collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47272 keer)

Offline loesje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3042 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #260 Gepost op: oktober 13, 2013, 12:52:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat hangt ervan af welk huwelijksvermogenst elsel je kiest. Als je niets vastlegt, heb je automatisch het wettelijke stelsel, maar je kan dus ook iets anders kiezen. (Zo heb ik het destijds geleerd, dus het kan ondertussen veranderd zijn.)
ja ik ginger in liekeuh haar vb er wel vanuit dat dit het wettelijk stelsel was.

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #261 Gepost op: oktober 13, 2013, 14:46:09 »
Is ook wettelijk stelsel uiteraard :)

Daar zit nog vanalles achter dan 50/50 ze ;-)

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #262 Gepost op: oktober 13, 2013, 17:47:34 »
Is ook wettelijk stelsel uiteraard :)

Daar zit nog vanalles achter dan 50/50 ze ;-)
Dan terug mn vraag: bij wettelijk stelsel is alles wat je verdient tijdens je huwelijk gemeenschappelijk, dus ik snap niet dat je dan bij scheiden kan gaan zeggen 'ik heb meer verdiend, dus moet meer krijgen'  :weetniet: enkel wat je eerst had voor je huwelijk, blijft van jou alleen.
Allez je bent hiermee akkoord gegaan bij je huwelijk, dan moet dat toch zolang niet duren. Die wet is er toch voor een reden.  :weetniet:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #263 Gepost op: oktober 13, 2013, 22:49:16 »
Wat we nu al bij de Aldi halen en content van zijn zijn de koeken (wafels), de zelfgebakken pistolekes, vleeswaren (hesp), lasagne valt ook mee. Groenten en fruit hebben we er nog nooit gekocht! Wel huishoudrol en wc papier. En sommige dingen in de vriezers van vlees.
En zoals jullie zeggen de rest zullen we moeten proberen!

Heb ook een kortingskaart aangevraagd voor de colruyt als ik iets nodig had van daar bracht meestal mijn broer mee als die daar ging winkelen. Maar nu kunnen we dus zelf er gebruik van maken. Geen albert heijn hier in de buurt.
En gewoon leren overal een beetje te bezuinigen in het budget van de boodschappen.

Offline Aikoo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #264 Gepost op: oktober 13, 2013, 23:10:17 »
 :dance: :clap: :yes: :bow:
Hoera,ik krijg nog 40€ terug van mijn energieafrekening
Dat is een steen van mijn hart se.Zat er angstvallig op te wachten,mijn voorraad opgegeten,durfde bijna niets meer uitgeven. :vuistje:
Dank u Eneco  :thumbs:

Offline Aikoo

• *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #265 Gepost op: oktober 13, 2013, 23:24:11 »
Dat hangt ervan af welk huwelijksvermogenst elsel je kiest. Als je niets vastlegt, heb je automatisch het wettelijke stelsel, maar je kan dus ook iets anders kiezen. (Zo heb ik het destijds geleerd, dus het kan ondertussen veranderd zijn.)
Het is nog steeds zo.
Voor je huwelijk maak je een huwelijkscontract  bij een notaris,en daar zijn verschillende mogelijkheden.VB scheiding van goederen....e.a.
Anders val je automatisch in de wettelijke voorziening, gezamenlijke bezittingen en inkomens.
Huwelijk is niet altijd pure romantiek, men moet zich ook beschermen voor wanneer het eens scheef loopt.

Offline ille

• *
  • 485 HV-Punten
« Reactie #266 Gepost op: oktober 14, 2013, 07:41:24 »
Wat we nu al bij de Aldi halen en content van zijn zijn de koeken (wafels), de zelfgebakken pistolekes, vleeswaren (hesp), lasagne valt ook mee. Groenten en fruit hebben we er nog nooit gekocht! Wel huishoudrol en wc papier. En sommige dingen in de vriezers van vlees.
En zoals jullie zeggen de rest zullen we moeten proberen!

Heb ook een kortingskaart aangevraagd voor de colruyt als ik iets nodig had van daar bracht meestal mijn broer mee als die daar ging winkelen. Maar nu kunnen we dus zelf er gebruik van maken. Geen albert heijn hier in de buurt.
En gewoon leren overal een beetje te bezuinigen in het budget van de boodschappen.

Waar wij toch wel wat op besparen is door een vleespakket te kopen en in te vriezen. In de antwerpse superbeenhouwerij koop je bvb een pakket van 11kg vlees voor 69 euro. Hier zit 11kg vlees in.  Ook een charcuteriepakket met in totaal 800g kost 7 euro.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #267 Gepost op: oktober 14, 2013, 08:44:24 »
:dance: :clap: :yes: :bow:
Hoera,ik krijg nog 40€ terug van mijn energieafrekening
Dat is een steen van mijn hart se.Zat er angstvallig op te wachten,mijn voorraad opgegeten,durfde bijna niets meer uitgeven. :vuistje:
Dank u Eneco  :thumbs:

Altijd leuk Aikoo :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #268 Gepost op: oktober 14, 2013, 10:02:16 »
Voor de mensen die aan de Nederlandse grens wonen: C1000... Hubbie zijn mama brengt regelmatig boodschappen mee, en ze doen daar veel promoties  :shifty:

Wijzelf gaan nu regelmatig naar de lidl, en ik koop daar ook gewoon m'n cola zero, sprite zero. Scheelt toch veel met als in de delhaize iets kopen ze  :weetniet: ook wc papier en keukenpapier koop ik daar..

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #269 Gepost op: oktober 14, 2013, 10:14:07 »
Eco-WC-papier van de Lidle!  Alle beetjes helpen, toch? :-)

In Nederland je boodschappen doen scheelt echt wel een slok op de borrel.
Wij gaan meestal naar de Jumbo en de AH ( met die bonuskaart kan je goede deals hebben).

En Duitsland is ook een maandelijkse rit.

“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #270 Gepost op: oktober 14, 2013, 10:16:48 »
Eco-WC-papier van de Lidle!  Alle beetjes helpen, toch? :-)

In Nederland je boodschappen doen scheelt echt wel een slok op de borrel.
Wij gaan meestal naar de Jumbo en de AH ( met die bonuskaart kan je goede deals hebben).

En Duitsland is ook een maandelijkse rit.

Dat is écht.. Ik was daar enorm van geschrokken! Wij combineren de boodschappen met een bezoek aan de schoonouders zoals vandaag! Ook de huismerken van C1000 en van AH vind ik zo lekker, beter als een huismerk hier. De kans zit er dik in dat wij binnen een jaar of 5 verhuizen naar NL, net over de grens. Ook in sommige streken zijn de huizen een stuk goedkoper dan hier.. Kga nog een echte hollandse worden  :vuistje: gierig tot en met  :lol:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #271 Gepost op: oktober 14, 2013, 10:21:00 »
Dat is écht.. Ik was daar enorm van geschrokken! Wij combineren de boodschappen met een bezoek aan de schoonouders zoals vandaag! Ook de huismerken van C1000 en van AH vind ik zo lekker, beter als een huismerk hier. De kans zit er dik in dat wij binnen een jaar of 5 verhuizen naar NL, net over de grens. Ook in sommige streken zijn de huizen een stuk goedkoper dan hier.. Kga nog een echte hollandse worden  :vuistje: gierig tot en met  :lol:

LOL

Als je in NL gaat wonen maar in BE blijft werken blijf je onder ons wettelijk stelsel, scheelt weer enorm met de zorgverzekering.
Maar ik weet niet beter dan boodschappen in NL te gaan doen. Als ik stamppot maak koop ik daar een zak, verse, gesneden en gewassen groenten voor dezelfde prijs hier in een groentenwinkel ( waar je dan nog alle werk bij hebt).
En hun brood is zoveel lekkerder, zeker het Zaans Volkoren!
Alle zuivelproducten, zoveel meer keuze dan hier en ik zit met serieuze melkmuilen in huis.

En drank duurder? In eerste instantie: ja.
Maar breng je trouw alle PET-flessen terug krijg je daar ook weer een bedrag voor terug en als je dat in mindering brengt op de aankoopsom dan durf ik niet zeggen dat de Cola er duurder is  :-)
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #272 Gepost op: oktober 14, 2013, 11:52:37 »
Aangezien ik tegenwoordig een student in Nederland heb weet ik ook alweer wat meer van de kosten daar.Volgens de studenten is de jumbo de duurste winkel in Leiden,zij winkelen in de aldi  :mrgreen:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #273 Gepost op: oktober 14, 2013, 13:00:55 »
Maar tss AH, C1000 en Jumbo is Jumbo weer de goedkoopste. Maar Jumbo is idd duurder dan Aldi en Lidl.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #274 Gepost op: oktober 14, 2013, 14:30:49 »
LOL

Als je in NL gaat wonen maar in BE blijft werken blijf je onder ons wettelijk stelsel, scheelt weer enorm met de zorgverzekering.
Maar ik weet niet beter dan boodschappen in NL te gaan doen. Als ik stamppot maak koop ik daar een zak, verse, gesneden en gewassen groenten voor dezelfde prijs hier in een groentenwinkel ( waar je dan nog alle werk bij hebt).
En hun brood is zoveel lekkerder, zeker het Zaans Volkoren!
Alle zuivelproducten, zoveel meer keuze dan hier en ik zit met serieuze melkmuilen in huis.

En drank duurder? In eerste instantie: ja.
Maar breng je trouw alle PET-flessen terug krijg je daar ook weer een bedrag voor terug en als je dat in mindering brengt op de aankoopsom dan durf ik niet zeggen dat de Cola er duurder is  :-)

Enkel charcuterie.. Dat koop ik nooit in NL.. Slagers zijn er haast niet te vinden, en ik kan da precies niet kopen in een supermarkt precies..  :weetniet:

Offline Ziva_B

• *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #275 Gepost op: oktober 14, 2013, 14:34:54 »
Toch een beetje relevant. In test-aankoop stond dat de wasverzachter van de Aldi (Fee, de blauwe), even mileuvriendelijk is als Ecover. De wasverzachter van de Aldi kwam er uit als de beste koop en scoorde goed op verschillende punten  :wink:

Offline Semulido

• hondenvriend pro
  • *
  • 1847 HV-Punten
« Reactie #276 Gepost op: oktober 14, 2013, 15:06:49 »
Hier halen wij altijd vlees naar de groothandel. Dat scheelt echt wel veel als je dat vergelijkt met een slager.
Onze groenten en fruit halen we altijd bij een boer. (en dit is echt wel een stuk goedkoper dan op de markt of bv in de Colruyt)
Wat bij ons ook goed helpt is een weekplanning opmaken om te eten. We doen dan de zaterdag de boodschappen voor meestal een volledige week. Op maandag gaan we altijd naar de groentenboer en dan kopen we vooral de groenten die op de moment in promotie zijn. vroeger ging ik bijna iedere dag naar de winkel om iets. Dat resulteerde iedere keer in een aantal extra dingen die nodig waren. Ik probeer ook zoveel mogelijk boodschappen te doen zonder de kinderen. (want die zien wel altijd iets dat ze lekker vinden)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #277 Gepost op: oktober 14, 2013, 15:08:03 »
Hier halen wij altijd vlees naar de groothandel. Dat scheelt echt wel veel als je dat vergelijkt met een slager.
Onze groenten en fruit halen we altijd bij een boer. (en dit is echt wel een stuk goedkoper dan op de markt of bv in de Colruyt)
Wat bij ons ook goed helpt is een weekplanning opmaken om te eten. We doen dan de zaterdag de boodschappen voor meestal een volledige week. Op maandag gaan we altijd naar de groentenboer en dan kopen we vooral de groenten die op de moment in promotie zijn. vroeger ging ik bijna iedere dag naar de winkel om iets. Dat resulteerde iedere keer in een aantal extra dingen die nodig waren. Ik probeer ook zoveel mogelijk boodschappen te doen zonder de kinderen. (want die zien wel altijd iets dat ze lekker vinden)

Dat is hier ook zo, niet met kinderen, maar gewoon met mijn vriend. Hij ziet ook altijd iets dat hij lekker vindt.  :doh:

Offline SarahDylan

• warme hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #278 Gepost op: oktober 14, 2013, 15:10:18 »
Wat ik me afvroeg,
Die waspoeder van den aldi , Of daar een schepke bij zit om te doseren en of dat goeie is :)

Heeft iemand deze al geprobeerd?

Offline Semulido

• hondenvriend pro
  • *
  • 1847 HV-Punten
« Reactie #279 Gepost op: oktober 14, 2013, 15:14:05 »
Ik vind het vloeibare wasmiddel van Lidl heell goed.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal