collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: geringde duif gevonden  (gelezen 1049 keer)

Offline Anouk26

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
geringde duif gevonden
« Gepost op: augustus 25, 2013, 21:17:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Er zat vandaag een duifje op onze oprit, met een open vleugelbreuk en zonder staart. Mijn vriend heeft vroeger duiven gehad en zag dat ze toch nog in goede conditie was, op haar vleugel na.

Aangezien er al een kat op de loer lag, hebben we ze toch maar gevangen.

zo'n lief beestje  :wub: :wub:

Maar goed, geringd dus van iemand...

Aangezien wij hier met 2 honden zitten hebben we ze naar mijn schoonzus gebracht, die duiven heeft ( waar ze niet mee vliegt overigens, zijn gewoon sukkeltjes die daar blijven wonen)

Ze had een ring aan vanuit NL ( NL 2012 ... ) een jong ding dus...

Ik heb op de site de gegevens van de eigenaar opgezocht maar het telefoonnummer is niet in gebruik.  :weetniet:

Heb nog een mailtje gestuurd naar de ringregistratie in NL maar verder denk ik niet dat ik veel kan doen?

Wat doen jullie met zo'n duiven?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
Re: geringde duif gevonden
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2013, 21:20:05 »
Wij hebben ook telkens de eigenaar gezocht. Maar telkens was het antwoord dat we ze in de pot mochten gooien (dat zou hij zelf ook doen als hij ze moest komen halen).

Zelf doe ik dat niet, maar mijn nonkel dus wel (ex-duivenmelker), dus tja.  :shifty:

Bolle

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2013, 21:21:52 »
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Er zat vandaag een duifje op onze oprit, met een open vleugelbreuk en zonder staart. Mijn vriend heeft vroeger duiven gehad en zag dat ze toch nog in goede conditie was, op haar vleugel na.

Aangezien er al een kat op de loer lag, hebben we ze toch maar gevangen.

zo'n lief beestje  :wub: :wub:

Maar goed, geringd dus van iemand...

Aangezien wij hier met 2 honden zitten hebben we ze naar mijn schoonzus gebracht, die duiven heeft ( waar ze niet mee vliegt overigens, zijn gewoon sukkeltjes die daar blijven wonen)

Ze had een ring aan vanuit NL ( NL 2012 ... ) een jong ding dus...

Ik heb op de site de gegevens van de eigenaar opgezocht maar het telefoonnummer is niet in gebruik.  :weetniet:

Heb nog een mailtje gestuurd naar de ringregistratie in NL maar verder denk ik niet dat ik veel kan doen?

Wat doen jullie met zo'n duiven?

Mijn Opa had duiven en zo'n duiven werden nadien gewoon opgegeten wegens niet meer vluchtwaardig. Ik zou ze bij je zus laten.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2013, 21:50:30 »
Wij hebben ook telkens de eigenaar gezocht. Maar telkens was het antwoord dat we ze in de pot mochten gooien (dat zou hij zelf ook doen als hij ze moest komen halen).

Zelf doe ik dat niet, maar mijn nonkel dus wel (ex-duivenmelker), dus tja.  :shifty:

zelfde ervaring... zo'n uitgeputte of gewonde duif levert hen niets op en die wordt afgemaakt
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2013, 21:50:53 »
Ze nemen die duiven niet meer terug, tot zover hun dieren liefde. Men zolder zit al vol, anders mocht ze naar mij komen:)

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2013, 10:05:42 »
nog geen mail van die ringregistratie  :weetniet:

duifje zit goed waar ze zit, ze zit nu nog even apart om haar te laten bekomen, maar binnenkort kan ze bij de rest ( ze kan ze nu al wel zien)

dus ja, geen pot voor duifje maar een nieuwe duiventil  :mrgreen:

Offline Irisvdb

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2013, 10:06:10 »

Bij het Vogelopvangcentrum krijgen ze ook telkens dat antwoord, op den duur doe je geen moeite meer...
Je kan altijd proberen de eigenaar te contacteren want er zitten zeldzame zielen tussen die hun duifje graag terug zouden hebben, maar steek er niet te veel moeite in want waarschijnlijk is het voor niks.
Ik hoop dat ze bij je zus terecht kan, dat zou ideaal zijn.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2013, 10:53:21 »
Fijn dat ze goed terecht kan bij je zus..

Als wij gevleugelde bezoekers krijgen,brengen wij hen altijd naar Socio in Deurne (Is natuurlijk niet ver weg van Schoten  :lol: )
Zo zat er onlangs een baby-huismusje in onze valse plafond van de veranda,met veel geluk te pakken gekregen en maar weg gebracht,want wij hebben niemand in familiekring die daar echt iets van afweet..
een maand later kregen we trouwens telefoon dat we bedankt waren voor haar te redden,en dat ze nu de vrijheid gekregen heeft  :lol:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2013, 11:01:24 »
Fijn dat ze goed terecht kan bij je zus..

Als wij gevleugelde bezoekers krijgen,brengen wij hen altijd naar Socio in Deurne (Is natuurlijk niet ver weg van Schoten  :lol: )
Zo zat er onlangs een baby-huismusje in onze valse plafond van de veranda,met veel geluk te pakken gekregen en maar weg gebracht,want wij hebben niemand in familiekring die daar echt iets van afweet..
een maand later kregen we trouwens telefoon dat we bedankt waren voor haar te redden,en dat ze nu de vrijheid gekregen heeft  :lol:

ik zou ze ook eerst naar Deurne brengen, maar aangezien ze van iemand was, dacht ik dat die dan ook gewoon de eigenaar zouden contacteren. En als de eigenaar haar dan gewoon in de pot gooit...  :oops: :oops:

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2013, 11:05:45 »
Ik zocht vroeger de eigenaar zelf op aan de hand van het ringnummer

http://www.kbdb.be/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=105&lang=nl

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2013, 11:08:00 »
We hebben hier ook ooit een gestrande duif gehad. Via de ringnummer eigenaar gecontacteerd en deze was tot onze grote verbazing heel blij dat we zijn duifje gevonden hadden want hij was ze al even kwijt. Hij zou er diezelfde dag nog om komen van de andere kant van het land. Hij vroeg om eventueel de duif te vangen maar dat lukte ons niet, we gingen ze wel in de gaten houden, moest ze verder vliegen dan zouden we zijn baasje verwittigen. En ja hoor, een half uur later vertrok de duif dus baasje verwittigd en hij ging vol spanning op zijn duif wachten. Helaas achteraf niets meer van gehoord maar ik neem aan dat hij zijn weg wel terug gevonden heeft. Dus ja, er zitten goede zielen tussen maar ze zijn zeldzaam. Tegenwoordig laat ik een geringde duif gewoon wat aansterken, geef ze wat voer en drinken en meestal vliegen ze dan vanzelf wel door. Bij een gewonde duif zou ik proberen om de eigenaar te vinden en als die hem niet moet hebben, dan zou ik hem naar een vogelopvang brengen of raad vragen aan mijn pa die veel van vogels weet en hem zelf oplappen als het mogelijk zou zijn.

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2013, 12:45:59 »
Als het dier echt een open breuk heeft zal het wel veel pijn hebben. Misschien is het beter om het dier te laten inslapen?

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2013, 13:01:16 »
Als het dier echt een open breuk heeft zal het wel veel pijn hebben. Misschien is het beter om het dier te laten inslapen?

het wordt verzorgd zodat ze geen pijn meer heeft  :wink:

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2013, 17:50:35 »
Eigenaar zal idd die duif niet meer terug willen, want ze zal nutteloos zijn in zijn ogen.
Houd die duif maar zelf, ze zal een beter leven hebben.

Offline jullemie

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:21:02 »
ik heb ooit een duifje gevonden (t was een mooi en nog een heel jong!), geringd, waarschijnlijk tegen de hoogspanning hier een beetje verder gevlogen, en 50 euro gekregen van de eigenaar die al wenend van blijdschap zijn duifje kwam halen. dus niet alle duivenmelkers zijn hetzelfde.

Online Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2013, 16:01:00 »
Ik had dus eerst "gereinigde duif gevonden"  gelezen :doh:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2013, 16:01:51 »
Ik had dus eerst "gereinigde duif gevonden"  :doh:

gij dacht da kik bij den beenhouwer stond ofwa?  :mrgreen:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:48:47 »
ik zou ze ook eerst naar Deurne brengen, maar aangezien ze van iemand was, dacht ik dat die dan ook gewoon de eigenaar zouden contacteren. En als de eigenaar haar dan gewoon in de pot gooit...  :oops: :oops:

Socio Deurne is gesloten (als ik mij niet vergis, dus toch eerst eens informeren)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:55:12 »
Gisteren lag hier voor de deur een geringde doodgereden. (toen nog niet plat) Ik had de kinderen bij en kon niet meteen gaan kijken.

Toen ik dan weer buitenkeek zag ik dat er een vrachtwagen een deel van zijn lading verloren was hier. Dus eerst politie gebeld om dat te melden en die stuurden de brandweer om op te kuisen. En natuurlijk is de duif mee opgekuist zonder dat ik uiteindelijk tijd had om het nr te noteren.  :doh:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal