collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Helft invaliden kan gewoon werken  (gelezen 13421 keer)

Offline Melissa224

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1914 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Helft invaliden kan gewoon werken
« Reactie #20 Gepost op: augustus 16, 2013, 16:31:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Toen ik voltijds op de ziekenkas stond, heb ik ook veel profiteurs gezien rondom mij maar misschien dachten anderen dat ook wel van mij want uiterlijk zie je niks aan mij.

Nu werk ik halftijds en sta ik halftijds op ziekenkas. Ik ben nu zwanger en ik kreeg direct de vraag van een collega of ik terug FT kwam werken. Dat is nog niet aan de orde dus nu zal die misschien ook denken dat ik aan het profiteren en  :weetniet:

Nee serieus, ik was toen indertijd toen ik mijn ziekte moest verdedigen ook altijd kwaad op de profiteurs in mijn ogen maar voor hetzelfde geld hebben die mensen gewoon iets wat je gewoon vanaf de buitenkant niet kan zien.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2013, 17:15:00 »
Ge zijt vrij om daar uw eigen gedacht over te hebben  :wink:, en als jij dat stoer vindt no prob, dan ben ik blij da'k een stoere ben. Want gek genoeg heb ik inderdaad in mijn heel leven nog geen dag zonder werk gezeten. :fuu:

Lucky you!
ma ge hebt gelijk zenne ;)

ik zou vijf jaar van mijn leven geven om in uw schoenen te mogen staan
ma ik hoop alleen da ge nooit in uw leven es echt miserie moet meemaken  :wink:  (om een gebroken schouderke weenkik ook ni, zo stoer ben ik nu ook wel  :mrgreen: )

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:00:49 »
Was niet cru naar jou toe bedoeld.. Maar zit er maar eens jaren met je neus tussen en maak dan ook maar is mee dat je vriendin van amper 30 jaar net haar papierwerk voor haar euthanasie in orde heeft gebracht terwijl ze nog overal te horen krijgt dat EDS geen 'echte' ziekte is.. Om dan op wedstrijd te komen en profiteurs te zien spelen met hun honden maar wel te 'zwak' zijn en teveel 'pijn' hebben om te gaan werken. . Vrolijk word ik daar idd niet van

Psychologische ziektes zijn ook zoiets, m'n opa is moeten ad ziekenkas gaan omdat hij manisch depressief is, maar als iemand die hem niet kent hem ziet zelfs als hij in een psychose zit gingen ze wss ook zeggen dat hij wel kon werken! (hij mocht trouwens zelfs niet met de auto rijden)
Ook met mensen met een depressie...

En veel spierziektes die ze ook nog niet erkennen als ziekte

Veel van die ziektes zijn trouwens een rechtstreeks gevolg van onze maatschappij.

Ge zijt vrij om daar uw eigen gedacht over te hebben  :wink:, en als jij dat stoer vindt no prob, dan ben ik blij da'k een stoere ben. Want gek genoeg heb ik inderdaad in mijn heel leven nog geen dag zonder werk gezeten. :fuu:

Ik heb 8 maand moeten doppen terwijl ik wel werk zocht en wilde werken, ik was nochtans niet ziek maar niemand moest mij hebben... Wat wil je daar nu mee zeggen, dat je neerkijkt op mensen die thuisblijven? :weetniet: dat er zoveel zieken en werklozen zijn die niet willen werken? je weet nooit wat erachter zit hé....
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:02:55 »
Toen ik voltijds op de ziekenkas stond, heb ik ook veel profiteurs gezien rondom mij maar misschien dachten anderen dat ook wel van mij want uiterlijk zie je niks aan mij.

Nu werk ik halftijds en sta ik halftijds op ziekenkas. Ik ben nu zwanger en ik kreeg direct de vraag van een collega of ik terug FT kwam werken. Dat is nog niet aan de orde dus nu zal die misschien ook denken dat ik aan het profiteren en  :weetniet:

Nee serieus, ik was toen indertijd toen ik mijn ziekte moest verdedigen ook altijd kwaad op de profiteurs in mijn ogen maar voor hetzelfde geld hebben die mensen gewoon iets wat je gewoon vanaf de buitenkant niet kan zien.

Er zijn er natuurlijk, dat heb je altijd, maar om daarvoor echt een heksenjacht te openen... daar zullen veel mensen die echt ziek zijn maar van wie je het niet kunt zien of 'bewijzen' de dupe van zijn. En ja, zoals in het artikel gezegd: mss gaan velen blij zijn als ze zich uiteindelijk aan een koord hangen, dan kosten ze de maatschappij niets meer...

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:38:43 »
Lucky you!
ma ge hebt gelijk zenne ;)

ik zou vijf jaar van mijn leven geven om in uw schoenen te mogen staan
ma ik hoop alleen da ge nooit in uw leven es echt miserie moet meemaken  :wink:  (om een gebroken schouderke weenkik ook ni, zo stoer ben ik nu ook wel  :mrgreen: )

Awel nu dacht ik dat ge mij beter kende, ik heb wel meer dan een gebroken schouderke of je zou 17 hersenoperaties (waarvan enkele met schedelboring) idem als een schouderoperatie moeten beschouwen. En neen zelfs toen heb ik amper op de ziekenkas gestaan, wel de periodes da'k ononderbroken (zo'n 3 maanden in 1996) in het ziekenhuis lag, want spijtig genoeg heb ik ook maar 20 dagen verlof op een jaar. Maar in 1995 heb ik dus mijn volledig verlof opgenomen toen ik geopereerd werd. Spijtige was dat ik na een maand nog niet terug te been was, maar ik ben er wel zeker van dat deze instelling ervoor gezorgd heeft da'k telkens opnieuw terug werk gevonden heb en dat werkgevers zich niet moesten laten afschrikken door mijn gezondheidstoestand .
En da'k nu weer het ziekenhuis in moet, tja mijn kwaaltjes zijn aantoonbaar, dus dan zal dat wel geen echte miserie zijn hé  :mrgreen:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:41:25 »
Je zou anders piepen als je een ziekte zou hebben zoals EDS die hier in België niet erkend wordt .. Een vriendin van mij lijd hieraan en zij krijgt niets nul de botte en zij Kan echt niet werken en vergaat van de pijn dag in dag uit. En dan zie je van die mensen die thuis zitten op ziekenkas want oh ze kunnen niet meer maar sportwedstrijden met de honden dat lukt prima hoor .. Daar wordt ik kotsmisselijk van!

Was niet cru naar jou toe bedoeld.. Maar zit er maar eens jaren met je neus tussen en maak dan ook maar is mee dat je vriendin van amper 30 jaar net haar papierwerk voor haar euthanasie in orde heeft gebracht terwijl ze nog overal te horen krijgt dat EDS geen 'echte' ziekte is.. Om dan op wedstrijd te komen en profiteurs te zien spelen met hun honden maar wel te 'zwak' zijn en teveel 'pijn' hebben om te gaan werken. . Vrolijk word ik daar idd niet van

Ik zit nu ook al 3 jaar thuis en sinds kort op tijdelijk rustpensioen omwille van medische redenen. Ik heb fibromyalgie, CVS en spastische darmen. Ik zie er goed uit maar heb elke dag pijn. Neem daarvoor ook medicatie om de ergste pijn af te zwakken. Ik ben heel snel moe en toch speel ik wedstrijden met mijn hond. Gevolg is wel dat ik de dag erop de ganse dag in bed lig maar dat zie jij niet als je me de dag ervoor op het plein gezien hebt. Maar wat wil je, moet ik binnen blijven? Mag ik niet gaan trainen en wedstrijd spelen. Het is het enigste waar ik even alles kan vergeten, even de pijn op de achtergrond. Ik heb heel veel dingen moeten inboeten. Ik wil graag met je ruilen en dan de oordelen eens naar je kop smijten dan piep je wel anders.
Er zijn profiteurs bij dat zeg ik niet maar beoordeel niemand die op ziekenkas is omwille van pijn of vermoeidheid want wat er achter zijn/haar voorgevel afspeelt heb jij geen enkel idee.

Ik vind het heel erg voor je vriendin maar ik vind wel dat je te snel oordeelt.

Awel nu dacht ik dat ge mij beter kende, ik heb wel meer dan een gebroken schouderke of je zou 17 hersenoperaties (waarvan enkele met schedelboring) idem als een schouderoperatie moeten beschouwen. En neen zelfs toen heb ik amper op de ziekenkas gestaan, wel de periodes da'k ononderbroken (zo'n 3 maanden in 1996) in het ziekenhuis lag, want spijtig genoeg heb ik ook maar 20 dagen verlof op een jaar. Maar in 1995 heb ik dus mijn volledig verlof opgenomen toen ik geopereerd werd. Spijtige was dat ik na een maand nog niet terug te been was, maar ik ben er wel zeker van dat deze instelling ervoor gezorgd heeft da'k telkens opnieuw terug werk gevonden heb en dat werkgevers zich niet moesten laten afschrikken door mijn gezondheidstoestand .
En da'k nu weer het ziekenhuis in moet, tja mijn kwaaltjes zijn aantoonbaar, dus dan zal dat wel geen echte miserie zijn hé  :mrgreen:

En bij mij is het ze zien niks dus ik heb niks  :doh:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:43:18 »

En bij mij is het ze zien niks dus ik heb niks  :doh:

En velen zouden jou dus graag ah werk zien want zogezegd ben je één van de profiteurs... Ik kan mij voorstellen dat je je daar zeer onmachtig bij voelt en niets liever zou doen dan de pijn weg en ah werk  :huggg:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 16, 2013, 18:55:00 »
En velen zouden jou dus graag ah werk zien want zogezegd ben je één van de profiteurs... Ik kan mij voorstellen dat je je daar zeer onmachtig bij voelt en niets liever zou doen dan de pijn weg en ah werk  :huggg:

Natuurlijk, als ik weer kan gaan werken dan kan ik fietsen, lopen, dansen, eens goed op stap gaan, mijn huis poetsen, een volledige maaltijd maken voor mijn gezin helemaal alleen. Op vakantie gaan en bergtochten doen, uren gaan wandelen en spelen met mijn honden  .......
Maar wat heb ik, doe ik iets te veel dan lig ik te huilen van te pijn en werken zelf de pillen die ik nu neem niet, moet mijn man mij wassen en moeten mijn zoon en man alles voor mij doen. Maar dat zie je niet als je langs de zijkant staat van een plein. Ik zeur er niet over en veel mensen weten niet eens dat ik ziek ben. Maar als ik dan zo een uitspraken lees dan kookt mijn bloed. Ik wil heel graag ruilen maar vind geen enkele idioot die mijn leven wil. En er zijn zo veel mensen die stil lijden en waarvan je het niet kan zien.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:14:53 »

wat zit gij dan anderen te bestempelen en te veroordelen als profiteur?
goe van u e, dat ge incluis hersenoperaties nog altijd geen ene dag op ziekenkas staat en altijd kunt gaan werken, moeten we nu allemaal applaudisseren omdat ge keikop genoeg zijt om te blijven doorgaan?
of is uw probleem het allerergste op de hele wereld, da van de rest is maar zever in vergelijking met dat van u, dus dan moeten die zeker blijven werken en wat nog allemaal?

ik zou just denken dat mensen die zelf door een hel geweest zijn en enorme pijn hebben gekend, begrip hebben voor de problemen van anderen, of minder snel een ander gaan veroordelen ...
ik redeneer verkeerd blijkbaar...

en om op het beginbericht te reageren: als ieder zijn eigen rekening es zou maken, ipv die van een ander... tzou gemakkelijker kunnen zijn...
en controles: ja zeker, haal de profiteurs ervan tussen ... maar dan welk elk geval apart controleren en ni generaliseren omdat zo gemakkelijk is...

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:37:01 »
wat zit gij dan anderen te bestempelen en te veroordelen als profiteur?
goe van u e, dat ge incluis hersenoperaties nog altijd geen ene dag op ziekenkas staat en altijd kunt gaan werken, moeten we nu allemaal applaudisseren omdat ge keikop genoeg zijt om te blijven doorgaan?
of is uw probleem het allerergste op de hele wereld, da van de rest is maar zever in vergelijking met dat van u, dus dan moeten die zeker blijven werken en wat nog allemaal?

ik zou just denken dat mensen die zelf door een hel geweest zijn en enorme pijn hebben gekend, begrip hebben voor de problemen van anderen, of minder snel een ander gaan veroordelen ...
ik redeneer verkeerd blijkbaar...

en om op het beginbericht te reageren: als ieder zijn eigen rekening es zou maken, ipv die van een ander... tzou gemakkelijker kunnen zijn...
en controles: ja zeker, haal de profiteurs ervan tussen ... maar dan welk elk geval apart controleren en ni generaliseren omdat zo gemakkelijk is...

Ge moet internet maar al eens lezen om te weten wat ze allemaal kunnen op een dag, ga maakt me nie wijs da als ge ne ganse dag aan uwe PC thuis kunt zitten dat het dan niet lukt achter ne bureau, waar ge nu trouwens bij de meeste grote bedrijven al een paar dagen per week voor moogt thuisblijven hé om zo PC werk te doen.
En ja bij mij is het ook een keuze, werken en dan kapot zijn 's avonds en geen huishouden kunnen doen of huishouden doen en nie werken gaan. Ik opteer voor het eerste dan ben ik van niets of niemand aanhankelijk. En dan zeggen ze maar dat het hier niet spic en span is en heb ik maar ruzie met mijn partner die liever een huis zou hebben waar ge van de grond kunt eten.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:47:58 »
Ge moet internet maar al eens lezen om te weten wat ze allemaal kunnen op een dag, ga maakt me nie wijs da als ge ne ganse dag aan uwe PC thuis kunt zitten dat het dan niet lukt achter ne bureau, waar ge nu trouwens bij de meeste grote bedrijven al een paar dagen per week voor moogt thuisblijven hé om zo PC werk te doen.

en dat maakt alle mensen op de ziekenkas (werkelijk allemaal, ook dit met kanker of ne gebroken rug) dikke profiteurs???

ik wou dat ik zo kon redeneren... "ge kunt op een scherm kijken dus ge kunt werken"...
je pense donc je suis, maar dan een bekke doorgetrokken zo...

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:56:15 »
En ja bij mij is het ook een keuze, werken en dan kapot zijn 's avonds en geen huishouden kunnen doen of huishouden doen en nie werken gaan. Ik opteer voor het eerste dan ben ik van niets of niemand aanhankelijk. En dan zeggen ze maar dat het hier niet spic en span is en heb ik maar ruzie met mijn partner die liever een huis zou hebben waar ge van de grond kunt eten.
Ik werk op mijn werk op een bureau maar das toch echt totaal niet vergelijkbaar met thuis op de pc zitten hoor

Offline Charlotte

• *
  • 932 HV-Punten
    • Vrienden der Blinden
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:57:20 »
Er zullen altijd profiteurs zijn. En het hele systeem laat dit ook toe.
Maar ook de dokters moeten eens in eigen boezem kijken.

Ik ben zoals Nance en zal ook eerder mijn verlof opofferen als ik naar het ziekenhuis moet, dan dat ik een doktersbriefje afgeef
aan de werkgever.

Noem me dan ook maar koppig, maar ik werk veel te graag en zou door mijn gezondheidsprobleme n
daar later de gevolgen niet van willen dragen.

Nu sta ik voor een operatie en kan niet anders dan op ziekenkas gaan. En eerlijk? Ik voel me daar slecht bij.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:59:00 »
Ik werk op mijn werk op een bureau maar das toch echt totaal niet vergelijkbaar met thuis op de pc zitten hoor

als ge goed en correct generaliseerd blijkbaar wel e  :mrgreen:
computer is computer!  :hmpf:
en geen discussie mogelijk!  :hmpf:

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2013, 19:59:40 »
Toch eens 1 iemand die durft zeggen wat de meerderheid al lang denkt.  :mrgreen:

En dan maar brute pech voor mensen die echt niet meer kunnen.  :yes:

Hum ik quote mijn eigen. Heb ik dat gezegd?

Maar ja ik ben wel van het standpunt dat 90% op de ziekenkas kan gaan werken.

En mensen met kanker? Ik ken er anders genoeg die tot op het einde zijn blijven werken.

En als je gebroken rug genezen is, yep dan kan je idd terug iets gaan doen. Theo zijn vriend maakt vanuit zijn rolstoel vogelkastjes en nee op een dak kan hij niet meer gaan klauteren, met zijn rolstoel naar een bureau gaat ook niet (hij wordt gesondeerd) maar hij voelt zich zo wel nog iets beter met toch iets te doen en nog een kleine bijverdienste te hebben dan met enkel af te zien als hij weer geholpen moet worden om op zijn andere zij te liggen.

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:01:54 »

Tja, als ik hier thuis mijn contracten ingeef of ik zit daarvoor bij mijn collega's op het werk, veel verschil qua pijn heb ik dan toch niet hoor.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:08:41 »
Maar t'is niet omdat mensen thuis vaak op de pc zitten dat ze dat ook als job kunnen.

Mijn vent heeft 3 jaar gesukkeld. Die kon geen fles opendoen. Liep met een stok of met een rolstoel. Vlees snijden moest voor hem gebeuren, alleen in bad ging niet.
En toch zat die continu op zijn PC. In uw bed/zetel lukt dat ook, je legt u neer wanneer het teveel wordt,.... Dat is HELEMAAL niet vergelijkbaar met op mijne bureau zitten hoor

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:11:19 »

En mensen met kanker? Ik ken er anders genoeg die tot op het einde zijn blijven werken.

En als je gebroken rug genezen is, yep dan kan je idd terug iets gaan doen. Theo zijn vriend maakt vanuit zijn rolstoel vogelkastjes en nee op een dak kan hij niet meer gaan klauteren, met zijn rolstoel naar een bureau gaat ook niet (hij wordt gesondeerd) maar hij voelt zich zo wel nog iets beter met toch iets te doen en nog een kleine bijverdienste te hebben dan met enkel af te zien als hij weer geholpen moet worden om op zijn andere zij te liggen.

op dat 1ste:  :silenced: :silenced:  mijn vader is tot 3 maand voor zijn overlijden blijven werken en heeft toen ook op de ziekenkas gezeten, zal wss ook wel ne profiteur geweest zijn zeker?  :silenced:

op dat 2de: hij kan zich ne suprapubis laten steken, dan kan hij wel terug naar de bureau om te werken  :weetniet:  (moest je het niet door hebben, dit is sarcastisch bedoelt)

Er zitten inderdaad veel profiteurs tussen en er is veel geld tekort in de gezondheidssector mede door de profiteurs en ja, ze mogen grote kuis houden maar jouw mening is er voor mij ver over! :silenced:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:16:16 »
Hum ik quote mijn eigen. Heb ik dat gezegd?

en daarom kan iedereen dat?
als ik mijn grootmoeder tegenkom in den hemel (als die al bestaat), zal ik het haar zeggen dat ze ondanks de kanker, de pijn, de verlamming en het bijkomende verdriet maar had moeten blijven kuisen, wat ze deed van haar 14de, tot haar dood op haar 62ste..
(mijn andere oma had de sjans om ni te weten dat ze kanker had, tot den dag voor ze stierf op haar 84... ma ja, echt werken deed die ook nimeer echt... )

ik wens iedereen die ziek is, het echt waar toe om te blijven verdergaan met alles waarmee ze bezig waren...

of dat iedereen überhaupt met een pc kan werken

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 16, 2013, 20:18:35 »
Echt, je leest hier weer wat. Het één nog groffer dan het ander. En nance, net zoals obi vind ik wat je zegt echt wel niet normaal.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal