collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: eerste Marokkaanse school in BelgiŽ is een feit  (gelezen 4258 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: eerste Marokkaanse school in BelgiŽ is een feit
« Reactie #140 Gepost op: augustus 30, 2013, 15:08:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
zie mijn reactie hierboven.

een andere ( mogelijke) oorzaak is dat allochtone jongeren de grond onder hun voeten kwijt zijn, hier worden ze bekeken als vreemdelingen, in het land van herkomst zijn ze toeristen, ... Zij hebben zich vaak om zoveel zaken druk te maken, dat schoolgaan of huiswerk maken er tussenuit valt, omdat van thuis uit de belangrijkheid niet geaccentueerd wordt.

Een vlaamse puber met identiteitsprobleme n zal ook vaak minder of slecht presteren op school.

en nu gaat er waarschijnlijk gezegd worden dat het clichť is, maar het is gewoon zo bij sommige van die jongeren.

Ik kan absoluut niet voor allemaal spelen, maar gesprekken met sommige 17jarige schoolverlaters of jonge delinquenten van allochtone afkomst lieten mij toch zien dat zo'n zaken meespelen in het leven van die jongeren.
Sorry, maar als je hier al de derde generatie bent zou je toch stilaan de weg moeten vinden. Wie kijkt er nog op naar een vreemdeling? Als die jier hun werk doen, toch niemand? Zelfs onze eerste minister is een autochtoon.

Natuurlijk gaan er Vlaamse pubers zijn die het moeilijk hebben, maar voor die mannen is er geen speciale school hť.

Er zijn trouwens mogelijkheden genoeg. Steiner, Freinet, Katholiek, Gemeentelijke. J emoet wat moeite doen ook. 

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: augustus 30, 2013, 15:17:11 »
als ze al eens zouden beginnen met zichzelf een Vlaming te gaan noemen, dat doet veel ze  :silenced:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: augustus 30, 2013, 16:42:21 »
tIs ver gekomen dat ze nu al een Marokkaanse school toelaten....
Ik vind dit niet kunnen.

Idd, er zijn al lang Joodse scholen, maar met deze gemeenschap hebben we nog nooit problemen gehad, zij laten ons gerust met hun godsdienst.
Je hoort daar nooit iets van in de media.
Met de Marokkanen is dat weer anders, ze dringen het weer op.
Ze snappen het hier blijkbaar niet in ons landje....... :zot:

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: augustus 30, 2013, 17:27:55 »
Het verschil is dat de joodse gemeenschap zijn plan trekt, geen subsidies vraagt of klaagt dat ze enkel de minder betaalde jobs krijgen...

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: augustus 30, 2013, 17:39:17 »
Het verschil is dat de joodse gemeenschap zijn plan trekt, geen subsidies vraagt of klaagt dat ze enkel de minder betaalde jobs krijgen...
Joodse scholen krijgen ook subsidies hoor

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:03:37 »
Ik volg even mee... ik heb er op het eerste zicht zowat mijn bedenkingen bij.

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:30:42 »
Ik kan daar hier een goed voorbeeld van geven. Hier in straat wonen Marokkanen. Zij sturen hun kinderen in een ander dorp naar school omdat hier in Beverlo in de school 90% allochtoon is. Hij vindt dat zijn kinderen Nederlands moeten spreken en kunnen en zijn vrouw moet dat ook. Hij zegt zelf, ze wonen hier, zijn hier geboren als Belg en het is niet omdat ik en mijn vrouw Marokkaans zijn dat mijn kinderen geen Nederlands moeten spreken, hun toekomst ligt hier. En daar draait het per slot toch om, om de toekomst van die kinderen.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:37:28 »
Wat die vrouwen betreft, ik heb jaren in een instelling gewerkt en heb nooit respectsproblemen gehad met allochtone jongeren. In tegendeel, zij respecteerden mij vaak meer dan de vlaamse jongens.

Ik heb ook die ervaring. Ik heb in mijn klassen hier en daar ook allochtone leerlingen, en qua respect heb ik daar ook nog helemaal geen problemen mee gehad. Intussen ben ik 5 jaar bezig en kan ik trouwens niet zeggen dat mijn ervaringen (op eender welk gebied) slechter zouden zijn dan met allochtonen, in tegenstelling tot wat men soms denkt.
Wat wel soms een probleem is, is de communicatie met de ouders, als zij geen Nederlands spreken.

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #148 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:38:54 »
Neeje, want dan komt ze ambetante kindjes tegen die niet opgevoed zijn :mrgreen:
(Sorry Liekeuh, niet slecht bedoeld, maar die kon ik niet laten liggen)

K'heb het zelf gezegd  :hmpf:

:whoea: :whoea:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #149 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:59:04 »
Dat daar zoveel commentaar op komt verbaast me  :shock: .  Die oprichters oefenen gewoon hun grondrechten uit. En uiteraard hebben ook zij recht op subsidies als ze het normale leerprogramma volgen. Dan krijgen ze ook net als alle anderen eens in de zoveel tijd grote doorlichting en dan worden ze van onder tot boven tot in de kleinste details gecontroleerd.
Strikt gesproken komt bijvoorbeeld een steinerschool voort uit de leer van allerlei deelgenoten van occulte gemeenschappen aan het einde van de negentiende eeuw -Madame Blavatsky van De geheime leer, theosofen, van daaruit naar de antroposofie, ... - School met de Bijbel: sterke evangelisering, joodse scholen: ook vaak een alternatieve evolutietheorie ...  maar elke school die hier het leerprogramma volgt krijgt gewoon subsidies. Het is niet dat het al ver gekomen is, vele jaren geleden bij de oprichting van ons land werd al besloten dat vrijheid van onderwijs een recht is voor alle burgers, een grondrecht, ťťn van de hoogste rechten.
Hier gaat het dan zo op het eerste gezicht nog wel om wat zij  noemen een open en pluralistische school, er wordt niet eens gesproken over een school gebaseerd op een bepaalde levensbeschouwelijk e groepering.
Wat willen mensen dan, eenheidsworst voor iedereen? Allemaal in een staatsschool, elke school exact dezelfde accenten? Misschien ook allemaal over het hele land exact hetzelfde uniform, allemaal exact dezelfde soorten gebouwen, klassen, banken, borden, handboeken, werkboeken, uitstapjes ...? De ultieme integratie?  :weetniet:

Offline Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:03:47 »
tIs ver gekomen dat ze nu al een Marokkaanse school toelaten....
Ik vind dit niet kunnen.

Idd, er zijn al lang Joodse scholen, maar met deze gemeenschap hebben we nog nooit problemen gehad, zij laten ons gerust met hun godsdienst.
Je hoort daar nooit iets van in de media.
Met de Marokkanen is dat weer anders, ze dringen het weer op.
Ze snappen het hier blijkbaar niet in ons landje....... :zot:

Je hoort daar nooit iets van in de media?! Ja hallo, vanaf dat je bij wijze van spreken er nog maar naar wijst vinden ze je een anti-semiet en voelen ze zich in hun gat gebeten. Nooit die reportage in koppen gezien over censuur op joodse scholen? Iedere afbeelding waar een meisje op stond met korte mouwen werd gecensureerd wegens obsceen. Evolutietheorie, hebben ze nog nooit van gehoord. Hetzelfde met het woord liefde of verliefd in een tekst of handboek. Een dikke zwarte streep erdoor.

En ja die krijgen subsidies en ja die hebben een leerplan waar ze zich officieel aan moeten houden.

Voor een aantal vakken werken ze met niet joodse leerkrachten maar die moeten het toch ook niet in hun hoofd halen om in korte rok en t-shirt op school te dragen. Je denkt toch niet dat ze daar nederlands spreken op de speelplaats. En stel je voor, een deel van hun cursussen zijn geschreven in het Hebreeuws.

Twee maten, twee gewichten.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #151 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:15:57 »
Je hoort daar nooit iets van in de media?! Ja hallo, vanaf dat je bij wijze van spreken er nog maar naar wijst vinden ze je een anti-semiet en voelen ze zich in hun gat gebeten. Nooit die reportage in koppen gezien over censuur op joodse scholen? Iedere afbeelding waar een meisje op stond met korte mouwen werd gecensureerd wegens obsceen. Evolutietheorie, hebben ze nog nooit van gehoord. Hetzelfde met het woord liefde of verliefd in een tekst of handboek. Een dikke zwarte streep erdoor.

Dat was de meest hypocriete reportage die ik ooit heb gezien en een hoop zever om niks. Dat die darwinisten ook maar stoppen met hun propaganda, ze drijven het evengoed veel te ver, want die fanatiekelingen onder hen zijn er evengoed van overtuigd dat de evolutietheorie de ultieme waarheid is, waar anders ook totaal geen afsluitende bewijzen voor zijn en bij god, het gaat hier om het ontstaan van de wereld, altijd diezelfde gevechten om iets dat totaal niet relevant is. Het voortbestaan van de wereld, dat is pas relevant.
Die censuur op korte mouwen en zo blijft hangen, het ging daar eigenlijk om een wel te denken clash tussen evolutietheorieaanh angers en creationisten. Als de enen extreem doen, lokt dat alleen maar meer extremisme uit van de anderen.
En juist van de joden zouden we misschien wel moeten kunnen begrijpen waarvan hun afkeer komt voor extreem-darwinisme.  Laten we vooral niet vergeten dat inderdaad uit die hoek de fanatiekelingen naar een walgelijke theorie zijn gegaan, zo een 80 jaar geleden.

Ik heb ook niks met van die fanatieke biologen

Offline Staffordiaan

• *
  • 3115 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #152 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:46:16 »
Totaal zinloos. School is een plaats waar je mentaliteit meekrijgt voor de rest van je leven. Dat doe je beter niet in gecentreerde gemeenschappen. Is nergens voor nodig. Ze zijn al met hun rasgenoten in hun omgeving en in je vrije tijd doe je wat je wil. Dit is niet integreren, dit is leven in een ander land zoals je zelf wil.

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:52:51 »
Kijk ik heb jaren lang nederlandse les gegeven aan kinderen met taalachterstand, niet omdat ze niet verstandig genoeg zijn want vaak kwamen die kinderen om rekenoefeningen vragen en zaten ze zelfs voor op hun leeftijd. Dat zijn vaak kinderen die op een nederlandstalige school zitten maar amper nederlands spreken omdat ze het thuis niet spreken, enkel op school is voor die kinderen niet genoeg. Denken jullie echt dat er op die school buiten tijdens de lessen ťťn woord nederlands zal gesproken worden? Wat als ze naar het middelbaar moeten en plots terug in een "normale" school komen waar iedereen verwacht dat je goed nederlands spreekt en verstaat? Kinderen die naar zo'n school gaan zullen een achterstand hebben die niet meer in te halen valt.

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: augustus 30, 2013, 20:58:33 »
Op zich heb ik niets tegen zo'n school. Op voorwaarde dat er ook deftig gewerkt wordt aan integratie, en geen eenzijdige meningen worden aangeleerd aan deze kinderen. Integendeel, ik ben er zeker van dat de basis tegen het moslim-extremisme vanuit de moslimgemeenschap zelf moet komen. De moslims die ik ken zijn helemaal tegen dat extremisme. En dat moet volgens mij meer in de pers komen: hoe de gemiddelde moslim hierover denkt en niet de enkele extremisten die eigenlijk niets met de islam te maken hebben maar dit enkel gebruiken om hun agressie te verspreiden. Op dat vlak lijkt zo'n school me een heel mooi initiatief. Wat ik mij dan wel afvraag, misschien heb ik het helemaal verkeerd gelezen, ik dacht dat deze school als reactie kwam na het incident in de kleuterschool in Antwerpen. Een incident dat gestart zou zijn door iemand van Sharia Sisters of mogelijks zelfs Sharia for Belgium? Als deze mensen ook meewerken aan de start van deze school, dan denk ik niet dat er veel geÔntegreerd gaat worden. Ik hoop dat dit laatste niet klopt, en er wťl mensen aan deze school werken met het hart op de juiste plaats.

Offline Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: augustus 30, 2013, 23:44:06 »

Dat was de meest hypocriete reportage die ik ooit heb gezien en een hoop zever om niks. Dat die darwinisten ook maar stoppen met hun propaganda, ze drijven het evengoed veel te ver, want die fanatiekelingen onder hen zijn er evengoed van overtuigd dat de evolutietheorie de ultieme waarheid is, waar anders ook totaal geen afsluitende bewijzen voor zijn en bij god, het gaat hier om het ontstaan van de wereld, altijd diezelfde gevechten om iets dat totaal niet relevant is. Het voortbestaan van de wereld, dat is pas relevant.
Die censuur op korte mouwen en zo blijft hangen, het ging daar eigenlijk om een wel te denken clash tussen evolutietheorieaanh angers en creationisten. Als de enen extreem doen, lokt dat alleen maar meer extremisme uit van de anderen.
En juist van de joden zouden we misschien wel moeten kunnen begrijpen waarvan hun afkeer komt voor extreem-darwinisme.  Laten we vooral niet vergeten dat inderdaad uit die hoek de fanatiekelingen naar een walgelijke theorie zijn gegaan, zo een 80 jaar geleden.

Ik heb ook niks met van die fanatieke biologen

Ik heb het niet op extreem-darwinisme. Maar eerder de evolutie van neanderthaler tot homo sapiens sapiens. En dat Genesis en het scheppingsverhaal misschien ook wel de waarheid onrecht aandoet.

En ja wat er tijdens WO II gebeurd is , is erg. Dat ga ik niet ontkennen. Maar na 80 jaar mogen ze misschien stoppen om zich altijd in een slachtofferrol te steken terwijl ze met de Palestijnen eigenlijk bijna hetzelfde aan het doen zijn. Maar soit da's off topic.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #156 Gepost op: augustus 30, 2013, 23:50:53 »
Ik heb het niet op extreem-darwinisme. Maar eerder de evolutie van neanderthaler tot homo sapiens sapiens. En dat Genesis en het scheppingsverhaal misschien ook wel de waarheid onrecht aandoet.

En ja wat er tijdens WO II gebeurd is , is erg. Dat ga ik niet ontkennen. Maar na 80 jaar mogen ze misschien stoppen om zich altijd in een slachtofferrol te steken terwijl ze met de Palestijnen eigenlijk bijna hetzelfde aan het doen zijn. Maar soit da's off topic.

Ik vind dat wel interessant dat je die reportage aanhaalt. Het was net in de tijd dat IsraŽl weer even moeilijk aan het doen was. Dan komen ze daar af met zo een reportage over hier met als titel dat die bewuste joodse school in BelgiŽ aan het radicaliseren is...sensatie!

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: augustus 31, 2013, 00:01:27 »
Totaal zinloos. School is een plaats waar je mentaliteit meekrijgt voor de rest van je leven. Dat doe je beter niet in gecentreerde gemeenschappen. Is nergens voor nodig. Ze zijn al met hun rasgenoten in hun omgeving en in je vrije tijd doe je wat je wil. Dit is niet integreren, dit is leven in een ander land zoals je zelf wil.
Mee eens.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: augustus 31, 2013, 07:28:44 »

:thumbs:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: augustus 31, 2013, 08:23:43 »
Sorry, maar als je hier al de derde generatie bent zou je toch stilaan de weg moeten vinden. Wie kijkt er nog op naar een vreemdeling? Als die jier hun werk doen, toch niemand? Zelfs onze eerste minister is een autochtoon.
Ga eens regelmatig op pad met een Nederlands sprekende, werkende, heel goed geÔntegreerde allochtoon. Winkelen, uit eten, ... Je zal wel anders piepen. Vooral mannen, vrouwen veel minder. Vaak staan die enkel mij te woord, mijn 'ex' vraagt hen iets en ze antwoorden tegen mij, kijken enkel mij aan. Verschrikkelijk. Het uitzicht van een vreemde hebben is al genoeg. En doe je het financieel goed, rij je met een dikke auto dan ben je gegarandeerd drugsdealer of zo. In 24 jaar dat ik met de auto rijd ben ik 1 keer tegen gehouden voor een controle van papieren, met hem aan het stuur constant. In de file naar de autotrein voor Londen moet er 1 auto aan kant voor controle, raad es de welke? Bagage en auto volledig doorzocht. Avontuurlijk, dat wel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal