collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Collega's vernederen abeider 9 jaar lang  (gelezen 4646 keer)

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Collega's vernederen abeider 9 jaar lang
« Reactie #60 Gepost op: november 20, 2010, 14:22:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Scholen die tegen pesten zijn... Toen ik in het middelbaar zat begon de anti-pest-school actie (die loopt vandaag nog steeds denk ik). Elke leerling moest na een korte inleiding over hoe erg pesten wel was etc. een 'contract' ondertekenen dat hij nooit zou pesten en tussen zou komen als hij het zag gebeuren. Iedereen was tegen pesten en vond het een schande dat er pesters bestonden. Tot de bel ging, want in de speeltijd pestten ze gewoon verder.
Ongelofelijk dat he! Heb ik in de lagere school ook gehad, ook een anti-pestcampagne.
En bijna elk jaar (zelfs vorig jaar) waren er wel klasgesprekken rond pesten. En als de juf/lrk dan vroeg wie er allemaal al ooit gepest was geweest dan ging 3/4 van de vingers omhoog. En ik vond het altijd zo erg om te zien dat de pestkoppen van nu ooit zelf slachtoffer waren geweest van pesten.
Toen ik vorig jaar mn klasgenoten er over aansprak dat ze aan het pesten waren wast ook meteen "ma nee, tis plagen. Gij kent het verschil niet!" Kzeg excuseer? Plagen = tussen 2 gelijken voor de fun; pesten = allen tegen 1. Wa zijde hier aant doen? Denkte da die mensen kunnen lachen met u "geplaag"? En dan wast dat die mensen watjes waren als ze er niet mee konden lachen :roll:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: november 20, 2010, 14:37:36 »
Ongelofelijk dat he! Heb ik in de lagere school ook gehad, ook een anti-pestcampagne.
En bijna elk jaar (zelfs vorig jaar) waren er wel klasgesprekken rond pesten. En als de juf/lrk dan vroeg wie er allemaal al ooit gepest was geweest dan ging 3/4 van de vingers omhoog. En ik vond het altijd zo erg om te zien dat de pestkoppen van nu ooit zelf slachtoffer waren geweest van pesten.
Toen ik vorig jaar mn klasgenoten er over aansprak dat ze aan het pesten waren wast ook meteen "ma nee, tis plagen. Gij kent het verschil niet!" Kzeg excuseer? Plagen = tussen 2 gelijken voor de fun; pesten = allen tegen 1. Wa zijde hier aant doen? Denkte da die mensen kunnen lachen met u "geplaag"? En dan wast dat die mensen watjes waren als ze er niet mee konden lachen :roll:

Klinkt bekend.  :doh:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: november 20, 2010, 14:53:47 »
wel, dat heb ik dus ook. Als ik die mensen van toen terugzie, dan word ik opeens heel onzeker, krijg ik klamme handjes en weet ik veel wat nog, ik kan daar echt niet meer normaal tegen doen...

één van hun is nu dik bevriend met mijn schoonbroer en schoonzus! *jeuj*

Ik schiet de hoofdvogel af :mrgreen: : toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, hadden ze afgesproken met vrienden van hen, we zouden een week samen met hen kamperen en nadien verder trekken.

Komen we daar toe, vrienden van mijn ouders hadden ook hun kinderen bij (3 zonen), die elk hun lief bijhadden.

En wat bleek: het lief van 1 van de zonen was een van de meisjes die mij "niet zo graag hadden". :shock:

Daar zat ik dan, een week lang, van 's morgens tot 's avonds samen met dat wicht :lol:

Onze koppen moeten boekdelen gesproken hebben, toen we elkaar zagen, want mijn ouders vroegen nog: "Oh, kennen jullie elkaar? Wat fijn!"

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: november 20, 2010, 15:05:54 »
Ik schiet de hoofdvogel af :mrgreen: : toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, hadden ze afgesproken met vrienden van hen, we zouden een week samen met hen kamperen en nadien verder trekken.

Komen we daar toe, vrienden van mijn ouders hadden ook hun kinderen bij (3 zonen), die elk hun lief bijhadden.

En wat bleek: het lief van 1 van de zonen was een van de meisjes die mij "niet zo graag hadden". :shock:

Daar zat ik dan, een week lang, van 's morgens tot 's avonds samen met dat wicht :lol:

Onze koppen moeten boekdelen gesproken hebben, toen we elkaar zagen, want mijn ouders vroegen nog: "Oh, kennen jullie elkaar? Wat fijn!"
:yeek:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: november 20, 2010, 15:15:21 »
Ik ben vroeger zo half en half gepest geweest. Alleja moeilijk om uit te leggen. Bij de snulletjes was ik het populaire snulletje, maar de populaire van de school was ik niet zo graag gezien. Ik werd niet echt gepest, maar ze deden toch hun best om mij weg te krijgen uit de vriendenkring. In het middelbaar ben ik naar een heel andere stad gegaan, waar ik dus niemand kende. In het begin ging dat wel beter, maar tegen het derde middelbaar merkte ik toch dat ik terug in hetzelfde patroon aan het vallen was. In het vierde heb ik geleerd van mij daar niks meer van aan te trekken en van mij af te bijten.

Momenteel ben ik samen met een voormalige pestkop. Het echt pesten doet hij niet, of toch niet express. Hij probeert wel nog mensen en ook mij te plagen, op zich kan ik daar wel tegen. Het nadeel is dat hij nog soms te ver durft gaan. Hij snapt het ook helemaal niet dat hij te ver gaat, kan zich niet inleven in andermans schoenen. Hij snapt niet waarom hij moet stoppen en lacht het dan ook weg. Ik ken hem dus als ik merk dat hij te ver gaat bij anderen dan zeg ik hem dat dat hij moet stoppen, gelukkig luistert hij naar mij alhoewel hij niet weet waarom. Onderling plaagt hij mij ook en soms gaat hij ook te ver, maar hij weet dat als ik stop zeg hij direct moet stoppen.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #65 Gepost op: november 20, 2010, 20:32:56 »
Ik ben vroeger zo half en half gepest geweest. Alleja moeilijk om uit te leggen. Bij de snulletjes was ik het populaire snulletje, maar de populaire van de school was ik niet zo graag gezien. Ik werd niet echt gepest, maar ze deden toch hun best om mij weg te krijgen uit de vriendenkring. In het middelbaar ben ik naar een heel andere stad gegaan, waar ik dus niemand kende. In het begin ging dat wel beter, maar tegen het derde middelbaar merkte ik toch dat ik terug in hetzelfde patroon aan het vallen was. In het vierde heb ik geleerd van mij daar niks meer van aan te trekken en van mij af te bijten.

Momenteel ben ik samen met een voormalige pestkop. Het echt pesten doet hij niet, of toch niet express. Hij probeert wel nog mensen en ook mij te plagen, op zich kan ik daar wel tegen. Het nadeel is dat hij nog soms te ver durft gaan. Hij snapt het ook helemaal niet dat hij te ver gaat, kan zich niet inleven in andermans schoenen. Hij snapt niet waarom hij moet stoppen en lacht het dan ook weg. Ik ken hem dus als ik merk dat hij te ver gaat bij anderen dan zeg ik hem dat dat hij moet stoppen, gelukkig luistert hij naar mij alhoewel hij niet weet waarom. Onderling plaagt hij mij ook en soms gaat hij ook te ver, maar hij weet dat als ik stop zeg hij direct moet stoppen.
Je hebt, met alle respect, ook best kleinzerige mensen. Met woorden kan niemand mij bv. iets maken. Daar worden wij thuis in gehard. Wat je hier ook maar verkeerd doet, of iets afwijkends aan je uiterlijk die dag wordt door vader en 2 broers extreem uitvergroot en mee gelachen. Je leert daardoor wel dat je tegen een stootje moet kunnen  :lol:
Maar ik ondervind ook dat, als ik op diezelfde manier die ik zo gewoon ben doe tegen mijn vriendin, haar (figuurlijke) emmer zeer snel volloopt. Die reageert daar plots immens gevoelig op. Dus op die manier ben ik zoals jouw vriend.  :lol:
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: november 21, 2010, 23:02:07 »

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #67 Gepost op: november 21, 2010, 23:12:18 »
't is nu wel goed op 't nieuws geweest, maar de pester heeft wel zijn lotto van 250.000€ op zak... is goed beloond om te pesten.
In trouwe vast

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #68 Gepost op: november 21, 2010, 23:16:58 »
't is nu wel goed op 't nieuws geweest, maar de pester heeft wel zijn lotto van 250.000€ op zak... is goed beloond om te pesten.

Ik hoop gewoon dat die kerels door hun omgeving serieus zijn gewezen op hun gedrag  :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #69 Gepost op: november 21, 2010, 23:20:32 »
dat zoiets is kunnen gebeuren in deze tijd

echt ik vind het WALGELIJK

zeker ook het bedrijf heeft hier schuld in

Ik hoop dat gerechtigheid schiedt voor deze lui

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #70 Gepost op: november 21, 2010, 23:23:47 »
dat zoiets is kunnen gebeuren in deze tijd

echt ik vind het WALGELIJK

zeker ook het bedrijf heeft hier schuld in

Ik hoop dat gerechtigheid schiedt voor deze lui

Het bedrijf heeft nochtans ingegrepen met de pesters te ontslaan waarbij iemand in beroep ging en die serieuse schadevergoeding kreeg.. Het bedrijf werd precies gestrafd om iemand te ontslaan voor die reden  :denk:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #71 Gepost op: november 21, 2010, 23:25:09 »
Het bedrijf heeft nochtans ingegrepen met de pesters te ontslaan waarbij iemand in beroep ging en die serieuse schadevergoeding kreeg.. Het bedrijf werd precies gestrafd om iemand te ontslaan voor die reden  :denk:

Yep, pesten is blijkbaar geen reden voor ontslag  :silenced:
De vakbond die daarvoor gezorgd heeft mag fier zijn djeezes  :silenced: :silenced: :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #72 Gepost op: november 22, 2010, 00:05:52 »
ja hoe lang heeft het bedrijf gewacht met maatregelen dan??

ja de vakbond , dat is nog straffer inderdaad

echt verschrikkelijk verhaal

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #73 Gepost op: november 22, 2010, 00:08:37 »
De uitspraak van de rechter was lichtjes anders he.
Kort, de rechter zij dat het geen reden was voor ontslag op staande voet en dwingende  reden, wel een terecht ontslag.

MAAR

De kl**tzak was wel vakbondsafgevaardig de, ineens is het dus een gewoon  ontslag, wat dus wil zeggen, 8 jaar loon op zak.

Tot mijn grote spijt en kots, moet ik de rechter volmondig gelijk geven. Dat ontslag moest er jaren vroeger geweest zijn, toen het bedrijf de beelden en het verhaal te zien en te horen kreeg.

Het is toch wel belangrijk in mijn ogen, dat alle feiten wel aan bod komen. Ontslag op staande voet (en dus ook zonder rechten) kan men niet meer krijgen, jaren na dat de werkgever op de hoogte was van de feiten en alle details. :weetniet:
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Akita

• warme hondenvriend
  • *
  • 28 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: november 22, 2010, 00:12:40 »
Ik ben nooit gepest geweest, maar nam het wel regelmaticg op voor de zwakkere. Misschien omdat ik altijd zelf sterk stond.

Pesten is nooit goed te keuren !

Toch één bedenking: Een volwassen persoon die 9 jaar zo met zich laat "spelen" :zot:    Daar heb ik toch ook mijn bedenkingen bij, bij zo'n persoon. Hulpgroepen genoeg deze tijd.   

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: november 22, 2010, 11:15:00 »
Gisteren heb ik beide mannen op het nieuws gezien. Verschrikkelijk vond ik het, je zag echt twee mannen die gekraakt waren voor het leven.
Ik vond het heel moedig van hen dat ze hun verhaal zo voor de televisie vertelden.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: november 22, 2010, 13:55:40 »
Toch één bedenking: Een volwassen persoon die 9 jaar zo met zich laat "spelen" :zot:    Daar heb ik toch ook mijn bedenkingen bij, bij zo'n persoon. Hulpgroepen genoeg deze tijd.
Welke gepeste gaat zo rap de hulp van anderen inroepen? Ik heb het in mn 11 jaar lang nooit gedaan...
Ik heb tussendoor wel assertiviteitscursu ssen gevolgt (maar omdat ik onzeker was, niet omdat ik gepest werd), ik heb er 3 gevolgt en ze hebben niks geholpen :weetniet:

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #77 Gepost op: november 24, 2010, 12:20:02 »
Het was maar een grapje!

:roll: :doh:

(bron hbvl)

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #78 Gepost op: november 24, 2010, 13:04:10 »
Met woorden kan niemand mij bv. iets maken. Daar worden wij thuis in gehard. Wat je hier ook maar verkeerd doet, of iets afwijkends aan je uiterlijk die dag wordt door vader en 2 broers extreem uitvergroot en mee gelachen. Je leert daardoor wel dat je tegen een stootje moet kunnen  :lol:
Ik neem aan dat je bedoeld 'niets maken'?
Ik vind dat wel straffe woorden... Ik ben thuis opgegroeid met 2 oudere broers die mij ook gehard hebben, maar toen ik op school 3jaar lang gepest werd en iedere dag de zelfde opmerkingen te horen kreeg, geloof me maar dat dat niet in je koude kleren gaat zitten. Niet de eerste 6maand, maar wel als het blijft aanhouden.

Ivm "de mensen terug zien" en terug onzeker worden, dat heb ik jammer genoeg ook. 1 van mijn pesters komt op tv (althans 2jaar geleden, kijk daardoor niet meer naar JIM) dus dat was ook verschietachtig. Ik heb ook al eens 1 van mijn pesters moeten serveren in een bar waar ik toen vakantiewerk deed. Ook héél gezellig  :roll:

Het meest opmerkelijk van dit topic is toch wel dat pesters gewoon niet snappen wat ze aan het doen zijn. Ipv papiertjes te laten ondertekenen op school kunnen ze beter eens uit de doeken doen wat pesten nu net inhoudt...

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #79 Gepost op: november 24, 2010, 13:40:12 »
Ik ben nooit gepest geweest, maar nam het wel regelmaticg op voor de zwakkere. Misschien omdat ik altijd zelf sterk stond.

Pesten is nooit goed te keuren !

Hier hetzelfde. In de lagere school was ik altijd zowat de leider. Ik was de slimste van de klas, maar zonder er eigenlijk iets voor te doen en ik ben er bv. ook nooit bang voor geweest om een leraar uit te dagen. Nooit op een slechte manier, maar als een leraar een fout maakte had ik het wel gezien en ging ik het zeker niet laten om hem dat eens mooi duidelijke te maken. En dat wekte blijkbaar sympathie op bij de andere klasgenoten. In het middelbaar waren we misschien niet populair, maar iedereen had wel respect voor ons. We hebben altijd al een heel complexe en gevarieerde vriendenkring gehad, waarbij leeftijd en dergelijke niet van belang waren. Het ene weekend was je bv als 16-jarige op stap met een groep van 30-40 jarigen van de plaatselijke motorclub, en het volgende weekend kon je dan een hele avond bij een groep 'nerds' zitten. In totaal zullen we met zo'n 200 man geweest zijn alles te samen. Van 14 tot 60 jaar. Nooit hebben we voor problemen gezorgd, en niemand die ons durfde uitdagen. En zo kwam het ook dat ik dan in het middelbaar als 14 jarige rondhing bij mensen die in hun laatste jaar zaten enzo. Ik kan nu niet van mezelf zeggen dat ik zo knap ben, maar heb nooit problemen gehad met het versieren van de populairste meisjes op school. Dus niemand die zin had om mij te gaan pesten. Voordeel was wel dat sommigen die gepest werden, makkelijk te 'redden' waren door er mee om te gaan en ze op te nemen in onze groep. Eenmaal bekend was dat ze met ons omgingen dan werden ze automatisch met rust gelaten.

Pesten werd bij ons niet gedaan. Plagen wel, en soms ging dat ook wel eens ver voor we er erg in hadden, maar dat wist het 'slachtoffer' dan ook, en als er dan over gesproken werd, dan werd er rekening mee gehouden. Mensen reageren heel verschillend op daden en uitspraken van anderen. Als iemand iets tegen mij zegt dan kan ik dat als grapje opvatten, terwijl een andere er erg beledigd zou door kunnen zijn en het opvatten als pesten. Mensen die hun emoties dan moeilijk in de hand kunnen houden, en op zoiets direct heel overdreven gaan reageren, zijn dan natuurlijk wel een makkelijk slachtoffer. En als je dan bv moet werken naast iemand die er wel plezier in heeft om je geregeld tot het uiterste te drijven, dan kan dat natuurlijk erg onaangenaam worden en gaan lijden tot een gewoonte. Het gaat ook steeds makkelijker en makkelijker worden om het slachtoffer te manipuleren. Ze weten na een tijdje wat goed werkt, en het slachtoffer gaat zijn verzet sneller en sneller opgeven. En uiteindelijk kan een enkel woord al genoeg zijn om het slachtoffer tot huilen te brengen.

Maar dat je je zo 9 jaar lang kunt laten doen, dat kan er bij mij ook niet in. Je mag dan bang zijn voor loonsverlies, om het toe te geven tegenover de maatschappij,... Maar er zijn genoeg oplossingen als je het echt niet meer ziet zitten. Als je ze gewoon maar laat doen en zelf niets onderneemt dan blijf je gewoon in hetzelfde patroon hangen en weet je ook dat het niet vanzelf gaat beteren.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal