collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47237 keer)

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #120 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:46:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Groenten mogen eigenlijk ook niet in de koeling. Ze bewaren beter op kamer temperatuur. En best enkel seizoengroenten kopen. Bewaren langer omdat die niet eerst ingevrozen moeten worden om te verschepen

Zoals bananen!
Maar je hebt gelijk tina, seizoensgebonden producten houden veel beter, bij ons liggen ze in de 'smeerput' die we ingericht hebben als groentenkelder   :vuistje:
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: oktober 06, 2013, 17:04:41 »
Al diegene die hun email in pb hebben gestuurd, zouden het excelleke ondertussen moeten hebben....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline wesp

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: oktober 06, 2013, 17:08:49 »
Al diegene die hun email in pb hebben gestuurd, zouden het excelleke ondertussen moeten hebben....

Bedankt Wea  :thumbs:

Offline anarya

• *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: oktober 06, 2013, 17:13:22 »
yep aangekregen  :yes:, enorm bedankt   :thumbs:!

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #124 Gepost op: oktober 06, 2013, 18:50:59 »
Het leven is inderdaad niet goedkoop  :doh:
Ik probeer er wel op te letten, ga geen dure dingen kopen wanneer ik dat niet nodig vind, ga regelmatig de kringloopwinkel binnen, ik koop mijn boodschappen in de colruyt en let dan meestal wel op de prijzen en kortingen,... Fruit en groenten haal ik voor een deel uit de tuin en af en toe wordt er een kip/kalkoen/schaap geslacht dat ook op mijn bord terecht komt.
Maar ik koop ook regelmatig ecover en bio-producten, jammer genoeg zijn die duurder en moet ik soms een keuze maken tussen het ethische en het geld  :doh:
Ik heb een nieuwe auto maar dan wel compleet zonder enige optie. Ik rij er wel mee naar het werk en om met Fala te wandelen rij ik ook vaak nog ergens naartoe.
I-phone, tablet enzo heb ik niet. Ik heb een goedkope oude nokia en een redelijk goedkope laptop en daar kan ik perfect mee overleven  :lol:
Fala en Blanco (kat) hebben beide voer van de dierenarts nodig, wat ook wel oploopt in prijs. Als ze normale voeding zouden mogen krijgen zou ik waarschijnlijk toekomen met de helft van het bedrag zonder te moeten inboeten in kwaliteit.
Voor mijn huis, electriciteit, water, internet,... betaal ik 300 euro aan mijn pa die eigenaar is van het huis, dat wordt binnenkort opgetrokken naar 500 euro, wat nog altijd belachelijk weinig is als je ziet wat voor een huis en tuin ik ervoor heb.
Voor hobby en vrije tijd heb ik ook geen grote kosten maar ik heb het nog nooit allemaal opgeteld. Lidgeld voor 2 hondenscholen, af en toe eens iets van speelgoed of trainingsbenodigdhe den, af en toe eens inkom voor een evenement of show,...

Misschien moet ik ook eens mijn uitgaven bijhouden want ik heb eigenlijk geen benul van war mijn geld precies naartoe gaat  :oops:
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2013, 18:52:44 door runa »

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #125 Gepost op: oktober 06, 2013, 19:16:49 »
Het is soms echt deprimerend en frustrerend... ik werk fulltime en kom amper rond, ben oh zo blij dat ik mijn vadertje en zusje heb.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: oktober 06, 2013, 19:26:29 »
Wij hebben al onze verzekeringen bij dezelfde maatschappij e we betalen iedere maand een kleine som. Je makelaar zal zeggen dat het duurder is en dat klopt, maar niet heel veel, het zijn de bijkomende administratieve kosten.

Doen wij ook, wij hebben een makelaar en betalen iedere maand een deel, dus geen grote rekeningen ineens  :wink:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #127 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:26:47 »
Doen wij ook, wij hebben een makelaar en betalen iedere maand een deel, dus geen grote rekeningen ineens  :wink:

Scheelt toch echt wel hé .... mijne pa begint in augustus al te mopperen dat hij in oktober alles in één keer moet betalen.

En wea: merciekes! superhandig !!!!
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:30:02 »

Ach ja, ik vind dat nu ook niet zo erg. Het is niet dat we het geld niet hebben en betalen moeten we toch.

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:33:33 »
Scheelt toch echt wel hé .... mijne pa begint in augustus al te mopperen dat hij in oktober alles in één keer moet betalen.

En wea: merciekes! superhandig !!!!

Vroeger was ik alleenstaande met 2 kinderen, zij waren toen 6 en 4 jaar, is echt ni makkelijk - spreek uit ervaring  :yes:
Een grote rekening is echt ni leuk, dus maandelijk ..... nu nog, super gewoon en ik kan verzekeren dat wij verzekeringen hebben, 3 auto's, 2 moto's, 1 MH, bestuurdersverzeker ing, brand en familiale  :doh:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:49:16 »
Je betaalt toch meer om maandelijks te betalen?
Bij mijn autoverzekering was dat zo  :?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:54:16 »
Je betaalt toch meer om maandelijks te betalen?
Bij mijn autoverzekering was dat zo  :?

Voor 1 verzekering soms wel, maar als je meerdere verzekeringen hebt lopen bij dezelfde niet. Wij doen het ook maandelijks. Anders is de wagen 1900 in 1 keer.

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #132 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:56:16 »
Voor 1 verzekering soms wel, maar als je meerdere verzekeringen hebt lopen bij dezelfde niet. Wij doen het ook maandelijks. Anders is de wagen 1900 in 1 keer.

Het eerste jaar betaalden we grofweg 13 euro meer. Maar dat kwam door problemen met de domiciliëring.  Nu is dat dus opgelost :-)
― Woodrow Wilson

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #133 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:57:43 »
ai Iebie da's veel geld ...

Ik vraag me al een tijd af of het loont om zo'n gezamelijke aankoop te doen voor energieverbruik , of hoe noemt men dat juist..

Kreeg onlangs een email daarover, zou voor 9/10 moeten inschrijven, dat zou per gemeente gaan , ga daar toch eens naar informeren.

Iemand al ervaring daarmee misschien ?
ik doe het al twee jaren en je hebt elk jaar de goedkoopste bieder aangezien er hier zo een 3000 mee deden deden ze goed hun best . Overschakelen is geen enkel probleem , de eerste keer is het wat papierwerk opzoeken maar de tweede keer was het met 2 muisklikken geregeld . als je eenmaal beslist hebt om over te schakelen doet de nieuwe energiepartner echt alles ook alles regelen met je oude energiepartner . Vroeger had ik nuon vorig jaar assent en nu elektrabel

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:59:14 »

Yep! Dank je wea!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #135 Gepost op: oktober 06, 2013, 21:18:22 »
 :thumbs: Wea!

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline flightleader

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 119 HV-Punten
  • Meneer Billy Suikerpoes & Barf-monster
« Reactie #136 Gepost op: oktober 06, 2013, 23:37:34 »
Wow, en ik dacht dat ik één van de weinige was die op het eind van mijn loon nog een stuk maand over had.
Ja, vroeger kwam ik redelijk rond, tegenwoordig dus echt niet meer.
Ik woon niet goedkoop (690€+ 60kosten). Velen zeggen dat ik goedkoper kan wonen, maar daar staat tegenover dat ik steeds te voet naar het werk kan, ook géén auto nodig en dus de bijhorende kosten niet heb. Goedkoper is meestal verder weg van het werk, wil zeggen dat ik dan een auto nodig heb.
Water, electriciteit en gas is ongeveer 120€/maand. Vind ik persoonlijk wel veel, douche toch dagelijks en daarom douche ik nu met een wekker... al een grote besparing op water & gas.
De was doe ik met mijn moeder kookwas doet zij, de gekleurde was ik. Koken doe ik 90% van de tijd, maar zij betaald dan de boter, kruiden, het dessert. De rest delen we in 2 van wat we eten.
GSM/Internet/televisie is duur vind ik momenteel 105€ per maand. Zou eens bij Belgacom moeten langsgaan of er geen goedkoper abonnement is.
Ik steek mijn moeder nog wat extra geld toe, omdat zij het helemaal niet breed heeft (800€/maand), daarvoor strijkt zijn mijn kleren, komt ze wekelijks een handje toesteken voor de kuis... maandelijks is dat 120€
En dan de kattenkosten, 2 zieke katten: ééntje met nierfalen, die toch maandelijks min 100€ kost, en ééntje met suikerziekte, die eet rauw waardoor bij hem de dierenarts kosten gezakt zijn maar de insuline, naaldjes, stripjes en vers vlees moet ik toch maandelijks rekenen op min 70€.
Eten en drinken is toch 250Euro/maand (sport veel, dus eet ook gezond).
Pensioensparen 80€, Fitness: 15€, sporten: 25€, sparen: 25€ en dan nog wat onverwachte kosten (verjaardagen, trui kopen) en dan zit je maandloon van 1800€ er direct door.

Dus lees heel graag in dit topic mee, misschien vind ik hier nog trucs om te besparen.

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: oktober 07, 2013, 07:46:11 »
Wij berekenen alle grote kosten van het jaar zoals mazout, diverse belastingen, verzekeringen .... en maandelijks zetten we 1/12 hiervoor op kant + 50€ extra voor onverwachte uitgaven zoals vb een defect aan de auto. Zo zijn we zeker dat iedere factuur die binnenkomt ook betaald wordt, betalen we minder dan als we de verzekeringen maandelijks zouden betalen. Is een super systeem, is enkel het eerste jaar moeilijk omdat je dan nog met beide zit maar nadien is het een pak simpeler en beter voor de gemoedsrust.

Verder sparen we maandelijks maar aan het begin van de maand, dat verplicht je om gedurende de rest van de maand naar je rekening te kijken en bewust te leven.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:15:54 »
Flightleader je internet/tv/gsm is inderdaad duur. Wij zitten aan +-60euro voor internet, tv en vaste telefonie. Mijn gsm rekening schommelt tussen de 8 en de 15 euro/maand.
Je kan ook gewoon via de site van telenet (als het telenet is) je pack veranderen. Wij hebben dat gedaan, want uiteindelijk is er bijna niemand die een duurdere pack nodig heeft dan die basis. Scheelt ons 10euro per maand (niet veel maar op het einde van het jaar wel 120euro).

Ik zet ook iedere keer als het loon van mijn vriend op de rekening (meestal rond de 7de werkdag) staat 300 euro langs de kant. De ene maand moeten we er terug aan zitten de andere maand kunnen we nog klein beetje extra overschrijven.

Als je bijna niet meer moet tanken scheelt da echt enorm in het budget. Wij hebben 1sept tussen de 60-70 euro getankt in de auto en een van de laatste dagen van september pas opnieuw. En een echt zuinige auto is het niet, gemiddeld 9,2l. (niet volgens het boekje maar volgens de boordcomputer). Anders was dat minimum 100euro voor mijn auto en minimum 70 voor mijn vriend zijn auto. Dat waren dan nog de maanden dat er niet veel gereden werd met de auto.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: oktober 07, 2013, 09:15:04 »
ik doe het al twee jaren en je hebt elk jaar de goedkoopste bieder aangezien er hier zo een 3000 mee deden deden ze goed hun best . Overschakelen is geen enkel probleem , de eerste keer is het wat papierwerk opzoeken maar de tweede keer was het met 2 muisklikken geregeld . als je eenmaal beslist hebt om over te schakelen doet de nieuwe energiepartner echt alles ook alles regelen met je oude energiepartner . Vroeger had ik nuon vorig jaar assent en nu elektrabel

spickenstef dank je , interessant , dus als ik het goed heb moet je maar eenmaal papierwerk regelen en de volgende keren is het makkelijker
wat ik me afvraag word je dan tijdig verwittigd wanneer het kontrakt verloopt ?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal