collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47243 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #200 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:59:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zou altijd mijn eigen rekening blijven behouden. Dat wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is in je relatie, dat is gewoon realistisch zijn.

Ik heb trouwens nooit anders geweten, mijn ouders hebben zelfs geen gezamenlijke rekening  :lol:. Als ik me goed herinner was het altijd de afspraak dat mijn papa de huisrekeningen betaalde en mijn moeder de wekelijkse inkopen, kleren voor iedereen enz.

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:26:31 »
Hoja als je met zo een gedacht gaat samen wonen zit er toch iets niet goed vind ik.

Vroeger toen wij samen woonden in het huis van mijn oma dan hielden wij zelfs lijstjes bij met als we ooit uit elkaar gaan dan mag jij dat hebben en ik dat.
En we zijn effectief toen we 5 jaar samenwoonde uit elkaar geweest. En op zo'n moment is dat lijstje heel handig! Geen van beide nog voor reden vatbaar. Dus hij is gewoon onder toezicht van mijn vader zijn spullen op het lijstje komen halen, drank en eten gewoon onder 2 verdeeld en klaar is kees. Op 1 dag waren wij uit elkaar en hadden elk een eigen leven. Emotioneel was dat iets moeilijker aangezien wij nu terug samen zijn en getrouwd zijn, samen een huis gebouwd.

Iedereen vond dat ook gek, ik moet zeggen op zo'n moment is dat niet gek maar ongelofelijk handig.

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:54:57 »
Hier ook een gezamelijke zichtrekening en elk een eigen zicht- en spaarrekening. En ook hier om de redenen die al zijn aangehaald: overzicht en om alles zo gelijk mogelijk te verdelen. Alles wat voor ons 2 is, gaat van de gezamelijke af: verzekeringen, leningen, inkopen, renovatiewerken, aankopen voor in het huis, kosten voor de honden... Alles wat voor ons zelf is, betalen we van onze eigen rekening: dokter, kleren, spulletjes voor onszelf. Dat geeft je ook de ruimte om met je eigen geld te doen wat je wilt en je niet te moeten verantwoorden.

Ik vind het het helemaal prima zo en handig.

Om op de andere dingen te reageren: wij hebben het voordeel dat wij maar een klein bedrag voor onze lening van het huis moeten afbetalen en dat we toch allebei niet slecht verdienen. Alé, gewoon gemiddeld loon. Daarnaast proberen we toch zuinig te zijn met energie bijv. Eten doen we allebei heel graag, dus we gaan ook geregeld uit eten en thuis bespaar ik er ook niet echt op, maar intussen heb ik wel een paar trucjes geleerd. Diepvriesgroenten bijv, altijd alles in huis, even gezond als vers en vaak veel goedkoper. En de kans dat het slecht wordt en dat je het moet weggooien, is klein.
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2013, 10:58:00 door Nipo »

Offline Loeki

• *
  • 4537 HV-Punten
  • a true friend is the greatest of all blessings
« Reactie #203 Gepost op: oktober 08, 2013, 12:08:07 »
ben gestart met de exel-file van Wea, vanavond met de bankafschriften de details nog invullen.  Geeft toch al een heel goed zicht op onze financiën, heel erg bedankt Wea!
Volgens mij moeten we als eerste gaan bekijken of we de kosten van GSM en internet/digitale TV naar beneden krijgen.  In verhouding met de andere HV-tjes heb ik de indruk dat wij teveel betalen.  (elk 40€ gsm abonnement en 90€ internet/digitale tv).
We zijn ingeschreven voor een groepsaankoop gas/elektriciteit via testaankoop en daar verwacht ik binnenkort een offerte van.
Ben ook aan het bekijken of ik inderdaad de boodschappen niet beter kan plannen en dan in NL gaan winkelen. 
Ook een diepvries lijkt me een investering die zijn geld terugverdiend aangezien we nu veel eten weggooien en dan de overschotten kunnen invriezen.  Ook groenten rechstreeks bij de boer halen en dan invriezen lijkt me voordeliger.  Alleen moeten we dan wel de discipline hebben om die voornemens ook waar te maken hé.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: oktober 08, 2013, 13:30:39 »
hier alles op 1 rekening sinds een 1,5 jaar
als we scheiden is het toch elk de helft, op welke rekening het ook zou staan

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: oktober 08, 2013, 13:43:38 »
ben gestart met de exel-file van Wea, vanavond met de bankafschriften de details nog invullen.  Geeft toch al een heel goed zicht op onze financiën, heel erg bedankt Wea!
Volgens mij moeten we als eerste gaan bekijken of we de kosten van GSM en internet/digitale TV naar beneden krijgen.  In verhouding met de andere HV-tjes heb ik de indruk dat wij teveel betalen.  (elk 40€ gsm abonnement en 90€ internet/digitale tv).
We zijn ingeschreven voor een groepsaankoop gas/elektriciteit via testaankoop en daar verwacht ik binnenkort een offerte van.
Ben ook aan het bekijken of ik inderdaad de boodschappen niet beter kan plannen en dan in NL gaan winkelen. 
Ook een diepvries lijkt me een investering die zijn geld terugverdiend aangezien we nu veel eten weggooien en dan de overschotten kunnen invriezen.  Ook groenten rechstreeks bij de boer halen en dan invriezen lijkt me voordeliger.  Alleen moeten we dan wel de discipline hebben om die voornemens ook waar te maken hé.

Ik denk wel dat je goedkoper kan voor Gsm en internet/digitale TV hoor, hier alles tesamen bij telenet , betaal ong 70e.

Succes met je goede voornemens :thumbs:

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: oktober 08, 2013, 13:45:08 »

je mag er niet van uit gaan maar het zou de eerste niet zijn die geconfronteerd wordt met een lege gezamelijke rekening bij een scheiding :silenced:

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: oktober 08, 2013, 17:08:56 »
Iedereen die me een pb heeft gestuurd met email adres erin, zouden de excel moeten hebben...

Nog nooit zoveel pbtjes gehad  :vuistje:

Bedankt!!  :thumbs:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #208 Gepost op: oktober 08, 2013, 17:18:20 »

Van mijn papa drie maanden geleden een grote diepvrieskast ( 8 laden/ no frost)  gekregen voor mijn verjaardag. Ook weer een A++++( toonzaalmodel met krasjes, voor 360€!). In het begin is het wennen want je moet dat ding gevuld krijgen natuurlijk. Maar eens je het doorhebt is het verdomd handig! Ik gebruik wel veel post-it's zodat ik niet vergeet brood en of vlees uit te leggen bv  :-)
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: oktober 08, 2013, 17:48:32 »
rekeningen, tja hier is dat dagelijkse kost.
En met mijn invaliditeitsuitker ing kom je niet ver helaas.
Vandaag viel ik bijna van men stoel toen ik de post uit de bus haalde...
Maar liefst 10 envelopjes van het ziekenhuis met facturen, gelukkig werd een deel volledig terugbetaald en zijn er 3 effectief door ons te betalen...
Alleen die 3 facturen tellen wel voor een goede 1000€...
En jaja voor volgende maand staan er ook weer 2 ziekenhuisfacturen op de planning om toe te komen.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #210 Gepost op: oktober 08, 2013, 19:18:26 »
Als je al een huis en een kind hebt uit een ander huwelijk of relatie, ga je idd niet alles in 1 pot gaan smijten.

Maar als je nu beiden van nul start, maakt dat toch niet uit. Ja mijn vriend verdient enkel 100den euros meer per maand, maar ik verzet in het huishoudelijk werk een groot deel meer van het werk. Moesten de rekeningen apart zijn zou het dan eerlijker zijn dat ieder zijn werk doet ook.

Het eerste half jaar hadden we aparte rekeningen omdat je niet weet of het zal lukken het samenwonen. We moesten toen opzoek naar iets anders en omdat we wisten dat alles goed ging en je loon op een rekening bij de bank moest komen, hebben wij onze apparte rekeningen stopgezet en alles op de gezamelijk gezet.

Njah, ik denk dat ik echt teveel heb gezien op het werk. Ik hou dat gewoon liever gescheiden. Pas op, ik kan aan zijn rekening en hij aan de mijne. Maar als het ooit tijd is om te verdelen, zal er niet veel te discussiëren zijn.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: oktober 08, 2013, 19:20:39 »
Njah, ik denk dat ik echt teveel heb gezien op het werk. Ik hou dat gewoon liever gescheiden. Pas op, ik kan aan zijn rekening en hij aan de mijne. Maar als het ooit tijd is om te verdelen, zal er niet veel te discussiëren zijn.

Hier volg ik je in  :yes: is bij ons ook zo, en ook dingen die aangekocht zijn hebben we laten beschrijven (wie wat gekocht heeft, en bij gedeelde zaken staat het ook vast wie hoeveel daarin betaald heeft) Geen zin om met niks op straat te komen  :weetniet: en zeg nooit, nooit  :yes:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: oktober 09, 2013, 06:55:22 »
Ik zou altijd mijn eigen rekening blijven behouden. Dat wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is in je relatie, dat is gewoon realistisch zijn.

Idem. Hier gaat dat al bijna 10 jaar prima op die manier, zelfs met 2 kinderen erbij intussen.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #213 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:25:03 »
Hier ook een gezamelijke spaar en zichtrekening en ieder zijn eigen spaar en zichtrekening. Hij betaald elke maand de huur en stort een bepaald bedrag op gezamelijke en ik elke week een vast bedrag.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:33:03 »
In het begin toen we gingen samenwonen, hadden wij ook ieders onze eigen rekening en een gezamelijke rekening waar we ieders een bepaald bedrag op stortten elke maand.  Maar toen er kinderen kwamen, zijn we daar mee gestopt en is er gewoon één gezamelijke rekening gekomen (behalve de spaarcenten die we hadden van daar voor, die heeft ieder nog op zijn persoonlijke rekening staan).  Ik ben minder gaan werken voor de kinderen, uiteindelijk ben ik zelfs 5 jaar thuisgebleven bij de kinderen.  Zou het dan maar raar vinden als ik daarvoor m'n spaarcenten zou moeten opgebruiken terwijl manlief gewoon blijft verder sparen.

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #215 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:04:16 »
Wij delen alles ... dus ook onze centen. We hebben dus één zicht-en spaarrekening. Dion heeft twee rekeningen.
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:05:45 »
Ankef, moest het hier zo verschillend worden dat ik voor de kinderen halftime ga werken ofzo, zouden we dat ook wel iets anders regelen. (in percenten ofzo)

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:13:25 »
Hier elk een zicht- en spaarrekening en een gezamenlijke voor de lening van het huis. We betalen elk wat we kunnen.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #218 Gepost op: oktober 09, 2013, 21:05:11 »

Geen waar. Neem dat je man 200€ meer verdient dan jij, kan hij dat eventueel vragen om te verrekenen bij een scheiding "want hij heeft meer bijgedragen dan jij". En net zoiets wil ik vermijden... Want zo heb ik dossiers open staan die al 10 jaar zitten te "scheiden' omdat ze maar niet overeenkomen over "persoonlijk onderhoudsgeld", "rekeningen scheiden", "verhoudingen", "rekeninguittreksel van het jaar 2005 geeft iets anders aan"

Ik bespaar mijn man feitelijk ne hoop miserie,, want hier verdien ik meer dan hij :vuistje: Maar hier zal er niet gediscussieerd kunnen worden. We geven beiden hetzelfde  :thumbs:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
  • 502 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: oktober 10, 2013, 07:09:09 »
Geen waar. Neem dat je man 200€ meer verdient dan jij, kan hij dat eventueel vragen om te verrekenen bij een scheiding "want hij heeft meer bijgedragen dan jij". En net zoiets wil ik vermijden... Want zo heb ik dossiers open staan die al 10 jaar zitten te "scheiden' omdat ze maar niet overeenkomen over "persoonlijk onderhoudsgeld", "rekeningen scheiden", "verhoudingen", "rekeninguittreksel van het jaar 2005 geeft iets anders aan"

Ik bespaar mijn man feitelijk ne hoop miserie,, want hier verdien ik meer dan hij :vuistje: Maar hier zal er niet gediscussieerd kunnen worden. We geven beiden hetzelfde  :thumbs:

Zo is dat  :yes:

Ik denk dat er weinig koppels trouwen met de gedachte om te scheiden , anders zou je  :zot: dat je er aan begint hier was het ook alles in één pot.
Op het moment dat ik trouwde in 1994 zag ik mij man dood graag , ik zag hem ook nog heel graag in 2012 en drie kinderen rijker , tot er aan het licht kwam dat hij al 13 jaar regelmatig sex had met andere vrouwen  :silenced:

Geloof mij dan is de liefde héél snel over  :roll:
Ik was zo'n naief ding dat veel te goed gelovig was en daar kan ik mezelf nog elke dag voor tegen mijn hoofd slaan   :doh: ik ben 12 jaar bij de kinderen gebleven zonder pensioen rechten .
Aja ik was van het gedacht dat we samen oud gingen worden dus heb mij daar toen ook niet echt veel zorgen om gemaakt , tot de zeepbel van een huwelijk waar je inzit uit elkaar spat .

Die naiviteit ben ik volledig kwijt en daar voor in de plaats is een heel nuchter en realistisch iemand wakker geworden die zich geen tweede keer op die manier gaat laten vangen  :cheeky:

Dus als hier ooit iemand anders zou komen dan zal alles apart blijven  buiten de rekening voor gemeenschappelijke kosten .
Wil dat dan zeggen dat ik die persoon minder graag zou zien  :weetniet: denk het niet want dan zou ik er helemaal niet aan beginnen .
Ik heb geleerd uit het verleden en dat is gewoon een wijze les geweest die ik niet meer naast mij mag/kan neerleggen .

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal