collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Dodentocht 2013  (gelezen 10561 keer)

Offline Linsay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 282 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dodentocht 2013
« Reactie #40 Gepost op: mei 28, 2013, 13:36:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
gevonden: tot 15juli kun je vooraf inschrijven.
Anders is het de dag zelf €5 +

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #41 Gepost op: mei 28, 2013, 13:38:30 »
gevonden: tot 15juli kun je vooraf inschrijven.
Anders is het de dag zelf €5 +

a ja, da wel, tkost meer den dag zelf...
ma tis ni gelijk bij loopwedstrijden soms, dat ge maar tot een bepaalde datum kunt inschrijven ..
(Energizer nightrun in september gaat bv binnen dit en enkele dagen afgesloten worden, ni meer mogelijk in te schrijven daarna..)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: mei 28, 2013, 13:44:27 »
a ja, da wel, tkost meer den dag zelf...
ma tis ni gelijk bij loopwedstrijden soms, dat ge maar tot een bepaalde datum kunt inschrijven ..
(Energizer nightrun in september gaat bv binnen dit en enkele dagen afgesloten worden, ni meer mogelijk in te schrijven daarna..)

Ff opgezocht  :yeek: Ik doe zo hard mee. (vlug inschrijven dus)

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: mei 28, 2013, 13:52:27 »
een organisatorische tip: probeer indien mogelijk niet zelf met de auto tot ginder te komen  :shifty:
ten eerste omdat bornem een dorp is van 20.000 inwoners, en tijdens de dodentocht is daar 50.000 man... verkeersinfarct...
en ten tweede: ni vergeten dat je een nacht niet slaapt... elk jaar gebeuren er ongevallen van mensen die in slaap dommelen achter hun stuur of die door de spierpijn nimeer tijdig aan hun rem geraken bij een onverwacht manoeuver, en veel tragere reflexen ... openbaar vervoer (trein) is er tot bijna in het centrum (bussen zijn er hier minder)... dus indien mogelijk, laat u afzetten en ophalen door iemand, voor de eigen veiligheid en die van anderen (mijn oom is 8 jaar geleden van de baan geknald door iemand die net de dodentocht had gestapt... auto total loss, 3 inzittenden richting ziekenhuis)... of zorgen dat je het incalculeerd dat je een paar uurtjes kan slapen vooraleer terug naar huis te rijden ...
en voor wie het mogelijk is, probeer die maandag daarna verlof te nemen  :shifty:  Wie die afstanden niet gewoon is, gaat de dagen erna spierkes hebben die tegenwerken, en das ni altijd praktisch  :mrgreen:

Ff opgezocht  :yeek: Ik doe zo hard mee. (vlug inschrijven dus)

ben ook ingeschreven... lijkt te leuk om ni mee te doen e  :mrgreen:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: mei 28, 2013, 13:55:02 »
Wanneer komt de gemiddelde mens aan de finish?  :denk:

Ik had eigenlijk graag met de auto geweest... of mss doorgaan met de trein, en iemand ons laten ophalen.
Kzie het echt ni zitten om nog zo ver te moeten met de trein, van station nog naar huis enz  :oops:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: mei 28, 2013, 14:01:49 »
Wanneer komt de gemiddelde mens aan de finish?  :denk:

Ik had eigenlijk graag met de auto geweest... of mss doorgaan met de trein, en iemand ons laten ophalen.
Kzie het echt ni zitten om nog zo ver te moeten met de trein, van station nog naar huis enz  :oops:

vanaf station tot centrum is verkeersvrij die dag, enkel hulpdiensten kunnen gemotoriseerd door... dus tot aan het station moet ge sowieso te voet... en uw auto parkeren (as ge geen vrienden of familie hebt in bornem wiens oprit ge kunt inpalmen) is amper te doen, das vaak op 5 kilometer van de finish, of verder... worden pendelbussen ingelegd, maar veel mensen missen die een paar keer omdat ze int slaap vallen tijdens het wachten  :mrgreen:

de gemiddelde mens komt aan zo tussen de middag en 17u (de grootste sloef komt dan binnengewaggeld)... dus na ongeveer 18u wandelen... de ultralopers zijn binnen na 10 of 11u lopen... de laatsten zijn binnen tegen 21u... en die zijn 24u onderweg geweest  :mrgreen: (wat ook de maximumtijd is)...
van de 10.000 starters ongeveer, komen er max een stuk of 6.000 aan  :wink:

Offline saartje39

• *
  • 288 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: mei 28, 2013, 14:15:19 »
Die nightrun is toch tot 1 september inschrijven?
Kevin doet met een groep van het leger mee maar die schrijven pas later in.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: mei 28, 2013, 14:28:44 »
Ik heb 2x meegedaan een aantal jaren geleden, maar telkens afgehaakt tussen de 40 en de 50 kilometer.
Ik had geen blaren of geen grote fysieke pijn, maar 'k vond het mentaal wel nogal zwaar en vooral ongeloooooflijk saai en vermoeiend, zo lang stappen.
Misschien doe ik ooit nog eens mee, maar ik vond het niet plezant en 't is eigenlijk niks voor mij, zo'n lange fysieke inspanning.

Succes voor wie meedoet :thumbs:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: mei 28, 2013, 16:57:05 »
Die nightrun is toch tot 1 september inschrijven?
Kevin doet met een groep van het leger mee maar die schrijven pas later in.

in groep weet ik het niet, en ik denk dat voor het leger sowieso een aantal plaatsen altijd gereserveerd worden, zoals er nog andere gereserveerde plaatsen zijn (Stu Bru gaat er weggeven en zo)...
de eerste groep is volzet, 3500 lopers om 21u, en ik dacht nog 3000 plaatsen voor de golf van 21:40... inschrijvingen zijn nog maar een week open...
op zo'n evenementen staan maximum aantal inschrijvingen, om geen gevaarlijke toestanden te krijgen door overbevolking...
santa run bijvoorbeeld zijn maar 5000 inschrijvingen (en x aantal plaatsen die de laatste dagen worden weggegeven, veelal door radio of tv wedstrijdjes of zo)

Offline saartje39

• *
  • 288 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: mei 28, 2013, 17:00:59 »
in groep weet ik het niet, en ik denk dat voor het leger sowieso een aantal plaatsen altijd gereserveerd worden, zoals er nog andere gereserveerde plaatsen zijn (Stu Bru gaat er weggeven en zo)...
de eerste groep is volzet, 3500 lopers om 21u, en ik dacht nog 3000 plaatsen voor de golf van 21:40... inschrijvingen zijn nog maar een week open...
op zo'n evenementen staan maximum aantal inschrijvingen, om geen gevaarlijke toestanden te krijgen door overbevolking...
santa run bijvoorbeeld zijn maar 5000 inschrijvingen (en x aantal plaatsen die de laatste dagen worden weggegeven, veelal door radio of tv wedstrijdjes of zo)

Das raar op de site staat nog altijd inschrijven tot 1 september...
Maar merci dan gaat hij er morgen eens voor horen want zij hebben geen speciale plaatsen ofzo.

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: mei 28, 2013, 18:45:28 »
en u vooral niet laten intimideren door de ultralopers, want das om te wenen as ge die mannen (en vrouwen ziet) :mrgreen:
die lopen 100km, stoppen misschien 3 keer om naar toilet te gaan of een beetje te eten, en zijn binnen op minder dan 10 uur (en moeten staan wachten omdat de controleposten nog niet open zijn).. maar dat zijn een paar enkelingen, die al heel hun leven zo'n dingen doen e...

Ja, en één van die zotten is ooit mijn dienstchef geweest  :vuistje: Die gaat bijna iedere week ergens een 100 km gaan stappen  :zot: Een ganse week zat hij dan verkrampt op zijn bureaustoel en de vrijdagavond was hij terug weg voor een nieuwe 100kml. Hij loopt niet maar snelwandelt.

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: mei 28, 2013, 18:54:25 »
Allereerst heel veel succes met de moedigen die het gaan proberen  :thumbs:

Alhoewel ik sedert 1990 aangesloten bij een wandelclub en elk week-end aan wandeltochten deelneem  is het nog nooit bij me opgekomen aan een 100 km mee te doen.  (heb vroeger, in mijn gloriejaren nog aan wandeltochten van 50 km  deelgenomen). Er bestaat inderdaad een wandelschema voor de dodentocht (kijken op de site van aktivia) en voor diegenen die het willen wagen ga ik de tip geven die ze mij gegeven hebben : verschillende keren een wandeltocht van 40 en 50 km doen.

Offline T-web

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 132 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #52 Gepost op: mei 28, 2013, 18:59:18 »
Eénmaal deelgenomen en gestrand/opgave na +/- 65 km. De zomerse avond werd later in een zondvloed omgetoverd....je moet weten dat in de jaren eind  '70 er maar een +/- 2500 inschrijvers waren.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: mei 29, 2013, 00:20:27 »
ja da is eigenlijk nog het grootste obstakel om te overwinnen vaak... het weer  :doh:
het ene jaar loop je in een gloeiend hete zon, en ist zodanig warm dat den beton bekan omkruld... om het jaar daarna de eerste tien kilometer te verzuipen, schoenen doorweekt, doodgaan van de kou midden in de nacht, en 5 lagen kleding die niet blijken te helpen en om daarna een week thuis te zitten met bekan een longontsteking bij wijze van spreken...
heel veel mensen geven op omdat ze gewoon verkeerd gekleed zijn... vrijdagavond drukkend warm en heel licht gekleed, en tegen een uur of 5 krijgen ze hun klop en geraken volledig onderkoeld... of ze zijn goed gekleed op de nacht, en durven tegen de middag hun trui niet uitdoen, uit schrik te verkrampen door het temperatuursverschi l... sommigen strompelen binnen bij 30 graden met ne fleecepullover...

naar de aankomst van de dodentocht gaan kijken, altijd schitterend... hoe sterk een mens kan zijn soms... een lichaam dat in staking wil gaan, maar da kopke staat op "ik moet, ik zal" en houdt de boel aan de waggel, puur op adrenaline... de dodentocht is nen aanslag op uw lichaam (behalve voor de ultralopers dan misschien, maar die doen week in week uit ni anders dan zo'n gekke dingen, da lichaam kan meer verdragen dan van den doorsnee mens...)

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #54 Gepost op: juni 01, 2013, 16:01:24 »
Okeeeeee veel mensen die meedoen blijkbaar.. :mrgreen:

Daarnet 16km gewandeld, zo'n georganiseerde tocht :muur: was dat even doorbijten. Ben niet meer gewoon om zoveel te wandelen. Meestal wandel ik maar max 5km of 1u. Nu 3u met één heel korte rustpauze, enkel een cola light gedronken, sanitaire stop en weer vooruit. Het tweede deel ging volgens mij ook veel vlotter, heel raar want het was nochtans hetzelfde. :denk:

Maar 16km is nog geen 100km :yeek: :yeek: :yeek:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: juni 01, 2013, 16:24:38 »
Mijn vader stapt hem al jarenlang uit,en vorig jaar voor het eerst mijn zus ook,en normaal doet ze dit jaar ook weer mee..
Ik ga volgen met de fiets  :mrgreen:

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: juni 02, 2013, 21:22:18 »
Ik doe ook mee, voor de tweede keer.   Eerste keer was in 2008 en toen is het gelukt om hem uit te lopen.
Hopelijk dit jaar ook, al doe ik vooral voor de sfeer mee.

Wij trainen door regelmatig lange wandelingen te maken.      In januari waren er dat van 25km, dan wat opgebouwd en vorige week wandelden we 50km.   Die 50km gaan we nog een paar keer herhalen in juni en juli en dan in augustus niets meer tot aan de dodentocht.

Ik start terug samen met mijn tante en een kameraad, maar net zoals vorige keer zullen we na een km of 30 a 40 splitsen en ons eigen tempo aanhouden.  Voor mij gaat het het beste als ik stevig doorwandel, maar wel elke rustpauze ook even pauzeer (10min) of zo.   Mijn tante die stopt na een km of 30 a 40 bijna niet meer, omdat ze na het stoppen elke keer pijn heeft.   

De eerste 50km zijn leuk en s nachts wandelen heeft wel iets.     De vroege ochtend mee maken met zoveel wandelaars is ook heel speciaal vind ik.       Maar vanaf een km of 60 a 70 is voor mij de fun er echt af, dan is 't alleen nog maar pijn verbijten en doorstrompelen.     Ik weet nog dat ik me vorige keer toen echt bleef afvragen 'wat loop ik hier nu eigenlijk toch te doen :mrgreen:'.     
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #57 Gepost op: juni 02, 2013, 21:25:10 »
Ik heb een goed doel om voor te wandelen. :mrgreen: Mijn schoonzus en haar man hebben iets beloofd: €25 als ik de helft haal en haar man heeft €50 beloofd als ik de 100 haal :fuu:

@fleureke: misschien hebben we nog een extra stapper :wink:

edit: ik hoop alleen dat er geen arts roet in het eten gooit, ik heb nog een tripje orthopedist en vaatchirurg voor de boeg :roll:
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2013, 21:28:05 door DarrenRastaKaité »

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: juni 02, 2013, 21:30:00 »
Ik heb een goed doel om voor te wandelen. :mrgreen: Mijn schoonzus en haar man hebben iets beloofd: €25 als ik de helft haal en haar man heeft €50 beloofd als ik de 100 haal :fuu:

@fleureke: misschien hebben we nog een extra stapper :wink:

edit: ik hoop alleen dat er geen arts roet in het eten gooit, ik heb nog een tripje orthopedist en vaatchirurg voor de boeg :roll:

ist wa beter met uwe rug ondertussen? :(
zie wat de dokter zegt e, ge moet uw lijf ni om zeep helpen voor die 100km e ;)

a, nen extra stapper?  pb :p

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #59 Gepost op: juni 02, 2013, 21:34:05 »
ist wa beter met uwe rug ondertussen? :(
zie wat de dokter zegt e, ge moet uw lijf ni om zeep helpen voor die 100km e ;)

a, nen extra stapper?  pb :p
Hij is losser. Dafalgan en een massage door goede handen :bow: (bijna honden getypt). Waarschijnlijk teveel gewerkt :)

pb komt eraan!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal