collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47267 keer)

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #180 Gepost op: oktober 07, 2013, 21:20:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hier nog 1 rekening voor ons samen + 1 spaarrekening samen en 1 spaarrekening voor Pauline
en dit is zo sinds we getrouwd zijn en een kind hebben
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2013, 20:02:53 door watchhorse, Reden: maxi zoo wedstrijd »

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #181 Gepost op: oktober 07, 2013, 21:24:52 »
Is hier idem!
Wat is dat met die mannen? Dacht dat het de vrouwen waren die met geld smeten?  :vuistje:

Ik heb wel een oplossing gevonden om daar minder last van te hebben, zelf een hobby zoeken waar je geld kan aan uitgeven  :fuu:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: oktober 07, 2013, 21:57:26 »
Iedereen die me een pb heeft gestuurd met email adres erin, zouden de excel moeten hebben...

Nog nooit zoveel pbtjes gehad  :vuistje:
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #183 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:11:21 »
Bedankt! Het ziet er inderdaad overzichtelijk uit  :thumbs:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:13:56 »
Ik verschiet er van hoeveel er zijn met aparte rekeningen. Hier was da na een half jaar al opgegeven.
Vriendlief moet wel toestemming vragen om dure dingen te kopen.  :mrgreen:

Offline flightleader

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 119 HV-Punten
  • Meneer Billy Suikerpoes & Barf-monster
« Reactie #185 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:14:27 »
ik geef specific omdat ik een onderzoek had gezien dat katten in zwaar nierfalen, hier het langst op bleven leven. Ik koop dat bij medpets.nl. zo'n 35 euro voor 3 kiilo dacht ik.

Hier ook 3 rekeningen. Ik wil echt mijn budget onder controle houden. Wat mijn man met zijn geld doet, is zijn zaak. Maar als er zware rekeningen zijn, dan wordt dat de ene keer door mij betaald en de andere keer door mijn man. we zijn er eigenlijk erg soepel in.

Madam zit op Integra protect, daar doet ze het best op. Het zijn ook de medicijnen ( 1 pil fortekor per dag) dan nog iedere dag Omega-3, en Ipekatine. Natvoer krijgt ze ook regelmatig, maar wil alleen maar Almo nature. Ze heeft ook chronische diarree, daarvoor moet ze regelmatig een inspuiting hebben, en antibiotica. Het is met liefde gegeven, eten ik wel een boterham minder.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:57:04 »
Ik verschiet er van hoeveel er zijn met aparte rekeningen. Hier was da na een half jaar al opgegeven.

Goh, 1 scheiding deed mijn ogen voldoende opengaan.

En voor mijn vriend was zijn ervaring met zijn ouders voldoende.

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #187 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:59:10 »
Iedereen die me een pb heeft gestuurd met email adres erin, zouden de excel moeten hebben...

Nog nooit zoveel pbtjes gehad  :vuistje:

Bedankt!  :bow:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #188 Gepost op: oktober 07, 2013, 23:01:00 »
Bedankt ik geef het aan mijn collega

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #189 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:17:29 »

Ik heb teveel gezien op het werk... Scheiden wordt niet evident als het om geld gaat ze ...

Hij verdient bv. minder, dus later zou ik aanspraak kunnen maken en bla bla. Nee. Hier is dat 2 zichtrekening op eigen naam, en we storten beiden een bijdrage op de gemeenschappelijke waar alles van wordt betaald. Er wordt sowieso ook automatisch gespaard qua extra's (vakantiegeld, belastingen, enz...) Met de rest doen we wat we willen :-)

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:32:27 »
Hoja als je met zo een gedacht gaat samen wonen zit er toch iets niet goed vind ik.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:45:53 »
Er heeft mij ooit iemand het goeie advies gegeven om liefde en geld altijd gescheiden te houden,ik ben ervan overtuigd dat dat bij veel mensen een hoop ruzie en ellende zou besparen.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #192 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:52:42 »
Hoja als je met zo een gedacht gaat samen wonen zit er toch iets niet goed vind ik.

Nee, dat heeft daar nu eens niets mee te maken, anders hadden we geen kinderen.  :wink:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:00:30 »
Ik heb altijd gescheiden rekeningen gehad, tijdens mijn huwelijk en nu.

Mijn ex had bij de scheiding enorm veel meer achter de hand dan ik toen, ik zou me er vreselijk slecht bij gevoeld hebben met een deel daarvan te 'gaan lopen'. Ieder heeft altijd het zijne gehad en gehouden.

In mijn huidige relatie is de verdeling heel anders, hij heeft veel grotere verplichtingen die voortvloeien uit zijn scheiding. En ik zou me er heel slecht bij voelen een deel van mijn leven en van de toekomst van mijn zoon 'af te geven' omwille van situaties waar hij ooit voor koos en waar ik mij niet mee wil moeien.

Voor mij is 'gescheiden rekeningen' dus een prima systeem, ik kan het me zelfs niet anders voorstellen.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #194 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:03:00 »
In mijn eerste huwelijk was ook alles gezamenlijk, we zijn vanaf 0 begonnen en dat was toen evident.

Nu zou dat nog onmogelijk zijn, heb een eigen huis en een kind waar ik absoluut alles zelf wil voor betalen en dat kan je enkel met aparte rekeningen. Dus dat heeft niets te maken met 'niet goed zitten'.

Moet wel zeggen dat 1 gezamelijke pot veel gemakkelijker is. Op voorwaarde dat je gelijkgestemd bent en niet de ene probeert te sparen terwijl de ander uitgeeft.

Offline JamieVaya

• *
  • 622 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:14:32 »

Ik denk van niet. Maar moest het ooit eindigen de relatie, dan heb je niet zoveel problemen met het geld te 'verdelen' .

Hier een spaarrekening, waar niks op komt
Een zichtrekening zonder bankkaart, om de rekeningen te kunnen betalen.
Een zichtrekening met bankkaart, om te kunnen tanken en dingen te kopen.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:21:13 »
Als je al een huis en een kind hebt uit een ander huwelijk of relatie, ga je idd niet alles in 1 pot gaan smijten.

Maar als je nu beiden van nul start, maakt dat toch niet uit. Ja mijn vriend verdient enkel 100den euros meer per maand, maar ik verzet in het huishoudelijk werk een groot deel meer van het werk. Moesten de rekeningen apart zijn zou het dan eerlijker zijn dat ieder zijn werk doet ook.

Het eerste half jaar hadden we aparte rekeningen omdat je niet weet of het zal lukken het samenwonen. We moesten toen opzoek naar iets anders en omdat we wisten dat alles goed ging en je loon op een rekening bij de bank moest komen, hebben wij onze apparte rekeningen stopgezet en alles op de gezamelijk gezet.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:28:22 »
Maar als je nu beiden van nul start, maakt dat toch niet uit. Ja mijn vriend verdient enkel 100den euros meer per maand, maar ik verzet in het huishoudelijk werk een groot deel meer van het werk. Moesten de rekeningen apart zijn zou het dan eerlijker zijn dat ieder zijn werk doet ook.
In jullie geval vind ik dat ook het gemakkelijkste/beste.
Huishoudelijke taken moeten niet verdeeld worden volgens loon maar volgens werk en tijd.

Offline Xena

• *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:32:21 »
Hier ook een gezamelijke en aparte rekening, telkens zicht en spaar. Iedereen draagt evenveel bij maar ik verdien meer dan men vriend dus de verbouwingen zijn voornamelijk van mijn budget. Alles wordt wel netjes bijgehouden. Minder ruzie nu en (hopelijk niet) indien het fout gaat. Als alles op een gemeenschappelijke staat, moet je alle persoonlijke uitgaven precies verantwoorden. Nu leggen we allebei evenveel bij en met de rest doen we wat we willen. Er staat momenteel door de verbouwingen wel een rem op de persoonlijke uitgaven omdat ik wil dat de verbouwingen vooruit gaan en dat dus daar al het geld naartoe gaat. Maar dat is maar tijdelijk, daarna doen we echt wat we willen met ons overgebleven deel  :yes:
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

Offline Majaken

• *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #199 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:47:11 »
hebben 5 rekeningen waarvan we allebei toch een volmacht van hebben

ikzelf een spaar en gewone rekening, mijn man een zakenrekening, een spaarrekening en een gezamelijke rekening

ik krijg van men man elke maand een vast bedrag om eten te kopen en rekeningen te betalen, maar de grote rekeningen worden betaalt via
de gezamelijke rekening, of zakenrekening

ik verdien wel iets bij, rond de 450 euro maar steek da allemaal in mene zak, hij vind dat niet erg, dus ja, mijn man is eigenlijk de enige
die geld binnenbrengt om alles te betalen
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2013, 09:49:03 door Majaken »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal