collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 40012 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #120 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:20:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Het waren de beelden van de helm van Van Doren zelf die aantoonden hoe groot haar wanhoop die laatste minuut was.. dat is toch betrouwbaar niet?

Ik bedoelde mijn vorig reactie eigenlijk maar om te lachen, maar in principe KAN het wel dat ALS het een zelfmoordpoging was ze zich tijdens de val heeft bedacht he..  :weetniet:

Alé ja, ik kan absoluut niet weten of het nu een moord of zelfmoord was en wie de eventuele dader(es) is.. Maar ik heb tot nu toe nog altijd van geen enkel bewijs gehoord waaruit ontegensprekelijk blijkt dat Els Clottemans haar heeft vermoord..  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:30:42 »
Komaan, alsof iemand die zelfmoord wil plegen die laatste minuut terwijl hij te pletter stort nog eens 'wanhoop' gaat acteren omwille van die camerabeelden en als een gek proberen om reserveparachute open te krijgen.

De familie is blijkbaar wenend buiten gelopen bij het zien van die beelden, die zullen toch wel echte wanhoop bij hun zus/moeder herkennen.
Het is nog geweten dat mensen die een poging tot zelfdoding ondernemen zich plots bedenken he... :wink:

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #122 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:49:02 »
Komaan, alsof iemand die zelfmoord wil plegen die laatste minuut terwijl hij te pletter stort nog eens 'wanhoop' gaat acteren omwille van die camerabeelden en als een gek proberen om reserveparachute open te krijgen.

De familie is blijkbaar wenend buiten gelopen bij het zien van die beelden, die zullen toch wel echte wanhoop bij hun zus/moeder herkennen.

Langs de andere kant, de vermoorde vrouw komt er wel heel goed uit overal hé... cru gezegd, omdat ze dood is? Ocharme? Ocharme de nabestaanden?
Zij had een affaire, liet élk weekend haar lieve gezin in de steek voor die hollander, maar dat wordt
overal netjes omzeild... Vermassen hier al iets over horen vragen of zeggen? Ik niet.

En ja, iedereen kan anoniem een brief schrijven, maar er zijn al meerdere anonieme brieven opgedoken tijdens heel dit proces, dus deze mogen ze ook serieus nemen en onderzoeken.
Ik volg Jan... volgens mij is EC onschuldig. Zo zal ik haar tenminste blijven zien tot er BEWEZEN is dat zij effectief de dader is.
Nogmaals, dit proces wordt in de media gevoerd en EC is de boevrouw in dit geval, tot groot genoegen van meneerke 'ik hou er 2 minnaressen op na en moet in men boekske kijken wanneer ik sex had met die of die'. (wie houdt er uberhaupt zijn sexleven bij in een boekske?)

Het is beangstigend gewoon, hoe dit allemaal verloopt.

En wat die leugendetector betreft, in opwinding kan die foute resultaten geven. Dat is bewezen.
In de USA zijn véél gevallen bekend van ter dood veroordeelden die achteraf onschuldig bleken te zijn.

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #123 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:54:27 »
Langs de andere kant, de vermoorde vrouw komt er wel heel goed uit overal hé... cru gezegd, omdat ze dood is? Ocharme? Ocharme de nabestaanden?
Zij had een affaire, liet élk weekend haar lieve gezin in de steek voor die hollander, maar dat wordt
overal netjes omzeild... Vermassen hier al iets over horen vragen of zeggen? Ik niet.

Is ook niet de taak van Vermassen, maar van de verdediging he  :happywink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: oktober 08, 2010, 00:04:39 »

En ja, iedereen kan anoniem een brief schrijven, maar er zijn al meerdere anonieme brieven opgedoken tijdens heel dit proces, dus deze mogen ze ook serieus nemen en onderzoeken.
Ik volg Jan... volgens mij is EC onschuldig. Zo zal ik haar tenminste blijven zien tot er BEWEZEN is dat zij effectief de dader is.
Nogmaals, dit proces wordt in de media gevoerd en EC is de boevrouw in dit geval, tot groot genoegen van meneerke 'ik hou er 2 minnaressen op na en moet in men boekske kijken wanneer ik sex had met die of die'. (wie houdt er uberhaupt zijn sexleven bij in een boekske?)

Het is beangstigend gewoon, hoe dit allemaal verloopt.

En wat die leugendetector betreft, in opwinding kan die foute resultaten geven. Dat is bewezen.
In de USA zijn véél gevallen bekend van ter dood veroordeelden die achteraf onschuldig bleken te zijn.
Das het nu het he .... de speurders hebben hun zinnen gezet op EC en hebben alle andere sporen links laten liggen  :muur: :muur: :muur: het zou en moest EC zijn ...

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #125 Gepost op: oktober 08, 2010, 00:35:22 »
Is ook niet de taak van Vermassen, maar van de verdediging he  :happywink:

toch wel, het is ook zijn zaak. Vermassen verdedigt de burgerlijke partij. Hij moet erop toezien dat de nabestaanden gemoedsrust krijgen, en dat krijgen ze alleen maar met een terechte en onbetwijfelde veroordeling. Vermassen volgt tot nu toe - misschien uit gemakszucht? - het openbaar ministerie.
toch heeft Vermassen hij enkele vragen gesteld aan Marcel Somers, waaruit blijkt dat Vermassen toch ook zijn twijfels heeft bij de onschuld van die man.
In trouwe vast

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
« Reactie #126 Gepost op: oktober 08, 2010, 00:42:50 »
Albee, klein aanpassingske, voor mij is EC schuldic noch onschuldig. Ik weet het gewoon niet en het blijkt uit niets en uit veel dat ze schuldig/onschuldig is.
Met andere woorden, dit proces mocht er gewoon niet zijn. Een proces start je niet wanneer je overtuigd bent dat hij/zij het gedaan heeft, wel wanneer je voldoende degelijke aanwijzingen hebt of bewijzen of een combinatie van.
Nu heb je een aantal gestaafde vermoedens, zonder tijdslijn aan elkaar geknoopt, kwasie één voor één te weerleggen.
Dit proces is een flater van jewelste, het onderzoek ook. Wie weet is EC wel degelijk schuldig, maar dan hadden de onderzoekers dat moeten aantonen. Nu zijn ze daar niet in geslaagd.
Terug naar de zaak in Oudenaarde, een proces rond 1 misnoegde vriend die het zogenaamd had gezien.

Ik heb veel respect voor politie en gerecht en die flater van jewelste knagen daar aan. Spijtig....

En nogmaals, ik weet niet of EC schuldig is of niet, met dit onderzoek kan ik het ook niet weten, terwijl we het met dit proces zouden moeten weten.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #127 Gepost op: oktober 08, 2010, 01:30:48 »
Het probleem is, als EC schuldig is en ze wordt vrijgesproken, dan is die vrijspraak definitief, want je kunt niet 2 keer voor hetzelfde feit berecht worden.
Ze hadden bv de schuld van EC, als die er al was, veel gemakkelijker kunnen aantonen als ze de Don Giovanni MS wat meer hadden ondervraagd.
Of ze nu op haar kop stond, of in zithouding, of achterstevoren, of al liggend uit het vliegtuig sprong... wat is daar nu relevant aan? maar ook dit is een aanwijzing voor schuld volgens het openbaar ministerie.
't is toch niet omdat EC de pilot chute gaat zoeken en die dan ook vindt, dat ze iemand heeft vermoord? Das gewoon kinderachtige stemmingmakerij van overspannen flikken. en zo gaat het van de éne aantijging naar de andere. 
Het Opennbaar Ministerie wordt geacht de maatschappij te verdedigen, in naam te spreken van de gemeenschap... wel als versmossen van belastingsgeld, en het door het slijk halen van een goede onderwijzeres, en het overbelasten van de rechtbank gelijk staan aan het verdedigen van de gemeenschap... van mij krijgen ze alvast een blaam, want ik betaal een stuk van hun wedde en hun onbezonnen proceskosten.
In trouwe vast

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: oktober 08, 2010, 01:43:54 »
Het probleem is, als EC schuldig is en ze wordt vrijgesproken, dan is die vrijspraak definitief, want je kunt niet 2 keer voor hetzelfde feit berecht worden.
Ze hadden bv de schuld van EC, als die er al was, veel gemakkelijker kunnen aantonen als ze de Don Giovanni MS wat meer hadden ondervraagd.
Of ze nu op haar kop stond, of in zithouding, of achterstevoren, of al liggend uit het vliegtuig sprong... wat is daar nu relevant aan? maar ook dit is een aanwijzing voor schuld volgens het openbaar ministerie.
't is toch niet omdat EC de pilot chute gaat zoeken en die dan ook vindt, dat ze iemand heeft vermoord? Das gewoon kinderachtige stemmingmakerij van overspannen flikken. en zo gaat het van de éne aantijging naar de andere. 
Het Opennbaar Ministerie wordt geacht de maatschappij te verdedigen, in naam te spreken van de gemeenschap... wel als versmossen van belastingsgeld, en het door het slijk halen van een goede onderwijzeres, en het overbelasten van de rechtbank gelijk staan aan het verdedigen van de gemeenschap... van mij krijgen ze alvast een blaam, want ik betaal een stuk van hun wedde en hun onbezonnen proceskosten.

Ben ik volledig mee akkoord.
Bovendien zit er volgens mij iemand, man of vrouw, in zijn /haar handen te wrijven omdat hij/zij er onderuitkomt.

Vergeet bij alle info die doorgegeven wordt, ook niet dat sommige dagbladen (de meeste dus, op twee na) ,  hun eigen interpretatie van de feiten geven, met de nodige sensatie als volgens hen nodig.

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: oktober 08, 2010, 05:25:07 »
toch wel, het is ook zijn zaak. Vermassen verdedigt de burgerlijke partij. Hij moet erop toezien dat de nabestaanden gemoedsrust krijgen, en dat krijgen ze alleen maar met een terechte en onbetwijfelde veroordeling. Vermassen volgt tot nu toe - misschien uit gemakszucht? - het openbaar ministerie.
toch heeft Vermassen hij enkele vragen gesteld aan Marcel Somers, waaruit blijkt dat Vermassen toch ook zijn twijfels heeft bij de onschuld van die man.

:thumbs: :thumbs:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: oktober 08, 2010, 10:48:59 »
Albee, tuurlijk is Els Van Doren geen heilige.   ’t Is zoals je zegt: een hoop overspel en elk weekend bij haar loverboy.       Maar feitelijk is dat toch niet van belang bij het onderzoek naar de schuldvraag van Els Clottemans?
Die echtgenoot en kinderen krijgen al genoeg te verwerken.  Hoewel de vraag maar is of de echtgenoot echt niets wist van die affaire, als je vrouw elk weekend op een ander slaapt.
Iedereen zegt hier dat de andere pistes niet genoeg onderzocht zijn, maar hoe weten jullie dat zo zeker?   Dit is het proces van Els Clottemans, ik kan me voorstellen dat er op dit proces niet ingegaan wordt op andere pistes van eventueel andere verdachten die onderzocht zijn?  Maar dat wil daarom toch niet zeggen dat die pistes niet onderzocht werden?  Dat kunnen we vanuit de verslaggeving die in de pers verschijnt eigenlijk toch  niet weten?
Ik weet ook niet of ze het gedaan heeft of niet, mijn gevoel zegt van wel maar dat is uiteraard niet echt een betrouwbare graadmeter (en ik geef toe, durft er nogal eens naast te zijn :mrgreen:).  Maar al haar leugens en haar tijdsgebruik die maken haar in mijn ogen wel bijzonder verdacht.     Op zich maakt het niet uit of ze die pilot chute gaan zoeken is of niet en of ze ondersteboven of in zithouding uit het vliegtuig sprong.       Maar een aantal dingen kloppen niet: een IQ hebben van 130 (is dat trouwens iets wat ze zelf zei of ook effectief getest) en dan toch liegen over je zithouding terwijl je weet dat zo’n toestel registreert hoe je springt..en toch liegen over een weg die je als je broekzak kent en waarvan je kan weten dat de speurders dat ook zullen ontdekken.        Ik geloof ook echt niet dat ze die pilot chute toevallig vond, denk eerder dat ze hem gaan zoeken is.  En waarom liegt ze daar dan over?       Dan kom je bij mij niet echt over als een intelligente vrouw, maar eerder als iemand die net niet goed nadenkt over de dingen.       Wat uiteraard nog geen bewijs van moord is.

Verder ben ik het er wel mee eens dat zo lang er geen bekentenis of duidelijk bewijs is, ze niet veroordeeld zou mogen worden.       
Lunatic,  dat zag je gisteren op hln al duidelijk, daar werd gezegd dat MS in een dronken bui bekend had…terwijl op hbvl duidelijk stond dat in de brief niet werd gesproken over een bekentenis.   Ik volg dan ook enkel hbvl,die tijdens het proces live de verslaggeving brengt (en ook daar zal er af en toe wel wat sensatie bijgelapt worden). 

Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: oktober 08, 2010, 11:51:44 »

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #132 Gepost op: oktober 08, 2010, 11:58:18 »
Dat heb je met die populaire zaken hé.
De media maakt van zo'n proces een echt circus, dit zijn de gevolgen er van.

Ik wijs hier nu niet met de vinger naar de pers hé, al mochten ze wel wat objectiever verslag geven.

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #133 Gepost op: oktober 08, 2010, 11:58:53 »
is zo'n brief "een bewijsstuk"? Ik wil ook gerust anoniem brieven beginnen schrijven  :weetniet:

Kon je het niet laten nee?  :mrgreen:

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:13:50 »
Zien, het is toch overduidelijk, zoals Herman al zei, dat EC van de eerste moment eruit gepikt werd door de speurders, omdat ze zogezegd over de rooie ging... ze hebben haar over de rooie gekregen.
Ze heeft zoveel uitspraken gedaan waarvan je eigenlijk kan zeggen: dit wijst weer eens op onschuld.

Awel als mijn beste vriendin sterft en ik wordt beschuldigd van moord terwijl ik het nie gedaan heb, en ze gaan op me inkloppen voor een bekentenis, zou ik ook wel es heel boos kunnen worden... totally loosing it, is maar menselijk denk ik dan.

Bleh, ik vind het gewoon beangstigend dat iemand die onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, toch al 'schuldig' is bevonden door pers en publiek.

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:16:47 »

Bleh, ik vind het gewoon beangstigend dat iemand die onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, toch al 'schuldig' is bevonden door pers en publiek.

Inderdaad...
En daarom hoop ik stiekem dat ze effectief de dader is, want stel je voor dat ze echt onschuldig is... Dat moet gewoon vreselijk zijn.  Je bent getekend voor je leven dan....

Of ze schuldig is of niet, ik weet het niet, maar ik vind dit een heel bizar, éénzijdig gevoerd proces.  :silenced:

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:24:12 »
Albee, ik vind dat echt niet overduidelijk :weetniet: hoor.    De verhoren van Clottemans zijn getoond in deze rechtzaak en ook daaruit blijkt dat ze - in tegenstelling tot wat ze zegt- helemaal niet harder is aangepakt dan bv. Jan de Wilde.

Momenteel getuigt Jan de Wilde over zijn relatie met Els VD en zijn contact met MS achteraf en het gedrag van Clottemans en weer heb ik heel sterk het gevoel dat er toch iets grondigs scheelt met Clottemans.    Daarom hoeft ze niet de dader te zijn, maar toch.

Moet wel erg zijn voor die man om vragen over zijn (gebrek aan) sexleven met Els VD te moeten beantwoorden in zo'n gerechtszaal.      Ik vind hem ook wel een beetje naïef: als je al een jaar geen sexleven hebt en je vrouw slaapt elk weekend 'in de club' en je denkt dan nog dat ze binnen de lijntjes blijft, dan heb je wel een grenzeloos vertrouwen in je partner.

Op de vraag of hij de parachute gesaboteerd zou hebben, begon hij te huilen en zei dat hij haar tot de laatste dag graag zag.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:28:04 »
Albee, ik vind dat echt niet overduidelijk :weetniet: hoor.    De verhoren van Clottemans zijn getoond in deze rechtzaak en ook daaruit blijkt dat ze - in tegenstelling tot wat ze zegt- helemaal niet harder is aangepakt dan bv. Jan de Wilde.

Momenteel getuigt Jan de Wilde over zijn relatie met Els VD en zijn contact met MS achteraf en het gedrag van Clottemans en weer heb ik heel sterk het gevoel dat er toch iets grondigs scheelt met Clottemans.    Daarom hoeft ze niet de dader te zijn, maar toch.

Er scheelt inderdaad iets met Els Clottemans, ze heeft psychische problemen. Dat maakt ook dat ze minder druk aankan dan "een gezond iemand" als Jan De Wilde.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #138 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:29:59 »
Wat een bizarre zaak.

Ben helemaal akkoord met Albee, ze zijn van in het begin alle schulden op EC aan het zetten!

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #139 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:46:22 »
Zien, zonder op de schuld of onschuld van EC te zinspelen, wat mij stoort is dat men flarden van het onderzoek, door elkaar, toont. Slechts een klein deel is opgenomen.
Verder is alles zonder enige tijdslijn getoond aan de jury. Waarom doen ze dat?
Vrij simpel, omdat men anders geen zaak heeft.

Wanneer men zeker is, op basis van het onderzoek, dat EC schuldig, dan zet men een perfecte tijdslijn van het onderzoek neer. Dat dan, daarop volgt dat enzovoort, datum's erbij, aantal uren ondervraging, zelfs hoe en hoelang ze onder druk is gezet enzovoort....

Hier niet, nee, een kluwen van deeltjes uit het onderzoek, mooi in een presentatie gezet. Maar waar zijn de letterlijke dossierstukken die ALLES van dat blok tonen?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal