collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Dodentocht 2013  (gelezen 10562 keer)

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Bouwblog
Dodentocht 2013
« Gepost op: mei 28, 2013, 09:00:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Al een aantal jaar denk ik erover om de dodentocht mee te stappen. Maar altijd kwam er wel iets tussen.
Zonet schoot het me weer te binnen dat het opnieuw dodentocht is in augustus en vroeg me af of ik nu niet eens zou meestappen. Zijn er nog mensen die al beslist hebben om te gaan?
Ik zie op het trainingsplan dat je je op 3 maand kan klaarstomen, dus het lijkt alsof ik nog genoeg tijd heb om me voor te bereiden. Ik ben al gewoon om te stappen dus in principe zit ik al wat voor op schema. Alleen wat me beetje zorgen baart, is het feit dat ik in mijn directe omgeving nog niemand heb om mee te trainen/stappen. Iedereen heeft wel zijn eigen ritme maar toch... een beetje extra motivatie kan nooit kwaad...

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
Re: Dodentocht 2013
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2013, 09:02:07 »
Succes! ik begin er niet aan. Na een 30 km heb ik het gehad en zou ik er dan geen plezier meer van hebben.
Zoiets doe je denk ik niet op uithoudingsvermogen, maar puur op wilskracht.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2013, 09:19:32 »
DRK en ik zijn ingeschreven  :yes:
een echt trainingsschema ga ik er niet voor opmaken, kheb al een trainingsschema voor het lopen...
geen idee of ik hem ga kunnen uitwandelen... ik ga meer problemen hebben met het doorkomen van de nacht (en ergens een nacht slaap missen dus), dan met het wandelen zelf (qua spieren of uithouding)...
als niet-duursporter is zoiets 2 dingen: spierkracht en lichamelijk uithouding, en langs de andere kant doorzettingsvermoge n... als het kopke staat op "blijven gaan" of uw verstand weigert op te geven, wandel je over de meet  (hoe, da moet ge u ni aantrekken  :lol:... ik ga al tientallen jaren naar den dodentocht kijken (mijn vader wandelt dit jaar zijn 27ste keer) en hoe mensen daar soms over de meet vallen... compleet kapot, ni gezond meer, maar met ne smile die er een week niet af gaat....)

DRK en ik vertrekken samen, maar we gaan elkaar niet ophouden onderweg als blijkt dat we een lichtjes ander ritme aanhouden... stapt de een nog soepeler dan de ander, zien we elkaar wel in bornem

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2013, 09:22:19 »
Ik speel ook al jaren met het idee. Dit jaar zit het er spijtig genoeg niet in wegens jarig zijn en dus een goed feestje gepland  :mrgreen: Maar tegen volgend jaar wil ik de 20km van Brussel kunnen lopen én de dodentocht proberen uitwandelen. We zijn aan het trainen geslagen!  :dance:

Aan zij die er zich dit jaar aan wagen, veel succes! :thumbs:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline saartje39

• *
  • 288 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2013, 09:24:39 »
Ah is het officieel cindy!  :thumbs:
Ik kom zeker naar jullie vertrek!! En aankomst!
Of als ik jullie onderweg met iets moet bevoorraden ofzo laat maar weten ;)
Zou het ook heel graag eens doen!
Maar na een kilometer of 30 begin ik serieus last te krijgen van mijn nek, zal altijd mijn zwak punt blijven spijtig genoeg. Ga elke maand naar de Kine dus ga de dodenrijk maar niet riskeren...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2013, 09:48:01 »
Ik denk daar ook al jaren over maar denk persoonlijk niet dat ik op 3 maand er klaar voor ben  :vuistje:
Als ik meer dan 10km stap, heb ik al last hier en daar.
Maar ik wil wel komen supporteren hoor  :yes:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2013, 10:02:56 »
een vriend van me heeft hem al 2x gedaan.
Zou graag dit jaar opnieuw mee doen, maar wil niet alleen gaan  :denk:
100km is hééééééééééél ver  :shock: ik zie het dus niet zitten.
Al wil ik hem wel steunen daarin.
Misschien dat ik de 2e helft mee doe. Maar de volle 100, dan wordt het idd een DODEN toch  :boos:

Online mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2013, 10:30:20 »
Ik heb het enkele jaren geleden gedaan met een paar hvers.
Ik dacht da de eerste rond 30km hebben afgehaakt en de volgende rond de 40km, dus ben ik alleen verder gegaan.
Maar door het vele wachten op de hvers, en terug beginnen stappen is echt dodelijk :lol:
En ik was bij mijn laatste controle punt van 63km juist op tijd binnen, waardoor ik de volgende nimeer ging halen.
Dus ben ik gestrand op 63km.
De nacht valt goe mee maar rond 5u krijgde nen klop van ni slapen en de koude.

Ik denk dak Dees jaar terug meedoe!
Maar dan de eerste 30km lopen en dan beginnen afwisselen lopen en stappen.

Den 11de aug Ist flyballwedstrijd da gaat auwtch zijn :rolf:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2013, 10:32:27 »
Ah is het officieel cindy!  :thumbs:
Ik kom zeker naar jullie vertrek!! En aankomst!
Of als ik jullie onderweg met iets moet bevoorraden ofzo laat maar weten ;)
Zou het ook heel graag eens doen!
Maar na een kilometer of 30 begin ik serieus last te krijgen van mijn nek, zal altijd mijn zwak punt blijven spijtig genoeg. Ga elke maand naar de Kine dus ga de dodenrijk maar niet riskeren...

jup, we hebben onze startnummers  :yes:  (allé, op mail e, chip en zo is pas af te halen twee dagen dervoor  :mrgreen:)
en ne volgfiets 's nachts zou misschien wel leuk zijn ja  :shifty:   :mrgreen:

de merde bij den dodentocht is dat ik van de regio ben en al jaren ga kijken (en volgen soms).. en dat ik dus elke binnenweg ken, elke controlepost weet zijn, en altijd weet hoever het nog is tot de volgende stop, hoe da ze gaan stappen, welke bochten of ambetante stukken (kasseistrook in de eerste kilometers, echt een rot stuk  :mrgreen:)... en ik dus ook ten allen tijde het gevoel heb: hier kan ik stoppen, want ben dichter bij mijn bedje dan wanneer ik eerst terug naar bornem moet...  :doh:  ik hoop eerlijk gezegd dat ze dit jaar niet langs ruisbroek wandelen, want dan passeer ik op tien meter van mijn deur... very tempting...  :doh:

@linsay: 100km is heel ver ja, en heel veel mensen hun probleem is de verveling van uren aan een stuk alleen te wandelen... maar dat is wat anderen juist opzoeken, es nekeer lang alleen zijn, en enkel tegen uzelf moeten vechten (de vermoeidheid, de verleiding om op te geven, de pijn...).. met andere woorden: ge komt er uzelf ook tegen, ge gaat grenzen over, enkel door uzelf...
(tegen die verveling hebben ze wel al iets gevonden zenne... mensen organiseren spontaan buurtfeesten, steken hun bbq aan en ge hebt maar te pakken, gratis, en midden in de nacht  :mrgreen: , mensen die hun tuinslang klaarleggen as ge smelt van de warmte, muziek onderweg, mekaar voorthelpen, mensen zien sukkelen en zelf het gevoel hebben van : hehe, ik kan toch nog beter stappen dan gij...)... de 100km van bornem is een specialleke, en ge moet lichtjes zot zijn om er aan te beginnen, maar alleen al voor de sfeer zoude meedoen...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2013, 10:39:05 »
jup, we hebben onze startnummers  :yes:  (allé, op mail e, chip en zo is pas af te halen twee dagen dervoor  :mrgreen:)

de merde bij den dodentocht is dat ik van de regio ben en al jaren ga kijken (en volgen soms).. en dat ik dus elke binnenweg ken, elke controlepost weet zijn, en altijd weet hoever het nog is tot de volgende stop, hoe da ze gaan stappen, welke bochten of ambetante stukken (kasseistrook in de eerste kilometers, echt een rot stuk  :mrgreen:)... en ik dus ook ten allen tijde het gevoel heb: hier kan ik stoppen, want ben dichter bij mijn bedje dan wanneer ik eerst terug naar bornem moet...  :doh:  ik hoop eerlijk gezegd dat ze dit jaar niet langs ruisbroek wandelen, want dan passeer ik op tien meter van mijn deur... very tempting...  :doh:

@linsay: 100km is heel ver ja, en heel veel mensen hun probleem is de verveling van uren aan een stuk alleen te wandelen... maar dat is wat anderen juist opzoeken, es nekeer lang alleen zijn, en enkel tegen uzelf moeten vechten (de vermoeidheid, de verleiding om op te geven, de pijn...).. met andere woorden: ge komt er uzelf ook tegen, ge gaat grenzen over, enkel door uzelf...
(tegen die verveling hebben ze wel al iets gevonden zenne... mensen organiseren spontaan buurtfeesten, steken hun bbq aan en ge hebt maar te pakken, gratis, en midden in de nacht  :mrgreen: , mensen die hun tuinslang klaarleggen as ge smelt van de warmte, muziek onderweg, mekaar voorthelpen, mensen zien sukkelen en zelf het gevoel hebben van : hehe, ik kan toch nog beter stappen dan gij...)... de 100km van bornem is een specialleke, en ge moet lichtjes zot zijn om er aan te beginnen, maar alleen al voor de sfeer zoude meedoen...

Dat zei die vriend ook. Hij heeft hem vorige keer alleen gewandeld. Vond het wel meevallen, vooral de sfeer is leuk.
Veel leuker dan de nacht van west-vlaanderen.
het probleem is dat ik vrijdag nog 8u moet werken (kan in de zomer geen verlof krijgen  :muur: )
En dat is wel zwaar werk. Dus dat houdt me wat tegen. Ipv dat ik er mooi uitgerust kan aan beginnen.  :weetniet:
Ik twijfel nog ff. Tot wanneer kun je jou inschrijven?

Offline magicalterriers

• warme hondenvriend
  • *
  • 144 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2013, 10:39:31 »
Ik had vorig jaar ook het plan om mee te doen. Maar door allerlei omstandigheden ben ik in augustus naar Frankrijk op vakantie vertrokken.
Bij mij zit het toch ook nog altijd in mijn hoofd om mee te doen, het kriebelt echt. :fuu:

Online mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2013, 10:44:40 »

Saar gaat mijn volgfiets zijn dan, maar pas na een 50km.
De eerste uren overleef ik op mp3 en gezaag op men eigen :rolf:

Toen ik een paar jaar geleden meedeed stond er K3 en plop op mp3, natuurlijk beginde mee te zingen. En het volk rond u begint ook mee te doen :lol:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2013, 10:50:25 »

Toen ik een paar jaar geleden meedeed stond er K3 en plop op mp3, natuurlijk beginde mee te zingen. En het volk rond u begint ook mee te doen :lol:
Nice!

Zijn er daar ook veel mensen verkleed?  :denk: kzie ons wel nog iets onozel doen  :mrgreen:

Offline magicalterriers

• warme hondenvriend
  • *
  • 144 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2013, 10:53:00 »

Jij gaat dan zeker meedoen dit jaar?

Online mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2013, 10:54:59 »
Jij gaat dan zeker meedoen dit jaar?

Yep nu dak nen volgfiets heb doe ik mee!

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2013, 10:55:34 »
Hoe trainen jullie hierop?

gewoon veel gaan wandelen...
Aleh, je kan veel gaan wandelen. Maar je zegt nu niet plots, kga nu eens 50km doen he?

Wij hebben laatst naar de omloop vd kluisbergen geweest. 25km gedaan met hond.
Wel heel veel berg op en berg af. Awel ik was kapot  :shock: De dag nadien stijf, overal pijn  :denk:
Daarmee vooral dat ik het niet zie zitten... Maar dat is meer langs de straten he?
Dus eigenlijk weinig klimmen/afdalen? Want das natuurlijk wel extra lastig.

Voorlopig zie ik mij niet 4x de kluisbergen doen  :shock:

Online mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2013, 10:55:41 »
Nice!

Zijn er daar ook veel mensen verkleed?  :denk: kzie ons wel nog iets onozel doen  :mrgreen:

Er zijn der die verkleed meedoen :lol:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2013, 10:56:34 »
DRK en ik zijn ingeschreven  :yes:
een echt trainingsschema ga ik er niet voor opmaken, kheb al een trainingsschema voor het lopen...
geen idee of ik hem ga kunnen uitwandelen... ik ga meer problemen hebben met het doorkomen van de nacht (en ergens een nacht slaap missen dus), dan met het wandelen zelf (qua spieren of uithouding)...
als niet-duursporter is zoiets 2 dingen: spierkracht en lichamelijk uithouding, en langs de andere kant doorzettingsvermoge n... als het kopke staat op "blijven gaan" of uw verstand weigert op te geven, wandel je over de meet  (hoe, da moet ge u ni aantrekken  :lol:... ik ga al tientallen jaren naar den dodentocht kijken (mijn vader wandelt dit jaar zijn 27ste keer) en hoe mensen daar soms over de meet vallen... compleet kapot, ni gezond meer, maar met ne smile die er een week niet af gaat....)

DRK en ik vertrekken samen, maar we gaan elkaar niet ophouden onderweg als blijkt dat we een lichtjes ander ritme aanhouden... stapt de een nog soepeler dan de ander, zien we elkaar wel in bornem
Feestje bouwen 's nachts, hé :mrgreen:

Zondag ga ik nog een wandelingske doen erna en de maandag erop heb ik congé gevraagd :lol:
(Vrijdag ga ik ook nog werken, hoor - geen keus)

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #18 Gepost op: mei 28, 2013, 11:01:25 »
Ja ik heb het ook lastig met langere afstanden, vooral liesstreek begint pijn te doen. Ik vond via google een trainingsschema voor 3 maand, dit lijkt me doenbaar, al moet je elk weekend wel een grote wandeltocht organiseren om je voor te bereiden: http://www.wandelportaal.be/aktivia/downloads/gids_dodentocht.pdf De data kloppen niet, maar het is alvast een handig hulpmiddel.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: mei 28, 2013, 11:04:23 »
Ja ik heb het ook lastig met langere afstanden, vooral liesstreek begint pijn te doen. Ik vond via google een trainingsschema voor 3 maand, dit lijkt me doenbaar, al moet je elk weekend wel een grote wandeltocht organiseren om je voor te bereiden: http://www.wandelportaal.be/aktivia/downloads/gids_dodentocht.pdf De data kloppen niet, maar het is alvast een handig hulpmiddel.
Handig! Als is het al wat laat hiervoor  :lol:
Iemand een idee tot wanneer je kan voorinschrijven?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal