collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Anti-blafband  (gelezen 3326 keer)

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anti-blafband
« Reactie #20 Gepost op: augustus 17, 2013, 19:21:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ewel, ik zat er ook aan te denken dat ik op den duur een hond ga krijgen die blaft tot op een bepaalde niveau en dan 5min zwijgt om vervolgens weer te beginnen blaffen tot hij dat bepaalde niveau heeft bereikt.
Maar staat er een veiligheid op tegen overcorrectie? Want mijn grote angst is dat de buren gaan door hebben dat hij een blafband draagt en schokken krijgt, en dan gewoon doodleuk voor de draad hem gaan komen uitdagen.

@Bloem: de buren, die Phelan verkloot hebben, hebben een klacht ingediend bij de politie voor geluidsoverlast. Dus vanaf nu zou ik GAS-boetes krijgen elke keer de buren melding doen van Phelan die loopt te blaffen. En aangezien ik de eeuwige strijd zo kotsbeu ben (mijn buren die ontkennen dat ze schoppen en doen naar Phelan waardoor hij blaft en niet willen meewerken aan de oplossingen die ik voorstel & mijn ouders die niet willen meewerken omdat ze het mijn buren niet gunnen om te 'winnen' in hun eeuwig gekloot) heb ik besloten een anti-blafband aan te schaffen. Want ik zie het anders gebeuren dat ik op een dag thuis kom met een dode hond in de tuin.

Offline veerleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 967 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 17, 2013, 19:33:22 »
wat een r*tburen.... zou je hun 'wandaden' niet kunnen vastleggen op foto of zo?
Ik wist ook niet dat je gasboetes kan krijgen voor geluidsoverlast overdag... is dit niet enkel tussen 10 en 6 uur 's nachts?...

Wij gebruikten vroeger ook een blafband voor onze schnauzers. bij de ene werkte het, bij de ander niet. die ging aan het panikeren als ze een snok kreeg, en ging janken tot en met....

succes met het blafprobleem, is niet leuk..

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #22 Gepost op: augustus 17, 2013, 19:58:07 »

Maar staat er een veiligheid op tegen overcorrectie? Want mijn grote angst is dat de buren gaan door hebben dat hij een blafband draagt en schokken krijgt, en dan gewoon doodleuk voor de draad hem gaan komen uitdagen.

dat weet ik niet, hier zijn ze meteen stil, na een correctie!

Offline youri clauw

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2013, 20:04:53 »
gebruik ook de dogtra, zeer tevreden van, heb er vandaag nog een mevrouw mee geholpen, hondje was berner sennen, had vroeger nog blafband gehad, zoeen van petsafe en hielp dan niet, vandaag demijne gebruikt van dogtra en stand 4 was genoeg om de hond tot het verstand te brengen dat blaffen niet zo leuk is,.

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #24 Gepost op: augustus 18, 2013, 07:08:27 »
Ewel, ik zat er ook aan te denken dat ik op den duur een hond ga krijgen die blaft tot op een bepaalde niveau en dan 5min zwijgt om vervolgens weer te beginnen blaffen tot hij dat bepaalde niveau heeft bereikt.

Probleem is, als Phelan koppig is, en de buren komen hem langs de draad uitdagen, zal ofwel:

1. hij zal blaffen en iedere keer correctie krijgen (en hopelijk gaat hij na een tijdje niet meer blaffen uiteraard, ookal staan ze uit te dagen..)
2. hij zal door zijn blafband blaffen

Van overcorrecties moet je zeker niet bang zijn. Wij hebben dat hier eerst uitgebreid getest. Enkel bij stemtrillingen gaat het ding af ( wij hebben hier gelijk zotten een kwartier staan blaffen dicht en ver van de band...)

Ben je zeker dat Phelan enkel blaft als die buren uitdagen? Zo ja, zou ik ook toch opteren voor een camera systeem die het opneemt dat je buren Phelan treiteren ...

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2013, 07:30:31 »
Ik vind het raar,dat je een GAS boete krijgt als je hond gedurende de dag blaft.
Ben je zelf al bij de politie de situatie gaan uitleggen ?

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:21:06 »
Ai, ai , ai, wat een rotte situatie. De hond wordt uitgedaagd door de buren, uiteraard gaat die blaffen, is normaal gedrag, maar met zo'n halsband zou hij een correctie krijgen terwijl hij eigenlijk niets verkeerd doet, je zou voor minder gefrustreerd geraken.  Is echt niet zo'n ideale en verre van hondvriendelijke oplossing. Maar ik snap wel dat je in een impasse zit. Kun je niet de situatie gaan uitleggen bij de politie? alleen maar om de buren vóór te zijn? En zker omdat je vreest voor het leven van je hond. Moest er iets gebeuren (wat niet te hopen is) ben je ergens al "ingedekt".

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:29:13 »
Wat een rotburen en een klote situatie zeg  :huggg: ben er zeker van dat menig hond zal beginnen blaffen bij het uitdagen van de buren, is toch een normale reactie  :weetniet: zoals thellozorra zegt, hij zou in principe gecorrigeerd worden voor vrij normaal gedrag..

Spijtig dat sommige mensen echt niet openstaan voor gesprek..  :weetniet:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 18, 2013, 11:46:17 »
De politie is aan de deur geweest. Sinds kort kan de gemeente GAS-boetes uitschrijven voor geluidsoverlast, en daar horen blaffende honden bij.
Ik heb de politie het hele verhaal uitgelegt, maar het enige dat hun intresseert is dat de klacht voor geluidsoverlast wordt opgelost. Op welke manier, of waarom de hond blaft dat kan hun niks schelen.
De politie is met de buren mee de tuin in gegaan, ze geven toe dat hij begint zodra zij hun achterdeur open trekken. Als ze nadien weer naar binnen gaan, zou hij nog blijven blaffen ook als het gevaar geweken is. Volgens mij zit Phelan op de moment dat zij hun achterdeur open trekken zo ver 'weg' dat hij idd blijft blaffen tot uiteindelijk zijn € valt dat het gevaar al geweken is.
Het vastleggen op film ga ik volgende week proberen, maar wat ben ik er mee? Zij willen dat hij stopt met blaffen, en dat begrijp ik want het moet idd niet leuk zijn als je je achterdeur open trekt en tegelijk stuift er bij de buren een hond de tuin in die begint te blaffen - ook al hebben ze zelf voor dit gedrag gezorgt. En ik vrees echt dat als ik hem nu niet op de een of andere manier laat zwijgen, dat zij het voor mij gaan doen...
Het is klote ja, dat door hun daden Phelan zo geworden is naar hun toe (want andere buren zijn geen probleem, het is enkel die tuin). En ik vind het zelf absoluut niet leuk dat ik hem daarom een blafband ga moeten aandoen in de hoop dat het probleem daarmee opgelost is. Maar ik ben het gewoon zo beu...is het Phelan niet, dan is het wel iets anders waarop ze commentaar hebben. Die mensen leven ervoor om ons het leven zuur te maken.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 18, 2013, 15:21:19 »
Probleem is, als Phelan koppig is, en de buren komen hem langs de draad uitdagen, zal ofwel:

1. hij zal blaffen en iedere keer correctie krijgen (en hopelijk gaat hij na een tijdje niet meer blaffen uiteraard, ookal staan ze uit te dagen..)
2. hij zal door zijn blafband blaffen

Van overcorrecties moet je zeker niet bang zijn. Wij hebben dat hier eerst uitgebreid getest. Enkel bij stemtrillingen gaat het ding af ( wij hebben hier gelijk zotten een kwartier staan blaffen dicht en ver van de band...)

Ben je zeker dat Phelan enkel blaft als die buren uitdagen? Zo ja, zou ik ook toch opteren voor een camera systeem die het opneemt dat je buren Phelan treiteren ...

Of zoals hier aanslaan met blaffen maar hier is er eerst een signaal waarschuwing en na een paar x was dat voldoende, dus bij uitdaging slaan ze aan maar druipen af voor ze een correctie krijgen!

Nu ik moet wel zeggen Dayos is niet snel onder de indruk, bij hem werkt het mr Sky heeft dagen "paniek" gehad, héél onzeker, niet aan de poort willen komen enz maar zij loopt nu te spelen, apporteren, aan de poort enz met band aan...

Hier niet omwille van de politie maar wel omwille van een psychiatrische patiënt als buurman die op een dag helemaal doordraaide  :shifty: dus hier was het kiezen of laten blaffen (wat heus geen hele dag is) ofwel mijn honden een risico laten lopen  :weetniet: in mijn vorig huis nooit last van gehad  :weetniet:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #30 Gepost op: augustus 18, 2013, 18:57:43 »
Hier ook 2 blaffers van de moment dat de buren buiten komen. Voordeel: heel diervriendelijke buren.
Nadeel: Buren geven koekje, hond wordt beloond voor blaffen en gaat na het krijgen van een koekje gewoon rustig in de tuin gaan liggen.
Dubbel nadeel: Ik schik niet eeuwig thuis te blijven wonen bij mijn mama en zou zeker cériel nog willen meenemen naar mijn volgende woonst, ik kan alleen maar hopen dat de buren daar even diervriendelijk zijn...  :doh:

Bijkomend feit: Cériel reageert op sommige voorwerpen nogal angstig. Momenteel is het de vliegenbak (zo iets elektrisch) dat bij de buren onder het afdak van hun terras hangt dat hem angst inboezemd. Dus elke keer opnieuw als hij buiten komt, ziet hij dat ding hangen en  gaat hij daar naar blaffen. Gelukkig zijn mijn buren echt zot van mijn honden en vinden ze dat niet erg.
Maar zoals ik al zei, ik hoop dat mijn toekomstige buren ook zo vriendelijk zijn of ik heb een groot probleem, vandaar mijn interesse in dit onderwerp
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #31 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:43:18 »
Ik vind het raar,dat je een GAS boete krijgt als je hond gedurende de dag blaft.
Ben je zelf al bij de politie de situatie gaan uitleggen ?

Ja!
Waarom zou iemand enkel s'nachts mogen klagen van geluidoverlast?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:44:51 »
Ja!

Feit, maar een beetje verdraagzaamheid zou toch wel helpen  :shifty:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:45:52 »
Ja!

Dan moet die hond al non stop blaffen hé en niet af en toe aanslaan, hier zou de politie niets kunnen doen  :weetniet: tis gewoon de  :zot: buurman...

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 20, 2013, 15:23:56 »
Wat ik nog even duidelijk wil stellen, nu dagen ze Phelan niet meer uit. Soms durven ze er wel nog naar schoppen of roepen als hij staat te blaffen. Maar het kwaad is geschied van toen hij nog een pup/puber was. Nu is het open horen gaan van de achterdeur genoeg om totaal in overdrive te gaan.
De buren hebben connecties in het gemeentebestuur, vandaar dat ze zoveel kunnen. Het zou niet mogen maarja vriendjespolitiek bestaat nu eenmaal nog altijd. En dan heb ik het niet enkel over het blaffen van Phelan, maar bv toen onze plannen voor de verbouwingen waren goedgekeurd én uitgevoerd hebben ze alsnog een klacht neergelegt voor het terras. Het terras stond nogthans op het plan en was dus goedgekeurd, en toch hebben we achteraf het terras nog mogen veranderen (omdat de plastic golfplaten hun zonlicht zou blokkeren :zot: Plastic laat volgens mij nog altijd zon & warmte door maar soit).
De Dogtra YS300 is besteld, heeft 7 standen én een trilfunctie (in de hoop dat hij op den duur enkel het trillen nodig heeft om te stoppen met blaffen). Een trilfunctie zou de YS500 niet hebben.

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: augustus 20, 2013, 16:11:47 »
Ja!

In principe is geluidsoverlast = nachtlawaai. Enkel de uren verschillen en de feiten worden anders gestraft. Maar men mag NOOIT, geluidsoverlast veroorzaken, behalve als het lawaai afkomstig is van werken, dienstig voor de maatschappij.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2013, 16:52:17 door koenv »

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 20, 2013, 16:49:14 »
Ik hoop dat het werkt en dat Phelan het snel door heeft.
Hier gelukkig (nog) niet zo'n buren. Ze zouden ook zelf al op straat moeten komen waardoor andere buren hen wel zien, en die buren zeggen: "ma wij horen hem niet, soms wel, maar dat beestje moet dat leren he." Ik heb dus geluk  :bow:
Nuja, veel heeft hij ook nog niet buiten alleen gezeten  :oops:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 20, 2013, 17:04:10 »
Domme buren, ik heb hier langs beide zijden buren, bij de enen blaft Réglisse als een bezeten, maar die man heeft een paar keer naar hem terug"geblaft" dus, dat is verkorven en aan de andere kant mogen de buren gewoon langs de haag lopen en direct achter de haag werkzaamheden verrichten, Réglisse gaat eventjes kijken en that's it, deze mensen negeren hem, spreken hem niet aan of niets (ze zijn trouwens bang van honden) Ik heb al gedacht om voor te stellen aan de blaffende buur om kennis te komen maken met Réglisse en om hem te aaien en zo, maar uiteindelijk, die mens woont er niet, hij komt alleen maar voor zijn paard zorgen, dus veel hinder is er niet. Ik veronderstel dat die kennismaking bij jou geen optie is? Spijtig, hopelijk helpt de blafband, laat iets weten.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: augustus 20, 2013, 17:52:09 »
Hier Petsafe, werkt op trillingen, dus niet gevoelig voor geluiden van andere honden. Beste aankoop ooit :shifty: En ze kennen het bijzonder snel hoor, Ruby weet perfect wanneer ze haar blafband aan heeft en dus stil moet zijn en wanneer niet...

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 20, 2013, 18:28:26 »
Nu snap ik er echt niks meer van..die buren liegen hier godverdomme vanalles bij elkaar!
Links van ons woont momenteel niemand, maar het huis daarnaast is bewoond. We kennen die mensen vrij goed, en mn mama moet er vandaag mee hebben staan praten. De politie zou bij hun ook aan de deur zijn geweest om te vragen of zij last hebben van Phelan zijn geblaf. En die mensen zeggen zelf dat Phelan heus geen uur/uren aan een stuk staat te blaffen :twistedevil:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal