collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Collega's vernederen abeider 9 jaar lang  (gelezen 4661 keer)

Offline NuchterJan

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Freediver.be
Re: Collega's vernederen abeider 9 jaar lang
« Reactie #40 Gepost op: november 19, 2010, 22:39:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Een grotere mond? Kan dat? :baeh: :rolf:

Graptjeuh..... :happywink:
Ik ben van na de oorlog en wil dat zo houden...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #41 Gepost op: november 19, 2010, 22:42:09 »
Een grotere mond? Kan dat? :baeh: :rolf:

Graptjeuh..... :happywink:

TOEN nog wel ja  :mrgreen: Maar tis eigenlijk door die pesterijen dat ik uiteindelijk wat sterker in men schoenen ben gaan staan.. Tegen het laatste middelbaar was ik de schrik van sommige leraren wat die grote mond betreft  :oops: (maar ik werd wel niet meer gepest  :hmpf: :mrgreen:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: november 19, 2010, 22:44:59 »
Dit is echt verschrikkelijk, wat die mens overkomen is. En nog veel erger dat de pester er zelf ook nog geld voor gekregen heeft. Hoe moet die persoon zich hierna voelen, als degene die hem zo erg gepest heeft er nog voor betaald werd ook? Onvoorstelbaar... Ik begrijp ook niet dat er niemand op gereageerd heeft. Oké, groepsdruk doet veel. Maar no way dat ik hierop zou staan kijken. 'k Weet toch dat ik als kind zo niet bleef staan als er iemand in de klas gepest werd, kan me niet voorstellen dat ik dit nu wel zou doen als volwassene. Ik zou in zo'n bedrijf met zo'n sfeer zelfs niet willen blijven werken. Maar misschien ben ik niet zo'n groepsdier als de meesten. Van alle mensen die daar bij staan, moet er toch ééntje bij zijn die niet zo vatbaar is voor groepsdruk?

Ik vraag me trouwens af wanneer je voor een pester interessant genoeg bent om gepest te worden. Want je ziet soms hoe bepaalde kinderen, ook al veranderen ze van school en omgeving, toch steeds gepest blijven worden. Heb het probleem nooit gekend gelukkig (ook al ben ik maar een klein ventje) en sprak (alléja "spreken"  :lol: ) altijd op pestgedrag, maar ik vraag me toch af (zonder te willen schofferen en puur om een discussie op te starten) of mensen pestgedrag eigenlijk uitlokken? Ligt het puur aan hun uiterlijk/lichaamstaal/... dat ze geviseerd worden door pesters?

Ik vind het echt een vreemd fenomeen alleszins.

Maude werd vorig jaar gepest. De reden waarom was niet wat ik dacht. We wisten dat ze fysiek aangepakt werd door 'n kindje uit haar klas. Wij dachten dat ze zich liet doen. Dit was waar, maar niet helemaal. Volgens haar juf, was het probleem dat de andere kindjes zich volledig lieten doen. Ze deden exact wat de pester zei, en lieten helemaal over zich heen lopen. Maude niet, zij laat zich door niemand de les spellen. Verbaal kon Maude dit kind perfect aan. En omdat dit kind Maude verbaal niet kon aanpakken, deed de pester dit wel fysiek. Krabben in haar gezicht, haar duwen, aan haar kledij trekken,... Maude durfde er niet (fysiek) terug op in te gaan.

De reden waarom dit kind anderen pest, is volgens mij haar opvoeding. Zo vinden haar ouders het bijzonder grappig als ze zo'n dingen doet. Gesprekken met CLB lachen ze weg. Elk kind kan problemen hebben, dat maakt mij niet uit. Maar doe er dan toch iets mee als ouder... Ik vraag me overigens af, of de pestkopjes op zo'n jonge leeftijd, ook later pestkoppen blijven?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: november 19, 2010, 22:49:06 »
Dit is echt verschrikkelijk, wat die mens overkomen is. En nog veel erger dat de pester er zelf ook nog geld voor gekregen heeft. Hoe moet die persoon zich hierna voelen, als degene die hem zo erg gepest heeft er nog voor betaald werd ook? Onvoorstelbaar... Ik begrijp ook niet dat er niemand op gereageerd heeft. Oké, groepsdruk doet veel. Maar no way dat ik hierop zou staan kijken. 'k Weet toch dat ik als kind zo niet bleef staan als er iemand in de klas gepest werd, kan me niet voorstellen dat ik dit nu wel zou doen als volwassene. Ik zou in zo'n bedrijf met zo'n sfeer zelfs niet willen blijven werken. Maar misschien ben ik niet zo'n groepsdier als de meesten. Van alle mensen die daar bij staan, moet er toch ééntje bij zijn die niet zo vatbaar is voor groepsdruk?

Goed dat jij zo niet was/bent  :thumbs: Maar de waarheid is jammer genoeg dat de meeste mensen wél zo'n groepsdieren zijn..
Het beste voorbeeld dat daarvoor is: de 2e wereldoorlog.. tis niet alsof al die Duitsers toen slechte mensen waren he.. Ze durfden gewoon niet tegen de mening van de groep in te gaan :muur:
En een recent voorbeeld: Guantanamo Bay..
(waarmee ik zo'n praktijken absoluut niet goedkeur eh!! Integendeel  :silenced:)

Ik vraag me overigens af, of de pestkopjes op zo'n jonge leeftijd, ook later pestkoppen blijven?
Als die ouders echt totaal niet ingrijpen, jammer genoeg vaak wel :cry:
(als ze wel ingrijpen en het gedrag de juiste richting insturen, is er wel nog hoop hoor  :lol:)

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: november 19, 2010, 22:53:14 »
Wel, ik woon nu intussen al wel ettelijke jaren een heel eind weg van mijn geboortestreek (eerst op kot in Brussel, nu in Limburg).

Als ik toch nog eens langs de manège ga, waar de pesterijen altijd het ergst waren, word ik onderweg al zenuwachtig en voel ik mij "slecht in mijn vel".

Terwijl ik intussen een volwassen vrouw ben, dat ik het zonder gestoef toch al wel een heel eind verder geschopt heb als diegenen die mij toen zo pestten, dat ik zelf ook heel fel veranderd ben ten opzichte van toen (mensen die mij nu kennen zouden NOOIT kunnen vermoeden dat ik vroeger zo fel gepest geweest ben), ...

Het is echt iets vreemds, ik denk dat je het je ook maar moeilijk kan inbeelden, als je het niet zelf meegemaakt hebt (om een cliché van formaat boven te halen, maar 't is echt waar :lol: )

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: november 19, 2010, 23:01:59 »
Wel, ik woon nu intussen al wel ettelijke jaren een heel eind weg van mijn geboortestreek (eerst op kot in Brussel, nu in Limburg).

Als ik toch nog eens langs de manège ga, waar de pesterijen altijd het ergst waren, word ik onderweg al zenuwachtig en voel ik mij "slecht in mijn vel".

Terwijl ik intussen een volwassen vrouw ben, dat ik het zonder gestoef toch al wel een heel eind verder geschopt heb als diegenen die mij toen zo pestten, dat ik zelf ook heel fel veranderd ben ten opzichte van toen (mensen die mij nu kennen zouden NOOIT kunnen vermoeden dat ik vroeger zo fel gepest geweest ben), ...

Het is echt iets vreemds, ik denk dat je het je ook maar moeilijk kan inbeelden, als je het niet zelf meegemaakt hebt (om een cliché van formaat boven te halen, maar 't is echt waar :lol: )

Kan ik me heel erg in terugvinden  :yes:
Ik woon nog altijd in dezelfde buurt, maar als ik die mensen terug zie die me vroeger zo hebben gepest voel ik me nog altijd ongemakkelijk  :oops: (zelfs al ben ik nu veel zelfzekerder dan toen.. en ook al weet ik dat zij eigenlijk helemaal niet meer dezelfde persoon zijn als toen..)
Maar wat ik wel meer en meer heb gemerkt is dat zij zélf helemaal niet zo zelfzeker zijn als hoe ze toen, in mijn hoofd, overkwamen.. Met 1 meisje ben ik achteraf bv. nog mee in contact gekomen (was de beste vriendin van mijn toenmalig vriendje  :muur: :bla:) en eens een avond zitten babbelen (onder invloed van veel te veel wijn  :oops:) en bleek dat zij zelfs tegen de anorexia aan heeft gezeten  :shock: (terwijl ik dat vroeger dus 1 van de mooiste meisjes van school vond he!!  :shock:) Dus zo zie je maar  :weetniet: Daardoor heb ik het allemaal ook wel beter kunnen plaatsen denk ik..

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: november 19, 2010, 23:07:02 »
Citaat
Het beste voorbeeld dat daarvoor is: de 2e wereldoorlog.. tis niet alsof al die Duitsers toen slechte mensen waren he.. Ze durfden gewoon niet tegen de mening van de groep in te gaan :muur:
En een recent voorbeeld: Guantanamo Bay..
Gelukkig waren ze niet allemaal zo'n meelopers. Ook toen waren er wel mensen die er tegenin gingen. 't Is onbegrijpelijk dat het merendeel van de bevolking wel te bang was, om er tegenin te gaan.

Goed dat jij zo niet was/bent 
ik weet niet of dat zo'n goede eigenschap is

Pfff... nogal 'n gevoelig onderwerp voor mij. Als ik zie hoeveel pijn dit Maude vorig jaar heeft gedaan, hoeveel ze in haar slaap begon te wenen... en dat is dan nog zoiets 'onschuldigs' ivt wat deze man meegemaakt heeft. Kan me heel goed voorstellen dat die man met 'n touw in z'n handen stond. Ik krijg er kippenvel van.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: november 19, 2010, 23:12:39 »
ik weet niet of dat zo'n goede eigenschap is
Euhm...  :denk: JAWEL hoor!!!  :yes: :yes: :yes:
Als je geïnteresseerd bent moet je maar een het boek van Philip Zimbardo 'The Lucifer Effect' lezen, over zijn Stanford Prison experiment  :happywink: Daarin hamert hij er ook zoveel mogelijk op dat mensen zich moeten bewust zijn van het effect van zo'n dingen als groepspesterijen en daar tegenin moeten gaan!!

Pfff... nogal 'n gevoelig onderwerp voor mij. Als ik zie hoeveel pijn dit Maude vorig jaar heeft gedaan, hoeveel ze in haar slaap begon te wenen... en dat is dan nog zoiets 'onschuldigs' ivt wat deze man meegemaakt heeft. Kan me heel goed voorstellen dat die man met 'n touw in z'n handen stond. Ik krijg er kippenvel van.
Begrijpelijk :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:

Online herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #48 Gepost op: november 20, 2010, 01:21:45 »
ziezo, we dachten dat alleen sommige bisschoppen misbruik maken van diegenen die zij moeten beschermen.
de vakbonden hebben nu ook hun schandaal.

Ik zie in sommige scholen, dat er nauwelijks aandacht wordt geschonken aan pestgedrag... neen ik ga echt voor mijn kinderen een school uitzoeken waar pestkoppen flink de oren gewassen wordt. Bij de gesprekken die wij daarover al hebben gehad, zijn we er telkens over begonnen.
In trouwe vast

Offline Vero

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: november 20, 2010, 01:32:01 »
Heb al jullie reacties gelezen en ik sta verwonderd dat er zo veel mensen gepest werden. Ik dacht dat ik de enigste was of toch één van de weinigen. Zelfs nu nog als moeder van volwassen kinderen voel ik me nog regelmatig minderwaardig als ik een blik, houding of een woord (mss lachend bedoeld) ervaar van vroegere jaren. Zelfs op één van mijn laatste jobs werd ik gekleineerd door een collega. Waarom  :weetniet:
Wat ik wel weet is dat het pijn doet.
Dit toe te geven valt me enorm moeilijk omdat ik verschillende van jullie persoonlijk ken en anderen nog zal ontmoeten. Maar omdat jullie het durven toe te geven heb ik de moed om hetzelfde te doen.

Ik doe me groot en sterk voor maar dit is om mijn (nog steeds) onzeker gevoel te verbergen ergens diep in mij. Dit topic deed die gevoelens terug naar boven komen maar ik ga ze nu asap terug wegstoppen.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: november 20, 2010, 01:36:49 »
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1184727/2010/11/19/Antipestwet-reikt-niet-ver-genoeg.dhtml

Hopelijk gaan ze er nu iets aan doen. En bij de vakbond moesten ze zich schamen, ze hadden die afgevaardigde direct moeten buiten gooien bij de vakbond. Per slot zijn zij er voor mensen te helpen, niet om te pesten.

absoluut

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: november 20, 2010, 01:37:47 »
Heb al jullie reacties gelezen en ik sta verwonderd dat er zo veel mensen gepest werden. Ik dacht dat ik de enigste was of toch één van de weinigen. Zelfs nu nog als moeder van volwassen kinderen voel ik me nog regelmatig minderwaardig als ik een blik, houding of een woord (mss lachend bedoeld) ervaar van vroegere jaren. Zelfs op één van mijn laatste jobs werd ik gekleineerd door een collega. Waarom  :weetniet:
Wat ik wel weet is dat het pijn doet.
Dit toe te geven valt me enorm moeilijk omdat ik verschillende van jullie persoonlijk ken en anderen nog zal ontmoeten. Maar omdat jullie het durven toe te geven heb ik de moed om hetzelfde te doen.

Ik doe me groot en sterk voor maar dit is om mijn (nog steeds) onzeker gevoel te verbergen ergens diep in mij. Dit topic deed die gevoelens terug naar boven komen maar ik ga ze nu asap terug wegstoppen.

Ik vind het zo moedig van je dat je dit nu durft opschrijven  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: november 20, 2010, 01:52:37 »
Jammer genoeg kan ik ook van pesten meespreken, ben zelf jaren in school gepest geweest omdat ik slecht hoorde en het altijd voor een meisje opnam dat gepest werd. Gek genoeg heeft diezelfde pester dan jaren later haar excuses aangeboden aan mij want haar kinderen werden ook gepest.

Maar het ergste heb ik op een vorige job meegemaakt door een hoofdverpleger van mijn afdeling. Hij zei me ronduit in mijn gezicht dat hij geen Limburgers kon uitstaan. En hij vroeg me eens of ik alcoholiste was, omdat ik regelmatig van mijn flesje water dronk. Het waren temperaturen van 28gr. buiten en ik liep de hele dag op en af met patiënten. Gelukkig was mijn dienst daar afgelopen, maar als ik die vent ooit tegenkom dan zal hij het weten.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: november 20, 2010, 12:07:55 »
Een collega van mij heeft ooit zelfmoord gepleegd. Hoewel ik niet precies weet wat er allemaal aan de hand was (was andere dienst, maar we hadden wel contact met hun dienst), zou pesten op het werk een belangrijke reden geweest zijn. Ik weet wel dat die collega veel uitgelachen werd, door bijna iedereen. 't Was iemand niet zo mooi, vaak sterk zweetluchtje, emotioneel snel geraakt en die persoon werd daarom geviseerd. Tot "het" gebeurde heb ik nooit geweten dat het allemaal zo erg was. Ik ben er dan ook nooit tegenin gegaan, maar zelf ben ik altijd gewoon vriendelijk tegen die persoon geweest en ik nam - als de persoon er niet bij was- de verdediging wel eens op door te zeggen dat men er niet mocht mee lachen en dat die persoon best een aardig iemand was.

Het is al meer dan 10j geleden, maar ik denk er toch vaak aan. Hoe kan zoiets gebeuren? Zelfs onder je eigen ogen, terwijl je wel "iets" merkt, terwijl je persoonlijk wel heel beperkt er tegenin gaat... Waarom heb ik, en ongetwijfeld nog andere normale mensen op het werk, niet meer verantwoordelijkhei d genomen?

En ik zie dat soort dingen nu dus nog gebeuren. Ik werk, denk ik, in een milieu dat daar nogal gevoelig aan is. Van echt pesten zie ik niks, wel veel roddelen en gezamenlijk uitlachen (achter de rug) van dezelfde geviseerden. Ik kan daar niet mee om, zeg er iets van of ga soms gewoon weg. Meestal... maar ik moet toegeven dat ik soms ook wordt meegetrokken in het lachen. Niet uit angst voor groepsdruk, maar gewoon... Ja, waarom eigenlijk?
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #54 Gepost op: november 20, 2010, 12:46:33 »
ziezo, we dachten dat alleen sommige bisschoppen misbruik maken van diegenen die zij moeten beschermen.

Ik zie in sommige scholen, dat er nauwelijks aandacht wordt geschonken aan pestgedrag... neen ik ga echt voor mijn kinderen een school uitzoeken waar pestkoppen flink de oren gewassen wordt. Bij de gesprekken die wij daarover al hebben gehad, zijn we er telkens over begonnen.

Pesten is van alle tijden en ik vrees dat het van alle tijden zal blijven.
Elke organisatie zal op die manier zijn duistere kant hebben. Ik ga dus de vakbond op zich niet veroordelen, omdat ik zeker weet dat door de band dergelijk gedrag zwaar veroordeeld wordt binnen die kringen. Zonder daardoor de vakbond op zich te gaan verdedigen hé, daar gaat de discussie hier niet over.

Ik geef je groot gelijk dat je uitkijkt naar scholen waar pesten absoluut not done is. Het is volgens mij de enige manier om het probleem van pesten terug te dringen (uitschakelen is spijjtig genoeg niet mogelijk). Wanneer ouders scholen op oa deze basis gaan kiezen, dwing je directies het pestprobleem wel degelijk aan te pakken.

Offline NuchterJan

• *
  • 7 HV-Punten
    • Freediver.be
« Reactie #55 Gepost op: november 20, 2010, 12:48:43 »
Eliot, ik zou de zelfmoorden en pogingen tot zelfmoord door pesten zeker niet onderschatten. Vanaf het moment iemand de dood als enige uitweg ziet, is het te laat.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: november 20, 2010, 13:22:34 »
Eliot, ik zou de zelfmoorden en pogingen tot zelfmoord door pesten zeker niet onderschatten. Vanaf het moment iemand de dood als enige uitweg ziet, is het te laat.
gebeurd helaas veel meer dan dat wordt gedacht  :yes:

9 jaar zo moeten leven. verschrikkelijk. ik kan me niet voorstellen hoe die mens zich dag in, dag uit moet gevoeld hebben. wat voor een gevolg dit heeft gehad op zijn privéleven, zijn gezin, zijn kinderen, zijn sociaal leven, zijn gemoedstoestand... vreselijk

persoonlijk vind ik het enorm dapper van hem dat hij er na 9 jaar voor durft uit te komen  :yes: helaas voorbeelden genoeg van mensen die dit jarenlang blijven opkroppen tot zelfmoord of gezinsdrama's tot gevolg

het zijn idd niet alleen kinderen die pesten, veel volwassenen hebben hier ook hun dagdagelijkse hobby van gemaakt.
maar ik blijf erbij, mensen die tot zoiets bekwaam zijn, zijn stuk voor stuk mensen met een compleet gebrek aan iq en eq, normen en waarden en ooit keert dit nog tegen hun  :yes:
en waarom ze dit doen :weetniet: gebrek aan eigenwaarde  :weetniet:  compleet gebrek aan menswaardige omgang  :weetniet: beseffen dat hun eigen leven zo immens zielig is dat ze dit uit pure frustratie gaan afreageren op anderen  :weetniet: 

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: november 20, 2010, 13:34:45 »

Scholen die tegen pesten zijn... Toen ik in het middelbaar zat begon de anti-pest-school actie (die loopt vandaag nog steeds denk ik). Elke leerling moest na een korte inleiding over hoe erg pesten wel was etc. een 'contract' ondertekenen dat hij nooit zou pesten en tussen zou komen als hij het zag gebeuren. Iedereen was tegen pesten en vond het een schande dat er pesters bestonden. Tot de bel ging, want in de speeltijd pestten ze gewoon verder.
En de school? Die stuurde mij naar het CLB, waar ze mij na 2 gesprekken wisten te vertellen dat ik helemaal niet gepest werd. Ik verbeeldde het mij maar, ik had een probleem met mezelf.
Ik was daar heel erg over aangedaan, kwaad, teleurgesteld. Ik had dus niemand meer die het kon doen ophouden. Mijn ouders vonden het een schande, maar konden er niets aan doen zeiden ze. Dat zeiden ze altijd.
Vanaf die dag ben ik kappot gegaan. Ik verstopte mij op vrije momenten achter een boek, maar dat hielp niet. Ze sprongen op mijn tafel, scheurde mijn boek kapot, er werden bierflesjes in mijn eetzak gestopt die dan aan de leerkracht getoont werden, mijn thermos (die ik moest meenemen) werd keer op keer kapot geslagen... Heel de school, zelfs die van het eerste middelbaar pestten mij op dat moment en geen haan die er naar kraaide. De leerkrachten stonden er vanop een afstand naar te kijken. Ik zat niet aan de grond, maar erin.

Ik werd gepest vanaf dat ik met andere kinderen in aanraking kwam in de kleuterschool tot ik het middelbaar verliet. Waarom? Er was altijd wel iets. Buiten de school werd ik ook gepest of riepen ze mij na over straat, zelfs jongeren die ik niet kende. Ik zag er gewoon anders uit, vanbinnen en vanbuiten. Ik heb een andere opvoeding gekregen dan de mensen van mijn leeftijd, ik droeg kleren die mijn moeder maakte (en die absoluut stroomden met wat de anderen droegen en niet bepaald mooi waren  :oops:), had (verplicht) kort haar, ik dacht anders dan de anderen, vond andere dingen belangrijk, was veel te braaf, deed mijn best op school, dreef niet mee met de stroom maar volgde mijn eigen gedacht. In het middelbaar begon iedereen over jongens te praten, ik begreep niet waarom. Jongens waren stom en daarbij waren het de grootste pestkoppen van heel de school. Andere meisjes begonnen te dwepen met filmsterren die ik allemaal niet kende(mocht niet naar de film, geen kabel, geen 'boekskes' thuis), maar ook hun foto zei me niets. Sommige kregen een lief, maar mij zei het niets. En dat ik zo gebleven, nu weet ik waarom. Jaren lang ben ik, overal waar ik kwam, gepest met het feit dat ik lesbisch zou zijn. In het begin wist ik nog niet eens wat dat was. En het ergste was dat ik ervan overtuigd was dat ik helemaal niet lesbisch was, maar dat ik gewoon de juiste jongen nog niet was tegengekomen. Toen ik 19 was, besefte ik dat ze gelijk hadden, heel de tijd. Ik heb mezelf direct aanvaard, maar het feit dat ik die pesters gelijk moest geven...  :doh:
Nu nog word ik onzeker als ik in de buurt van die school ben, als ik mensen van mijn klas (meen) te herkennen in de winkel. Nochtans is mijn zelfbeeld er helemaal bovenop, maar dat laatste stukje krijg ik er niet uit. Mensen die het niet meegemaakt hebben, hebben er geen idee van hoe erg het is.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: november 20, 2010, 13:51:42 »
Ik werd altijd gepest omdat ik heel onzeker & stil ben. Ik kan mezelf niet verdedigen, als ze lang genoeg door doen begin ik te wenen (en dat vinden ze natuurlijk super),....En ik ben ook nooit van de magerste geweest.
De gevolgen zijn niet te onderschatten. Al vraag ik mij toch af, moest ik nu niet het slachtoffer van pesten zijn geweest of ik dan nu zoveel anders zou zijn. Ik was als peuter/kleuter al onzeker en ben pas in het 1e leerjaar het slachtoffer van pesten geworden.

Gisteren hadden we het er thuis ook over. Hoe het komt dat geen van die collega's ooit zei "dit kan toch niet!"
En ik moest meteen terug denken aan afgelopen schooljaar. Toen behoorde ik tot de klasgroep, maar er werden 3 mensen gepest. En ik ben er toen voor opgekomen, heb tijdens een les gezegt dak het niet vond kunnen dat er in een 7e jaar nog gepest werd. En toen behoorde ik plots niet meer tot de klasgroep, maar tot de gepesten. Ookal vind ik het "zwak" van mensne als ze niet durven opkomen, langs een kant snap ik het wel. Maar ik heb altijd gezegt dat ik nog liever zelf gepest word dan dak zie hoe ze iemand anders zn leven naar de kl*te helpen.

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: november 20, 2010, 14:14:46 »

wel, dat heb ik dus ook. Als ik die mensen van toen terugzie, dan word ik opeens heel onzeker, krijg ik klamme handjes en weet ik veel wat nog, ik kan daar echt niet meer normaal tegen doen...

één van hun is nu dik bevriend met mijn schoonbroer en schoonzus! *jeuj*

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal