collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Helft invaliden kan gewoon werken  (gelezen 13508 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Helft invaliden kan gewoon werken
« Reactie #280 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:05:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Das wel gemakkelijk date... Ze mogen de volle pot belasting hier betalen + de torenhoge loonkosten en voor werkgelegenheid zorgen...

K'zou CEO moeten zijn, ze komen met zo'n wetsvoorstel af, k'zou VLUG verhuizen richting Oostblok  :thumbs:

En idd, iedereen collectief ontslag  :wave: :wave:
Idd, dat is het probleem. Ieder voor zich en die mannen kunnen dat.

Ik zou niet weten waarom die niet moeten betalen. Ze zorgen niet voor werkgelegenheid, ze zorgen voor hun zakken te vullen. Niets mis mee hé, totaal niet, maar dan moeten ze niet zagen wanneer ze behandeld zouden worden zoals elke burger.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:18:59 »
waar vind jij dat eigenlijk dat die bedrijven niet voor werkgelegenheid zorgen?

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #282 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:19:54 »
het probleem is ook dat ze dan gaan stuiten op gigantisch veel protest... en als er 1 ding is waar profiteurs echt goed in zijn, is het wel reclameren als hun iets wordt afgenomen waar ze eigenlijk totaal geen recht op hebben...
ofwel gaan ze er lichtjes over, en halen ze enkel de grootste profiteurs eruit, en laten ze de mensen die sporadisch profiteren, gewoon hun gang laten.
ofwel gaan ze met de grove borstel erdoor, met een groot risico dat mensen die met recht en rede op de ziekenkas zitten, er ook vanaf vliegen.

hoe dan ook, er zal iets moeten veranderen  :weetniet: profiteurs zijn er, dat is een lang geweten feit.

ma das inderdaad een feit zenne...
maar feit is ook dat ze hun systeem nimeer in de hand hebben, net omdat ze dit altijd hebben toegestaan zonder ingrijpen...
dan ineens gaan zeggen: systeem weg, dan zijn de profiteurs ook weg...  :weetniet: Als ze er met den groven borstel willen doorgaan, moeten ze zien dat dien borstel goe is, en ni int wilde weg om zich heen meppen... en om die controles tegoei te doen, zijn ze mijns inziens ni capabel genoeg...

Der moet zeker iets veranderen, want als de profiteurs er uit zijn, is er wel degelijk het nodige geld voor zij die het nodig hebben...
ma typisch belgisch gaan ze zoiets ni grondig genoeg aanpakken, en het gevolg is dat de profiteurs blijven, en ne zieke mens de dood wordt ingeduwd omdat hij geen medische behandelingen meer kan betalen...
en om dan te stellen, zoals nance deed, dat da dan maar spijtig is en da die zieken maar meer haar op hun tanden moesten  hebben en toch gaan werken, ziek of ni... da vond ik er los over...  (waarmee ik niet wil zeggen dat ze de profiteurs maar moeten gerust laten e, ook ni die van den dop profiteren)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #283 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:25:15 »
volgens mij bedoelde Nance het zo drastisch niet hoor  :denk:

maar idd, zonder al die profiteurs zou er geld moeten zijn voor zij die het echt nodig hebben. maar, dat is enkel mogelijk in lala-land vrees ik...

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #284 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:32:54 »
waar vind jij dat eigenlijk dat die bedrijven niet voor werkgelegenheid zorgen?
Werknemers zijn een noodzakelijk kwaad. Ryan Air hoort vliegen dat ze 3 euro moeten betalen en hup ze zijn weg. Renault? Weg. Ford? Weg. DHL? Weg.Het chocoladefabriek van Bogaert? Weg.

Liddle en Aldi goedkoop? Importwerknemers van buiten Duitsland.

Bouwbedrijven, transportbedrijven zorgen voor werk voor buitenlanders, niet voor Belgen hoor. Ze blijven in België voor de staatska te pluimen met de belastingsaangifte en gaan dubbel profiteren door buitenlandse werknemers aan te werven.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #285 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:35:18 »
volgens mij bedoelde Nance het zo drastisch niet hoor  :denk:

maar idd, zonder al die profiteurs zou er geld moeten zijn voor zij die het echt nodig hebben. maar, dat is enkel mogelijk in lala-land vrees ik...

we kunnen maar dromen van Utopia he... :(

en als nance het zo ni bedoelde (wak betwijfel), moet ze haar woorden beter leren kiezen...

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #286 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:39:35 »
Werknemers zijn een noodzakelijk kwaad. Ryan Air hoort vliegen dat ze 3 euro moeten betalen en hup ze zijn weg. Renault? Weg. Ford? Weg. DHL? Weg.Het chocoladefabriek van Bogaert? Weg.

Liddle en Aldi goedkoop? Importwerknemers van buiten Duitsland.

Bouwbedrijven, transportbedrijven zorgen voor werk voor buitenlanders, niet voor Belgen hoor. Ze blijven in België voor de staatska te pluimen met de belastingsaangifte en gaan dubbel profiteren door buitenlandse werknemers aan te werven.

wij hadden onlangs visite van de twee kinderen van mijn schoonzus, ze wouden graag McDonalds eten.... zo gezegd zo gedaan: Mc-Drive in Dendermonde (voor mij de eerste keer sinds dat ik daar kwam wonen 7 jaar geleden): Hollanders... en geen klein accentje hoor, maar rasechte hollanders.

geen probleem voor mij, maakt me niet uit wie je bent en waar je werkt maar toch... Belgen zijn ook nie goe genoeg om in een Fastfood barak te werken?! ze vragen te hoog loon wellicht.  :roll:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #287 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:45:13 »
wij hadden onlangs visite van de twee kinderen van mijn schoonzus, ze wouden graag McDonalds eten.... zo gezegd zo gedaan: Mc-Drive in Dendermonde (voor mij de eerste keer sinds dat ik daar kwam wonen 7 jaar geleden): Hollanders... en geen klein accentje hoor, maar rasechte hollanders.

geen probleem voor mij, maakt me niet uit wie je bent en waar je werkt maar toch... Belgen zijn ook nie goe genoeg om in een Fastfood barak te werken?! ze vragen te hoog loon wellicht.  :roll:

Tja wat wil je, het gemiddeld MacDo loon is dan ook zo goed als't zelfde als de ziekenkas of werkloosuitkering  :weetniet:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #288 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:52:11 »
Tja wat wil je, het gemiddeld MacDo loon is dan ook zo goed als't zelfde als de ziekenkas of werkloosuitkering  :weetniet:

voila.

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #289 Gepost op: augustus 19, 2013, 16:11:08 »

Awel , ik ken nu iemand die daar werkt. Die verdient daar idd evenveel als nen beginnende dopper. En daar doe ik dan mijne hoed voor af  : al die moeite, verplaatsingen en roturen ipv doppen en dan nog minder overhouden.   En ter info : nen Giant kost aan het bedrijf, alle kosten inbegrepen , 52 cent. Verkoopprijs : 4,5 Euro. En de firma moet hier nul komma nul belastingen betalen. Als ge alle grote bedrijven eens gewoon een vast percentage belastingen ( al is het maar 10 % ) liet betalen, zou onze begroting mss in evenwicht zijn .  Maar ja, wie staat er aan den top van die bedrijven : juist, onze grote leiders. Ik moet daarvan kotsen.  :puke:   

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #290 Gepost op: augustus 19, 2013, 17:25:21 »

in den macdonalds weet ik het ni, maar in den bouw zijn er ganse uitzendkantoren, enkel voor Polen (hier in vlaanderen he).... kunt gij als belg (goed geschoold, veel ervaring, of wat dan ook) niet binnen...
(ben ooit es ene keer gaan solliciteren in de uitzendsector... en die deden dat dus allemaal uit de doeken, 1 van de functies was onderdak vinden en een verblijfsvergunning voor enkele maanden per jaar voor polen in den belgischen bouw...)...
ni da ze ni mogen e, maar hier zitten toch ook goei stielmannen?

das gelijk dat ze postbodes gaan halen in nederland... die mensen zullen wel goe zijn en mogen van mij gerust hier komen werken, maar ik peis ni dat er echt een tekort is aan postmensen (integendeel, ze danken er af, en degenen die dan blijven moeten dubbel werk doen...)...

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #291 Gepost op: augustus 19, 2013, 17:28:26 »
wat ik mij dan afvraag,is een nederlandse werknemer dan goedkoper?Dat polen goedkopere werkkrachten zijn wil ik nog aannemen,maar Nederlanders?

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #292 Gepost op: augustus 19, 2013, 17:29:35 »
Goh, ik werk nu toevallig in een bouwbedrijf en de goeie metsers zijn niet makkelijk te vinden hoor.
Bij ons zijn het allemaal Belgen, maar 'k veronderstel niet dat mijn baas er een probleem mee zou hebben als er een buitenlander kwam solliciteren.
Momenteel zoeken we niemand, maar 2 jaar geleden moest ik vervanging zoeken voor iemand die weg ging en dat was verdorie niet gemakkelijk.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #293 Gepost op: augustus 19, 2013, 17:33:16 »
wat ik mij dan afvraag,is een nederlandse werknemer dan goedkoper?Dat polen goedkopere werkkrachten zijn wil ik nog aannemen,maar Nederlanders?

ewel, ik weet het niet, daarom dat ik het zo raar vond...
de periode dat ik de loonverwerking deed van Nederlanders die hier werkten, zag ik toch geen grote verschillen in het maandloon met dat van een belgische werknemer (de berekening was anders, maar om te zeggen dat er vele honderden euro's opzaten met standaardloon hier... nee)
vandaar dat ik het ni goe snap...

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #294 Gepost op: augustus 19, 2013, 17:36:03 »
ewel, ik weet het niet, daarom dat ik het zo raar vond...
de periode dat ik de loonverwerking deed van Nederlanders die hier werkten, zag ik toch geen grote verschillen in het maandloon met dat van een belgische werknemer (de berekening was anders, maar om te zeggen dat er vele honderden euro's opzaten met standaardloon hier... nee)
vandaar dat ik het ni goe snap...

ik denk dat hun belastingen anders liggen, dus dat er veel minder wordt afgehouden ofzo.. Zeker ben ik daar natuurlijk niet van, maar ik heb zo eens ergens iets horen waaien dacht ik  :denk:

wat betreft de lonen bij Mc Do die evenhoog liggen als de mutualiteit: ik veronderstel dat iedereen hier zeker en vast op de hoogte is van het feit dat invaliditeit berekend wordt op je laatste bruto maandloon...

Dit naar beneden halen zou absoluut niet helpen, integendeel, het zou meer mensen in de armoede doen storten.

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #295 Gepost op: augustus 19, 2013, 18:29:51 »
Awel , ik ken nu iemand die daar werkt. Die verdient daar idd evenveel als nen beginnende dopper. En daar doe ik dan mijne hoed voor af  : al die moeite, verplaatsingen en roturen ipv doppen en dan nog minder overhouden.   En ter info : nen Giant kost aan het bedrijf, alle kosten inbegrepen , 52 cent. Verkoopprijs : 4,5 Euro. En de firma moet hier nul komma nul belastingen betalen. Als ge alle grote bedrijven eens gewoon een vast percentage belastingen ( al is het maar 10 % ) liet betalen, zou onze begroting mss in evenwicht zijn .  Maar ja, wie staat er aan den top van die bedrijven : juist, onze grote leiders. Ik moet daarvan kotsen.  :puke:

Je betaald belastingen in het land waar je hoofdzetel zit en je betaald loonlasten in het land waar je werknemers tewerk stelt, die betalen dus weldegelijk.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #296 Gepost op: augustus 19, 2013, 18:39:40 »
Maar de grote kost aan de staatskas zijn de bedrijven en zelfstandigen die zo goed als alles in't zwart doen en alles kunnen aftrekken van de belastingen, die ze niet eens zelf betalen. Er is nu een drankencentrale in het nieuws trouwens. Dat kost de staat geld, geen mens die blind is en dus blijvend invalide. :zot:
Ik denk dat ik een slechte boekhouder heb. Ik kan niet alles aftrekken behalve wat ik effectief voor de zaak gebruik. Ik kan ook niet 'zo goed als alles' int zwart doen want mijn vaste kosten moeten er liggen en ik moet leven ook hè. Veel kleine zelfstandigen zijn de dag van vandaag blij als ze op het eind van de maand iets verdiend hebben. Ik zit in een winkel/centrumstraat waar de ene na de andere de boeken dicht doet, nieuwkomers die met goede moed beginnen houden het vaak geen jaar vol en de vrijgekomen panden blijven leeg staan. Dat is niet van weelde.

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #297 Gepost op: augustus 19, 2013, 18:54:24 »
Ik denk dat ik een slechte boekhouder heb. Ik kan niet alles aftrekken behalve wat ik effectief voor de zaak gebruik. Ik kan ook niet 'zo goed als alles' int zwart doen want mijn vaste kosten moeten er liggen en ik moet leven ook hè. Veel kleine zelfstandigen zijn de dag van vandaag blij als ze op het eind van de maand iets verdiend hebben. Ik zit in een winkel/centrumstraat waar de ene na de andere de boeken dicht doet, nieuwkomers die met goede moed beginnen houden het vaak geen jaar vol en de vrijgekomen panden blijven leeg staan. Dat is niet van weelde.

Alle zeg en ik maar denken dat zelfstandigen het geld naar hun hoofd gesmeten kregen van de regering *sarcasme uit*

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #298 Gepost op: augustus 19, 2013, 19:35:38 »
in den macdonalds weet ik het ni, maar in den bouw zijn er ganse uitzendkantoren, enkel voor Polen (hier in vlaanderen he).... kunt gij als belg (goed geschoold, veel ervaring, of wat dan ook) niet binnen...
(ben ooit es ene keer gaan solliciteren in de uitzendsector... en die deden dat dus allemaal uit de doeken, 1 van de functies was onderdak vinden en een verblijfsvergunning voor enkele maanden per jaar voor polen in den belgischen bouw...)...
ni da ze ni mogen e, maar hier zitten toch ook goei stielmannen?

das gelijk dat ze postbodes gaan halen in nederland... die mensen zullen wel goe zijn en mogen van mij gerust hier komen werken, maar ik peis ni dat er echt een tekort is aan postmensen (integendeel, ze danken er af, en degenen die dan blijven moeten dubbel werk doen...)...
Idd, ze profiteren langs alle kanten, maar zorgen wel voor werk. lol.

Dat zij de staat vele miljarden per jaar kosten, dat vinden ze precies niet zo erg. Ha neen, dan gaat het naar hen.

En als je er iets van durft zeggen ben je een communist.  :zot:

Offline Guan

• *
  • 68 HV-Punten
« Reactie #299 Gepost op: augustus 19, 2013, 19:47:14 »
Zij kosten de staat geen geld omdat ze geen belastingen betalen hé. Ze brengen zelfs geld op want het zijn een pak werklozen minder en de werkende mens betaald wel nog belastingen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal