Wij hebben een Frifri van 3L, chroom. Is al 8 jaar oud en ziet nog uit als nieuw. Mijn man gebruikt 'm thans geregeld. Heel makkelijk te onderhouden. Alles, behalve het verwarmingselement, kan in de vaatwasser. Het verwarmingselement zetten we even in de soda en het blijft mooi proper allemaal
Dat is toch heel weinig niet? Dat mag toch tot 10x (of is dat enkel met vet?) en daar gaan wij soms nog over...
Ja is weinig,weet ik,maar wij doen daar vooral vissticks enzo in (omdat die in de pan bij mij altijd uit elkaar vallen :oops: ) ,en dan ruikt je vet al snel naar vis,en dat is niet zo fijn als die geur overkomt naar je frietjes :lol:Vandaar dat wij het zo snel vervangen altijd
Oplossing: fishsticks inde oven klaarmaken :-D
Heb ik nog niet gedaan mss toch maar eens proberen dan 10x bakken,telt dat ook als voorbak,hoofdbak en dan nog enkele curryworsten bv? Is dat dan 3x of 1x?
Olie gebruiken wij maar 4x,dan heel de ketel de afwas in en nieuwe olie.
Doen wij hier ook. Na elke bakbeurt gaat de afgekoelde olie door een zeef met keukenrol in om het te zuiveren terug in de bus. De friteuse word dan helemaal zuiver gemaakt zodat daarna alles weer schoon en bruikbaar is. Wij laten zowiezo nooit olie staan in de friteuse. Elke keer als we de flessen olie terug in de kast zetten zetten we daar een streepje op met alcoholstift en bij het 4e streepje word de olie weggegooid.