collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Emoe in de sneeuw  (gelezen 812 keer)

Offline chepp

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 669 HV-Punten
Emoe in de sneeuw
« Gepost op: december 03, 2010, 09:27:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Toen ik gisteren naar Mol reed zag ik in Balen een emoe in de sneeuw staan. Moeten deze dieren in de winter niet in de stal staan. Vond het wel erg, want eten vond dat beestje niet. En vraag me af of het wel zo goed is voor zijn poten.

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
Re: Emoe in de sneeuw
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2010, 12:38:17 »
Niemand die hier een antwoord op weet???? :weetniet:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2010, 12:41:54 »
ik weet niks van emoes  :weetniet: Heeft hij ook geen stal die open staat? Misschien kiest hij er zelf voor om buiten te staan :weetniet:

Offline Eluna

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: december 03, 2010, 12:49:15 »
Die kunnen daar niet tegen, ze moeten dus kunnen schuilen tegen gure weersomstandigheden .
Dus er moet een hok staan.

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2010, 13:18:57 »
Er staat wel een piepklein stalletje maar dat moet hij delen met de pony's, dus vrees ik dat hij er niet in kan of mag.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2010, 19:09:42 »
Dit raden ze aan op een website, maar wat de wetgeving precies zegt.  :weetniet:

------
Huisvesting

Emoes worden gehouden op weiland, al dan niet bebost.  Vanaf de leeftijd van 3 weken moeten ze beschikken over een buitenbeloop (indien het weer het toelaat).  Zorg voor een niet te gladde bodem, ook in de winter bij vriesweer.  De omheiningen moeten voorkomen dat de dieren ontsnappen en moeten minstens 1.5 m hoog zijn.  De constructie moet veilig zijn, zodat ze zich er niet kunnen aan kwetsen of in geklemd geraken.  Best is een sterke, elastische omheining, die ook voor de vogels goed zichtbaar is.  Prikkeldraad en elektrische schrikdraad zijn bij wet verboden.  De minimum oppervlakte van dit buitenbeloop voor volwassen vogels (>12 maanden) is 450 mē met een minimum per dier van 150 mē.       

Ze moeten ook steeds vrije toegang hebben tot een binnenhok om zich te kunnen beschermen tegen ongure weersomstandigheden .  De hoogte van dit hok is minimum 2 m en moet daglicht binnenlaten.  De deuropening moet minstens 1.5 m breed zijn.  De minimale oppervlakte zal 20 mē zijn met een minimum oppervlakte per dier van 2.5 mē (voor dieren van 12 maanden of ouder).  Geen enkele loopvogel mag individueel gehouden worden.  Agressie tussen de dieren moet zoveel mogelijk vermeden worden.  Emoes moeten kunnen beschikken over een waterbad en schaduw
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2010, 20:28:20 »
Normaal mogen die ook niet alleen gehouden worden, tenzij ze niet samen met soortgenoten kunnen.
Hij moet dus inderdaad een hok hebben, maar zo te lezen heeft hij dat wel, ik weet niet hoe dat zit als dat gedeeld wordt met andere diersoorten.
Hoe groot is dat hok ongeveer denk je? En hoeveel pony's zitten daarbij?

In verband met het eten, ligt er geen ruwvoer in dat hok?

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2010, 20:41:43 »
In verband met het eten, ligt er geen ruwvoer in dat hok?

Ik denk ook dat, als hij eten heeft dat dat in het hok zal liggen  :weetniet: Als hij in de sneeuw loopt te wroeten wil dat nog niet zeggen dat hij honger heeft. Onze schapen hebben meer dan genoeg hooi in de stal en krijgen krachtvoer maar ze zoeken onder de sneeuw ook naar gras

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2010, 20:55:24 »
Ik heb ondertussen het koninklijk besluit even opgezocht en dat stemt overeen met het tekstje dat Elie postte.
http://www.afsca.be/sp/pa-sa/doc/leg-vet/2005-03-04_DV_KB.pdf

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 04, 2010, 12:01:16 »
Het is maar een heel klein stalletje. En de emoe staat alleen met de pony's. Omheining is gewoon iets hoger dan 1 meter. Snap niet dat die nog niet ontsnapt is. Volgende week passeer ik daar en dan ga ik eens stoppen en kijken. Want vind dit echt niet te doen met dit weer.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal