collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Culinaire-feestdagen-topic  (gelezen 13020 keer)

Offline Rebecca

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Culinaire-feestdagen-topic
« Reactie #140 Gepost op: december 23, 2012, 16:17:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb gisteren mijn dessert uitgeprobeerd (en vandaag uitgedeeld aan de buren  :grijns:): cake gevuld met laagjes frambozencoulis/mascarponecrème en een andere met laagjes advocaat/advocaat-mascarponecrème. Tis alleszins lekker en goedgekeurd.  :HV-kerst:

Nu staat er een broodpudding met witte chocolade in de oven.  :cool:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #141 Gepost op: december 23, 2012, 16:52:09 »
Ik heb gisteren mijn dessert uitgeprobeerd (en vandaag uitgedeeld aan de buren  :grijns:): cake gevuld met laagjes frambozencoulis/mascarponecrème en een andere met laagjes advocaat/advocaat-mascarponecrème. Tis alleszins lekker en goedgekeurd.  :HV-kerst:

Nu staat er een broodpudding met witte chocolade in de oven.  :cool:
Hmm... broodpudding! Is dat iets feestelijk? :denk:

Voor Oudjaar hebben we die 4 dessertjes, maar voor Nieuwjaar heb ik nog niets :denk: Ik zou taarten of zo willen maken, maar broodpudding is ook een interessant ding.

Iemand ideeën voor feestelijke, maar makkelijke taarten? :pray:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: december 23, 2012, 17:08:08 »
Nee hoor, niet feestelijk. Maar ik had er gewoon zin in. :HV-kerst: (en als er nog over is, gaat de rest wel mee naar het kerstfeestje)

Goh er zijn zoveel soorten taarten, meestal niet zo heel moeilijk hoor. Bresiliennetaart vind ik bijvoorbeeld niet moeilijk en is wel lekker en toch ook feestelijk. Een kerstbuche vind ik zelf ook niet zo moeilijk, maar misschien wel als je nog niet veel taarten gemaakt heb. Frangipane is ook altijd lekker, niet super feestelijk, maar wel als je er een limoncello-versie van maakt, met limoncello creme erbovenop. Of chocoladetaart of...
Welk soort taart heb je in gedachten?

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #143 Gepost op: december 23, 2012, 17:14:05 »
Nee hoor, niet feestelijk. Maar ik had er gewoon zin in. :HV-kerst: (en als er nog over is, gaat de rest wel mee naar het kerstfeestje)

Goh er zijn zoveel soorten taarten, meestal niet zo heel moeilijk hoor. Bresiliennetaart vind ik bijvoorbeeld niet moeilijk en is wel lekker en toch ook feestelijk. Een kerstbuche vind ik zelf ook niet zo moeilijk, maar misschien wel als je nog niet veel taarten gemaakt heb. Frangipane is ook altijd lekker, niet super feestelijk, maar wel als je er een limoncello-versie van maakt, met limoncello creme erbovenop. Of chocoladetaart of...
Ik heb al zelf veel taarten gemaakt, maar ik wil een taart die feestelijk lijkt, maar eigenlijk weinig werk inhoudt  :HV-kerst: Ik heb zondag 30/12 al chocomousse en die limoenzoete caloriebom te maken + alles klaar te zetten voor mee te nemen naar wvl op Oudjaar. Ik zou zeker 2 a 3 taarten moeten hebben :wink: En ik heb maar 1 oven :fuu: Dus geen zin om een hele dag in mijn keuken te zitten :mrgreen:

En ik heb een aanleg voor steeds "moeilijke" taarten te kiezen: roltaarten, creme au beurre taarten, enz. :doh:

Edit: ik heb ook nog marshmellows te maken met chocolade errond :fuu:
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 17:17:25 door DarrenRastaKaité »

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: december 23, 2012, 17:31:23 »

hoe maakt ge dat??

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: december 23, 2012, 17:32:09 »

Per toeval foto'ke van gemaakt?
Werkt gij die bovenkant dan af met crème?

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: december 23, 2012, 17:32:53 »
Speculaasmouse ok
limoencaloriebom ok
kerstbuche ok
tiramisu ok
chocomouse ok
en nu kan ik geen dessert of afwas meer zien

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #147 Gepost op: december 23, 2012, 17:43:12 »
Speculaasmouse ok
limoencaloriebom ok
kerstbuche ok
tiramisu ok
chocomouse ok
en nu kan ik geen dessert of afwas meer zien
:rofl:

Het zal een taart worden, tiramisu en rijstpap :mrgreen: Kwestie van geen uren in de keuke te zitten :shifty: Ik heb iets gezien van een bananentaart :denk: waarschijnlijk wordt het die

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: december 23, 2012, 17:48:54 »
Hier staan foto's van een deel van mijn taarten: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2177447476589.2127257.1258924608&type=3
De limonellotaart is één van de laatste.

Ik heb er geen exact recept van, want ik heb dat zo'n beetje met de natte vinger gedaan en telkens wel geproefd tussendoor, tot het goed zat.
Voor het deeg kun je vertrekken van een cakedeeg met amandelpoeder, of een klassiek frangipanedeeg. Bij dat deeg heb ik enkele eetlepels (stuk of zes) limoncello gedaan en citroenzeste. Ik heb het deeg gebakken in een kruimeldeegbodem (kant-en-klare bodem), omdat je dan meer een taart krijgt ipv een cake.

Nadat de cake gebakken was, heb ik er siroop op gedaan: een mengeling van limoncello, citroensap en poedersuiker (naar eigen smaak zoeter of zuurder). Die siroop trekt dan in de cake.

En dan heb ik limoncellomousse gemaakt van 1 flesje room, 1 potje mascarpone (250ml van elk), poedersuiker, limoncello, citroensap en citroenzeste. De room opkloppen en er dan de mascarpone met suiker ondermengen en naar smaak aanvullen met de rest. En dat dan uitsmeren op je taart, dat hoeft niet te netjes te zijn, gewoon leukje toefjes met je spatel.

Ik had er toen gene in huis, maar volgens mij ziet het er nog leuker uit met wat (geroosterde) amandelschilfers erbovenop.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #149 Gepost op: december 23, 2012, 18:13:10 »

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: december 23, 2012, 18:37:45 »
Aangezien we morgen naar m'n schoonzus gaan eten (en dus de andere kant van de familie als die van op Oudejaar), gaan we morgen én op oudejaar chocolade moelleux eten.  :dance: Strakjes ga ik voor de derde keer op één week tijd nog even snel de oven aan zetten. Het deeg zit al in de frigo, en we moeten eerst nog eens proberen of het met dit deeg even goed gaat als met het vorige.  :lol: Mmm... dat is toch echt lekker hé. Zoiets simpels, zo lekker.

Offline hobie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: december 23, 2012, 19:14:58 »
Ik ben na vier volle dagen in de keuken bijna klaar met mijn "vreet" cadeaumanden. Voor zes manden, dus alle recepten maal 2 of 3: ouderwetse toffees, chocoladekaramellen, florentinnes, kletskoppen, chocolade amandelen, mokkatruffels, marsepein aardappeltjes, feeënvingers, rochers, advocaat, kerststol, ganache met rumrozijnen en morgen nog zwitsers. Morgen moet ik dan nog de dessert maken voor dinsdag en woensdag. Wordt chocolade-ijs ( dat is al gereed, altijd om mijn potten uit te kuisen als ik met chocolade werk), kerststronk met creme-au-beurre , miserablekoekjes en misschien nog wel iets.
Nu zit ik eindelijk in mijn zetel te wachten tot brood en kerststol gerezen zijn, dan moeten die nog gebakken worden.

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: december 23, 2012, 19:17:14 »
Hier staan foto's van een deel van mijn taarten: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2177447476589.2127257.1258924608&type=3
De limonellotaart is één van de laatste.

Ik heb er geen exact recept van, want ik heb dat zo'n beetje met de natte vinger gedaan en telkens wel geproefd tussendoor, tot het goed zat.
Voor het deeg kun je vertrekken van een cakedeeg met amandelpoeder, of een klassiek frangipanedeeg. Bij dat deeg heb ik enkele eetlepels (stuk of zes) limoncello gedaan en citroenzeste. Ik heb het deeg gebakken in een kruimeldeegbodem (kant-en-klare bodem), omdat je dan meer een taart krijgt ipv een cake.

Nadat de cake gebakken was, heb ik er siroop op gedaan: een mengeling van limoncello, citroensap en poedersuiker (naar eigen smaak zoeter of zuurder). Die siroop trekt dan in de cake.

En dan heb ik limoncellomousse gemaakt van 1 flesje room, 1 potje mascarpone (250ml van elk), poedersuiker, limoncello, citroensap en citroenzeste. De room opkloppen en er dan de mascarpone met suiker ondermengen en naar smaak aanvullen met de rest. En dat dan uitsmeren op je taart, dat hoeft niet te netjes te zijn, gewoon leukje toefjes met je spatel.

Ik had er toen gene in huis, maar volgens mij ziet het er nog leuker uit met wat (geroosterde) amandelschilfers erbovenop.

whauw die moet ik ook maken
die witte slagroomtaart ziet er ook geweldig lekker uit!!

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: december 23, 2012, 19:18:48 »
Iemand die nog iets kleins zoekt om te geven of te maken:

http://www.ikeafamily.be/nl/blog/wat-je-zelf-maakt-smaakt-het-best#.UNOCfuuDi8E.facebook

ja hallo, das gewoon veel te lekker, dan eet ik mij ziek
taarten bak ik graag en ik kan daar ook afblijven, maar zoiets....... :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #154 Gepost op: december 23, 2012, 19:23:48 »
ja hallo, das gewoon veel te lekker, dan eet ik mij ziek
taarten bak ik graag en ik kan daar ook afblijven, maar zoiets....... :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst:
Deze maak ik nog voor extra te geven aan de mensen die nog advokaat en chutney van mij krijgen  :HV-kerst:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: december 23, 2012, 20:34:47 »
Hier wordt het morgen stoofvlees met zelfgesneden frietjes en zelfgemaakte mayo  :grijns:
Het gerecht is niet feestelijk maar we zullen het op een feestelijke manier opeten  :grijns:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: december 23, 2012, 20:39:20 »
Morgen is bij ons ook nog niet feestelijk hoor, witloof in hesp in kaassaus met puree. Dat is elk jaar zo.

Offline Louserz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: december 23, 2012, 21:45:49 »
Wij gaan naar oma en daar is het ieder jaar fondue. Simpel, maar lekker. De gezelligheid, dat is dan weer wat anders natuurlijk...  :rol:

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: december 23, 2012, 21:47:58 »
Even een vraagje: Zo'n kerstbuche kan je dat alleen maken met een vierkante bakvorm. Ik bedoel echt zo een rol dus geen gewone biscuitvorm.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #159 Gepost op: december 23, 2012, 22:06:10 »
Even een vraagje: Zo'n kerstbuche kan je dat alleen maken met een vierkante bakvorm. Ik bedoel echt zo een rol dus geen gewone biscuitvorm.
Wat jij bedoelt, is een platte biscuit, dan een vulling en dan oprollen?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal