collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: andermans kinderen 'berispen'  (gelezen 14481 keer)

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: andermans kinderen 'berispen'
« Reactie #540 Gepost op: augustus 13, 2013, 21:20:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Eerlijk gezegd, ik snap niet goed waarom ouders op n voorval afgerekend worden. Wie hier kinderen heeft, weet ook wel dat er makkelijke dagen en moeilijke dagen zijn. En dat er makkelijke en moeilijkere perioden zijn.

Voor wie geen ervaring heeft met kindjes, ik zal het uitleggen: de meeste kindjes worden geboren als ettertjes.  :mrgreen: Het is aan de ouders om daar verantwoordelijke mensjes van te maken. Dat hoeft niet direct van op jonge leeftijd te zijn. Wie daar in slaagt, knap hoor. Maar niet alle mensen kunnen dat, ik ook niet. En niet alle baby's, kleuters, jongeren,... kunnen direct 'flink' zijn. Mogen ze alsjeblieft nog opgroeien? De druk op onze kinderen is al zo groot. Mogen ze ook nog fouten maken???

Als ik kijk hoe m'n leeftijdsgenoten vroeger 'vetzakkerij' uitgestoken hebben, amai... En die zijn ook allemaal groot geworden. Ok, m'n man doet in ons huishouden de boodschappen. Maar alle keren dat ik dan toch naar de winkel ging, heb ik nog nooit een volwassen man of vrouw zichzelf op de grond zien smijten omdat hij of zij geen koekje of snoepje kon kopen in de winkel. Ik ben er dus vrij zeker van, dat dit er toch uitgaat bij vrijwel alle kinderen tegen de tijd dat ze volwassen zijn.

Ik denk dat hier toch veel mensen een selectief geheugen hebben, en vergeten zijn hoe zij en hun leeftijdsgenootjes als kind waren. Ik ben er zeker van, dat ik ook heel wat deugenietenstreken uitgehaald heb en voor 'overlast' gezorgd heb. En kijk, dat is ook nog goedgekomen. (denk ik toch  :vuistje:) Dat was misschien in de tijd dat mensen nog wat verdraagzamer waren. Lijkt me, als ik dit topic lees, een eeuwigheid geleden.

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3552 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #541 Gepost op: augustus 13, 2013, 21:45:43 »
Belonen of elke keer een cadeautje geven is iets anders voor mij. Als iemand zegt "een cadeautje na de kapper" dan is dat ook effectief een pakje krijgen voor mij  :wink:

Offline jordumus

• Global-Moderator
  • *
  • 128 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #542 Gepost op: augustus 13, 2013, 23:02:39 »
Commentaar van de groepsmoderator Iedereen heeft de kans gekregen zijn/haar mening op de oorspronkelijke kwestie van het topic te geven.
Dit topic gaat nu op slot, want intussen is hier al heel wat de revue gepasseerd:
"Is cadeaugericht opvoeden een goed idee?" - "Moet je bij de opvoeding rekening houden met het milieu?" - De opvoeding en opvoedmethodes van heel wat leden zijn onder de loep genomen, en ook enkele leerkrachten hebben zich mogen verdedigen - We hebben het nog eens gehad over die "goede oude tijd" waarin "alles toch heel anders was" en nog veel meer..
En dat allemaal.. Omdat Ankef haar afvroeg wat jullie vonden over het berispen van andersmans kinderen. :mrgreen:

:sluit:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal