan erg voor degene die er niet van profiteren.

Bij profiteurs denk ik meer aan komedianten,die doen alsof,natuurlijk wordt het complex als de ziekte niet kan aangetoond worden zoals in eerdere reacties zijn geschreven.

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #49 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:18:18 »
Ik ben ook 1 van die zogenaamde profiteurs waar je niks aan ziet . Al die opmerkingen van sommige hier heb ik ook jaren achter mijn rug om moeten horen .Ik ben er inmiddels imuun voor geworden . Ik wil gerust ruilen hoor !!! Ik ga ook trainen met mijn honden , zijn de enige periodes dat ik mijn pijn eens vergeet en onder de mensen kom en kan ontspannen, of moet  ik me gaan opsluiten en in een hoekje zitten huilen en vol zelfbeklag zitten ? Denk dat mijn zoon en echtgenoot allang het huis waren uitgevlucht dan.Elk mens gaat anders om met  zijn of haar situatie , beeije respect is  wel op zijn plaats hier. Ik heb  mijn sport moeten opgeven indertijd en aangezien ik echt een sociaal beestje ben en in de begin periode dat ik thuis was er echt onderdoor ging  om alles te verwerken (ook mentaal)toch de. moed biijeen geraapt om weer  buiten te durven komen onder de mensen, en vooral boven alle commentaar te staan ..Mijn hondensport  is het enigste dat ik heb ,betere medicatie bestaat er niet voor mij :-)

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #50 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:19:21 »
Gij zijt erover begonnen. Draag de gevolgen.

Iedereen die ge verloren zijt aan kanker, draait zich nu om zijn hun graf zene. Zo'n woorden durven typen :silenced: :silenced:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #51 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:25:05 »
ik denk dat ze dan eerst moeten kijken waar de lijn ligt tussen profiteur en geen profiteur...

Als ze daarmee bedoelen dat mensen idd op de pc kunnen zitten en dus kunnen werken... ja dan zijn dat er veel ( incl mezelf)

Maar laat ons hopen dat ze het verstand hebben om niet zo te selecteren.

Het is trouwens een minderheid hoor, echte profiteurs op de ziekenkas.

En dat heb je in elk systeem, maar we hebben tenminste een systeem.
Ik betaal met plezier belastingen om die profiteurs hun geld te geven, zodat zij die het effectief ook echt nodig hebben, het zeker ook te laten krijgen.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:29:35 »
Ale ik zal tegen mijn vader zeggen dat hij terug moet gaan werken na zijn hersenbloeding...
90% van de tijd kent hij mijn naam niet eens maja  :roll: ocharme de werkgever waar hij moet gaan werken...

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #53 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:31:21 »

Ik zit nu ook al 3 jaar thuis en sinds kort op tijdelijk rustpensioen omwille van medische redenen. Ik heb fibromyalgie, CVS en spastische darmen. Ik zie er goed uit maar heb elke dag pijn. Neem daarvoor ook medicatie om de ergste pijn af te zwakken. Ik ben heel snel moe en toch speel ik wedstrijden met mijn hond. Gevolg is wel dat ik de dag erop de ganse dag in bed lig maar dat zie jij niet als je me de dag ervoor op het plein gezien hebt. Maar wat wil je, moet ik binnen blijven? Mag ik niet gaan trainen en wedstrijd spelen. Het is het enigste waar ik even alles kan vergeten, even de pijn op de achtergrond. Ik heb heel veel dingen moeten inboeten. Ik wil graag met je ruilen en dan de oordelen eens naar je kop smijten dan piep je wel anders.
Er zijn profiteurs bij dat zeg ik niet maar beoordeel niemand die op ziekenkas is omwille van pijn of vermoeidheid want wat er achter zijn/haar voorgevel afspeelt heb jij geen enkel idee.

Ik vind het heel erg voor je vriendin maar ik vind wel dat je te snel oordeelt.

En bij mij is het ze zien niks dus ik heb niks  :doh:

Oke zal ik ff verduidelijken waar ik op doel. Thuisblijven op ziekenkas omwille van rugklachten maar backvaults doen met je hond in de frisbee. Dat.. vind ik niet normaal neen

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:33:01 »
Maar in het artikel in de startpost gaat het toch helemaal niet om mensen die cht ziek zijn, en die echt niet kunnen gaan werken?

"'Ze komen hier en vragen letterlijk: help mij invalide te worden. Ze vinden dat ze in hun leven voldoende hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid en dat het nu tijd wordt om het rustiger aan te doen', getuigt de rugchirurg in De Standaard."

Dat staat in het artikel, en dat zijn in mijn ogen dan ook de profiteurs. Diegene die perfect kunnen werken, maar het gewoon niet willen. En die mogen ze meteen van de ziekenkas smijten van mij :yes: want die verpesten het ook voor degene die wl echt ziek zijn.

Uiteraard geldt dit niet voor de mensen die geen misbruik maken van het systeem. Voor hen is het net heel goed dat er een sociaal systeem bestaat dat hen opvangt. :yes:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #55 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:34:44 »
wat ik me afvraag, die mensen die verlof opnemen als ze ziek zijn of een operatie ondergaan.

Brengen jullie de doktersattesten dan ook niet binnen bij de mutualiteit om een deel geld terug te krijgen?  :weetniet:

Het systeem is er, en als je ziek bent, ben je ziek, daar moet je toch geen verlof voor opnemen?  :weetniet:

ik begrijp dat echt niet...

Nu ja als je dat doet, is dat uiteraard je eigen zaak, maar verwacht dit niet van anderen ook... Of neem het niet als de maatstaf.

Offline Guan

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 68 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:35:14 »
Maar in het artikel in de startpost gaat het toch helemaal niet om mensen die cht ziek zijn, en die echt niet kunnen gaan werken?

"'Ze komen hier en vragen letterlijk: help mij invalide te worden. Ze vinden dat ze in hun leven voldoende hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid en dat het nu tijd wordt om het rustiger aan te doen', getuigt de rugchirurg in De Standaard."

Dat staat in het artikel, en dat zijn in mijn ogen dan ook de profiteurs. Diegene die perfect kunnen werken, maar het gewoon niet willen. En die mogen ze meteen van de ziekenkas smijten van mij :yes: want die verpesten het ook voor degene die wl echt ziek zijn.

Uiteraard geldt dit niet voor de mensen die geen misbruik maken van het systeem. Voor hen is het net heel goed dat er een sociaal systeem bestaat dat hen opvangt. :yes:

idd  :thumbs:

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #57 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:35:24 »
Alles wat je wel kan wordt gezien idd ...ik heb het allang op gegeven om me te verantwoorden. :-)
Ze denken maar .

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #58 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:36:11 »
Commentaar van de forumbeheerder Laat ons het hebben over de mensen die ECHT profiteren van het systeem en niet over degene die TERECHT het systeem gebruiken AUB.

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: augustus 16, 2013, 21:38:37 »
Ale ik zal tegen mijn vader zeggen dat hij terug moet gaan werken na zijn hersenbloeding...
90% van de tijd kent hij mijn naam niet eens maja  :roll: ocharme de werkgever waar hij moet gaan werken...

Weer een voorbeeld dat dit zeker niets te maken heeft van wat je onder  profiteur verstaat.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal