collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bijstuderen?  (gelezen 1132 keer)

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Uw hond de baas
Bijstuderen?
« Gepost op: augustus 23, 2013, 16:06:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik speel met het idee om nog iets bij te studeren. Ik ben een fan van de avondschool en andere opleidingen  :vuistje:  zo deed ik al Arabisch in avondschool en volgde ik overlaatst ook een opleiding hondengedragstherap eut.
Nu wil ik eens iets volledig anders en zit ik te denken aan een opleiding 'marketing- en salesverantwoordeli jke'. Het onderwerp boeit me wel. Maar ik ken er absoluut niets van  :weetniet:  Dus ik weet ook niet of ik het wel kan...
Het is een opleiding van twee jaar, in avondschool. Bedoeling zou zijn om er nadien dan freelance marketing consultant mee te worden. Vraag is: zit de wereld nog te wachten op marketing consultants?? En heeft het nut om weer twee jaar van mijn tijd te investeren in een opleiding waar ik mss niet zeker mee aan de slag kan??

Offline loesje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
Re: Bijstuderen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2013, 16:47:57 »
Marketing is niet de gemakkelijkste branche. Van mn vrienden die afstudeerden in hun master economie met optie marketing is er maar 1 die er werk in heeft... Ik vrees dat de wereld niet zit te wachten op een freelance marketing consultant zonder ervaring ;-) Eer je freelance wordt heb je best toch al wat klanten voor je start.

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline B

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 36 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2013, 16:58:17 »
Nu we bezig zijn met 'bijleren'...
Graag had ik in de toekomst ook eens wat anders willen doen dan ganse dagen achter nen pc te zitten...
Mijn interesse gaat eerder uit naar iets als 'logistiek assistent in een woonzorgcentrum'...een iets actievere job.
Ik werk nu al sedert 99 als adm bediende en had graag ook eens iets anders gedaan..
Maar ja, eerst andere zaken voorrang geven nu.

Als ge iets wilt bijleren, volg dan die cursus.
Ik heb ook al zoveel gedaan, maar beroepsmatig doe ik er ook niks mee zunne.

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2013, 17:20:11 »
@B als logistiek in een woonzorgcentrum kan dik tegenvallen, het kan zijn dat je dan alleen maar mag poetsen, tafels dekken en het eten opdienen en afruimen. Jammer genoeg word daar misbruik van gemaakt. Toen ik de opleiding logistiek volgde, werd ons duidelijk gezegd dat we geen poetsvrouwen waren, maar helaas is de realiteit anders. In een ziekenhuis wel, daar kom je met de patiënten in contact, is er heel veel afwisseling en kan je kiezen tussen werken op afdeling of patiëntenvervoer.

Offline border_freak

• *
  • 480 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2013, 17:35:20 »
Inderdaad als logistiek in een woonzorgcentrum ben je meer bezig met poetsen dan met iets anders... Ik zou toch ook 2x nadenken voor ik een job als administratief bediende zou laten schieten.

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2013, 18:38:15 »
Ik vrees inderdaad ook dat men zou gaan vallen over 'weinig ervaring'. Anderzijds zit de familie vol met zelfstandigen en wil mijn man binnenkort ook iets zelfstandig gaan doen, zij kunnen allemaal een marketing consultant gebruiken nietwaar  :vuistje:
Een ander ideetje was kok, maar daar zie ik mezelf al helemaal niet mee werken  :weetniet:

@ B: waarom waag je de sprong dan niet?

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2013, 22:26:34 »
Ik vrees inderdaad ook dat men zou gaan vallen over 'weinig ervaring'. Anderzijds zit de familie vol met zelfstandigen en wil mijn man binnenkort ook iets zelfstandig gaan doen, zij kunnen allemaal een marketing consultant gebruiken nietwaar  :vuistje:
Een ander ideetje was kok, maar daar zie ik mezelf al helemaal niet mee werken  :weetniet:
Hangt af hoe groot ze zijn/willen worden of ze dat nodig hebben he. Enkel diegene met echt goede punten komen terecht bij de grote marketing bureaus en mogen in het begin enkel 'koffie zetten'.
Het is echt geen simpele sector, maar spreekt bij velen tot verbeelding.
Maar doemscenarios vind je overal he, wie weet ben jij diegene bij wie het wel lukt  :wink:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2013, 22:58:34 »
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe job en ik ondervind dat het héél moeilijk is om een job te vinden.. Elke keer denk ik van: als ik deze job krijg, ga ik die met mijn beide handjes vasthouden en nooit meer lossen..
Ik vind het riskant om je job op te geven voor een richting te gaan volgen waarvan er elk jaar heel veel in afstuderen.. Ik weet niet of je het via syntra ofzo zou doen, zo ja: ze gaan altijd de voorkeur geven aan een bachelor vrees ik (das hard, want ik zeg niet da opleidingen niet gelijkwaardig zijn) maar zo is het wel..

Denk goed na voor je zo'n keuze maakt, de arbeidsmarkt zit op dit moment écht niet goed om risky business te gaan doen  :shifty:

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2013, 23:32:49 »
aah maar, dat heb ik misschien niet duidelijk gezegd: ik heb een keigoede job en die ga ik nooit opgeven! Het is meer voor een soort van bijberoep, op termijn misschien 4/5e werken, maar ontslag nemen zou ik niet doen. Het zou inderdaad via Syntra zijn dat ik het zou doen, is een opleiding van 2 jaar in avondschool. Ik wil gewoon graag iets erbij doen, omdat ik anders nogal snel verveeld geraak in mijn job. En ik vroeg me dus af of marketing mss iets kon zijn.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2013, 10:56:36 »
aah maar, dat heb ik misschien niet duidelijk gezegd: ik heb een keigoede job en die ga ik nooit opgeven! Het is meer voor een soort van bijberoep, op termijn misschien 4/5e werken, maar ontslag nemen zou ik niet doen. Het zou inderdaad via Syntra zijn dat ik het zou doen, is een opleiding van 2 jaar in avondschool. Ik wil gewoon graag iets erbij doen, omdat ik anders nogal snel verveeld geraak in mijn job. En ik vroeg me dus af of marketing mss iets kon zijn.

Aah oké das weer wat anders dan  :shifty: da wist ik niet.. Ja, als het je interesseert en je riskeert er niks mee, waarom niet?

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2013, 11:23:29 »
investering van tijd en geld en er misschien niets uithalen  :weetniet:
Het plan zou zijn om dan freelance marketing voor hele kleine bedrijfjes (zoals ikzelf) aan aanvaardbare prijzen. Omdat ik zelf als kleine zelfstandige merk dat ik er nood aan heb, maar dat allemaal niet kan betalen

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2013, 11:24:50 »
Ik speel met het idee om nog iets bij te studeren. Ik ben een fan van de avondschool en andere opleidingen  :vuistje:  zo deed ik al Arabisch in avondschool en volgde ik overlaatst ook een opleiding hondengedragstherap eut.

en viel dat mee arabisch ?

ik zit der ook aan te denken , omdat veel aluminiumfabrikante n uit turkijë komen en het dus makkelijker zou zijn om contacten te leggen en afspraken te maken.

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2013, 11:28:58 »
awel, op zich ben je er vrij snel mee weg, eens je de letters kent. en ik vond het best uitdagend om te doen. Maar je moet het onderhouden, want op één jaar tijd weet je niets meer...

Maar, ik denk dat jij meer gebaat bent bij Turks, want een turk spreekt geen arabisch  :vuistje: 
Ik vermoed wel dat Turks wat in dezelfde lijn ligt (gekke letters enz  :mrgreen: )

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2013, 12:04:41 »
Ja dat klopt wel van Turks (en Arabisch ook) en ook Chinees is bv. een goede taal om nu te leren, aangezien China echt in een economische opmars zit!

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2013, 23:52:42 »
Ja dat klopt wel van Turks (en Arabisch ook) en ook Chinees is bv. een goede taal om nu te leren, aangezien China echt in een economische opmars zit!

china heeft ook veel aluminium industrie , maar je moet te grote hoeveelheden kopen daar het met het schip overkomt ,
en de kwaliteit laat vaak te wensen over

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2013, 00:07:53 »
Ik ken een aantal mensen die Chinees hebben gestudeerd, enkel en alleen om op het werkveld vlot connecties te kunnen onderhouden met China.. Er wordt wel degelijk handel gedreven met China  :shifty:

Bolle

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2013, 09:02:17 »
Ik denk dat de markt er nu niet op zit te wachten en indien ze iemand nodig hebben ze mensen vinden met meer ervaring.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2013, 10:21:52 »
awel, op zich ben je er vrij snel mee weg, eens je de letters kent. en ik vond het best uitdagend om te doen. Maar je moet het onderhouden, want op één jaar tijd weet je niets meer...

Maar, ik denk dat jij meer gebaat bent bij Turks, want een turk spreekt geen arabisch  :vuistje: 
Ik vermoed wel dat Turks wat in dezelfde lijn ligt (gekke letters enz  :mrgreen: )

Neenee, ze zijn enorm verschillend qua oorsprong, grammatica, zinsbouw, taaldenken. Buiten het feit dat het Turks vanwege de geschiedenis nogal wat Arabische leenwoorden heeft, zijn ze echt niet vergelijkbaar. En Turks wordt geschreven met Latijnse letters, Arabisch met... Arabische. :wink:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2013, 13:25:44 »
klopt, ik bedoelde eigenlijk meer de moeilijkheidsgraad die wat hetzelfde zal zijn: omdat het alletwee talen zijn die zo ver van ons liggen.
Los daarvan is een andere taal leren altijd wel leuk en nooit echt verloren moeite!

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2013, 13:30:50 »
Turks heb ik nooit geleerd, Arabisch wel (Arabistiek en Islamkunde gestudeerd). Ik vind Arabisch idd wel vrij moeilijk, vooral door de andere manier van taaldenken. In die tijd was het Arabisch aan de unief ook nog niet zo heel intensief gegeven (wel het klassieke, Koranische Arabisch, maar het moderne, gesproken standaard Arabisch niet) en toen ik na 4j met een studiebeurs in Kairo aankwam begrepen de locals me amper.

Maar met de basis die ik had, heb ik wel zeer snel kunnen aanpikken bij hun gesproken Arabisch. Gelukkig!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal