collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 39947 keer)

Offline NuchterJan

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #200 Gepost op: oktober 19, 2010, 15:07:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Albee, bewijzen in een moordzaak is niet evident. Maar voldoende aangetoond is iets anders natuurlijk.
Vermassen zit daar nu met het petje "brugerlijke partij" en moet dus alle elementen uit het dossier die haar als schuldige aanwijzen, gebruiken.

Maar EC heeft ook een advocaat hÚ, het is zijn taak om die punten onderuit te halen.

Vermassen pleit niet meer voor beschuldigden, hij kan dit niet meer aan, wat ik volkomen begrijp. Je mag verdomme die job niet onderschatten.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: oktober 19, 2010, 16:12:32 »
Nu begin ik Úcht benieuwd te worden naar de uitspraak morgen...

Maar eigenlijk zal door geen enkele uitspraak de vragen opgelost worden, hÚ.
Vermassen heeft een meesterlijk pleidooi gevoerd, maar feit blijft dat er geen bewijzen zijn. Als EC schuldig wordt bevonden, kunnen we er nog altijd niet zeker zijn dat zij dat effectief is, er zijn nog altijd geen bewijzen... :weetniet:
Maar als zij onschuldig wordt bevonden, dan loopt de echte moordenaar nog altijd ergens rond...

Dus er zullen altijd vragen blijven, bij mij althans. En dat vind ik absoluut geen fijn gevoel bij zo'n moordzaak. 

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #202 Gepost op: oktober 19, 2010, 16:20:16 »
Ik ben ook heel benieuwd naar de uitspraak.
Ik hoop eerder op een vrijspraak, omdat ik het idee krijg dat er niet voldoende bewijzen zijn om iemand op te sluiten, en omdat ik ook van mening ben dat ze veel te veel geviseerd word en mij wel afvraag of alle pistes goed onderzocht zijn geweest.
Het is niet omdat iemand stemmingswisselinge n heeft dat die een moord zou plegen.  Want ik heb het idee dat er wel veel gesproken word over die stemmingswisselinge n.
Stel dat ze onschuldig is, zolang het mogelijk is dat ze onschuldig is, is dat voor mij genoeg reden om te zeggen dat ze vrijgesproken moet worden. 
Ik zou ook niet graag verdacht worden van moord, en dat er een hoop mijn kop niet kunnen zien en mij daarom willen opsluiten.
Als iemand anders de moord gepleegd heeft, zal die natuurlijk ook zeggen dat EC het gedaan heeft.
EC is meer als 100 uur ondervraagd geweest om haar te doen bekennen, ik zou dat echt niet volhouden hoor als ik het gedaan zou hebben...
Een paar dagen na de moord is EC gaan praten met een psychologe, omdat ze zich zo slecht voelde.  Emotioneel had ze het heel zwaar.  Als zij de moord gepleegd zou hebben, zou dat dan geen groot risico geweest zijn door met een psychologe te gaan praten vlak daarna? Is de kans dan niet te groot dat je je verspreekt? 
Als ik een kind was van Els van Doren zou ik ook willen dat de moordenaar vast komt te zitten, maar dan wel de effectieve moordenaar. Ik zou zelf ook niemand willen beschuldigen zonder daarvan zeker te zijn.  Zij zijn daar wel heel zeker dat EC het gedaan heeft, als je ze bezig hoort. , Ik vind dat ze tÚ doen ten opzichte van EC.
Ik vrees ook dat we het nooit zullen weten...

Is zelfmoord eigenlijk ook nog een mogelijke piste?
Het is natuurlijk gruwelijk om zelf te gaan saboteren om dan neer te storten, maar een wanhoopsdaad...
Onder een trein springen vind ik ook al gruwelijk  :oops:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #203 Gepost op: oktober 19, 2010, 16:54:17 »
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het geen zelfmoord zou zijn aangezien haar reactie bij het neerstorten (paniek, alles proberen om toch die parachute open te krijgen) Maar dat is voor mij geen bewijs. Ik kan mij voorstellen dat je op het moment zelf alsnog panikeert als natuurlijke reflex, ook al heb je er zelf voor gekozen. niet?  :weetniet:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: oktober 19, 2010, 17:20:09 »
De vraag is natuurlijk nog altijd waarom ze de leugendetectortest weigerde en waar die toiletzak van Els van Doren is gebleven? :denk:

Offline Fiorili

• hondenvriend pro
  • *
  • 174 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: oktober 19, 2010, 18:07:10 »
het geeft bij mij ook een dubbel gevoel en ik denk dat ieder toch een beetje ongeacht de niet bestaande bewijzen zijn mening heeft.

Voor mij is zij bijvoorbeeld wel de dader en geloof ik ook dat ze het gedaan heeft. En in dat opzicht lijkt het mij ook niet fijn of eerlijk dat omdat ze zo meesterlijk was geen materiŰle bewijzen te hebben nagelaten dat ze zou mogen vrijuit gaan ?

Ik denk dat ook een volksjury niet echt objectief kan denken, iedereen heeft een buikgevoel en mensen handelen vaak vanuit dat buikgevoel ... ook een jury...indien dat fout zou zijn zouden we machines en geen mensen zijn.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: oktober 19, 2010, 18:33:09 »
Wat ik me ook afvraag, is het eigenlijk Řberhaupt wel MOGELIJK om in deze zaak harde bewijzen te vinden?
Stel dat niemand ooit een bekentenis doet, dan zullen er toch nooit bewijzen gevonden worden? En aangezien de DNA-onderzoeken niets opgeleverd hebben, zorgt dat ook niet voor bewijzen... :weetniet:

Dus zolang de moordenaar gewoon niet bekend, heeft hij eigenlijk de perfecte moord gepleegd...

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #207 Gepost op: oktober 19, 2010, 18:58:20 »
Sarah, in die gevallen (en zo zijn er wel meer hoor, wereldwijd), moet men onomstotelijk aantonen dat beschuldigde ook effectief schuldig is.
Volgens hetgeen wij weten, is dat in deze zaak niet gebeurd.

4 jaar ontkennen bij agenten die erom bekend staan nogal serieus te keer te kunnen gaan en waar men pas na 100 uren ondervragen, hier en daar een gaatje ziet in haar verklaringen, dit voor een labiel persoon......

Nu, ik weet het niet, alleen de dader weet het.....Maar is dat ook EC?

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: oktober 19, 2010, 19:05:54 »
Sarah, in die gevallen (en zo zijn er wel meer hoor, wereldwijd), moet men onomstotelijk aantonen dat beschuldigde ook effectief schuldig is.
Volgens hetgeen wij weten, is dat in deze zaak niet gebeurd.

4 jaar ontkennen bij agenten die erom bekend staan nogal serieus te keer te kunnen gaan en waar men pas na 100 uren ondervragen, hier en daar een gaatje ziet in haar verklaringen, dit voor een labiel persoon......

Nu, ik weet het niet, alleen de dader weet het.....Maar is dat ook EC?

Ik wilde met mijn post dan ook niet zeggen dat EC dan maar sowieso veroordeeld moet worden, hoor. :wink:

Maar het blijft een moeilijke zaak. Om iemand te veroordelen zouden er inderdaad harde bewijzen gevonden moeten worden, maar als er gewoon geen harde bewijzen zijn of gevonden kunnen worden... Mja, ik blijf heel benieuwd naar de uitspraak van de jury.

Of de dader EC is, dat zal alleen zij zelf weten. Maar als zij de dader is, zou ik het niet zo raar vinden als ze goed zou kunnen liegen hoor. Je moet het tenslotte maar kunnen, de parachute van je beste vriendin saboteren, gezellig mee op het vliegtuig stappen, nog wat praten en lachen, terwijl je wÚÚt dat ze te pletter gaat storten.
(Let op, ik zeg hier wel: ALS :wink: ik ben daar dus absoluut niet zeker van)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #209 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:01:06 »
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het geen zelfmoord zou zijn aangezien haar reactie bij het neerstorten (paniek, alles proberen om toch die parachute open te krijgen) Maar dat is voor mij geen bewijs. Ik kan mij voorstellen dat je op het moment zelf alsnog panikeert als natuurlijke reflex, ook al heb je er zelf voor gekozen. niet?  :weetniet:

:yes:

De vraag is natuurlijk nog altijd waarom ze de leugendetectortest weigerde en waar die toiletzak van Els van Doren is gebleven? :denk:
Waarschijnlijk op aanraden van haar advocaat  :wink: En ook terecht: indien zij zo zenuwachtig was dat de test haar sowieso als leugenaar aan had gewezen (zelfs al is ze onschuldig) 'hing' ze (bij wijze van spreke)  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:03:10 »
maar die zenuwachtigheid vind ik toch twijfelachtig,iemand die zo sto´cijns kan blijven tijdens de verhoren zal dat toch ook wel kunnen bij zo'n leugendetectortest?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:04:19 »
maar die zenuwachtigheid vind ik toch twijfelachtig,iemand die zo sto´cijns kan blijven tijdens de verhoren zal dat toch ook wel kunnen bij zo'n leugendetectortest?

Zij bleef niet sto´cijns bij de verhoren he  :lol: Integendeel: ze reageerde met momenten juist vrij heftig op haar ondervragers  :happywink:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #212 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:12:41 »
Oh Sarah, ik suggereerde ook niet dat jij vind dat ze schuldig is hÚ.

Ik reageerde alleen op "wat als er geen bewijzen zijn".
In een assisen-zaak moeten er geen fysieke bewijzen zijn, men moet alleen onomstotelijk kunnen aantonen dat hij/zij de dader is.
Fysieke bewijzen maken de zaak wel makkelijk uiteraard, maar zonder deze moet men de verdachte zonder de minste twijfel kunnen plaatsen als dader.

Voor hetgeen wij weten, is dit hier totaal niet gebeurd.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:17:24 »
ik ben er natuurlijk niet bij geweest,maar volgens de krant was ze het grootste deel van de tijd toch heel onbewogen.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:22:07 »
ik ben er natuurlijk niet bij geweest,maar volgens de krant was ze het grootste deel van de tijd toch heel onbewogen.
Het was vooral in de rechtszaal dat ze onbewogen was, denk ik.

Tijdens de verhoren met de speurders is ze meermaals uitgevlogen enzo (of dit abnormaal is laat ik in het midden :wink:).

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:23:26 »

Tijdens het proces dacht ik?   :denk: Tijdens de verhoren werkte ze haar ondervragers eerder op de zenuwen omdat ze zo labiel was..

(alÚ, ik was er ook niet bij hoor, maar zo had ik begrepen uit de media  :oops:)

Edit: Sarah was me voor  :lol:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:24:45 »
Als ik familie zou zijn van het slachtoffer: zou ik dan gelukkig zijn met zo'n proces en zou ik dan gelukkig zijn als de vermoedelijke dader veroordeeld zou worden?
Nee, want dan zou ik nog steeds met twijfels zitten: Heeft die persoon dat wel effectief gedaan?

Als ik zelf beschuldigd zou worden van zo'n daden en ik heb het niet gedaan: ik word gek denk ik als ze mij al 4 jaar beschuldigen van zo'n dingen en me niet willen geloven... Ik hoop eerlijk gezegd voor EC dat ze effectief schuldig is, want anders is zij voor mij mede-slachtoffer van een wel zeer sluwe dader.

Conclusie: als EC morgen op basis van vermoedens veroordeeld wordt, dan vind ik dat maar een akelig teken van ons rechtsysteem, want dat zou willen zeggen dat eender wie veroordeeld kan worden voor moord, als men maar voldoende vermoedens heeft dat je het gedaan hebt.  Brrrrr... akelige gedachte precies...  :denk:

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: oktober 19, 2010, 21:25:09 »
AllÚ, je kan iemand toch niet veroordelen als je geen bewijzen hebt. Je mag toch niet enkel op vermoedens en gevoelens afgaan.

Fiorili, stel nu dat er iets gebeurd is en ik geloof dat jij het gedaan hebt. En je wordt gewoon op basis van dat vermoeden voor levenslang veroordeeld. Gans je leven weg, voor iets dat je misschien niet gedaan hebt.

Zo reageerden de mensen vroeger toen ze onschuldigen op de brandstapel gooiden. Maar ik zou toch hopen dat we nu wat beschaafder geworden zijn. Alhoewel als je ziet wat er tegenwoordig nog allemaal gebeurt....

Nee, ik vind dat als je geen bewijzen of schuldbekentenis hebt, je mensen niet kan veroordelen. Sowieso zal ze het de rest van haar leven al moeilijk genoeg hebben. En als ze haar veroordelen dan hoop ik inderdaad, zowel voor de jury als voor EC zelf, dat ze inderdaad schuldig was. Moeten boeten voor iets dat je gedaan hebt, vind ik niet meer dan normaal. Maar zo zwaar moeten boeten voor iets dat je niet gedaan hebt, lijkt me ondraaglijk.

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: oktober 19, 2010, 21:27:47 »
AllÚ, je kan iemand toch niet veroordelen als je geen bewijzen hebt. Je mag toch niet enkel op vermoedens en gevoelens afgaan.
Dat kan best. Als morgen 8 van de 12 leden van de volksjury oordelen dat EC schuldig is, is zij veroordeeld zonder harde bewijzen. :wink:

Ik wil niet zeggen dat dat een goede werkwijze is, maar het KAN dus wel.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: oktober 19, 2010, 21:32:58 »
Dat kan best. Als morgen 8 van de 12 leden van de volksjury oordelen dat EC schuldig is, is zij veroordeeld zonder harde bewijzen. :wink:

Ik wil niet zeggen dat dat een goede werkwijze is, maar het KAN dus wel.

Jaja, ik bedoel niet dat het rechtskundig niet kan, maar dat het moreel gezien niet kan. Ik kan daar echt niet bij.

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal