collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: betalen...betalen...betalen... *modmelding p. 25*  (gelezen 47244 keer)

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: betalen...betalen...betalen...
« Reactie #100 Gepost op: oktober 06, 2013, 11:09:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier per maand de min of meer vaste bedragen:

Elektriciteit en gas bij Essent: 140 euro. Dit kan nog zakken eens we onze afrekening krijgen, althans dat hoop ik  :fuu:
GSM-abonnementen (2) bij Mobistar: 24 euro. Dit kan soms wel eens meer zijn als we een tramticket kopen per sms of als ons netwerk overslaat op Frankrijk :muur:
Water: 40 euro
Telenet: 60 euro
ACV: 15 euro
KBC schuldsaldo: 30 euro voor mij en 40 voor mijn vriend (mannen zijn duurder  :fuu:)
KBC verzekering voor mijn auto: 45 euro
Lening huis: 1170 euro
Hierbij zitten dan nog enkele zaken van mijn vriend, maar dat weet ik niet vanbuiten.
Wij hebben al onze verzekeringen bij KBC zitten, omdat we dan een korting kregen. Ik rij bvb. nog maar 4 jaar met de wagen, het eerste jaar op mijn eigen naam en ik betaal maar 45 euro (ik ben 25 jaar). Voorheen zat ik bij DVV voor mijn verzekeringen.

Dan komt daar maandelijks nog bij:
Ziekenhuiskosten: reken ik 40 euro, soms is het ook wel eens minder
Dieren: Ik voorzie 100 euro. Dit wordt gestort op een spaarrekening, als ik iets koop vd dieren gaat dat daarvan af, als er niets wordt gekocht, laat ik het staan. Al heb ik er enkele maanden wel ruim overgezeten :muur:
Benzine/Diesel: 200 euro, soms meer, soms minder

3 maandelijks:
CM: 19 euro en 14 euro hospitalisatie
Woningpolis: 130 euro

Jaarlijks:
Familiale: Ik denk rond de 120 euro, weet het niet meer vanbuiten
Provinciebelastinge n: 37 euro
Gemeentebelastingen: 93 euro
Kadastrale: Rond de 500 euro
Autobelasting voor mijn wagen: 180 euro

Het kan zijn dat ik wel nog het één en ander vergeet. Boodschappen heb ik geen idee van.. Als ik mijn loon heb doe ik 1x de grote boodschappen in Aldi en Colruyt en dan 1x per week de kleinere boodschappen in de Aldi (brood/beleg/drank en zo). Ik kan wel heel zuinig zijn als het moet in mijn aankopen. Ik denk voor 2 personen tussen de 200 - 400 euro per maand, afhankelijk van hoeveel we de reserve eens moeten bijvullen, de ene maand is dat heel weinig, de andere maand is dat eens wat meer..

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #101 Gepost op: oktober 06, 2013, 11:09:42 »
Ik denk wel dat je veel kunt uitsparen met zelf groenten te kweken. Mijn schoonouders hebben alles staan... Tomaat, wortels, prei, witloof, druiven (blauwe en paarse, 2 verschillende rassen dus), aardbeien, frambozen, sla, aardpeer, courgette, bloemkool, patatten... Je kunt het zo zot niet bedenken of ze hebben het. En wij krijgen gelukkig veel van hen. Tot vorig jaar hadden ze nog een boomgaard met appels, peren, pruimen, kersen,... daar maakten ze dan confituur mee of gewoon zo om op te eten.

Ze hebben kippen lopen voor eitjes, (die krijgen we ook altijd). We kopen ook gezamenlijk een voorkwartier (rund), een heel varken en slachtkippen. Dit is 1 maand erg duur, dan geef je bv 260 euro uit aan enkel rundsvlees, maar je hebt eerste keus biefstukken aan de prijs van gehakt, stoverij,... Bij het varken heb je worst, bloedworst, filets, koteletten, gehakt, droge worst, gebraad,... De kippen zijn dubbel zo groot als in de winkel en kosten slechts 5euro per kip max... Je hebt dan supergrote filets (ik krijg die zelfs niet op) en heel lekkere stukken kip. En je komt daar een heel jaar mee toe. Nooit meer afvragen wat je gaat eten, of "ik moet snel nog eens naar de winkel", want je hebt alles in huis.

Nadeel is wel dat je hier veel werk in steekt... :shock: chance dat ze bijna alletwee op pensioen zijn :mrgreen:

Offline anarya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: oktober 06, 2013, 11:28:52 »
ik lees hier mee maar heb nog niet echt iets bij te voegen want ik ben pas alleen gaan wonen  :oops:, ik heb percies niet veel zin om al mijn kosten al op te tellen want dat is al enorm veel  :silenced:

wel eventjes vragen wea was het, die excel file zou ik ook wel willen hebben  :wink:, ik denk dat het best is dat ik op tijd begin te zien waar mijn geld naartoe gaat   :doh:

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #103 Gepost op: oktober 06, 2013, 14:16:12 »
Ja, dat gaven de marktkramers als reden om duurder te zijn. De versheid. Maar Aldi is geen marktkramer natuurlijk, dus geen reden om duurder te zijn.

Die van de Aldi blijven om de één of andere reden wel langer goed dan die van de Colruyt, allé dat ondervinden we hier toch ... Is dat nu omdat ze in de Aldi niet in een ijskoude frigo liggen  :denk: 'K weet het niet

Wea, zou je dat eens willen doorsturen aub, lijkt me interessant!

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: oktober 06, 2013, 14:26:21 »
Ik heb een groenten bio pakket. Ik betaal 45euro voor een maand (is voor 2pers). Die groenten blijven echt lang vers, kan ze een maand laten liggen ofzo.

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: oktober 06, 2013, 14:30:38 »
Wea zou je dat excel bestand ook naar mij willen doorsturen a.u.b. Hou zelf wel al bij wat ik maandelijks uitgeef maar dat is niet zo duidelijk!

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #106 Gepost op: oktober 06, 2013, 14:32:08 »
Misschien verschilt het wel tussen de Aldi winkels onderling, al heb ik het gevoel dat ik bij Aldi altijd minder verse groenten en fruit heb... Nu onlangs ging ik bij een groente en fruithandelaar hier op de hoek en hun selder en paprika's vond ik nu ook niet echt schitterend qua versheid, terwijl ze anders uitstekend zijn :denk: mijn prei van de aldi bewaarde beter dan de selder van de groentenboer... Dus ja soms wel, soms niet... De groentenboer is wel duurder...

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:01:43 »
Ik heb het doorgestuurd. Moest er iets zijn dat niet goed loopt, laat het me weten.

Mss dat wij dan ook eens moeten plannen om eens naar Duitsland te gaan voor grote inkopen....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:16:06 »
Ik heb het doorgestuurd. Moest er iets zijn dat niet goed loopt, laat het me weten.
Mss dat wij dan ook eens moeten plannen om eens naar Duitsland te gaan voor grote inkopen...

Thx wea  :thumbs:

Misschien verschilt het wel tussen de Aldi winkels onderling, al heb ik het gevoel dat ik bij Aldi altijd minder verse groenten en fruit heb... Nu onlangs ging ik bij een groente en fruithandelaar hier op de hoek en hun selder en paprika's vond ik nu ook niet echt schitterend qua versheid, terwijl ze anders uitstekend zijn :denk: mijn prei van de aldi bewaarde beter dan de selder van de groentenboer... Dus ja soms wel, soms niet... De groentenboer is wel duurder...

Ik persoonlijk vind de groenten beter in de Lidl dan in de Aldi, verser.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:19:18 »
Fruit en groenten zijn hier ook altijd minder mooi in Aldi. Vaak ook duurder dan ergens anders.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline liorsaar

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 42 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:43:35 »
amaai ik ben al blij dat ik zowat dezelfde situaties hier hoor dacht al dat het aan ons lag  :oops:
tword echt allemaal zo belachelijk duur!!!!
en ons loon blijft allemaal maar hetzelfde...

Wea zou je jouw exel bestandje naar mij ook eens willen doorsturen. lijkt me super intressant  :thumbs:

en ondertussen maar hopen dat we ooit eens een keertje de lotto winnen  :pray:
Money can buy you a dog, but onley love will wag his tail!

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:43:58 »

Mss dat wij dan ook eens moeten plannen om eens naar Duitsland te gaan voor grote inkopen....

Ik heb het niet ontvangen   :shifty:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: oktober 06, 2013, 15:56:07 »
Ik heb het niet ontvangen   :shifty:

Maar ik heb email ook niet ontvangen in een pb... Ik ken je email niet.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:10:02 »
Maar ik heb email ook niet ontvangen in een pb... Ik ken je email niet.

Ow ok, dat deel heb ik gemist, zal je meteen m'n email per pb sturen  :thumbs:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:12:26 »
Die van de Aldi blijven om de één of andere reden wel langer goed dan die van de Colruyt, allé dat ondervinden we hier toch ... Is dat nu omdat ze in de Aldi niet in een ijskoude frigo liggen  :denk: 'K weet het niet

Wea, zou je dat eens willen doorsturen aub, lijkt me interessant!
een constante temperatuur is blijkbaar heel belangrijk.
In de aldi gaan ze nooit de koeling in.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:13:53 »
Ik heb liever de groenten/fruit van bij Lidl, zien er vaak veel verser uit en het assortiment is groter.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:25:24 »
wat ik hier doe, en wat ons toch ook veel bespaar is de groente van het seizoen in porties snijden en in de diepvries
ik moet dus ook niet naar de winkel om iets klaar te maken, heb alles in huis

ook slachten wij met de familie een koe en een varken per jaar, dat zit dus ook allemaal in de diepvries

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:27:33 »
Ik heb liever de groenten/fruit van bij Lidl, zien er vaak veel verser uit en het assortiment is groter.
Ik ook!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:34:08 »
Groenten mogen eigenlijk ook niet in de koeling. Ze bewaren beter op kamer temperatuur. En best enkel seizoengroenten kopen. Bewaren langer omdat die niet eerst ingevrozen moeten worden om te verschepen

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #119 Gepost op: oktober 06, 2013, 16:44:02 »
Wij hebben al onze verzekeringen bij dezelfde maatschappij e we betalen iedere maand een kleine som. Je makelaar zal zeggen dat het duurder is en dat klopt, maar niet heel veel, het zijn de bijkomende administratieve kosten.

Boodschappen, ik heb geen idee wat we uitgeven, op dat gebied zijn we gewoon "graaiers", dat is dus een werkpunt! Dus wea, als het mag klop ik  graag aan voor dat filetje van je! Maar ik struin graag rond in de Action  :-)

Vaste betalingen: Stroom/gas: 200 maar dat gaat minderen, hier was ook een droogkast de schuldige maar aangezien ik niet zonder kan hebben we geinvesteerd in een warmtepomptoestand en een nieuwe wasmachine, beide A++++++ maar als ik nu beiden samen laat bollen zie ik mijn meter amper bewegen  :-)

Telenet: 120 ( digitale tv, internet, vaste lijn, 3 abo's ( johan, ik en de auto)

Spaarplan Dion  250

Spaarplan wij     150

Lenzen Meneer : 31

Verzekeringen 65 ( twee auto's; motor, brand, familiale, bril)

En dan zijn er nog ziekenkas, BBTK, huisvuil, wegentaksen,  medicijnen meneer, mijn pil en nog heel veel ditjes en datjes.

De kosten voor Dion's logo gaan binnenkort stoppen en zijn zwemlessen en zo tel ik niet mee, daar is het kindergeld voor.

Kleding doen we één keer per jaar voor ons ( Johan en mij) van onze bonus ( +/- 700/persoon) en voor Dion kopen we wanneer we iets leuks zien of als hij iets nodig heeft. Gelukkig zijn de jongens op school nog niet echt merkgericht maar ze zijn wel heel kleurgevoelig!

We zijn niet echt grootverdieners en soms zijn ook voor ons bepaalde maanden net iets te lang.

Mijn grootste zorg is dus de toekomst van ons zoontje. Vandaar zijn som spaarplan.
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal