collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 39948 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #900 Gepost op: november 06, 2010, 19:24:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat van die verfijnde familie stond in het Nieuwsblad.  De andere 2, geef ik toe, heb ik op internet gelezen   :wink:

De zaak knox heb ik niet echt gevolgd, maar daar klopt volgens mij ook iets niet.
http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=14262
http://www.express.be/articles/nl/vipsweek/goede-week-voor-amanda-knox2/130866.htm
Zij is trouwens wel in beroep kunnen gaan, terwijl hier enkel cassatie mogelijk is.
Dat vind ik in België ook fout  :yes:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #901 Gepost op: november 06, 2010, 22:12:26 »
Knack heeft voor mij toch ook een groot roddelgehalte. Of beter, ik vind ze niet objectief. Laat de artikels over de scheiding van Marie-Rose Morel daar een "bewijs" van zijn.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Xtian1957

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #902 Gepost op: november 07, 2010, 13:43:22 »
Enkele bemerkingen

De wiskundige "berekening" geeft EC schuldig al komt het resultaat niet hoger dan 50% en is het eigelijk empirisch "berekend".

De advocaten, de rechters en de jury hebben gedaan wat ze moesten doen... en de ene advocaat had meer overtuigingskracht dan de ander. (persoonlijk zou het me niet verwonderen dat indien hun rollen omgekeerd waren dat de verdediging gewonnen had)

Wat me echter wel enoooorm stoort in deze zaak is dat een "psychopate" zoveel jaren en nu nog ontkent dat ze het gedaan heeft.
Tot zo ver dat ik weet vallen die personen door de mand, door hun zo hoge eigendunk en geven ze het toe en zijn ze ergens "fier" ook dat ZIJ zoiets DURVEN doen.
Ook heb ik de indruk dat een psychopaat helemaal geen medeleven en emphatie kan hebben en bij zijn veroordeling heel apatisch blijft.

Ik heb ook de indruk dat er eigelijk sinds de "GROTE POLITIEHERVORMING" niets beter gegaan is, en dat er meer gefrustreerden rondlopen dan voldane mensen die fier zijn van hun gepresteerde werk. En het feit dat alles meer en meer naar prestatie toegespitst wordt ipv naar kwalititateit zal ook wel zijn impact hebben.
Het is de laatste tijd wel zo dat er regelmatig serieuze flaters tijdens de onderzoeken gebeuren.
cfr Van Uytsel, operatie kelk; bedenkelijke zaken bij Storme, bij EC... (info ? intox????)

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #903 Gepost op: november 07, 2010, 15:44:59 »
ik denk dat het nieuwe sporenonderzoek van de laatste 10 jaar nog veel te nieuw is. (DNA enz...). Nu vinden ze ivm het drama in Rotselaar bloedsporen van het slachtoffer op de kleren van haar zus, wat volkomen normaal is, want haar zus heeft het slachtoffer gevonden, maar toch is dit voldoende bewijs...
Infeite hebben ze niks, en zeggen ze dat ze alles hebben... , en stokt de zoektocht naar andere sporen, daar knelt nu net het schoentje. Want als die zus volgende week ondervraagd kan worden, en ze zegt dat het iemand anders was, wat dan? dan zijn alle mogelijke sporen weggeregend!

In trouwe vast

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #904 Gepost op: november 07, 2010, 15:47:56 »
ik denk dat het nieuwe sporenonderzoek van de laatste 10 jaar nog veel te nieuw is. (DNA enz...). Nu vinden ze ivm het drama in Rotselaar bloedsporen van het slachtoffer op de kleren van haar zus, wat volkomen normaal is, want haar zus heeft het slachtoffer gevonden, maar toch is dit voldoende bewijs...

+ DNA van 2 zussen komt héél goed overeen, dus heeft sowieso weinig bewijswaarde  :muur:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #905 Gepost op: november 07, 2010, 15:50:39 »
Het onderzoek in Rotselaar moet nog beginnen hé mensen.
Maar het is weer een stront waar de pers als vliegen opzitten en de meute een "mening" vormt.

Bij een onderzoek gebeuren altijd fouten, dat is gewoon niet te vermijden. De vraag alleen is, wat is de invloed van die fouten en wat doen ze er mee.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #906 Gepost op: november 07, 2010, 15:55:47 »
Het onderzoek in Rotselaar moet nog beginnen hé mensen.
Maar het is weer een stront waar de pers als vliegen opzitten en de meute een "mening" vormt.

Bij een onderzoek gebeuren altijd fouten, dat is gewoon niet te vermijden. De vraag alleen is, wat is de invloed van die fouten en wat doen ze er mee.

vraag me dan af waarom die betaald worden ? moest ne chirurg altijd fouten maken tzou leuk zijn  :oops: :muur:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #907 Gepost op: november 07, 2010, 19:00:51 »
Allee Vani, ge moogt nu geen appelen en peren met elkaar gaan vergelijken hé. Ne chirurg komt nooit voor een totaal onbekende case te staan die opgebouwd moet worden aan de hand van continue opbouwende informatie, zonder op geen enkel ogenblik te weten waar een daad gaat naar toe leiden.
Trouwens, juist daarom zijn procedures zo belangrijk. Deze zorgen er voor dat in geval van fouten, problemen enzovoort, er een soort van cookbook van handelen is. Anders krijg je totaal willekeur.

Het gaat hem niet om het al dan niet maken van een fout, het gaat hem om wat er nadien mee gebeurt.
Het heeft er inderdaad alle schijn naar, dat er in het onderzoek fouten gemaakt zijn die een eigen leven zijn gaan leiden ipv de fouten te neutraliseren.

Trouwens, over fouten in een onderzoek kan veel gezegd worden hé, vooral nadien.
Ergens in een enorme stroom aan informatie, 1 klein stukje als het zoveelste onbelangrijke stukje aanzien, terwijl NADIEN blijkt dat het net het sleutelelement was, dat is nu eenmaal iets wat veelvuldig voorkomt. Een onderzoek wordt nu eenmaal niet gevoerd door een batterij van honderden mensen die elk tipje, hoe klein ook, tot in de kleinste details kan nagaan.
Nee, een onderzoek wordt gevoerd door filters te gaan plaatsen op de stroom aan informatie waarbij, op basis van objectieve criteria, bepaalde zaken ter onderzoek worden aangeboden en andere niet. Echter, elke tip, hoe onbenullig ook, wordt wel bijgehouden. Dit wil zeggen dat, moest nadien blijken dat een tip WEL belangrijk was, men die informatie kan gaan gebruiken.
Indien nu een tip als onbelangrijk wordt aanzien en nadien blijkt die wel belangrijk te zijn, kan je dat een fout noemen. Vooral, je kan het nadien een fout noemen want op het tipmoment waren er blijkbaar afdoende redenen om hem als onbelangrijk te beschouwen. Toevallig is in het onderzoek naar Ronald Janssen zo een "fout" gemaakt. In hoeverre je dat nu een fout kan noemen natuurlijk.
In onderzoek A komt een naam voor. Blijkt dat er, door hetgeen men toen wist, niets met die kerel aan de hand is.
Bij onderzoek B komt in een keer diezelfde naam weer boven en gaat er een belletje rinkelen bij iemand. En een daderonderzoek is geboren.

Niet vergeten dat er op dat moment bij onderzoek A duizenden tips, vaak een hoop zever, binnen kwamen hé.

Zonder de verdediging van wie dan ook op mij te nemen, nadien is het altijd makkelijk.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #908 Gepost op: november 07, 2010, 22:25:12 »
Allee Vani, ge moogt nu geen appelen en peren met elkaar gaan vergelijken hé. Ne chirurg komt nooit voor een totaal onbekende case te staan die opgebouwd moet worden aan de hand van continue opbouwende informatie, zonder op geen enkel ogenblik te weten waar een daad gaat naar toe leiden.

Jij hebt duidelijk nog nooit naar dr. House MD gekeken  :hmpf:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #909 Gepost op: november 07, 2010, 23:52:10 »
Moest er wat minder seriekes gekeken worden, er zou hier ook zo geen discussie over een rechtzaak zijn.  :hmpf:

:mrgreen:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #910 Gepost op: november 07, 2010, 23:54:11 »
Moest er wat minder seriekes gekeken worden, er zou hier ook zo geen discussie over een rechtzaak zijn.  :hmpf:

Touché  :rolf: :rolf: :rolf:

(al ligt het bij mij eerder aan men opleiding  :hmpf:)

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #911 Gepost op: november 07, 2010, 23:56:07 »
Als da zo is, dan moet ge oplIJding schrijven. :hmpf:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #912 Gepost op: november 08, 2010, 00:01:05 »
Als da zo is, dan moet ge oplIJding schrijven. :hmpf:

Tis niet omdat jullie daaronder lijden, dat dat voor mij zo is he  :baeh:

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #913 Gepost op: november 08, 2010, 11:43:55 »
De oprichter van de anti - jef vermassen groep wordt nu op radio 1 te kakken gezet :mrgreen:

Manman toch, slim is ze precies toch niet.

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #914 Gepost op: november 08, 2010, 11:58:55 »
met haar intelligentie  heeft ze en goed profiel om in een assisenjury te zetelen.
In trouwe vast

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #915 Gepost op: november 08, 2010, 12:11:59 »

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #916 Gepost op: november 08, 2010, 12:27:21 »
Ha nu ben ik wel benieuwd. Wat heeft ze zoal gezegd?  :happywink:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #917 Gepost op: november 08, 2010, 12:35:53 »
http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parachutemoord/article/detail/1179905/2010/11/08/Vermassen-met-dood-bedreigd.dhtml

Dit gaat toch te ver?
Al twijfel ik aan de schuld van EC, JV heeft toch maar zijn werk gedaan?

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #918 Gepost op: november 08, 2010, 13:02:22 »
Om 13u komt ze ook op het vtm nieuws (oprichter van die facebookgroep)

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #919 Gepost op: november 08, 2010, 13:02:34 »
em komt graag in de media en zo helpen ze hem daarmee he :)  :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal