collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: de zaak Els Clottemans ...  (gelezen 39943 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: de zaak Els Clottemans ...
« Reactie #100 Gepost op: oktober 07, 2010, 20:39:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sofieketje, door het weigeren van die leugendetector maakt zich alleen maar verdachter vind ik, ook al is zon leugendetector niet 100% betrouwbaar.

Als je weet dat meerdere studies al hebben aangetoond dat zo'n ding meer fout positieven aangeeft dan juist positieven is het helemaal niet vreemd dat ze zoiets weigert  :weetniet:
Ik vind zelfs dat ze een leugendetector totaal niet meer zouden mogen gebruiken wegens veel te onbetrouwbaar..

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
« Reactie #101 Gepost op: oktober 07, 2010, 20:45:08 »
Nu is ze zeker en vast niet onzeker meer, maar 3 jaar geleden wel h.

Wat ik mij ook afvraag, waarom gaven de onderzoekers geen tijdslijn bij hun uiteenzetting? Wanneer ze wat gedaan heeft tijdens het onderzoek. Wat er net voor dat specifieke feit gebeurd was?
Waarschijnlijk zeer bewust gedaan hoor.....

Ik zeg niet snel dat de speurders zich er gemakkelijk vanaf gemaakt hebben, maar in dit geval? :weetniet:
Men heeft nu eenmaal geen samenhangend dossier kunnen opstellen. Het zijn allemaal maar flarden en zonder enig bewijs, is zo'n dossier waardeloos.

En labiel? Bij mijn weten zou een labiel persoon bekend hebben. :weetniet:

Als je weet dat meerdere studies al hebben aangetoond dat zo'n ding meer fout positieven aangeeft dan juist positieven is het helemaal niet vreemd dat ze zoiets weigert  :weetniet:
Ik vind zelfs dat ze een leugendetector totaal niet meer zouden mogen gebruiken wegens veel te onbetrouwbaar..

Compleet mijn mening ook.
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: oktober 07, 2010, 20:55:40 »
Sorry maar t is nu wel niet de enige moordzaak die niet ten gronde gevoerd is ...  :happywink:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: oktober 07, 2010, 20:56:45 »
En labiel? Bij mijn weten zou een labiel persoon bekend hebben. :weetniet:

Zo denk ik er ook over  :yes: Heb het hier nog eens gezegd: het beeld van 'meedogenloze moordenares' komt totaal niet overeen met haar labiliteit..
(en daar durf ik aan toevoeg dat het eerder overeen komt met de minnaar..)

Offline cobra

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 114 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: oktober 07, 2010, 20:59:28 »

Over welke studies heb je het dan?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:00:59 »
Over welke studies heb je het dan?

Stond in de reader die we vorig jaar voor criminalistiek hebben moeten bestuderen  :happywink:
De precieze artikelen weet ik niet meer  :weetniet:

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #106 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:04:34 »
is zo'n brief "een bewijsstuk"? Ik wil ook gerust anoniem brieven beginnen schrijven  :weetniet:
:clap: :clap: :clap:

Offline vanessadenboef

• warme hondenvriend
  • *
  • 107 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:05:54 »
Je hebt shizofrene personen of wa ist die een moord niet bij bewustzijn doen en er effectief niets meer van weten , dan geeft die test ook geen juist resultaat aan ...

Niet dat het in dit geval van toepassing is maar zo'n test kan je idd niet 100 procent vertrouwen .

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:11:27 »
Ondanks dat zo'n leugendetector geen 100% betrouwbaar is, zou ik zo'n test niet weigeren als ik onschuldig zou zijn, dat maakt je alleen verdachter.

Wat niet wil zeggen dat iemand die de test weigert, schuldig is natuurlijk. Sommige mensen zullen daar best goeie redenen voor hebben (zoals Sofieketje hier), maar tja, het is wel logisch dat het je alleen maar verdachter maakt natuurlijk (zeker als de andere hoofdverdachten wel vlekkeloos door de test kwamen).  :wink:

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #109 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:16:07 »
Je hebt shizofrene personen of wa ist die een moord niet bij bewustzijn doen en er effectief niets meer van weten , dan geeft die test ook geen juist resultaat aan ...

Niet dat het in dit geval van toepassing is maar zo'n test kan je idd niet 100 procent vertrouwen .

schizofrene psychose heeft hier niet veel mee te maken.
maar zo'n test kan positief resultaat geven zelfs al lieg je niet, maar gewoon wanneer de vraag opwinding veroorzaakt.
Ik denk dat EC onschuldig is, maar omdat ze niet dom is, ziet ze zichzelf als hoofdverdachte, en heeft ze in paniek schijnsporen trachten te wissen, om toch maar de speurders van haar weg te houden, dit heeft de achterdocht van de speurders gewekt, en het heeft dus verkeerd uitgepakt.
De speurders dachten de zaak eens vlug op te lossen, een bekentenis van iemand met een kwetsbare persoonlijkheid is vlug afgedwongen, maar dit lukte niet, en het onderzoek werd sindsdien gevoerd door gefrustreerde flikken.

het gerecht hecht belang aan die anonieme brief, omdat de briefschrijver zaken aanhaalt uit het dossier die niet aan het publiek kenbaar zijn gemaakt.
In trouwe vast

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:49:08 »
Oh, dit is toch wel een zaak h. Iets om een film van te maken eigenlijk.

Als ze het gedaan heeft, dan is het erg. Maar stel je voor dat ze onschuldig is en dan dit allemaal moeten meemaken, in de gevangenis moeten zitten hebben,...

Hoop dat de waarheid ooit toch aan het licht komt. Net zoals bij dat meisje Maddie.

Spijtig dat er geen 'echte' leugendetectors bestaan.

En voor die echtgenoot moet dat toch ook iets vreselijk zijn. Eerst de klap dat je echtgenote is gestorven, maar dan nog eens te horen krijgen dat ze al 5 jaar een minnaar heeft ! En dat dan allemaal nog eens uitgebreid in de media en de rechtbank te moeten horen....

Hoe die minnaar met die vrouwen heeft gespeeld, vind ik ook wel beneden alle peil. Zo kan je een labiele persoon er helemaal over krijgen...

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:53:30 »
Zeg maar, ze zou dan die parachute 2 weken voor de sprong gesaboteerd hebben ? Wordt dat dan niet vlak voor elke sprong gecontroleerd ?

Ik zie me niet direct voor het plezier uit een vliegtuig springen, maar moest ik het doen, ik denk dat ik alles toch heel goed zou checken voor ik zomaar duizenden meters naar beneden spring.

Zou de piste zelfmoord ook onderzocht geweest zijn ?

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:56:44 »
Zeg maar, ze zou dan die parachute 2 weken voor de sprong gesaboteerd hebben ? Wordt dat dan niet vlak voor elke sprong gecontroleerd ?

Ik zie me niet direct voor het plezier uit een vliegtuig springen, maar moest ik het doen, ik denk dat ik alles toch heel goed zou checken voor ik zomaar duizenden meters naar beneden spring.

Goeie vraag  :lol:

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: oktober 07, 2010, 22:10:09 »

Der zijn zoveel dingen die niet onderzocht zijn .... :doh: :doh: :doh:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: oktober 07, 2010, 22:13:03 »
Ik heb van horen zeggen (dus alvast niet uit betrouwbare bron :lol:) dat dat onderzocht is, maar dat die mogelijkheid verworpen zou zijn, omdat getuigen haar hebben zien 'spartelen' in de lucht om haar parachute toch maar open te krijgen...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: oktober 07, 2010, 22:14:49 »
Ik heb van horen zeggen (dus alvast niet uit betrouwbare bron :lol:) dat dat onderzocht is, maar dat die mogelijkheid verworpen zou zijn, omdat getuigen haar hebben zien 'spartelen' in de lucht om haar parachute toch maar open te krijgen...

Ze had zich misschien op t nippertje bedacht  :mrgreen:
Vraag me wel af hoe betrouwbaar zo'n getuigenissen zijn  :roll:

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #116 Gepost op: oktober 07, 2010, 22:15:48 »
de piste zelfmoord is onderzocht, maar er omdat de speurders Els Clottemans niet konden hebben, hebben ze geen anderen als mogelijke verdachte aangewezen.
In trouwe vast

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: oktober 07, 2010, 22:58:17 »
Ze had zich misschien op t nippertje bedacht  :mrgreen:
Vraag me wel af hoe betrouwbaar zo'n getuigenissen zijn  :roll:

Het waren de beelden van de helm van Van Doren zelf die aantoonden hoe groot haar wanhoop die laatste minuut was.. dat is toch betrouwbaar niet?
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:00:00 »
Het waren de beelden van de helm van Van Doren zelf die aantoonden hoe groot haar wanhoop die laatste minuut was.. dat is toch betrouwbaar niet?
Der is maar 1 iemand die dat weet en die kan het niet meer zeggen .... :roll:

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: oktober 07, 2010, 23:04:43 »
Komaan, alsof iemand die zelfmoord wil plegen die laatste minuut terwijl hij te pletter stort nog eens 'wanhoop' gaat acteren omwille van die camerabeelden en als een gek proberen om reserveparachute open te krijgen.

De familie is blijkbaar wenend buiten gelopen bij het zien van die beelden, die zullen toch wel echte wanhoop bij hun zus/moeder herkennen.

Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal