collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 40007 keer)

Offline NuchterJan

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #160 Gepost op: oktober 13, 2010, 18:39:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bitter? Nee, realiteit. En dat is niet Belgisch hé.

Feit : Of EC het nu gedaan heeft of niet, gaan we niet weten dankzij dit onderzoek.
Feit : Klassejustitie. Onder andere kelk.

Nu, ik lig hier niet wakker van hé, ik denk daar het mijne over. Maar ik weet wel, moest ik mijn werk op dezelfde manier doen, ik lag al lang buiten, tenzij ik het zoontje van de baas zou zijn.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: oktober 13, 2010, 19:27:11 »
wie zegt dat de man van de dode niet is, dat hij erachter gekomen was dat ze vreemd ging ??? kan ik ook bleiten ze voor iets wat me totaal nie raakt. Toneel spelen noemen ze dat.

Flikken hebben weer eens laks gewerkt das al en proberen alles nu van zich af te schuiven, want zij kunnen o neee ze niet missen  :rolf:  ge moest es zien wat ze gefoefeld en gedaan hebben om een verkeersovertreding die ik niet beging toch een draai te geven dat ik schuldig was, spelleke heeft 10 maand geduurd. chance ik had boordpaieren van de auto uitgeprint en daar stond duidelijk op dat ik op ogenblik van overtreding stil stond op spoed aan een kliniek. ware het niet van die paieren dan hangde ik. Want flikn hun woord zijn meer dan dat van ons. Bende lafzakken ja. Allee nie allemaal maar das gelijk ne scheidsrechter in voetbal keren nie op hun stappen terug ook al zijn ze in fout

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #162 Gepost op: oktober 13, 2010, 21:08:04 »
Dat er in het onderzoek sprake was van een tunnelvisie en dat alleen Clottemans geviseerd is. :wink:

Ja, khad het uiteindelijk toch teruggevonden  :lol: Vind het wel jammer dat ze niet uitgebreider verslag hebben gegeven van wat hij kwam vertellen  :muur: Als k het had geweten was k de zaak die dag gaan bekijken  :muur:

Pffff... hoe meer ge dat proces volgt, hoe minder vertrouwen ge krijgt in het gerecht. Aan de ene kant steken ze hopen geld en energie in een proces dat bulkt van suggesties, interpretaties en veronderstellingen. ...

Aan de andere kant laten ze tientallen pedofiele priesters vrijuit lopen omdat het "onderzoek niet volgens procedure gevoerd zou zijn".

Tja, wat is gerechtigheid? Ge begint het u af te vragen....
Bwa, (nog) niet per sé in het gerecht, maar in de onderzoekers  :happywink:
Of ik men vertrouwen in het gerecht verlies hangt nog maar af van de uitspraak  :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #163 Gepost op: oktober 13, 2010, 21:34:22 »
Het vertrouwen in justie en politie verliezen doe ik niet hoor. Het is niet omdat er fouten gemaakt worden dat het apparaat fout is.
Maar soms kan je er toch niet aan uit dat er verschillende soorten burgers zijn.

Een flik hoeft op zijn stappen niet terug te keren, het is het gerecht dat moet bepalen op de politie een veroordeelbaar dossier heeft. Maw, is hun verdachte wel de schuldige. (politie, parket, openbaar aanklager).

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: oktober 13, 2010, 21:37:49 »
Een flik hoeft op zijn stappen niet terug te keren, het is het gerecht dat moet bepalen op de politie een veroordeelbaar dossier heeft. Maw, is hun verdachte wel de schuldige. (politie, parket, openbaar aanklager).

Een flik mag zich in principe niet schuldig maken aan tunnelvisie  :happywink: Dat ze daar toch nog keer op keer in blijken te trappen is niet bevorderlijk voor het vertrouwen in politie en justitie..

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #165 Gepost op: oktober 13, 2010, 22:02:57 »
Zie daarvoor één van mijn vorige berichten, waarin ik stel dat in twijfelgevallen (want het parket speelt ook nog zijn rol, en ook het openbaar ministerie) een onderzoek door een nieuw team onder de loupe moet worden genomen.
Flikken zijn nu eenmaal geen robots, tunnelvisie kan optreden. Het is dan aan anderen om dat onderzoek van naderbij te bekijken.
Het parket en of het openbaar ministerie (zouden) moeten dit bepalen.

Offline Hiza

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: oktober 14, 2010, 12:11:20 »
gerechtigheid, ik ben zelfstandig, als ik iets verkeerd doe, dan voel ik het direkt in mijn portemonnee, maar als zo'n vastbenoemde speurder iets verkeerd doet, dan wordt het financieel gevolg van de flaters gespreid over alle belastingbetalers,
Als je bij kkush een foutje maakt voel je dat ook direct in je portemonee  :roll:.
Vandaag in de krant jaarlijks worden 75 moorden niet ontdekt, ik stel me dan de vraag (en nu word het ingewikkeld) als men kan ontdekken dat ze niet 'ontdekt' zijn,waarom zijn ze dan eigenlijk niet 'ontdekt' ?
Ik vind ook wel, dat juist door het idee van 'tunnelvisie' van de speurders, mensen dingen beginnen te zien die er helemaal niet zijn.
Voelen we allemaal niet teveel mee met EC die nu echt wel de perfecte rol van slachtoffer begint te spelen. ?
Maw zijn we in dit topic niet bewust een voor ons zelf beeld gaan ophangen,waarin EC onschuldig is en per se een ander schuldig moet zijn ?
Maw ook in dit topic heerst 'tunnelvisie'...

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: oktober 14, 2010, 12:41:10 »
 :bow:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #168 Gepost op: oktober 14, 2010, 13:20:05 »
Ja hoor, deels wel, maar ik ga er nog steeds van uit dat ik gewoon niet weet of zij de dader is en het onderzoek mij dit niet kan vertellen.
Noem het zoals je wil, maar als zij de dader is, dan moet ze vrijuit gaan, want helemaal niet aangetoond.
Is zij niet de dader, dan moet ze ook vrijuit gaan.

Het enige wat ik zeker weet is het volgende : Ik zou niet graag in die jury zitten.

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #169 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:21:32 »
Als je bij kkush een foutje maakt voel je dat ook direct in je portemonee  :roll:.
Vandaag in de krant jaarlijks worden 75 moorden niet ontdekt, ik stel me dan de vraag (en nu word het ingewikkeld) als men kan ontdekken dat ze niet 'ontdekt' zijn,waarom zijn ze dan eigenlijk niet 'ontdekt' ?
Ik vind ook wel, dat juist door het idee van 'tunnelvisie' van de speurders, mensen dingen beginnen te zien die er helemaal niet zijn.
Voelen we allemaal niet teveel mee met EC die nu echt wel de perfecte rol van slachtoffer begint te spelen. ?
Maw zijn we in dit topic niet bewust een voor ons zelf beeld gaan ophangen,waarin EC onschuldig is en per se een ander schuldig moet zijn ?

Ik had voor dit topic mijn mening, en die is nog niet veranderd door dit topic.
Nuchter gezien is EC onschuldig tot het tegendeel bewezen is! En er is geen greintje bewijs tot nu toe.

Het was al beangstigend, en het wordt er nie beter op, integendeel.
De mama van EC komt straks aan het woord. NU al, zijn ze dat aan het viespraten  :doh:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:31:05 »
Ik weet eigenlijk niet of er in dit topic een tunnelvisie heerst....
Ik heb namelijk nooit beweert dat ze onschuldig is, wel dat ik het niet weet. Wat mij stoort is gewoon het feit dat een heel proces gebaseerd wordt op veronderstellingen en interpretaties. Er is géén enkele duidelijke aanwijzing of bewijs dat zij het wel gedaan zou hebben. Neen, men gaat uit van subjectieve dingen als "er schuldig uitzien", "niet genoeg verdriet getoond", "gelachen bij dit of dat nieuws", "ze kan het gedaan hebben", "ze heeft een persoonlijkheidssto ornis". Wel dat zijn allemaal emoties die geïnterpreteerd worden.... geen feiten, geen aanwijzingen, ...

Zo krijg ik horens van het feit dat mensen haar "schuldig" bevinden op basis van het feit dat ze er "onbewogen" bij zit in de justitiezaal en "geen emoties" toont. Wel, ondertussen heeft haar psychiater verklaard dat ze medicatie krijgt om die bewuste emoties onder controle te houden. Als ik onder de pillen zit dan toon ik ook geen emoties, en zie ik er ook onbewogen uit. Maakt me dat dan schuldig? Of is het feit dat ik die medicatie nodig heb weer een uitleg/interpretatie voor iets.

Ach ja, we zullen het nooit weten of ze het echt gedaan heeft.... ik blijf er wel bij dat een jong meisje (amper 23, amper 19 tijdens de feiten) volgens mij helemaal niet glashard kan blijven ontkennen als ze schuldig is. Maar dat is dan weer mijn interpretatie....

Ik vind het gewoon angstwekkend dat een mens tot een gruwelijke daad kan veroordeeld worden op basis van interpretaties zonder enige duidelijke aanwijzing, laat staan bewijs. Of ze het in dit geval gedaan heeft doet dan eigenlijk niet ter zake.... gewoon het feit dat men iemand wil veroordelen op deze manier. Het doet me schrik krijgen voor de toekomst.... Ik bedoel maar, er zal in je buurt maar eens iets gruwelijks gebeuren, waar jij uiteraard niets mee te maken hebt, en dan heb je enkele buren die de kans van hun leven ruiken om van je af te geraken en es wat verhalen de wereld in gaan sturen..... Als Els C. veroordeeld wordt op deze manier, dan kan ons dat allemaal ooit overkomen...
.

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:39:12 »
als zo'n vastbenoemde speurder iets verkeerd doet, dan wordt het financieel gevolg van de flaters gespreid over alle belastingbetalers,

:bow: :bow: :bow:

Dat ze die mannen eens betalen naar presatie , das niet de enige zaak he ... remember Ronald Janssens ... :happywink:

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #172 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:48:49 »
Euh, wat is er fout gelopen in de zaak Ronald Janssens?
Dat men niet tijdig (wat is tijdig) bepaalde linken aan elkaar gekoppeld heeft?

Remember dat "achteraf" alles makkelijk is hé. je hebt op een bepaald moment 1000 aanwijzingen liggen in tientallen verschillende richtingen.
Het duurt nu eenmaal een tijd vooraleer men de juiste aanwijzingen met de nodige aandacht aan mekaar heeft gekoppeld.
Moest men dat niet terdege doen, de gevangenis zat vol met "veronderstelde" misdadigers die geen vlieg kwaad zouden doen.
Er is nu eenmaal iets meer nodig dan een tip en wat vage aanwijzingen voor men iemand effectief begint op de rooster te leggen.
De reden daarvoor is nogal eenvoudig, je zou duizend keer meer personeel nodig hebben die het grootste deel van de tijd niets zit te doen.

Verder zit elk onderzoek vol met fouten en foute beslissingen. Dit is eigen aan de mens. Ook bij het ontwikkelen van pakweg Software of elektronica of huizen, bruggen enzovoort. Daarom is het noodzakelijk dat er terdege filters worden gezet en vooral dat er uiteindelijk beslissingen genomen worden die een onderzoek in een bepaalde richting duwen. Als men dan ziet dat die richting niets oplevert, moet men een andere richting uitgaan. Dat is bij RJ gebeurd, zo hebben ze hem gepakt, maar niet bij EC, nee, daar is men verder gegaan met die richting en via allerlei bochten een zweem van schuld over haar te leggen.

Onderzoekers zijn geen computers. Er is traag denkwerk door verschillende personen in zeer grote dossiers. Een computer zou maar een paar seconden nodig hebben, een groep mensen dagen.

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #173 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:52:45 »
Ik maak trouwens in zo'n zaken (ook bij ontwikkelen van software, mijn business) een onderscheid tussen "fout" en "verkeerd". Als ergens een fout zit dan los je die op, als het verkeerd is, dan herbegin je.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: oktober 14, 2010, 14:56:14 »

Dan heb je een heel verkeerd beeld van tunnelvisie  :happywink:

Wat speurders in theorie zouden moeten doen in een onderzoek als deze is verschillende scenario's bedenken van wat er gebeurd zou zijn en voor die scenario's aanwijzingen en tegenbewijs zoeken.. Dit is een waarborg tegen tunnelvisie.. Wat de speurders hier hebben gedaan is enkel bewijs zoeken voor één scenario (nl. EC IS de daderes), de andere scenario's zijn nauwelijks onderzocht omdat er vanaf het begin op dat scenario gefixeerd werd..
Hier in dit topic werden net wél voor verschillende scenario's aanwijzingen gegeven..

Het vertrouwen in justie en politie verliezen doe ik niet hoor. Het is niet omdat er fouten gemaakt worden dat het apparaat fout is.
Maar soms kan je er toch niet aan uit dat er verschillende soorten burgers zijn.

Daar kan ik me wel in vinden maar voor mij betekent dit niet dat politie géén verantwoordelijkhei d draagt als zij zich schuldig maken aan tunnelvisie  :weetniet:
(pas op: daarmee bedoel ik ook niet dat ze de speurders maar moeten opsluiten en de sleutel moeten weggooien he  :mrgreen: maar ze mogen van mij wél eens serieus op de vingers getikt worden..)

:bow: :bow: :bow:

Dat ze die mannen eens betalen naar presatie , das niet de enige zaak he ... remember Ronald Janssens ... :happywink:
En hoe ga je die prestatie dan beoordelen?  :weetniet:

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #175 Gepost op: oktober 14, 2010, 15:38:16 »
Kroongetuige zorgt voor commotie.

D'r gaan nog wa lijken uit de kast vallen volgens mij.

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #176 Gepost op: oktober 14, 2010, 19:49:57 »
Ik weet niet of het hier al gezegd is geweest. Maar je kan nu live de bijkomende getuigenis van Erwin Declercq en die van de moeder van Els Clottemans volgen.
Hier:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid981410/expert-de-clercq-clottemans-verliet-formatie-niet-per-se-opzettelijk-2.aspx

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #177 Gepost op: oktober 14, 2010, 22:07:33 »
aan het begin van het proces dacht ik 50% kans dat EC schuldig is.
We zijn nu voorbij halfweg, en ik denk 5% kans dat EC schuldig is.
In trouwe vast

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: oktober 14, 2010, 22:09:35 »
aan het begin van het proces dacht ik 50% kans dat EC schuldig is.
We zijn nu voorbij halfweg, en ik denk 5% kans dat EC schuldig is.

:lol:

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: oktober 14, 2010, 22:26:28 »
Ik weet het niet meer ... tis een heel complexe zaak  en heel moeilijk om een oordeel te vellen ... :doh:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal