collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 39930 keer)

Offline Emmanuelle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Trimsalon / winkel / webshop
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #920 Gepost op: november 08, 2010, 13:03:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parachutemoord/article/detail/1179905/2010/11/08/Vermassen-met-dood-bedreigd.dhtml

Dit gaat toch te ver?
Al twijfel ik aan de schuld van EC, JV heeft toch maar zijn werk gedaan?

Als dat zo is, gaat het inderdaad te ver.   Maar het kan ook dat hij zo reageert omwille van de facebookgroepen die tegen hem zijn opgericht.   Ik hou ze ook al een tijdje in't oog maar echt doodsbedreigingen heb ik er niet gezien.
Ze hebben wel hun groep moeten verwijderen van hem.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #921 Gepost op: november 08, 2010, 13:08:57 »
http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parachutemoord/article/detail/1179905/2010/11/08/Vermassen-met-dood-bedreigd.dhtml

Dit gaat toch te ver?
Al twijfel ik aan de schuld van EC, JV heeft toch maar zijn werk gedaan?

Dit is gewoon niet meer normaal  :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #922 Gepost op: november 08, 2010, 13:27:03 »
van mij mag jef vermassen zo lang mogelijk gelukkig en gezond leven, maar dat mag iedereen van mij.
In trouwe vast

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
« Reactie #923 Gepost op: november 08, 2010, 13:30:13 »
Dit is gewoon niet meer normaal  :silenced:

Als de oerdomheid regeert, is niets meer normaal en gaan we allen in een teletijdmachine recht terug naar de oertijd.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #924 Gepost op: november 08, 2010, 14:00:19 »
De Anti Jef Vermassen pagina lijkt verdwenen te zijn? Ik vind ze in elk geval niet meer terug op Facebook...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #925 Gepost op: november 08, 2010, 14:01:59 »
De Anti Jef Vermassen pagina lijkt verdwenen te zijn? Ik vind ze in elk geval niet meer terug op Facebook...

Ze is ondertussen verboden dacht ik..
Kijk maar op de link van Witte Duivels!!
(volgens de reglementen van FB mogen groepen die haat zaaien overigens niet, dus logisch dat ze verwijderd werd..)

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #926 Gepost op: november 08, 2010, 14:04:08 »

die moest weg maar in vervangen door een ander, vermassen had 1 of ander iets uitgestoken waardoor ze ferm in problemen konden komen. Raar he want als een arbieter uit voetbal haatpagina's krijgt gebeurde er niets  :rolf:

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #927 Gepost op: november 08, 2010, 14:13:57 »
Het is niet omdat hij zegt dat die pagina weg moest dat ze daarom weg is. FB heeft ook zo zijn regels en anti persoonspagina's zijn gewoon verboden. Hij heeft wel klacht neergelegd. Hij had dat eigenlijk veel eerder moeten doen.

Wat er in het radio interview gezegd werd.
Er werd gevraagd of ze tegen Vermassen zijn, wat de oprichster ontkende. Ze ontkende ook dat er op de nieuwe groep uitingen tegen de persoon van Vermassen geuit werden.

Toen Annemie daarop zei dat het niet zo slim was om anti vermassen op te nemen in de pagina naam, kon ze dat ook niet weerleggen.

Allee, eigenlijk is het het typische voorbeeld van mensen die maar wat staan te roepen zonder er veel over te weten.
Ik begrijp zelfs niet dat zoiets in de media hoeft te komen.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #928 Gepost op: november 08, 2010, 14:38:28 »
Vermassen gaat ook dit winnen, wat kunnen 2 simpele facebookoprichtster s nu tegen hem beginnen? Niets.

De onrechtvaardigheid zegeviert, iedereen moet zich er gewoon bij neerleggen.
Wie dat niet kan, krijgt de stempel van simpele ziel of oerdom.

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #929 Gepost op: november 08, 2010, 14:40:23 »
Het is niet omdat hij zegt dat die pagina weg moest dat ze daarom weg is. FB heeft ook zo zijn regels en anti persoonspagina's zijn gewoon verboden. Hij heeft wel klacht neergelegd. Hij had dat eigenlijk veel eerder moeten doen.

Maar het is pas als er veel klachten binnen komen dat ze zo'n pagina's daadwerkelijk gaan verwijderen hoor  :happywink:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #930 Gepost op: november 08, 2010, 14:57:53 »
Vermassen gaat ook dit winnen, wat kunnen 2 simpele facebookoprichtster s nu tegen hem beginnen? Niets.

1 : Onrechtvaardig? Wie maakt uit dat heel die zaak onrechtvaardig is? Omdat een deel van de bevolking, zonder dossierkennis een beetje staat te roepen dat EC onschuldig is.
Nee, de juiste instanties gaan uitzoeken of rechtvaardigheid is geschied, de bevolking heeft daar letterlijk geen zak mee te maken.

2 : Dom? Het zijn inderdaad domme simpele groepszielen, die een "persoon" aanvallen, terwijl ze eigenlijk, binnen hun logica, een "systeem" in vraag zouden moeten stellen.
Maar een systeem in vraag stellen, daarvoor moet je dat systeem op zijn minst kennen in zijn basis, daar is een basis van normale intelligentie voor nodig en dat is bij die nitwitten ver te zoeken.

En om het dan toch maar door te trekken, het is inderdaad dom om een persoon, één actor, aan te vallen, die, uiteraard in geheel eigen stijl, op een sublieme wijze zijn werk heeft gedaan.
Ik kan dus maar hopen dat Vermassen klacht indient en dat de dreigers het gerecht eens aan den lijve ondervinden.

Voor de rest moet iemand mij nu eens zwart op wit aantonen, waar hier de onrechtvaardigheid zegeviert.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #931 Gepost op: november 08, 2010, 15:04:23 »
Punt is het gevaar dat 'm schuilt in zo een uitspraken. Als ik Vermassen was, dan liet ik die pagina's ook verbieden. Niet omwille van de commentaren, maar omwille van het feit dat sommige van die commentaren (ongewild) kunnen aanzetten tot...

Vb.
1. "Als ik zeg X is ne zot" --> dan is daar weinig op te vinden, jammer voor X maar dat is dan mijn mening. En ik heb nog altijd recht op een vrije meningsuiting.
2. Maar als ik zeg"X is een gevaar voor de rechtvaardigheid of de democratie" --> dat is een gevaarlijke uitspraak! Ik kan dat vinden, en op zich kan je ook niemand verbieden om dat te vinden. Maar de zin/mening is wel weergegeven als een "feit". En dan moet er maar ene gek rondlopen, die dat gevaar wel eens uit de weg zal ruimen.... M.a.w. zo een uitspraken kunnen aanleiding geven tot gevaarlijk gedrag van mensen die ze letterlijk interpreteren.

In die zin mag men, mijns inziens, uitspraken in de tweede trend gerust verbieden via publieke media (en ja, internet is ook een publiek medium).
.

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #932 Gepost op: november 08, 2010, 15:35:06 »
Mjah, het is zeer rechtvaardig dat iemand zo een veroordeling krijgt, zonder harde en materiele bewijzen  :muur:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #933 Gepost op: november 08, 2010, 15:39:26 »
Wat hadden ze dan voor materiële bewijzen moeten hebben? Een opname van EC (of iemand anders) die de parachute doorsneed? Bij de MEESTE moorden ZIJN helemaal geen materiële bewijzen !!!

Ik vind het eerder onrechtvaardig dat iemand veroordeeld wordt terwijl er nog andere mogelijke verdachten waren die NIET zo hard werden aangepakt  :weetniet:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #934 Gepost op: november 08, 2010, 15:49:53 »
Mjah, het is zeer rechtvaardig dat iemand zo een veroordeling krijgt, zonder harde en materiele bewijzen  :muur:
Wat hadden ze dan voor materiële bewijzen moeten hebben? Een opname van EC (of iemand anders) die de parachute doorsneed? Bij de MEESTE moorden ZIJN helemaal geen materiële bewijzen !!!

Ik vind het eerder onrechtvaardig dat iemand veroordeeld wordt terwijl er nog andere mogelijke verdachten waren die NIET zo hard werden aangepakt  :weetniet:

Bedankt Sofie, ik had het echt niet beter kunnen zeggen.

Voor assisen moet de misdaad NIET bewezen zijn. Met bewijzen is het natuurlijk makkelijk hé. Maar let op, er mogen dan wel harde bewijzen zijn, die bewijzen moeten dan ook nog eens onomstotelijk aan die persoon gekoppeld worden.

De jury moet oordelen op basis van hetgeen hen is aangebracht. Hun oordeel is gebaseerd op het feit of er voldoende aangetoond is dat de beklaagde de dader is of niet.
Voorbij de redelijke twijfel.....

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #935 Gepost op: november 08, 2010, 15:57:56 »
+ DNA van 2 zussen komt héél goed overeen, dus heeft sowieso weinig bewijswaarde  :muur:

Dat is nonsens. Elke persoon heeft een uniek nucleair DNA profiel. zussen delen zeker enkele van hun SNP's, maar zeker NIET allemaal. het onderscheidend vermogen van een DNA-test om zussen/broers te onderscheiden is nog altijd groot genoeg om met redelijke zekerheid te kunnen stellen dat deze of gene de bron van het DNA is.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #936 Gepost op: november 08, 2010, 16:02:09 »
Inderdaad.. Er wordt ook vaak met het zinnetje gesmeten 'je bent onschuldig tot je schuld bewezen is', maar dat klopt eigenlijk niet. Het is 'je bent onschuldig tot je schuld bewezen GEACHT wordt' !!

Om ook nog even terug te komen op iets wat hier eerder nog werd aangehaald ivm dat de jury slechts 12 dagen heeft om het dossier te leren kennen, waar de advocaten daar MAANDEN voor nodig hebben --> de advocaten krijgen dan ook de kans om het dossier vollédig te bestuderen en hun zaak (en hun pleidooien) voor te bereiden.. Zij moeten uitpluizen welke punten uit het dossier zij het meest moeten belichten om te pleiten voor hun kant van de zaak.. Zij stellen dus de punten op die ze aan de jury voorschotelen (waarvoor BEIDE partijen de kans krijgen!!) Zij moeten ook de argumenten die de tegenpartij zal gebruiken doorlichten en proberen onderuit te halen.. En dan, als de zaak voor assisen komt, moeten zij dit netjes voorschotelen aan de jury, waarbij hoor en wederhoor wordt toegepast.. In die voorbereiding kruipt dus vanzelfsprekend enorm veel tijd.. De jury krijgt dan misschien niet het volledige dossier te horen (wat ik zwaar betwijfel aangezien BEIDE partijen meer dan genoeg kans krijgen om hun zegje te doen) maar BEIDE partijen zijn verantwoordelijk voor WAT zij de jury voorschotelen..  Dus dat de jury niet voldoende dossierkennis heeft, is gewoon onzin (tenzij de advocaten slecht werk verrichten, en dat betwijfel ik toch wel, met zo'n 2 topadvocaten!!)

Dat is nonsens. Elke persoon heeft een uniek nucleair DNA profiel. zussen delen zeker enkele van hun SNP's, maar zeker NIET allemaal. het onderscheidend vermogen van een DNA-test om zussen/broers te onderscheiden is nog altijd groot genoeg om met redelijke zekerheid te kunnen stellen dat deze of gene de bron van het DNA is.
Ik had DNA-profiel moeten zeggen ipv DNA  :doh: mea culpa  :oops:
Ik weet niet hoeveel loci gebruikt worden in België om een DNA-profiel op te stellen, maar ik dacht zelfs minder dan in Nederland.. En in Nederland is de bewijswaarde van DNA, in het geval een familielid medeverdachte is, heel gering om die reden!!

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #937 Gepost op: november 08, 2010, 16:09:07 »

Ik denk niet dat Vermassen verder gaat gaan. tenzij hij even dom is.
hoe meer aandacht hieraan wordt gegeven, hoe minder een volgende assisenjury hem ernstig zal nemen. Vermassen heeft zijn doel bereikt, de smoelboeksites zijn opgekuist. Wat kan hij nu nog bereiken? 1€ schadevergoeding?
In trouwe vast

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #938 Gepost op: november 08, 2010, 16:10:22 »
er worden 16 loci gebruikt (toch alleszins in het labo waar ik kom) en met de nodige referentiestalen is dat geen enkel probleem. Tenzij ze tweelingzussen zijn is de kans dat ze op alle loci evenveel repeats hebben toch behoorlijk klein hoor.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #939 Gepost op: november 08, 2010, 16:15:45 »
er worden 16 loci gebruikt (toch alleszins in het labo waar ik kom) en met de nodige referentiestalen is dat geen enkel probleem. Tenzij ze tweelingzussen zijn is de kans dat ze op alle loci evenveel repeats hebben toch behoorlijk klein hoor.

16 loci is inderdaad wel veel :yes: In NL worden 'maar' 10 loci gebruikt in strafzaken (ik weet dat we ook hebben gezien hoeveel er dat normaal gezien zijn in Belgische strafzaken, maar ik vind het niet zo dadelijk terug  :doh:  :lol:)

Bijkomend probleem in dat geval is dan nog dat je waarschijnlijk ook nog eens met een mengprofiel zit van 2 zussen..
« Laatst bewerkt op: november 08, 2010, 16:18:16 door Sofieketje »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal