collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 39932 keer)

Offline Albee

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Darcy's broodfokverhaal...
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #880 Gepost op: november 05, 2010, 19:44:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
In het begin ergerden ze mij maar nu vind ik ze supergrappig om te volgen. :lol:

Ik volg ze nie, ik vind de groepsnaam 'Steun Els Clottemans' ook fout.
Het is niet omdat je niet akkoord gaat met wat er gebeurd is, dat je ook overtuigd bent van haar onschuld.
Ben wel heel benieuwd of die mars veel volk op de been gaat brengen.

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #881 Gepost op: november 06, 2010, 00:43:20 »
ik zal eens proberen er een cijfer op te plakken:
EC schuldig 45%
zelfmoord 25%
JDW schuldig 20%
MS 5%
iets of iemand anders 5%
In trouwe vast

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #882 Gepost op: november 06, 2010, 00:52:17 »
ik zal eens proberen er een cijfer op te plakken:
EC schuldig 45%
zelfmoord 25%
JDW schuldig 20%
MS 5%
iets of iemand anders 5%

En waar haal je zulke cijfers dan vandaan? Uit je mouw geschud?  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #883 Gepost op: november 06, 2010, 01:54:32 »
En waar haal je zulke cijfers dan vandaan? Uit je mouw geschud?  :weetniet:
't ja, 't is maar een poging om te meten hoe ik over de zaak denk. met deze cijfers is het duidelijk dat de dood van EVD nog niet opgelost is.
In trouwe vast

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #884 Gepost op: november 06, 2010, 02:12:02 »
5 % voor gebrek aan orde . Je laat je parachute niet overal slingeren . Dat moet veilig opgeborgen worden en op zijn minst nagekeken voor het springen.
Als men zo een gevaarlijk sport doet, geldt een maximum aan voorzichtigheid.

wandelen spelen en ja ook sporten , zolang het leuk blijft voor de hond.

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
« Reactie #885 Gepost op: november 06, 2010, 02:36:41 »
Ja Jan, nu zijn we er bijna...  :lol:

ETHISCH niet verantwoord.

Maar we moeten zwijgen en ons erbij neerleggen hé!

@Sarah: lol, dacht dat die fb pagina's u zo ergerden, maar ge blijft ze toch gefascineerd volgen  :mrgreen:
Point is dat beide groepen hetzelfde doel hebben, namelijk uitschreeuwen dat men ONschuldig is, tot het tegendeel BEWEZEN is, dat men niet akkoord gaat met wat er nu allemaal gebeurt.
En van mij mogen ze dat uitschreeuwen.

De anti-pagina's zijn er zwaar over, maar ik snap de emotionele reacties ergens ook heel goed..

De schuld is, volgens de jury, bewezen. Voila, zo simpel is het. En moeten jullie jullie daar bij neerleggen? Ja en neen, punt is, het is jullie zaak niet maar een zaak van het gerecht en de beschuldigden.

En zijn er fouten gebeurd? Wel, die gaan cassatie nu uitzoeken se. Zo eenvoudig is dat.
Moest EC zou geen lief smoelke hebben, maar een echte boeventronie, er zou hier zo geen topic zijn, dat geef ik u op een blaadje.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat hier al meer dan genoeg beschreven is.
De actoren op het proces hebben hun werk gedaan, de jury heeft beslist. Indien er fouten gemaakt zijn, moet je ze voor het proces zoeken en als er fouten gebeurd zijn op het proces, wordt het proces opnieuw gevoerd.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #886 Gepost op: november 06, 2010, 02:38:03 »
5 % voor gebrek aan orde . Je laat je parachute niet overal slingeren . Dat moet veilig opgeborgen worden en op zijn minst nagekeken voor het springen.
Als men zo een gevaarlijk sport doet, geldt een maximum aan voorzichtigheid.

Ik ben een duiker, moest je eens zien welke controleprocedures wij uitvoeren voor we onder gaan!? Je zou nogal verschieten.
Nog veel meer als ik alleen ga duiken, zonder buddy, dan is de controle gewoon dubbel.

Offline vanessadenboef

• warme hondenvriend
  • *
  • 107 HV-Punten
« Reactie #887 Gepost op: november 06, 2010, 05:27:48 »
Ik ben een duiker, moest je eens zien welke controleprocedures wij uitvoeren voor we onder gaan!? Je zou nogal verschieten.
Nog veel meer als ik alleen ga duiken, zonder buddy, dan is de controle gewoon dubbel.

Is toch ook meer als normaal ( in mijn ogen ) dat je controleert vlak voor je gaat springen of duiken dat je je materiaal nog eens nakijkt !!!! ( De proffesionele , dan spreek ik over diegene het als beroep doen .. Die worden altijd gecontroleerd vlak voor ze gaan springen of duiken ... )  Op gebied van het springen heb ik geen ervaring maar als schippersdochter heb ik toch ervaring met de duikers , en telkenmale heb ik hun uitrusting zien controleren voor ze in het water gingen ... Dus daar stel ik dan ook de vraag hoe het kan dat het niet vlak voor elke sprong word gecontroleerd ????

En aangezien ik op dit vlak echt niet weet of ec nu degelijk schuldig is stel ik me ook de vraag stel dat evd en haar minaar ... Ec uit het spel wouden werken en het puur vergissing was en EVD de parachute van EC heeft aangedaan ???

Ale niet dat het zo is het is enkel een mogelijkheid aangezien er geen sluitende bewijzen zijn ...
Ik zou ook geen leugendetectortest doen schuldig of onschuldig ... ik ben zoiezo iemand dat veel nadenkt en panikeerd denk dat het bij mij ook negatief zou geven terwijl ik wel degelijk onschuldig zou zijn ... ( Moet wel toegeven , wij worden momenteel ook onschuldig beschuldigt van een zaak waarvoor wij heel veel geld betalen , terwjil we er niets mee te maken hebben , dus ben mss een beetje bevooroordeeld ) Mijn vriend heeft alles gevraagd om zijn onschuld te bewijzen : leugendetectortest , schriftvervalsing , degelijke controle van de bewoonde locatie toen en dergelijke maar het ziet er voor ons ook slecht uit terwijl we wel degelijk weten wie de schuldige is en het zelf niet zijn ....

Maar idd stel had EC de andere advocaat had ze wss wel vrijgepleit zijn ....
Schuldig of onschuldig bij gebrek aan bewijsmateriaal en harde feiten ... : ONSCHULDIG !!!
Mijn tante heeft 2 maand geleden ook jury moeten gaan zitten ... En zij is er echt aan onder door gegaan !!! Dus bij deze geen enkel Verwijt naar de jury ... Enkel naar de onderzoekers , advocaten en rechters ... !!! ons gerechtsysteem heeft mijn gezin ook al onterecht regelmatig in de steek gelaten en ik weet wat het is ... maar heb toch begrip voor de tegenoverstaande meningen !

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #888 Gepost op: november 06, 2010, 10:45:52 »
't ja, 't is maar een poging om te meten hoe ik over de zaak denk. met deze cijfers is het duidelijk dat de dood van EVD nog niet opgelost is.

Neen, met deze cijfers is het duidelijk dat JIJ er nog niet van overtuigd bent dat de zaak nog niet opgelost is. Wanneer ga je dan tevreden zijn? Als ze EC vrijlaten? Ik denk dat we zo'n dingen beter laten aan de mensen die het dossier kennen, en in de jury zaten.

Moest EC zou geen lief smoelke hebben, maar een echte boeventronie, er zou hier zo geen topic zijn, dat geef ik u op een blaadje.

:yes:

En aangezien ik op dit vlak echt niet weet of ec nu degelijk schuldig is stel ik me ook de vraag stel dat evd en haar minaar ... Ec uit het spel wouden werken en het puur vergissing was en EVD de parachute van EC heeft aangedaan ???

Dat kan toch niet. Elke parachute is toch individueel, en dan hadden ze het toch wel gemerkt als EVD de parachute van EC aan gehad had?

Ik vraag me eigenlijk af, waarom er zoveel mensen geloven dat dit proces oneerlijk gevoerd is. En waarom het onderzoek zo slecht gevoerd is. Het enige wat ik gelezen heb in de krant, is dat de verdediging luid staan roepen heeft dat dit alles gebeurd is. Maar wie zegt dat dit effectief zo is? Zeg dus niet dat EC geen goeie advocaat heeft, hij heeft er hier al zovelen van overtuigd dat ze onschuldig is.

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #889 Gepost op: november 06, 2010, 10:46:59 »
De parachute wordt op vaste plaatsen gecontroleerd voor de sprong. Die controle kon echter geen sabotage aan het licht brengen.
Wie gaat er vanuit dat de parachute niet mag liggen in een ruimte bij mensen die je al zo lang kent. Zelfs bij mensen die je niet goed kent, je gaat er toch niet van uit dat iemand die gaat saboteren.
Voor je in je auto stapt ga je toch ook niet controleren of er iemand de remkabels gesaboteerd heeft.

Zullen we iedereen die opgesloten is zonder stevig materieel bewijs vrijlaten ? Een bekentenis is ook geen materieel bewijs en er zijn al meermaals bekentenissen afgelegd die niet klopten.

De verdediging heeft dat onderdeel mooi in de media uitgespeeld. Maar blijkbaar zijn de elementen van het openbaar ministerie sterk genoeg om de jury te laten oordelen dat ze schuldig is.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline witchqueen

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #890 Gepost op: november 06, 2010, 13:22:39 »
Neen, Jef heeft de rol van het Openbaar Ministerie tot zich genomen. Hij was advokaat van de burgerlijke partij, en zijn taak is de waarheid aan het licht te brengen. Moest ik burgerlijke partij zijn, ik zou geen genoegen nemen met de resultaten van het onderzoek.

Tenzij die burgerlijke partij er zelf voor iets tussen zit...
Dan zijn ze natuurlijk blij dat er een 'schuldige' aangeduid is, en gaat er zeker niet verder in het potje geroerd worden.

Offline witchqueen

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #891 Gepost op: november 06, 2010, 13:28:52 »
[/quote]

Ik heb nochtans al op veel plaatsen gelezen dat de speurders zich op EC geconcentreerd hebben omdat 'haar gezicht hen niet aanstond'...
En dan lees je uitspraken zoals 'de familie VD is veel 'verfijnder' dan de familie C', 'een 'manwijf' als EC, die moet het wel gedaan hebben',.... 
Dan stel je je toch de vraag of een poppemieke met de allures van miss België ook op die manier behandeld geweest zou zijn en op de beklaagdenbank zou zijn terechtgekomen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #892 Gepost op: november 06, 2010, 14:29:24 »

Ik heb nochtans al op veel plaatsen gelezen dat de speurders zich op EC geconcentreerd hebben omdat 'haar gezicht hen niet aanstond'...
En dan lees je uitspraken zoals 'de familie VD is veel 'verfijnder' dan de familie C', 'een 'manwijf' als EC, die moet het wel gedaan hebben',.... 
Dan stel je je toch de vraag of een poppemieke met de allures van miss België ook op die manier behandeld geweest zou zijn en op de beklaagdenbank zou zijn terechtgekomen.

En WAAR lees je zulke uitspraken? Juist ja: in roddelblaadjes  :yes:

Trouwens, ik weet de naam van het meisje niet meer, maar tis laatst nog op tv geweest (melissa knox ofzoiets?) --> een heel knap meisje dat verdacht werd een vriendin te hebben vermoord, en die werd ook schuldig bevonden  :weetniet:

Offline Fiorili

• hondenvriend pro
  • *
  • 174 HV-Punten
« Reactie #893 Gepost op: november 06, 2010, 14:43:55 »
nu moet het mij toch even van het hard dat het precies de omgekeerde wereld wordt !!! nu willen ze marsen organiseren voor Els Clottemans : compleet erover voor mij. zo kan je voor een moordenaar op straat gaan betogen om hem of haar vrij te laten  :zot:

Plots is Els Clottemans , Leopold Storme, de zus van 16 van het neergeslagen meisje... zijn ze allemaal onschuldig : we zullen ze dan maar direct allemaal vrijlaten zeker :zot: :zot: :zot:

Voor de familie van Els Van Dooren moet dit pas erg zijn ... de moordenaar van hun dochter die als idool wordt aanbeden...

ga nu weer veel commentaar krijgen maar het is tenminste van mijn hard nah  :hmpf: en ja ik geloof in haar schuld,  wij zijn geen jury, geen rechter en ik volg de beslissing van mensen die wel alle feiten , verklaringen en rapporten van psychiaters gevolgd hebben ! en voor mijn persoonlijk gevoel is de waarheid gelijklopend met de beslissing van de jury

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #894 Gepost op: november 06, 2010, 15:09:29 »
[LOMPE MODE]
Tegenwoordig, vooral via facebook en dergelijke, laat het oerlompe, niet meer nadenkende en blind de media volgende nonsensbevolking zich misleiden door nietwit journalisten die, in naam van het vullen van gazetten hun eigen mening vormen aan de hand van wat het meest populair zou zijn.
Verder gaan die eikels dan totaal onzinnige pagina's oprichten die op de meest lompe en lachwekkende wijze mensen gaan aanvallen. En waarom? Om een lief smoelke dat zegt dat ze onschuldig is.
Ik weet het niet en ik kan het niet weten, net als 99,999% van de bevolking nu ineens denkt alles te weten en op die manier het lompe volk ophitsen om dan maar in Brussel efkes te gaan rondlopen.
Een bende nietwitten met andere woorden.
[/LOMPE MODE]

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #895 Gepost op: november 06, 2010, 17:04:20 »
nuchter jan, ik vind EC niet zo'n lief smoeleke hebben, en wees gerust, mensen met haar psychiatrische aandoening zijn niet zo'n aangenaam of leuk gezelschap, je kunt ze alleen maar tolereren als je begrip hebt voor hun ziekte.

en neen, de jury had niet meer dossierkennis dan ik. Ze zijn op korte tijd overstelpt met een massa informatie, waarvoor het team van Vermassen 4 maanden nodig had om die te verwerken, en hier kregen de juryleden 12 zittingsdagen. Dat is gewoon niet meer van deze tijd, geen enkele mens is slim genoeg om die informatie op een assisenproces te verwerken. Weet ook dat het oordeel onmiddellijk na de pleidooien wordt geveld, de jury heeft infeite niet veel tijd om een oordeel te vellen.
In ingewikkelde processen, behalve in assisen, is er tussen de pleidooien en de uitspraak steeds enkele weken. De geschoolde, ervaren en getrainde rechters hebben die tijd nodig om te overwegen. Maar ongeschoolde, onervaren en niet getrainde juryleden hebben die tijd niet nodig. 
In trouwe vast

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #896 Gepost op: november 06, 2010, 18:01:20 »
nu moet het mij toch even van het hard dat het precies de omgekeerde wereld wordt !!! nu willen ze marsen organiseren voor Els Clottemans : compleet erover voor mij. zo kan je voor een moordenaar op straat gaan betogen om hem of haar vrij te laten  :zot:

Plots is Els Clottemans , Leopold Storme, de zus van 16 van het neergeslagen meisje... zijn ze allemaal onschuldig : we zullen ze dan maar direct allemaal vrijlaten zeker :zot: :zot: :zot:

Voor de familie van Els Van Dooren moet dit pas erg zijn ... de moordenaar van hun dochter die als idool wordt aanbeden...

ga nu weer veel commentaar krijgen maar het is tenminste van mijn hard nah  :hmpf: en ja ik geloof in haar schuld,  wij zijn geen jury, geen rechter en ik volg de beslissing van mensen die wel alle feiten , verklaringen en rapporten van psychiaters gevolgd hebben ! en voor mijn persoonlijk gevoel is de waarheid gelijklopend met de beslissing van de jury

en hier kan ik me dus volledig in vinden zie  :yes: :yes:
en even zo plots zijn facebook, story, dag allemaal en de algemene roddelpers waarheidsgetrouw én correct  :shock:
« Laatst bewerkt op: november 06, 2010, 19:06:28 door Nigra »

Offline witchqueen

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #897 Gepost op: november 06, 2010, 19:02:56 »
En WAAR lees je zulke uitspraken? Juist ja: in roddelblaadjes  :yes:

Trouwens, ik weet de naam van het meisje niet meer, maar tis laatst nog op tv geweest (melissa knox ofzoiets?) --> een heel knap meisje dat verdacht werd een vriendin te hebben vermoord, en die werd ook schuldig bevonden  :weetniet:

Dat van die verfijnde familie stond in het Nieuwsblad.  De andere 2, geef ik toe, heb ik op internet gelezen   :wink:

De zaak knox heb ik niet echt gevolgd, maar daar klopt volgens mij ook iets niet.
http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=14262
http://www.express.be/articles/nl/vipsweek/goede-week-voor-amanda-knox2/130866.htm
Zij is trouwens wel in beroep kunnen gaan, terwijl hier enkel cassatie mogelijk is.

Offline witchqueen

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #898 Gepost op: november 06, 2010, 19:10:40 »

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #899 Gepost op: november 06, 2010, 19:24:09 »
Waarom niet? Omdat ze het mooi weten te verwoorden?  :weetniet:
Tis niet omdat ze wel goede artikels publiceren, dat er nooit iets subjectiefs bij zit he  :weetniet:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal