collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Dienstencheques  (gelezen 1702 keer)

Offline B

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 36 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Dienstencheques
« Gepost op: augustus 28, 2013, 10:11:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn vader (81jr) heeft sedert enkele maanden een poetshulp via dienstencheques via zijn mutualiteit.
Als ik zijn verhalen hoor krijg ik al de krul...ze is meer afwezig dan aanwezig en iedere keer een andere krijgen vind hij ook niet kunnen.

Nu heeft hij een brief ontvangen dat hij 2 maal per jaar 20€ extra gaat moeten betalen omdat ze in de mutualiteit de kosten niet meer kunnen dekken voor de organisatie van deze werking...

Vanaf 1/1/2014 stijgt de prijs ook naar 9€ en krijgen ze fiscaal minder terug.
Dit kan toch niet dat ze dan nog eens 20€ extra vragen iedere 6 maand?
Toch zeker niet aan 65+'ers?
Is dit bij andere diensten ook zo dat er naast de verhoging nog een extra kost wordt aangerekend?

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
Re: Dienstencheques
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:01:49 »
Is dit bij andere diensten ook zo dat er naast de verhoging nog een extra kost wordt aangerekend?
Ik hoor dat wel vaker, dat mag blijkbaar. De dienst waar ik mee werk doet dat niet. Ik heb ook al een paar jaar dezelfde poetsvrouw.

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:32:10 »
EmKe: Jij hebt wel geluk dan! Via welke dienst doe jij dat? (mijn meme zoekt ook een kuisvrouw, ook altijd troubles...).
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:34:31 »
Ik heb al 18 j dezelfde :)
Het is wel via een uitzendkantoor,dus niet via een dienst met uitsluitend dienstencheques,misschien is dat het verschil.
Die verhoging naar 9 euro,is dat niet pas vanaf een bepaald aantal dienstencheques?

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:12:32 »
hier dienstencheques die we ook zelf aankopen.
Die 20 euro extra 2x per jaar... dan kan je ze mss beter zelf gaan bestellen?  :denk:

We hebben hier ook problemen gehad met eentje die niet vaak kwam opdagen, maar dan bellen we naar het bureau en we kregen een andere. Er is idd ook veel verloop, dus je hebt wel vaak een nieuwe.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:27:34 »

Die verhoging naar 9 euro,is dat niet pas vanaf een bepaald aantal dienstencheques?

Ik dacht dat je maar fiscaal voordeel ging doen met 150 cheques per jaar (waar ik boven zit met 4 cheques per week ongeveer), maar dat de prijs niet afhankelijk zou zijn van het aantal. Maar je doet me nu twijfelen.

Offline eeyore

• *
  • 377 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:32:58 »
Nieuwe regeling dienstencheques:

-De verhoging van de prijzen van de dienstencheques vanaf 2014: van 8,50 EUR naar 9 EUR
-De fiscale aftrekbaarheid beperkt tot 150 dienstencheques per persoon per jaar. Dit laatste onderdeel treedt in voege vanaf 1 juli 2013. De klant die vσσr deze datum al meer dan 150 cheques heeft gekocht, wordt gevrijwaard (geen contractbreuk). Voor de overige klanten is er een beperking tot 150 cheques bij de aangifte van de personenbelasting 2014 (betreffende de inkomsten van 2013).

Wij betalen hier ook een extra kost per jaar, maar ik durf niet met zekerheid zeggen hoeveel het juist is. Hier gaat het via het PWA-kantoor.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:49:38 »
hier dienstencheques die we ook zelf aankopen.
Die 20 euro extra 2x per jaar... dan kan je ze mss beter zelf gaan bestellen?  :denk:
Denk niet dat het iets te maken heeft met zelf bestellen of niet. Sommige bedrijven die diensten leveren die je kan betalen me DC rekenen gewoon extra aan, ik heb al gehoord van 1eur/4 cheques die je verbruikt, een strijkdienst die ik ken rekent 1eur per mand extra,...

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:50:33 »
EmKe: Jij hebt wel geluk dan! Via welke dienst doe jij dat? (mijn meme zoekt ook een kuisvrouw, ook altijd troubles...).
Ik weet niet uit welke regio je bent, ik werk samen met een bedrijf in Lebbeke.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:53:36 »
hoe lang duurt dat om dienstencheques te bestellen? (registeren etc tot je ze hebt?)
iemand een idee?

ik vind dat nu wel een bizarre opmerking.
Men ouders van 67 jaar hebben in alle geval meer geld/mogelijkheden dan ik van 32
dat gaat idd niet voor iedereen op maar dan is een inkomensgrens beter

(maar ik weet dus niet voor wat die 20 euro extra voor de mutualiteit is, puur administratieve kosten dan ofzo? dan moet je idd eens bekijken of je ze niet zelf kan bestellen gewoon)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:54:29 »
Evie, tss bestellen en krijgen zit er 3 werkdagen. (papieren versie)

Ik had ook de papieren na registratie binnen de week geloof ik.

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2013, 14:47:26 »
Ik heb iemand die via het OCMW via dienstencheques komt poetsen.

Supertof!:
- altijd dezelfde vrouw
- ze wordt "de springer" genoemd, is echt supersuper snel maar ook zeker grondig en gedetailleerd!
- ik hoef niet thuis te zijn; zij heeft een sleutel (contractueel vastgelegd)
- het OCMW regelt alles: inbellen achteraf, bestellen van de cheques, opsturen van facturen
- er valt goed te praten over de producten die ik moet inslaan; zij doet dit ook soms in mijn plaats :)
- ze past zich perfect aan (geen schrik voor honden - in tegendeel zelfs, lekker meezingen met de radio, ...)

Ik ben content!!!
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2013, 14:56:04 »
Dienstencheques worden inderdaad duurden en zullen steeds minder fiscaal aftrekbaar zijn.

Mijn moeder zei het deze morgen nog:
"Nog eventjes en ze zijn niet meer aftrekbaar, want dan zijn er voldoende mensen die het systeem kennen en gebruiken"

En zo gaat het met alles.
Ze maken het superinteressant en wanneer er dan voldoende mensen mee weg zijn,
nemen ze alle voordelen weg.

Zelf laat ik mijn strijk doen op basis van Dienstencheques en mijn zus betaald er haar poetsvrouw mee.
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:01:09 »
Wees maar zeker dat er mensen zijn die zullen afhaken hoor. Dat voelden ze vorige keer al met de verhoging. Mensen vroegen ipv om de week, om de twee weken of uren minder.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:03:40 »
Wees maar zeker dat er mensen zijn die zullen afhaken hoor. Dat voelden ze vorige keer al met de verhoging. Mensen vroegen ipv om de week, om de twee weken of uren minder.
Yep, mijn poetsvrouw zei ook al dat verschillende van haar klanten gehalveerd hebben of weg gevallen zijn toen. Bij de volgende verhoging halveer ik waarschijnlijk ook.

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:18:30 »
Mijn vader (81jr) heeft sedert enkele maanden een poetshulp via dienstencheques via zijn mutualiteit.
Als ik zijn verhalen hoor krijg ik al de krul...ze is meer afwezig dan aanwezig en iedere keer een andere krijgen vind hij ook niet kunnen.

Nu heeft hij een brief ontvangen dat hij 2 maal per jaar 20€ extra gaat moeten betalen omdat ze in de mutualiteit de kosten niet meer kunnen dekken voor de organisatie van deze werking...

Ik zou in jullie geval eens horen bij een dienst voor thuiszorg (Familiehulp, Landelijke Thuiszorg, Solidariteit voor het gezin,...) of hij geen "sociale poetshulp" kan krijgen. Die werken niet met dienstencheques, maar de bijdrage wordt berekend op het inkomen van de zorgvrager. Die mensen zijn ook beter ondersteund, krijgen regelmatig opleidingen (en niet enkel over poetsen, maar ook over ziektebeelden, veiligheid, EHBO, omgaan met mensen die een naaste verliezen,...), er wordt gestreefd naar zo weinig mogelijk verandering bij de klant,...
De wachttijden zijn vaak langer dan bij dienstencheques (tenzij er dringend hulp nodig is), maar ik vind dat voor ouderen of mensen met bijzondere aandachtspunten een beter systeem.

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:19:48 »
Tja... Ik ga ook halveren denk ik.... Of helemaal afschaffen misschien...Het wordt gewoon te duur.... Ik schakel liever de kinderen in tegen betaling... Ik ben het verloop, het halfslachtig werk, het steeds weer opnieuw moeten uitleggen van alles zo verschrikkelijk beu ...
Mijn leven : 1 ventje, 5 kinderen, 4 katers, 7 kippen, 2 geiten, 1 schaap en Ella (onze Golden Dream)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:36:31 »
Ik heb nu wel een pracht van een kuisvrouw moet ik zeggen. Ik hoop dat ze nog lang blijft!  :pray:

Ze is in ieder geval meer dan 9 euro per uur waard.  :wink:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2013, 21:08:43 »
Op mijn werk (uitzendbureau) hebben wij vaste huishoudhulpen in dienst, de particulieren hoeven enkel de cheques te betalen, verder geen extra kosten.

Ik heb nu wel een pracht van een kuisvrouw moet ik zeggen. Ik hoop dat ze nog lang blijft!  :pray:

Ze is in ieder geval meer dan 9 euro per uur waard.  :wink:

Gelukkig verdient ze ook meer dan dat  :mrgreen:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2013, 21:12:35 »
Op mijn werk (uitzendbureau) hebben wij vaste huishoudhulpen in dienst, de particulieren hoeven enkel de cheques te betalen, verder geen extra kosten.

Ik betaal ook niks extra....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal