collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47239 keer)

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1246 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #160 Gepost op: oktober 07, 2013, 15:32:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
allemaal naar dirk van de broek gaan in nederland, dat scheelt enorm

bv chocomelk van cecemel kost hier 1.75, ik heb betaalt, 0.95 in nederland
veel dingen zijn daar stukken goedkoper dan hier, ook flessen frisdrank.

mijn zus heeft rond de 2000 euro per maand en staat altijd op min 4 a 500 per maand, ze komt ook helemaal niet toe
alhoewel ze niets speciaal doet, maar alle rekeningen betaalt is haar loon bijna op

ons huishuur is slechts 450 euro per maand, das erg weinig tegenover de meeste mensen, we hebben geluk gehad dat we dit huis
goedkoop konden kopen en met het vorig huis dat afbetaalt was te verkopen en deel in te brengen is ons afbetaling zo weinig
dat doet ook wel veel natuurlijk

jim, mijn zoon, betaalt 1750 euro per maand aan afbetaling, slik!

Offline Loeki

• *
  • 4537 HV-Punten
  • a true friend is the greatest of all blessings
« Reactie #161 Gepost op: oktober 07, 2013, 15:37:00 »
Wat Majaken aanhaalt valt mij ook op in mijn vriendenkring.  Wij betalen zo'n 1200€ af aan ons huis omdat we hebben bijgeleend voor verbouwingen.  Voor ons is dit echt de limiet maar de meeste koppels die ik ken betalen meer aan hun huis.  :shock:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:03:27 »
Dat is bij ons ook wel hoor...
Wij zetten elk 1000 euro op een gemeenschappelijke rekening, waarvan 1.350 naar de lening van ons huis gaat. Blijft er dus nog 650 euro over om te leven.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:03:59 »
gisteren even 4900 euro betaalt, waarvan 3000 euro voorafbetaling belastingen, al de rest rekeningen

onze voorafbetalingen zitten ook in een maandelijks plan,als ik dat jaarlijks bedrag in een keer zou moeten betalen zou ik toch echt wel buikpijn hebben denk ik  :mrgreen:

Offline Loeki

• *
  • 4537 HV-Punten
  • a true friend is the greatest of all blessings
« Reactie #164 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:12:35 »
Dat is bij ons ook wel hoor...
Wij zetten elk 1000 euro op een gemeenschappelijke rekening, waarvan 1.350 naar de lening van ons huis gaat. Blijft er dus nog 650 euro over om te leven.

En hebben jullie kinderen of zijn jullie met z'n tweetjes?  Storten op een gezamelijke rekening is ook iets wat veel koppels in mijn vriendenkring doen.  Bij ons gaat alles op dezelfde rekening waardoor dus ook alles gebruikt wordt voor huishouden, verbouwingen, ... 
Soms vraag ik me af of we ook niet beter naar een ander systeem overstappen zodat er af en toe iets overschiet voor mezelf, nu gaan alle extraatjes gegarandeerd naar de dochter, echtgenoot of de honden...

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:22:12 »
En hebben jullie kinderen of zijn jullie met z'n tweetjes?  Storten op een gezamelijke rekening is ook iets wat veel koppels in mijn vriendenkring doen.  Bij ons gaat alles op dezelfde rekening waardoor dus ook alles gebruikt wordt voor huishouden, verbouwingen, ... 
Soms vraag ik me af of we ook niet beter naar een ander systeem overstappen zodat er af en toe iets overschiet voor mezelf, nu gaan alle extraatjes gegarandeerd naar de dochter, echtgenoot of de honden...

Nee wij zijn met tweetje.
Honden komen ook volledig ten laste van mij.

Momenteel gaan onze bouwkosten daar ook nog vanaf, maar het is juist dat dat ik wil aanpassen. Het is mijn vriend die naar de winkel gaat voor het bouwen en hij doet het geld maar op. Met als gevolg dat als op het einde van de maand een rekening komt en we deze niet kunnen betalen. Vind ik dus ongelofelijk irritant. Dus ik zou graag nog een aparte rekening willen voor onze bouw/spaarkosten en dat we daar dan ook maandelijks iets op zetten. maar gaat het dan wel niet te veel worden, bankkosten moeten we ook betalen he!

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:25:49 »
Wij hebben 1 gem voor lening en gezamenlijke kosten en elk een zichtrekening en elk een spaarrekening .Werkt hier goed en zo doet ieder met de overschot wat hij wil. Al vraag ik regelmatig na bij mijn vriend of hij gespaard heeft want die heeft nogal een gat in zijn hand  :lol: Nu de verbouwing nog volop bezig is sta ik erop dat hij daar geld aan uitgeeft ipv andere dingen die veel geld kosten (zoals zijn hobby modelbouw ofzoiets). Niet dat hij niks anders mag kopen he, maar ik wil nu dat de bouw vooruitgaat, ik zorg er zelf ook voor dat ik mijn helft voor de verbouwing bijdraag natuurlijk. Eens het huis bewoonbaar is doet hij wat hij wil (al worden grote dingen wel besproken)

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:26:29 »

En dan de kattenkosten, 2 zieke katten: ้้ntje met nierfalen, die toch maandelijks min 100€ kost, en ้้ntje met suikerziekte, die eet rauw waardoor bij hem de dierenarts kosten gezakt zijn maar de insuline, naaldjes, stripjes en vers vlees moet ik toch maandelijks rekenen op min 70€.

Dus lees heel graag in dit topic mee, misschien vind ik hier nog trucs om te besparen.

Welke voeding eet de kat met nierfalen?
Hier een kat die calciumoxalaatstene n heeft gehad, geopereerd is en hij staat daardoor op een levenslang nierdieet (wel brokjes), van mijn DA moest ik Royal Canin geven, die zak kostte ergens in de 50€ voor 4kg... dankzij een DA van hier op het forum geef ik nu Trovet RID is hetzelfde en is veel goedkoper (3kg voor 23€)  :thumbs:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:29:32 »
Wij werken met 3 zichtrekeningen. Elk een persoonlijke, waar loon etc op gestort wordt en we storten elke maand dan een deel door naar de gemeenschappelijke. Kindergeld wordt er rechtstreeks op gestort. Hiervan gaat de lening (dat is maar 610 euro per maand, dus heel leefbaar), het sparen van de kindjes, onthaalmoeder, alle aankopen (ook kleding ofzo, wat persoonlijke uitgaven zijn, maar we hebben gekozen het zo te doen), en alle rest van de rekeningen. Bij heel zware maanden (tegenwoordig dus vaker), moeten we soms wel eens even bijstorten.

Hetgene dat maandelijks niet doorgestort wordt naar de gemeenschappelijke komt dus vaak op onze spaarrekeningen terecht (elk individueel dus). Ik spaar gemiddeld een 500 euro per maand, soms meer, soms minder. Hangt er dus vanaf of ik moest bijstorten of niet.
Komt er op de gemeenschappelijk te veel geld (bv bij storting van de belastingen) nemen we daarvan ook elk de helft terug.

Het is niet zo bij ons dat de meerverdiener meer inbrengt (niet procentueel berekend dus) maar wel is dat een beetje wel zo omdat hij meer aan maaltijdcheques heeft. (denk er nu aan dat ik dat ook moet op dat budgetplan ingeven)
Toen ik dus in zwangerschapsverlof was bv en minder verdiende, of mijn ouderschapsverlof ga nemen, dan betaalde ik gewoon mijn deel nog.
We zouden elkaar wel helpen als het nodig is natuurlijk, zou maar gek zijn anders. Maar echt in detail splitsen we niet uit tot in de cent.

Ik heb onlangs, bij de aankoop van ons huis wel 128.000 meer betaald dan hij (omdat ik dat geld had staan), en dat is zo'n groot bedrag dat dat wel bij de notaris opgetekend werd. Nu heeft hij al wel de helft van zijn schuld aan mij terugbetaald en de rest gaat hij binnenkort terugbetalen zodat hij mij 64.000 zal betaald hebben en dan kan dat papier bij de notaris netjes weg en staan we weer 'gelijk'.
Voor mij moest dat niet, maar hij heeft het liever op die manier, dus ook goed voor mij.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:38:35 »
Wij hebben allebei aparte rekeningen. Ik betaal aan hem de helft van de afbetaling van het huis minus de helft van de vaste kosten, want die betaal ik. De ene week doe ik boodschappen met mijn bankkaart, de andere week met de zijne. Hij betaald ook nog de autoverzekering, taksen en dergelijke, ik betaal de naft (hij rijd eig. niet veel met de auto). Mutualiteit, boete's, gsm en weet ik veel wat, is elk voor zich. Ik betaal alles van de honden (da, eten, hs,...). Nja, het is hier wel strikt gescheiden. Met als resultaat dat hij veel geld heeft om op te doen en ik weinig, want ik verdien veel minder. Maar voor mij is dat goed zo..
(en dingen zoals de operatie van Machouffe, de massa's onderzoeken van Thorsten of de auto die ik eens pere total heb gereden, die heeft hij bv. wel betaald omdat ik het echt niet kon.)

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:03:23 »
Sepke, wij doen het ook zoals bij jullie. 3 rekeningen. Elk een persoonlijke waar elk ons loon apart op komt, en 1 gemeenschappelijke voor alles wat gemeenschappelijk betaald moet worden en waar we naar "doorstorten".
Wij verdienen ongeveer evenveel, we sparen elk ongeveer evenveel, hier loopt dat nogal gelijk. Maar toch ben ik blij dat ik mijn aparte rekening nog heb. Vind het nogal onoverzichtelijk als alles in 1 pot zou zitten.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:12:33 »
wij doen het ook zo.Aangezien mijn man veel gemakkelijker geld uitgeeft dan ik ben ik heel blij dat ik mijn eigen rekening heb,denk dat er anders toch wel veel sneller ruzie over zou ontstaan.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #172 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:26:15 »
Welke voeding eet de kat met nierfalen?
Hier een kat die calciumoxalaatstene n heeft gehad, geopereerd is en hij staat daardoor op een levenslang nierdieet (wel brokjes), van mijn DA moest ik Royal Canin geven, die zak kostte ergens in de 50€ voor 4kg... dankzij een DA van hier op het forum geef ik nu Trovet RID is hetzelfde en is veel goedkoper (3kg voor 23€)  :thumbs:
De mijne doet het goed op Hill's k/d maar ik betaal 23 euro voor 1.5kg.  :?

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:46:38 »
Ik moet het ook eens gaan bijhouden denk ik  :denk: Wat ik mij herinner van deze maand (tot nu toe dus aangezien we nog maar een week ver zijn):

€420: lening appartement
€240: lening auto
€73: internet, telefonie, digitale tv
€25: mijn gsm en die van mijn vriend
€200: rekeningen die betaald moesten worden voor de mutualiteit
+/- €250: kattenzand, eten honden/katten, tuigje dat Tupac nodig had + jasje voor hem
€50: kapper, ik kan dat moeilijk blijven uitstellen (ga sowieso niet elke maand)

De rest weet ik nog niet.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: oktober 07, 2013, 17:55:51 »
De mijne doet het goed op Hill's k/d maar ik betaal 23 euro voor 1.5kg.  :?

ik geef specific omdat ik een onderzoek had gezien dat katten in zwaar nierfalen, hier het langst op bleven leven. Ik koop dat bij medpets.nl. zo'n 35 euro voor 3 kiilo dacht ik.

Hier ook 3 rekeningen. Ik wil echt mijn budget onder controle houden. Wat mijn man met zijn geld doet, is zijn zaak. Maar als er zware rekeningen zijn, dan wordt dat de ene keer door mij betaald en de andere keer door mijn man. we zijn er eigenlijk erg soepel in.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: oktober 07, 2013, 18:28:28 »
Wij hebben nu ook nog 3 rekeningen maar zijn van plan om een gezamenlijke rekening te nemen. Wij storten op de 3e rekening enkel het geld van de lening van het huis en voor de rest is het zo wat om de beurt. Mijn vriend betaalt altijd de elektriciteit, ik het water en telenet enz... dus een gezamenlijke rekening lijkt ons gemakkelijker.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #176 Gepost op: oktober 07, 2013, 18:47:26 »
wij doen het ook zo.Aangezien mijn man veel gemakkelijker geld uitgeeft dan ik ben ik heel blij dat ik mijn eigen rekening heb,denk dat er anders toch wel veel sneller ruzie over zou ontstaan.

Dat is hier momenteel ook het probleem. Hij ziet het staan op de spaarrekening en gaat er dus van uit dat een extra'tje er altijd wel vanaf kan. Terwijl ik zoiets heb van: over 2 jaar wil ik weg van hier en ons een ander huis kopen, m้t spaarpot ...

Dus heb ik nu gevraagd aan mijn ma om een rekening te openen voor ons waar we zelf niet aankunnen. Daar gaat dan een deel van ons spaargeld opkomen. K'was't beu  :mrgreen:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
  • 502 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: oktober 07, 2013, 18:58:29 »

Hier is dat ook altijd zo geweest tot de scheiding , is iets wat ik nu ้cht NOOIT meer zou doen  :cheeky:
Ieder even veel bijdragen op een gezamenlijke rekening is gewoon veel fairder  :yes:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: oktober 07, 2013, 19:23:08 »
Wij hebben 1 gem voor lening en gezamenlijke kosten en elk een zichtrekening en elk een spaarrekening .Werkt hier goed en zo doet ieder met de overschot wat hij wil. Al vraag ik regelmatig na bij mijn vriend of hij gespaard heeft want die heeft nogal een gat in zijn hand  :lol: Nu de verbouwing nog volop bezig is sta ik erop dat hij daar geld aan uitgeeft ipv andere dingen die veel geld kosten (zoals zijn hobby modelbouw ofzoiets). Niet dat hij niks anders mag kopen he, maar ik wil nu dat de bouw vooruitgaat, ik zorg er zelf ook voor dat ik mijn helft voor de verbouwing bijdraag natuurlijk. Eens het huis bewoonbaar is doet hij wat hij wil (al worden grote dingen wel besproken)
Is hier idem!
Wat is dat met die mannen? Dacht dat het de vrouwen waren die met geld smeten?  :vuistje:

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: oktober 07, 2013, 19:34:34 »
Is hier idem!
Wat is dat met die mannen? Dacht dat het de vrouwen waren die met geld smeten?  :vuistje:

Hier dus ook zo en vooral aan spelletjes (die hij nog eens niet speelt  :muur:). Nu ons 2e kindje op komst is moet hij zijn "game-room" gaan opruimen en gaat hij beginnen met verkopen (met spijt in het hart bij hem maar het staat hier gewoon stof te verzamelen :doh:).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal